Šta je novo?
Pa gledam najviše da ne kombinujem, tako sam sad navikao.
Ali ajde kada sam već pitao, imaju li pametne bankomate i kako im radi aplikacija?
Kakav je kurs u menjačnici?
 
Hmmm, da li bi ovo možda prošlo za stare korisnike? Ove koje ja znam su na osnovnom ili srebrnom, pa bih mogao da im kažem za ovo ako ima smisla. Znam svakako da može da se menja paket, ali pitanje je odnosi li se ponuda na to. Ne piše, doduše, ni da je strogo za nove korisnike, čudno je.
Čudna im je politika poslovanja. U call centru će ti najverovatnije reći da ne raspolažu takvim informacijama, u ekspozituri dobijaš to neko opštemestašenje i zadovoljiš se s tim. Pošto u Rajfajzenu je opet sve koliko-toliko povezano, ne volim banke u kojima nemaš dodirnih tačaka sa centralom (kao što je OTP na primer, gde se obraćaš savetniku da obradi upit ka centrali i jedino preko prigovora imaš pravo na direktnu komunikaciju).
 
imaju li pametne bankomate
Zasad ne, ali navodno im je u planu. Ovde su detalji, pa vidi da li bi ti to pokrilo potrebe. Sve koje sam skorije video bili su nevedeni najnoviji model. Lično mi je najčudnije što im još nije aktivan beskontaktni modul. On postoji na bankomatima, samo iz nekog razloga nije aktivan.

kako im radi aplikacija
Aplikacija ima demo, pa bi verovatno tako bilo najbolje da vidiš kako izgleda. Isti je izgled mobilnog i elektronskog bankarstva, pa ni ne moraš da preuzimaš aplikaciju. Ovde se nalazi elektronsko. Doduše, koliko vidim, demo trenutno ne radi... Ja nisam njihov klijent, a ne znam napamet šta sve aplikacija nudi, iako je jesam video sto puta, pa bih mogao kasnije da ti javim preciznije ako demo ne proradi ili se ne javi neko drugi u međuvremenu.

Kakav je kurs u menjačnici?
Postoji povlašćeni kurs za korisnike, ali opet, u ovom trenutku ne bih znao napamet da ti kažem koliko jeste ili nije dobar.

U call centru će ti najverovatnije reći da ne raspolažu takvim informacijama
Uh, da, čuo sam da je kontakt centar slab sa informacijama. S druge strane, stalno su dostupni. Ako im se napiše mejl, u roku od nekoliko minuta sledi poziv sa odgovorom. Mrzi ih da kucaju, haha, ali svakako mi je fascinantno to što uspeju da pročitaju i zovu maltene u roku od odmah. Sve je to, doduše, džabe ako ne dobiješ potrebnu pomoć. 🤦‍♂️

u ekspozituri dobijaš to neko opštemestašenje
Baš ću uskoro proći pored lokalne ekspoziture, pa videti da svratim ako nije gužva, kad mi je već usput.
 
Imam jedno pomalo glupo pitanje. Ako npr kupis nesto 10og u mesecu kreditnom karticom, to dolazi na naplatu sledeceg 15og u mesecu? Kako znas kad je cega presek, ne kapiram bas..

Tako je. Sve transakcije proknjižene u određenom mesecu, dolaze na naplatu 15. u sledećeg mesecu. Iznos iskorišćenih sredstava u mesecu vidiš u izvodu ili u staroj Mobi Bank web aplikaciji (u novoj još nisu implementirali to ispravno), tako da ne moraš ti lično da računaš ništa i da se brineš oko preseka. Zašto je bitno ovo proknjižene? Desi se da se transakcije izvršene poslednjih par dana u mesecu proknjiže prvih par dana u sledećem mesecu, pa se to vodi u sledećem mesecu. E sad, 15. u mesecu će ti biti automatski naplaćeno samo po revolving modelu na koji ide kamata, tako da ti moraš do 15. ručno u aplikaciji izvršiti prenos iznosa iskorišćenih sredstava u prethodnom mesecu sa tekućeg računa na račun kreditne kartice.

To nije nista cudno i barem gledaju da ljudi ne udju u probleme (ako ne znaju da to radis i znas sta radis). Ako retko sales, ili nisi slicno radio normalna je stvar.

Mogu ljudi da uđu u problem i zato što im kasni transakcija. Upravo se meni to jednom desilo. Zašto mi se to nikad nije desilo kod nijedne druge banke, a koristio sam ih 5, a kod njih bukvalno svakog puta kad sam prebacivao više od 50 hiljada? Ako želim da imam instant online bankarstvo, ne želim da imam ograničenje na 50 hiljada, a preko 50 hiljada da čekam poziv da bih potvrdio da sam to ja. Zaista besmisleno.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Imao sam i ja takvu situaciju ranije, zvao sam call centar da prenesu nadležnima kojima bi trebalo da potvrdim transakciju. Prošlo je 10 minuta, izdiktirao sam iznos u paru i primaoca, a operater je nakon toga oslobodio blokadu i nalog se realizovao odmah. Od onda nisam imao tih problema, bilo je većih transakcija sa ličnog prošle godine, koristio limite za biometriju i mobilni potpis, sve je uredno prošlo bez zastoja. Sada ne znam da li su primenili neke dodatne mere, pošto je blokirana samostalna aktivacija pa je problem i u reaktivaciji postojećeg tokena koji nije u upotrebi, a svako ima prava samo na dva.
 
@Tilek RF ima ok algoritam za proveru.
Da nema, citao bi moje kritike svakog dana ;)
Mene ne pita na 1m.. jer nije cudno da imam te transakcije.

Ako cesto imas placanja 20-30k na nove racune, ne treba na 50k da te hvata, sem ako ti je primanje takvo da procene da je rizik za tebe da ne provere.
Tako nekako.radi algoritam.

Da li smeta? I meni bi... ali za prosecnu osobu je bolje da je ovako.
 
Ova moja situacija i jeste od ranije, dok sam premošćavao promenu banke za prijem plate. Sad Reiffeisen koristim isključivo ako zabaguje čitanje QR koda kod Yettela ili ima neka akcija za korišćenje kartica kod Reiffeisena.
 
Sve transakcije proknjižene u određenom mesecu
Zašto je bitno ovo proknjižene?
Uh, da, na taj aspekt sam zaboravio u svom odgovoru. Hvala na dopuni.

Baš ću uskoro proći pored lokalne ekspoziture, pa videti da svratim ako nije gužva, kad mi je već usput.
Svratio sam, pa, ako nekog slučajno bude zanimalo, ponude važe samo za nove klijente. Što se tiče iskustva, osoba sa šaltera je bila prilično neprijatna, dodatno i nije znala o čemu pričam, pa me je poslala u neku kancelariju, gde su me dočekale druge dve divne i vrlo obaveštene osobe. I ovde, očekivano, kao i u drugim bankama, sve zavisi od konkretnog zaposlenog.

Postoji povlašćeni kurs za korisnike
Povlašćeni kurs na današnji dan je 116,3000 kupovni, a 118,3000 prodajni. Nije sjajno, ali moglo je biti i lošije.

pa bih mogao kasnije da ti javim preciznije
Evo, gledam aplikaciju dok ovo pišem. Brza, je, mada malo baguju animacije, moram da primetim, idu jedna preko druge. Vidi se pregled svih računa, sa svim transakcijama i izvodima. Vidi se i pregled svih kartica, ali ne i detalji same kartice. Čak nema ni maskiranog broja, već samo tzv. pseudobroj, što je jedna od karakteristika Halkbanka. Taj pseudobroj, inače, piše i na poleđini plastične kartice i on se koristi prilikom interakcije sa bankom, npr. kad se kartica prijavljuje za neke akcije. Visa i MasterCard se jednim klikom mogu dodati u digitalni novčanik. Moguća je kontrola po kanalima: gotovina (bankomat), prodajna mesta (POS), internet (e-commerce). Za svaki pojedinačno se može postaviti limit: broj transakcija dnevno, iznos dnevno, broj mesečno, iznos mesečno. Ne piše koliki je maksimum, a ne bih sad sa time mogao da se igram. Moguća je i privremena i trajna blokada (zamena) iz aplikacije, a nove kartice dolaze poštom. Plaćanja i menjačnica rade klasično. Nabrojao sam sad šta bi meni bilo najvažnije, ali svakako mogu da proverim šta god dodatno. Edit: opšta napomena je da se digitalni servisi (elektronsko i mobilno bankarstvo su isti kanal, mada je aktivacija moguća samo preko sajta) ugovaraju zasebno, iako su besplatni, pa ne zaboravi da ih odmah zatražiš prilikom otvaranja računa, ako se kojim slučajem odlučiš za to.
 
Poslednja izmena:
  • Like
Reagovanja: uji
Zanima me kreditna kartica, pre svega zbog mogućnosti podele transakcija na rate, račune imam u Raiffeisenu i Yettelu.
Čija kartica je "bolja"?

Koliko vidim, razlika je u tome što se u Raiffeisenu plaća mesečno ukupno 290 rsd fiksno, bez dodatnih troškova pri podeli na rate, a u Yettelu nema tih fiksnih troškova, ali je zato naknada 6% ili minimum 500 rsd po transakciji(rati). Uz to, u Raiffeisenu se transakcije preko 5k automatski dele na 3/6/12 rata, dok u Yettelu za transakcije preko 2k biraš da li želiš da podeliš na rate i broj rata, do 12.

Ima li još nekih razlika i šta bi bila preporuka?
 
Nisam redovno pratio na casovima 😵‍💫 (n)

Da li u jos nekoj pored Raiffeisen banke ( iRacun ) i Erste banke ( dinarski platni racun - na godinu dana free ) moze da se
otvori racun za starije od 27 godina ( bez prenosa zaade ) za koji se ne placa odrzavanje , a nudi Visa / Master karticu ?
 
@sasa022 za opciju na godinu dana imaš i OTP ako otvoriš online, a uz kod preporuke prijatelja, oboje dobijate po 3 meseca besplatne naloge za prenos.
°Alta banka besplatan račun - Visa Debit bez održavanja (trebalo bi da je vezana i za devizni, barem je tako što se tiče Visa Virtuon, a ona je 100 dinara jednokratno)
°ProCredit besplatan račun - može da se poruči Master za 1200 dinara (obavezno je prethodno poručiti i Dinu)
U Erste možeš da uzmeš i samo deviznu sa mBankingom za 3.5€ jednokratno, Poštanska ima dinarsku ili deviznu Visa internet, ali je sa čipom, magnetnom trakom i beskontaktnim plaćanjem.
 
Zanima me kreditna kartica, pre svega zbog mogućnosti podele transakcija na rate, račune imam u Raiffeisenu i Yettelu.
Čija kartica je "bolja"?

Koliko vidim, razlika je u tome što se u Raiffeisenu plaća mesečno ukupno 290 rsd fiksno, bez dodatnih troškova pri podeli na rate, a u Yettelu nema tih fiksnih troškova, ali je zato naknada 6% ili minimum 500 rsd po transakciji(rati). Uz to, u Raiffeisenu se transakcije preko 5k automatski dele na 3/6/12 rata, dok u Yettelu za transakcije preko 2k biraš da li želiš da podeliš na rate i broj rata, do 12.

Ima li još nekih razlika i šta bi bila preporuka?
Ja imam obe ali koristim samo rajfajzen za placanje na rate jer se plaća samo održavanje sa osiguranjem (podela na rate je bez provizije ) dok yettel daje besplatnu revolving karticu ali naplacuje podelu na rata (sto meni ne odgovara). Uz yettel master kreditnu je dobro sto dobijas putno zdravstveno osiguranje za tebe i članove porodice (do 30 dana godisnje do 10.000 evra) i jedno vreme je imala promociju kes bek za placanje na pumpama pa se isplati ako otplatis sve sledeceg meseca.
 
Poslednja izmena:
Zanima me kreditna kartica zbog mogućnosti podele na rate, račune imam u Raiffeisenu i Yettelu. Čija kartica je "bolja"?
Za podelu na rate Raiffeisen, ne boli te glava ko ima čiji terminal, deliš na rate sve preko 5000 dinara, a Yettel je korisna za odloženo plaćanje do 45 dana (za sve što provučeš karticu na prodajnim mestima i internetu i bude proknjiženo pre 15. narednog meseca plaćaš glavni dug, a ako zakasniš, ulaziš u revolving). Kod Rajfajzena isto važi ulazak u revolving za zakašnjenje zbog neizmirenja rate.
 
@sasa022 za opciju na godinu dana imaš i OTP ako otvoriš online, a uz kod preporuke prijatelja, oboje dobijate po 3 meseca besplatne naloge za prenos.
°Alta banka besplatan račun - Visa Debit bez održavanja (trebalo bi da je vezana i za devizni, barem je tako što se tiče Visa Virtuon, a ona je 100 dinara jednokratno)
°ProCredit besplatan račun - može da se poruči Master za 1200 dinara (obavezno je prethodno poručiti i Dinu)
U Erste možeš da uzmeš i samo deviznu sa mBankingom za 3.5€ jednokratno, Poštanska ima dinarsku ili deviznu Visa internet, ali je sa čipom, magnetnom trakom i beskontaktnim plaćanjem.
Поред ЕРСТЕ да ли неко још неко од горе наведених нуди mbanking за Џ или скоро Џ? Поштанска, ...

Моји закључци који могу неком користити


АИК банка.
У њој сам био и одлазим јер ће се сада наплаћивати електронско и мобилно 25дин по трансакцији у пакету од 390дим месечно.
Девизе потрошене у иностранству ће претварати по свом продајном а не по средњем НБС као до сада.
Генерално сам био задовољан са банком, апликацијом...Није ми се допало када су променили са визе на мастер јер мастер нисам успео ни уз подршку да подесим за повлачење новаца са пејпала.

Ко хоће да оде из аик банке. Жалио сам се званично да ме терају да идем у „матичну“ експозитуру. Добио сам одговор да може у било којој експозитури тако да инсистирајте на томе.

Рајфајзен
Отворио сад Ирачун тамо. Лошије је то што имају мало банкомата и што су једина банка која има провизију при плаћању у иностранству. Ако валута није ЕУР онда поред редовних 1% имају и 1% при конверзији.
Све остало добро, нема провизије при ел. и моб. банкарству.

Јетел банка
Бесплатно када се пренесе плата.Нема провизије на ел и моб банкарство.. Путно осигурање на 10.000
Оно што је лошије него код других је што при повлачењу новца из иностранства имају највеће провизије и што нису права банка.
Отворићу и овде са пребацивањем плате.

ОТП банка.
Пакет Престиж595din би можда био добар због осигурања, ел. и моб. банкарство 9дин по трансакцији.

Поштанска.
Посебно динарски рачун Мастеркард(200дин месечно +20дин картица), подебно девизни Виза(25дин картица+50дин месечно ако има трансакције), ел.и мобил. 15 дин по трансакцији. При плаћању у иностранству рачунају продајни курс НБС и у томе су најбољи од свих.
 
Poslednja izmena:
АИК банка.
У њој сам био и одлазим јер ће се сада наплаћивати електронско и мобилно 25дин по трансакцији у пакету од 390дим месечно.
Девизе потрошене у иностранству ће претварати по свом продајном а не по средњем НБС као до сада.
Генерално сам био задовољан са банком, апликацијом...Није ми се допало када су променили са визе на мастер јер мастер нисам успео ни уз подршку да подесим за повлачење новаца са пејпала.
Uff, za sve kartice?
 
@fruska99 Multivalutni Račun Plus kod BPŠ.
Više to ne postoji.To je ostatak od mts banke. Ne može sada da se otvori.
Uff, za sve kartice?
Ako se pitanje odnosi na povlačenje para sa paypala povlačenje na dinarsku je išlo OK i uz loš kurs kupovni od banke. Nisam uspeo da podesim MASTER deviznu da proradi a pre toga VISA kartice radile bez problema(prigovori, žalbe, tehnička podrška...) Imao sam posebne kartice, jednu za dinarski a jednu za devizni račun, tako se moglo dobiti pre jedno 15-20 godina od kada sam bio u AIuK :)
 
Poslednja izmena:
Моћи ће од 18. фебруара поново.
Ја их разумео да неће моћи јер то није њихова понуда.
Одлично ако буде али ми је чудно јер у том пакету ел. и моб. банкарство је бесплатно а у њиховом Рачуну за примање плате се наплаћује 15дин по трансакцији. Једино ако укину своје пакете а прихвате мтс...
 
Не знам.
Видео сам тарифника али нисам из њега закључио да би могао да отворим Рачун Плус.
На кол центру ми рекли да не може али кол центар је кол центар.
Надам се Тилек да си у праву.
 
@fruska99 ako već imaš tekući kod njih, samo traži promenu na Račun plus i potpisaćeš novi ugovor o otvaranju i vođenju, dok kartice i broj računa ostaće isti.
 
Gledam ovaj Prestiž paket kod OTP i on mi deluje ok za moje potrebe.
Ima li neko uslove za Triglav putno osiguranje što ide uz paket i da li je MC Platinum default kartica koja se izdaje?
Da li u limit za besplatno održavanje ulaze samo kartična plaćanja?
 
Ima li neko uslove za Triglav putno osiguranje što ide uz paket i da li je MC Platinum default kartica koja se izdaje?
Da li u limit za besplatno održavanje ulaze samo kartična plaćanja?
MC Platinum Debit jeste default kartica i u oslobađanje od održavanja ulaze samo kartična plaćanja u zemlji. Uz online otvaranje video identifikacijom je održavanje godinu dana besplatno, a sa kodom preporuke bićeš oslobođen provizija na naloge za prenos prva 3 meseca.
 

Prilozi

  • 03102024_095136_OPKO_159984-20241003.pdf
    550.8 KB · Pregleda: 20
Hvala. Onda mi ovo postaje prvi pik za novu banku pošto dobijam sve što mi treba, neću morati čak ni kreditnu da vadim. Dobijam google wallet, osiguranje za ženu, decu i mene + besplatno održavanje verovatno i duže od tih inicijalnih godinu dana.
Hvala ljudovi.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Da li je u svakoj banci kurs 114 kad dajem evre, ili ima neka sa boljim kursem? I zašto je tolika velika razlika u kursu izmedju banaka (114) i menjačnice (116) kad se evri razmenjuju u dinare?
 
Verovatno si u RF na iracunu? Samo kod njih je tako lose.
 
Da li je u svakoj banci kurs 114 kad dajem evre, ili ima neka sa boljim kursem? I zašto je tolika velika razlika u kursu izmedju banaka (114) i menjačnice (116) kad se evri razmenjuju u dinare?

Račun Plus u Poštanskoj i Set računi u NLBKB su oko 116,5 kada prebacuješ iz EUR u RSD. Yettel banka daje dobar kurs preko 5000 EUR, tipa 0,1 od srednjeg, samo se mora tražiti, pa oni omoguće taj kurs u aplikaciji na 15 min (tako je bar bilo do skoro).

Što se menjačnica za keš tiče, imaš one koje daju i 117,1 RSD za 1 EUR trenutno.

 
Nazad
Vrh Dno