Šta je novo?

The DirectX 12 Performance Preview: AMD, NVIDIA, & Star Swarm

Nema nikakve veze sto AMD bolje radi na DX12 trenutno, dok DX12 zazivi, NVIDIA ce izbaciti Pascal, a tek onda ima smisla meriti performanse.
 
Na žalost, hype je uvijek oko stvari koje nemaju nikakve veze.
 
Meni je sasvim ocekivano da ovaj demo radi mnogo bolje na AMD hardveru. Od samog pocetka ih finansira AMD, oni bukvalno tretiraju GCN hardver kao konzolu, endzin je napisan specificno za tu arhitekturu. Nijednog momenta oni nisu razmisljali o kompatibilnosti sa nVidia hardverom sto i priznaju (kada kazu da obilato koriste async shadere).

Hajde da ne koristimo async shadere koji daju free performanse jer ih nvidia nema. U suprotnom ce nas proglasiti AMD kolaboratorom.
Horse$hit.
 
Na starnu što je nVidia tvrdila da ih ima. Zato ih je Oxide od početka uključio, pa su posle morali da rade modifikaciju i prilagode igru nVidia kartama :)
 
Poslednja izmena:
Pa ima ih, isto nisu imali ni onih 500mb vram...pa sad imaju.
Resice to nama nvidia ili drajverima ili kako se inace resavaju neresivi problemi...sa velikim parama.:D
 
Neka sabotaze' ne gine, doci cemo glave tim nekim Shaderima, nece oni da nam kvare NV idilu..:smoke:
Mislim da je ovo mozda i dobro, mora malo da se prodrma graficka scena, iako sam okoreli NV fan:Klanjanje, navijam da AMD malo zaprzi corbu.:guitar:
 
Kada su izbunarili 0.5GB, AS ce biti laganica...
Platice MS da odradi neku selektivnu kocnicu za DX12.
 
Ovaj put rjesenje ce biti priznati poraz ;) Nv ce se okrenuti Pascalu i po svim najavama okanice se cistokrvno gaming chipova, samo je pitanje koliko ce pascal moci da pokaze jer ga tamo ceka superiorni polaris i AMD iskustvo sa implementiranjem HBM-a
AMD ima temelje 14nm proces-Dx12(Mantele osnov koji su sami razvili)-HBM implementacija.
Nv ide na 16nm -Dx12(nesto novo cime se moraju zabaviti)-Bez iskustva sa HBM

Sve u svemu bez obzira sto smo citali sve i svasta o pascalu pa i to da su me gotovo pojedinci ubjedili da ce ga izbaciti u aprilu, od toga nema nista, sve smo blizi mojoj konstataciji da ce AMD izbaciti polaris tj karte u nizem nm procesu prija konkurencije.
 
Lepo da konačno i AMD nešto konkurentno ponudi. :)
 
Ako kanis pobediti, onda ne smes izgubiti...:laugh:
Ako ih ne mozes pobediti, onda im se pridruzi......cheers
Jedna ce da bidne, sad koja, ce vidimo.....ne bi ja tako laganica otpisivao NV, pa da posle ne moz se spava od muke...:D
 
Ili kod nVidije se ne važi ništa osim poslednje generacije jer svi kupujemo grafiku na svakih godinu dana. :)

Nije godinu dana, već dve godine, koliko generacija traje. Opet, izmiče iz vida da tokom tih godinu i po do dve AMD ima sporije karte u gotovo svim postojećim igrama. Nije mi jasno otkuda sav taj trijumfalizam zbog toga što će se pojaviti par igara koje su oslonjene na asinhrone šejdere, a koje će u najboljem slučaju verovatno da prođu kao Deserts of Kharak.

P.S. i postoji još nešto, što se oseća i u topicima o Vulkanu, a to je nekakvo očekivanje da će sada svi razvojni timovi odjednom da pređu da koriste pristup koji je, uslovno rečeno, povoljniji za AMD. Ne znam, uopšte ne razumem zašto se tako gleda na ove stvari, "ili-ili". Zato sam i okačio gore vest (istina, navodno samo pouzdanu glasinu) o daljem survavanju udela AMD-a na tržištu, uključujući i video karte, sigurno najveći broj developera neće žuriti da koriste pristup koji favorizuje manje od 14% tržišta naspram onih 86% ostalih.
 
Poslednja izmena:
Maxwell GM204 je na tržištu godinu i po dana, a GM206 godinu dana. Pri čemu sigurno ima ljudi koji su u poslednjih par meseci dali 350/450€ za kartu koja počinje da zaostaje za godinu dana starijom konkurencijom (Hawaii). Valjda novije karte treba bolje da podržavaju novije tehnologije, a ne obrnuto.

Na stranu što je 960 počeo lepo da zaostaje za R9 380 u novim DX11, pa čak i TWIMTBP igrama (RotTR, Division, XCOM 2), a ni 970 nije brža od 390 ako se dobro ne klokuje (što radi možda 5-10% korisnika). Tako da ne znam odakle dolazi ta priča kako je Maxwell znatno bolji od GCN-a, kad su rezultati pomešani, tj. karte iz istog cenovnog ranga nude iste performanse

A kad smo kod udela, moram da se vratim na GTX 960 vs R9 380. U toj kategoriji, broj prodatih karata je otpilike 80-20 u korist GTX-a, a svi testovi pokazuju da je R9 bolji izbor. Ajde da kažemo da 10% hoće OC, 5% hoće 4K video, 5% manju potrošnju i 1% su linux korisnici (teško da je sveukupno 21% takvih, ali ok) i oni imaju razloga za 960. Ostatak bi trebalo da gleda performanse i da kupuje po verovatnoći pola-pola, ali je 960 i duže na tržištu, što bi značilo da R9 380 treba da ima bar 1/3 u toj kategoriji, a to nije slučaj. Što govori da nVidia karte ljudi kupuju iz drugih razloga, a ne samo zbog performansi. Ili da beže od AMD-a iz drugih razloga. Što opet ne menja činjenicu da je Tonga bolji čip od GM206, koji je u ovoj igri bliži konkurentu iz gornjeg segmenta, nego iz svog :D

A priča da Oxide namerno favoruzije AMD je stvarno smešna, i čudi me da neki ljudi veruju u to. Jednostavno prave igru tako da maksimalno iskoristi mogućnost hardvera. Šta je trebalo da urade kad su videli da Maxwell ne može više? Da namerno osakate GCN da bi nVidia bila srećna? Pričali su da imaju korektnu saradnju sa njima i da su sve vreme radili ne bi li izvukli maksimum iz njihovog hardvera.

I naravno da su AMD korisnici srećni jer svako ko je dao bar 200€ za kartu u poslednje 3 godine, moći će da je koristi za igre iz 2016/2017 :d (bar one koje izdaju Square Enix, Microsoft, EA, možda i Ubisoft)
 
Naravno da se karte ne kupuju samo zbog performansi, kao što se ni za političare ne glasa samo zbog programa ili stavova po nekim pitanjima. Tu imaš more razloga. Nije dovoljno u nekom trenutku putem XY pojeftinjenja načiniti model A nešto jeftinijim od modela B i očekivati da će se samo na osnovu toga bolje prodavati. Reč je o tome kako će publika regovati, hoće li tržište prihvatiti nove modele, da li će se kupci osećati iznevereno zbog rebrandovanja, kasnog hvatanja koraka za konkurencijom ili neke stavke koju žele, npr. HDMI 2.0. I važno je ostaviti dobar prvi utisak; kasno je da ti donosiš unapređenja nekoliko meseci po izlasku ili da izbacuješ dobre drajvere nakon što igra izgubi na aktuelnosti.

Sve što kažeš bi stajalo da AMD ne gubi konstantno tržišni udeo. To znači da konstantno ima odliv korisnika, odnosno da postojeći AMD korisnici prelaze na Nvidiju. Da, znam da ćete sada da skočite sa "neeee, to su novi korisnici", ali nije se taj procenat promenio malkice, već je sa 60-40 u proteklim godinama došao do 86-14. Plus što ljudi gledaju kako karte rade u širem spektru igara, koliko su dobri drajveri i kakva je podrška. Kada se to sve spoji, zaista nema nikakvog čuđenja što ljudi nisu 2014. ili 2015. kupovali kartu za koju bi možda u teoriji moglo da ispadne da će biti brža od konkurenta u 2017. godini.
 
DX 12 je buducnost o tome se ne treba polemisati, razvojni timovi ce se okrenuti ka DX12 naslovima, Trenutna generacija AMD karti se bolje ponasa u prvim DX12 testiranjima "cica mica gotova prica" to sto ti filipenko trabunjas trzisnio udio ovo ono nije poenta teme. Ima tamo tema o propadanju i sahranjivanju amd-a pa tamo se prebaci ;)
 
DX 12 je buducnost o tome se ne treba polemisati, razvojni timovi ce se okrenuti ka DX12 naslovima, Trenutna generacija AMD karti se bolje ponasa u prvim DX12 testiranjima "cica mica gotova prica" to sto ti filipenko trabunjas trzisnio udio ovo ono nije poenta teme. Ima tamo tema o propadanju i sahranjivanju amd-a pa tamo se prebaci ;)
Trzisni udeo tesko da ce se menjati jer uskoro izlazi Pascal, a niko nece sa GTX970 preci na R9 390 zbog jednog bencha. A kad budu aktuelne 2 nove arhitekture, opet ce vecina otici na zelenu stranu. :D

P.S. i dalje se nadam obrtu po pitanju Maxwella.
 
Sada kaže da je DX12 budućnost, a do pre par dana pričao o Mantleu i Vulkanu kao spasu gejminga...:p
 
ovaj test isto radi na dx11 i u dx12 na nvidia karticama...to je i beta test koliko vidim, bice tu jos posla...
 
U rezoluciji koja bi trebala biti next gen PC standard u narednim godinama, endzin i igra koji su od pocetka dizajnirani da sto bolje iskoriste low overhead API, postizu samo 10% rezultate u DX12 modu sa async. shaderima. Meni je to fejl. AotS nije tamo neka matora igra na koju je kukom zakacen novi API, vec showoff za taj isti API. U pravu je Filip, toliko hajpa a rezultati bedni.
 
Meni je najveci fail u svoj ovoj prici oko DX12 da Nvidia sa ukljucenim AS daje losiji rezultat :D
 
Dobro, to smo vec apsolvirali.
 
Sto se tice AMD-a R9 390X daje tu negdje od 15-20% vece performanse sa AS on sto nije za odbaciti, to je sve testirano ranije sa starijim driverom izasao je ovaj 16.2 koji je dodatno optimizovan od strane AMD-a za ovaj benchmark.
 
U testu recimo vidimo i to da samo dve-tri aktuelne karte daju ~60 fps-a, a pri tome naslov nije uopšte grafički nagruvan, jer su svi resursi usmereni na broj jedinica i efekata. Niti će večina devova ići u tom smeru,več će balansirati drugačije.

Tako da i nije bitno da li karta x daje 38 fpsa a karta y 30, ni jedno ni drugo nije dovoljno, tj. dovoljna će biti sledeća generacija, a do dolaska sledeće generacije broj pravih i kvalitetnih dx12 naslova, a to ne računam naslove koji služe samo za benchmark, moči če da se izbroje na prste jedne ruke.
 
Poslednja izmena:
Ocigledno da imaju problem sa tim da nemaju AC hardware. Nemoguce da je do drajvera, jer svi smo naucili do sad na ovom forumu da su nVidia drajveri perfektni. :-devil-: A 30 FPS jeste dovoljno za dostinu zanrova, a i razlika od 30 do 38 je velika.
 
Samo nemojte da onda pre izbacivanja igre Nvidia izbaci drajvere koji omogućavaju da sve lepo radi, baš kao i kada je bilo onoliko kukanje na 3.5 GB pa se ispostavilo da nema nikakvih problema kada neka igra popuni preko 3.5 GB na toj karti (sve dok ne pređe 4 GB što je ukupna količina), suprotno teoretskim ismevanjima i kuknjavama.
 
Pa igra ce svakako da radi lijepo, samo su u pitanju FPS-ovi. AMD ih kolje zato sto ima hw engine. nV ce vjerovatno pokusati da izvede neke trikove sa drajverima i tu cemo vidjeti kolika je carolija njihovog drajver tima..
 
Vrh Dno