Šta je novo?

The DirectX 12 Performance Preview: AMD, NVIDIA, & Star Swarm

Nema veze bios i dual grafika zeznuio sam se malo.
Da u pravu si lepi kokane za gcn, a kasnije sam video da mi je i karta malo naklokovana vise pa za to je sve malo bolje .
 
Koliko 7770 ima ace jedinica??
 
Jednu
 
Radi, dobro je što imaš tu kartu R7260x i A10 7850K , radi proverio sam danas,). Nisam mogao da verujem , jer sa R7 260X ranije jedva na high 40FPS-a.
Windows 10 u biosu je podešeno na dual grafiku, Far Cry 4 na 1080p i ultra podešavanja u meniju, kada igram preko A10 7850K (dvi u ploču) 30-40 frejma ranije na low jedva 30, a igra preko R7 260X (dvi u karticu) ide oko 45 frejma na ultra ( ide i preko 60 nego....). Neće preko catalista probao sam mada se ranije tu podešavalo za dual grafiku . Pošto koristim i Radeon HD 7850 probao sam i neće da radi čak je sada bolje za igru sa R7 260X nego sa HD 7850:lupko:. Odavno sam pratio temu i više puta si navodio da će nešto biti kada zaživi DX 12.
Apsolutno ništa ne razumem :D
Kažeš da ako su mi i BIOS-u uključene obe grafike, igra će ih koristiti i ako Catalyst pokazuje da je druga (IGP) neaktivna? I to FC4 koji je DX11 igra? Za sada sam video da samo Blender ima opciju da koristi obe istovremeno (i luxmark bench, ali to je nebitno). Ne znam za libreoffice calc, pošto u novijim verzijama nije eksplicitno navedeno koji openCL akcelerator koristi
 
Tonga, havaji, fiji i ps4 imaju po 8. (r9 285 je najjeVtinija ulaznica).
Pitcairn, bonaire, tahiti i xbox one po 2, a slabije (hd7770 i slabiji rebrandovi) po jednu.

U suštini, više im (u skladu sa snagom kartice) i nije potrebno.
 
AMD karte podrzavaju vulkan api vec sada? ili ce biti dodat na slican nacin kao i mantle?
 
Vulkan API bi trebalo da ima mnogo siru podrsku od DX12, ali to ipak u dobroj meri zavisi od proizvodjaca grafickih. Ono sto je bitno, nVidia nece imati prostora za saplitanje konkurencije kroz "optimizacije" na nivou drajvera. Optimizacija sejdera za svaku popularnu igru ponaosob, specijalni drajveri za te igre i slicni fazoni nece biti moguci u igrama koje koriste DX12/Vulkan. Sva optimizacija pada na ledja onih koji razvijaju igru. To je dobro jer nece biti fazona kao do sada gde se cekaju odgovarajuci drajveri, gde "multiplatformski" OpenGL radi potpuno drugacije zavisno od implementacije. Lose je sto u slucaju nesposobnih developera, igre mozda nece uopste raditi kako trebaju i postojace mogucnost da ostete hardver.
 
Tako se mislilo i za OpenGL, em otvoren, em svima dostupan, em univerzalan na svim platformama, em ovo ono...ali cvrc...


Vulkan API bi trebalo da ima mnogo siru podrsku od DX12, ali to ipak u dobroj meri zavisi od proizvodjaca grafickih. Ono sto je bitno, nVidia nece imati prostora za saplitanje konkurencije kroz "optimizacije" na nivou drajvera. Optimizacija sejdera za svaku popularnu igru ponaosob, specijalni drajveri za te igre i slicni fazoni nece biti moguci u igrama koje koriste DX12/Vulkan. Sva optimizacija pada na ledja onih koji razvijaju igru. To je dobro jer nece biti fazona kao do sada gde se cekaju odgovarajuci drajveri, gde "multiplatformski" OpenGL radi potpuno drugacije zavisno od implementacije. Lose je sto u slucaju nesposobnih developera, igre mozda nece uopste raditi kako trebaju i postojace mogucnost da ostete hardver.

Ovako kako si napisao zvuči kao da Nvidia sapliće konkurenciju tako što sabotira tuđe drajvere. Nije ni čudo što u igračkoj industriji gomilu pogrešnih stereotipa ljudi usvajaju za neupitne istine. Lično, više bih voleo da mi developer i kreator grafičkih zajednički u saradnji obezbede što bolju podršku za igru, umesto da gledam u pasulj da li tim ima 2-4-7-25 zaposlenih koji će lepo da optimizuju igru na najnižem nivou pristupa. Da, znam da je to kontra sveopšte želje da se eliminišu zli posrednici, koji su prepreka raju u kome ćemo svi imati maksimalne performanse i osloboditi potencijal gddr3 raskoši na 128 bita koju je internacionalna zavera sprečavala da se razmaše u 4k, ali šta ću...:)

Ispada da će se pomak osetiti najviše kod velikih AAA developera koji imaju para da plate optimizaciju i razvoj i imaju velike timove (a ti ni do sada nisu bili naročito zainteresovani, pa neće ni nadalje biti zainteresovani da naprave dobre optimizacije), dok se kod ovih ostalih povećava rizik u svakom pogledu, plus što je mnogo bitnije - opterećenje. To je za mene horor scenario, jer se moje igranje polako ali sigurno svodi na favorite iz senke, skromne developere, kikstarter projekte i simpatične indijance...
 
Poslednja izmena:
Procitaj tekst (http://blog.mecheye.net/2015/12/why-im-excited-for-vulkan) i bice ti sve jasno. Sto se OpenGL univerzalnosti tice, procitaj ovaj tekst (http://www.shiningrocksoftware.com/2015-12-13-graphics-drivers).

Ne moras se brinuti za indijance, oni ionako u najvecem broju koriste vec gotova resenja za svoje igre (Unreal Engine, Unity). Veliki vec imaju eksperte sposobne da prilagode endzine novim API-ijima i izvuku maksimum iz njih. Oni koji ne zele da se bakcu time opet imaju Unreal Engine i Unity kao vec gotovo resenje. Mislim da ce Unity i Source2 imati Vulkan backend cim bude ozvanicena finalna specifikacija standarda. Mozda cak i Unreal Engine. Ipak oni ucestvuju u stvaranju novog API-ja, za razliku od vremena kada je trebao da se desi reboot OpenGL-a (verzija 3 koja je trebala biti prekretnica). Tada su se pitali vendori a ne developeri, a glavni vendor je bila nVidia kojoj nije bio u interesu novi API jer bi ponistio sve optimizacije koje njihova implementacija nosi i za koju developeri pisu svoj softver.
 
Lično, više bih voleo da mi developer i kreator grafičkih zajednički u saradnji obezbede što bolju podršku za igru, umesto da gledam u pasulj da li tim ima 2-4-7-25 zaposlenih koji će lepo da optimizuju igru na najnižem nivou pristupa.
Ne gleda ni Mercedes u pasulj da l' će neko da tera S klasu na magistralnom putu Sremski Karlovci - Inđija, već ga projektuje za Autobahn. A na nama je da optimizujemo asfalt :d
 
Procitaj tekst (http://blog.mecheye.net/2015/12/why-im-excited-for-vulkan) i bice ti sve jasno. Sto se OpenGL univerzalnosti tice, procitaj ovaj tekst (http://www.shiningrocksoftware.com/2015-12-13-graphics-drivers).

Tekst je dobar, ali je lik oduvek debelo pristrasan kada se radi o AMD/Nv, kao i o linux/windows, odnosno open/closed sistemima, te delove u njegovim tekstovima treba jednostavno ignorisati... te baca krivicu i teorije zavere tamo gde je nema, osim ako je krivica to što je određena kompanija trošila milione na pojednostavljavanje optimizacija vlastitih drajvera i krpljenje greški razvojnih timova, čak i onih vezanih za najveće i najednostavnije AAA endžine. Naravno u njegovim očima krivica je ta što to nisu open source-ovali i omogućili konkurenciji da implementira rešenja u koja su sami uložili trud i sredstva, te je njemu sve loše što nije "open", što bi bilo ok da ne živimo u kapitalističkom, već u normalnom socijalističkom društvu. Ne piše nV drajvere za AMD, pa da se može reći da ih sabotiraju kroz kodove u vlastitim drajverima. Pogotovo je smešan deo gde napada nV optimizacije vezane za OGL... Što se tiče te strane teksta, on je jednostavno pogrešno shvatio i preneo ovaj tekst i na osnovu toga bazirao svoja zapažanja što se tiče driver implementacije:
http://www.gamedev.net/topic/666419-what-are-your-opinions-on-dx12vulkanmantle/#entry5215019
 
Poslednja izmena:
Za nas sa jeftinijim ulaznicama - ovo izgleda ima razlike koja je karta primarna, ukoliko se koriste dve grafičke? I kako se to određuje, softverski ili se gleda koja je u kom slotu?
 
Sumnjam da ti trenutno na to pitanje moze odgovoriti neko, a da nije 'involviran' u materiju.
 
Ovo nije istina...
 
Sve je laz :d...
mixed_1080.png

Sta smo rekli Fiji XT nema sirove snage? :d Hawai XT nagnjecili GK110, karte sa 2GB ne dovoljne i za 1080p
 
Poslednja izmena:
Ima li nade da Nvidia ovo okrene u svoju korist?
Mislim na nesto konkretno sem brisanja rezultata testova...nesto iz rukava...kratkih.
Nije da ih nesto volim, nego sam sad u njihovom taboru...pozeleneo sam od muke...gde bas sad?
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno