Šta je novo?

Telekom Srbija VDSL (FAQ 1. post)

da imam jos uvek pristup modemu napisao bih gde ili okacio ss, mada nije neka nuklearna nauka u podesavanjima modema je... ovako sam napisao secam se... ako ne verujes na rec to je vec tvoj problem ;)
 
Evo podsetnik :)

zte_tr069_01.png
zte_tr069_02.png
zte_tr069_03.png
zte_tr069_04.png

Sad šta od toga bi bilo baš direktno iskuljučivanje / disable / off... lako je iskasapiti podatke i tako postići krajnji efekat nemogućnosti uspešne konekcije.
 
pa iskljucis u okviru pravljenja dsl konekcije i to je to. nece ga videti :)
 
Misliš na VLAN switch on/off? To mi je palo na pamet dok sam pravio te sceenshot-ove. Mada i "Apply" dugme je disabled (a nisam testirao da li bi se "primila" izmena nakon što čačnem HTML disabled atribut) posle te promene za VLAN.
 
Poslednja izmena:
da na to, apply je disabled jer nisi napravio promenu :) ja sam iskljucio i nat switch on za slucaj da imaju varijantu preko nat-a... :)
 
Nisi upravu za Apply dugme (šta god da promeniš za tu WAN konekciju dugme ostaje disabled) no nije ni bitno toliko. Verovatno je dovoljno samo da se obriše "disabled" atribut sa tog DOM elementa... testiraću kad budem seo za komp.
 
pa onda se nisi ulogovao kao admin verovatno... mada moguce i da je to dovoljno ne secam se tacno, davno su prosle muke sa VDSL-om hvala Bogu :)
 
Naravno da sam admin. Vidi se i to na prvom screenshot-u. Sa "telekom/telekom" kombinacijom nije ni dostupna ta sekcija sa WAN konekcijama).

Bar na ovom firmware za ZTE H168N v2.1 (koji ja nisam video da ima iko osim mene tu hardver reviziju) je takva situacija sa raznim disabled stvarima... da npr i kad treba da menjaš za već definisanu WAN konekciju iz routing u bridge "Type" dropdown lista je takođe disabled i moraš da čačkaš po HTML kodu te učitane stranice da enabluješ listu i onda prebaciš u bridge bez problema.

Sad da li pored ova 2 (admin i telekom) postoji još i "telco admin" tip user gde je baš sve sve u startu dozvoljeno da se menja i briše to ne znam.
 
kad si ti dobio modem, moj je bio V3.1 u to sam siguran, i sa login admin/ztonpk ili kako vec ide pass je sve bilo ok... ima vise nivoa admina ali ovaj je imao sve opcije otvorene sigurno, i provereno je disable-ovao tr069 jer sam tako mogao da im onemogucim da se konektuju na modem ili da uhvate kad je ok veza a da ja mogu da belezim podatke sto mi je trebalo za Ratel i tuzbu, cak su iz napredne podrske pokusavali da se prikace pa nisu uspeli i pitali se sta je problem :d
 
Ne sećam se tačno, oko 3.5 godine ima verovatno. Sad sam na pola drugog VDSL ugovora, a ne sećam se koliko sam tačno meseci koristio sa isteklom ugovornom obavezom pre nego što sam u aprilu 2018. obnovio ugovor. Već u to vreme su ljudi na drugim mestima (BG, NS) dobijali V3.1. Ja sam u poslovnici u Rumi dobio ovaj unikat :d
 
Pa prijavi da ti puca veza stalno, doci ce ti tehnicar, i prvo ce ti zameniti modem, nose ih po 10 u kombiju :)
 
Ne puca mi veza praktično nikad a da nije prekid struje izazvao prekid neta, a i zadovoljan sam sa ovim ZTE primerkom.

Više se ni sećam šta je sve od funkcionalnosti disablovao neki firmware update za H168N v3.1: da li "samo" 3G funkcionalnost ili su "ubili" i Samba, FTP i DLNA server? Moj v2.1 nikad nije ni imao 3G podršku (da bocneš 3G dongle u USB port i kreiraš konekciju) enabled a ovo ostalo još uvek ima,tj nikad nije ni bio firmware update.

Sećam se samo da se ovde na forumu prvi put i povela ozbiljnija diskusija na temu disable-ovanja TR-069 pristupa upravo zbog toga jer su ljudi sa v3.1 hteli da spreče instaliranje novijeg firmware koji će da disabluje tih par stvari, pre nego što stigne update. Kad je bila dojava ko je prvi "fasovao" update i primetio šta više nema i ne radi.
 
Jel mora da se plaća račun od 1 din (gratis meseci) u Mts-u?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
ne mora plati sa sledecim, samo pazi da sledeci ne platis posle 13. jer od tad krecu iskljucenja pa mogu da ti naplate jos 200 din...
 
Možda je rešenje sa prvim računom od 1 dinar uplatiti i sve sledeće račune koji će biti 1 dinar.
Uplatiš 50-100 dinara i do prvog "normalnog" računa si miran.
 
Ne moze tako - jer svaki racun ima svoj generisani poziv na broj! Glupo je ali 1 dinar je legitimna cena neke usluge. Jer termin "dzabe" ne postoji per se tj. jako je komplikacija ako bi stvarno bilo bez cene kostanja. Tako da taj 1 dinar je zapravo workaround toga. Ja sam placao 4 meseca po dinar, sta je tu problem - u sablonu i tako uvek unosim novi poziv na broj za svaki mesec pa sam unosio i iznos 1 din...
 
Naravno da moze, nema potrebe gubiti vreme i placati svaki put... Kada uplati prvi put i proknjizi se uplata, bice u pretplati i sledeci racun nece morati da plati jer ce stanje biti u - za telekom odnosno u + za korisnika. Ako je jedan mesec za 1 moze sasvim opusteno da plati na sledecem racunu plus da doda npr 1 zbog kamate da se i tu osigura... :)
 
Naravno da moze unapred da se plati, mozete da uplatite 100000 din na njihov racun i bicete u pretplati a oni ce skidati i knjiziti koliko je racun, budite bez brige.
Probano i sa mts, EDB...
 
Ne moze tako - jer svaki racun ima svoj generisani poziv na broj!

Očigledno ti se nikad nije dogodilo da ti ne stigne račun ili da ga izgubiš. Najnormalnije možeš da uplatiš na poziv na broj od prethodnog ili sledećeg meseca i u 99% slučajeva biće sve OK. Pozivi na broj služe njima da brže evidentiraju uplate.
 
^
Upravo tako to samo sluzi da brze nadju kome pripada racun.
Slobodno uplati bez problema @Love Hunter
 
@Love Hunter

Ono što je JMBG za stanovnika (građanina) države, to ti je poziv na broj za korisnika (pretplatnika) kompanije. On te identifikuje njima.
 
Poslednja izmena:
Pričao sam generalno, ne konkretno za MTS.

Recimo desilo mi se da na jednoj dostavljenoj uplatnici komunalnog preduzeća nije bio dobar poziv na broj, tj. da ebanking nije hteo da ga prihvati i najnormalnije sam uplatio opet na onaj za prethodni mesec i pri sledećem preseku stanja sve je bilo u savršenom redu, tj. uplata je uredno proknjižena.
 
Imajte na umu da Infostan po pozivu na broj knjizi mesece, a ako stavite opet stari poziv, mislim da knjize najstariji racun.

Ne podrzavam ono gde vodi ta informacija, ali da podsetim.
 
@Love Hunter

Ono što je JMBG za stanovnika (građanina) države, to ti je poziv na broj za korisnika (pretplatnika) kompanije. On te identifikuje njima.

:trust: Te dve stvari ne mogu nikako biti u ravni jer se JMBG nikada ne menja (menja se ali ajde da ne davim sada o tim izuzecima) dok poziv na broj se obicno menja za svaki mesec/uplatu jer se generise novi. Nije sporno da poziv na broj identifikuje korisnika ali gadja tacno tu uplatu/mesec za koju je generisan.

Očigledno ti se nikad nije dogodilo da ti ne stigne račun ili da ga izgubiš. Najnormalnije možeš da uplatiš na poziv na broj od prethodnog ili sledećeg meseca i u 99% slučajeva biće sve OK. Pozivi na broj služe njima da brže evidentiraju uplate.

Idi begaj, za ovih mojih 13 godinica zivota svakako nisam ni jedan racun platio nit video :D Hehe
Vidis bas tu gresis jer generalizujes nesto sto mozda kod nekih firmi prolazi a ne prolazi kod drugih. Npr. kada mi nije stizao racun za kablovskog operatera - morao sam da ih zovem da mi kazu broj za taj mesec koji mi fali. Jer u suprotnom da sam uplatio na stari poziv na broj, morao bi neko na ruke da rasknjizava to u njihovom sistemu. Cela sustina je sto imaju automatizovano za svaki mesec i sistem okida opomene onima koji nisu platili posle trigger-ovanog deadline-a za placanje (tipa 2 meseca kasnis). Dakle moglo bi - ali je pogresno i iziskuje mnogo cimanja i dokazivanja za obe strane. A to svakako nije solucija.

Imajte na umu da Infostan po pozivu na broj knjizi mesece, a ako stavite opet stari poziv, mislim da knjize najstariji racun.

Ne podrzavam ono gde vodi ta informacija, ali da podsetim.

Upravo o tome govorim. Ne bih nikada uplatio infostan na stari poziv na broj - posebno za takve JKP i firme koji imaju online uvid u racun - odes lepo i skines to sto ti fali i platis po tome.


Bottomline - za MTS sto je ovde i tema, placajte kako volite :)
 
neke firme ne menjaju poziv na broj, npr racun za struju mi je uvek sa istim pozivom na broj, kao i komunalac. ali npr telenor menja poziv na broj po mesecima, pocetak je uvek isti samo menjaju zadnje brojeve koji oznacavaju mesec i godinu, tako da u sustini znas koji ce ti biti poziv na broj za sledeci mesec.

na kraju krajeva, nije ni bitno. cesto mi se desi da telenor i mts racun platim koji dinar vise, i to se uredno evidentira na sledecem racunu kao pretplata i za toliko sledeci racun bude umanjen.

dakle, ako ce vam prvih par meseci biti racuni po dinar, bez nekih dodatnih troskova, slobodno mozete platiti npr 50din prvog meseca, da ne placate proviziju za svaki mesec zbog uplate jednog dinara..

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока
 
neke firme ne menjaju poziv na broj, npr racun za struju mi je uvek sa istim pozivom na broj, kao i komunalac. ali npr telenor menja poziv na broj po mesecima, pocetak je uvek isti samo menjaju zadnje brojeve koji oznacavaju mesec i godinu, tako da u sustini znas koji ce ti biti poziv na broj za sledeci mesec.

na kraju krajeva, nije ni bitno. cesto mi se desi da telenor i mts racun platim koji dinar vise, i to se uredno evidentira na sledecem racunu kao pretplata i za toliko sledeci racun bude umanjen.

dakle, ako ce vam prvih par meseci biti racuni po dinar, bez nekih dodatnih troskova, slobodno mozete platiti npr 50din prvog meseca, da ne placate proviziju za svaki mesec zbog uplate jednog dinara..

Послато са SM-G950F уз помоћ Тапатока

Za EPS jeste uvek isti (fixni) poziv na broj. Ali to je danas usamljen primer. Od pre pola godine i BG Infostan generise poziv na broj za svaki racun. Ogromna vecina generise za svaki racun novi poziv iz svog sistema - just the facts.
Telenor ima uvek isti pocetak?! Ja ne znam koji Telenor ti koristis, ali ovaj koji ja koristim za mobilni postpaid vec 18 god svaki mesec generise random poziv na broj, samo poslednji deo kako kazes oznacavaju godinu i mesec, ali to ne znaci nista bez prethodne grupe cifara koja random generisana.


Nego da se vratimo na temu - VDSL2+ radi lepo, samo da tako i ostane (dok ne stigne optika).
 
Ne znam zašto svi koji imaju vdsl toliko kukaju za optikom.
VDSL radi perfektno i ne znam čemu potreba da se u privatne svrhe ima veći protok od 100/10 koliko mts isporučuje.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
 
Nazad
Vrh Dno