Šta je novo?
Otvorio dinarski iRacun u Raifu, vec imam devizni kod nih, pitam da li je moguce povezati debitnu karticu da se koristi i za devizni racun. Kaze iz call centra moze, pitam za uslove, kaze placanje vam se obracunava po prodajnom kursu banke!? Kad sam je pitao zasto povezujem devizni ako mi se placanje u stranoj valuti obracunava i skida u dinarima, nema objasnjenje, vrti istu pricu. Jel ima neko ovu kombinaciju, kako se obracunava kad u inostranstvu placam u EUR i imam EUR na deviznom racunu?
 
Meni je najnormalnije vezan devizni na karticu, ali nije taj iRacun nego neki normalan, Moze sve ili kako vec. Ovo sto tebi hoce da rade je budalastina teska.
 
kaze placanje vam se obracunava po prodajnom kursu banke!?
To ti se plaćanje u dinarima (u Srbiji) sa deviznog obračunava po prodajnom kursu banke.

Plaćanje u evrima samo imaš proviziju 1%.
U non-EUR stranim balutama (forinta, denar, lev) provizija je 2%
 
Otvorio dinarski iRacun u Raifu, vec imam devizni kod nih, pitam da li je moguce povezati debitnu karticu da se koristi i za devizni racun. Kaze iz call centra moze, pitam za uslove, kaze placanje vam se obracunava po prodajnom kursu banke!? Kad sam je pitao zasto povezujem devizni ako mi se placanje u stranoj valuti obracunava i skida u dinarima, nema objasnjenje, vrti istu pricu. Jel ima neko ovu kombinaciju, kako se obracunava kad u inostranstvu placam u EUR i imam EUR na deviznom racunu?
Karticu dinarskog iRačuna ranije nisam mogao da povežem na klasičan avista devizni, ugasio ga, čekao šest meseci i otvorio devizni iRačun. U međuvremenu su ukinuli potpisivanje papira i čekanje na odgovor centrale pa je savetnica iz dva klika odmah povezala karticu i povezani računi su bili vidljivi kroz par minuta. Plaćanje u Srbiji tada se vrši sa dinarskog, a u inostranstvu sa deviznog. To jest, blokirana je upotreba dinara preko, odnosno evra u Srbiji. Možeš da ostaviš jednu kao dinarsku (Visa Digital vrtuelnu ili Visa Online plastičnu) ako želiš. Potrošnja sa deviznog za druge ino valute ide po Visa exchange rate plus 1% provizija kao zasebna stavka. Kod dinarskih kartica, po kursu banke.
 
Mom ocu penzioneru sad krajem meseca ističe godinu dana od kad je upisan u kreditni biro zbog kašnjenja rate, pa ga zanima da li može u drugoj banci dobiti kredit za refinansiranje?
 
U teoriji, KB bi trebalo automatski da ga briše, a u praksi, kako sam od nekih shvatio, docnje se i dalje vide nakon te tri godine, gde ljudi često dođu u situaciju da sami traže njeno brisanje zbog neažurnosti. Ovo me ne čudi, pošto im neki delovi sajta pokazuju Microsoft Azure server stranicu, odnosno za proveru ličnog izveštaja traže poslednju verziju pokojnog Internet Explorer i ActiveX, koji ne može ama baš nikako kroz neki drugi browser kao Edge Trident, a kamoli Chromium da se natera da radi pa mogu misliti kako im je core sistem isto tako praistorijski.
 
To znači da može početkom marta da ode u drugu banku i da zatraži refinansiranje i dobiće ga jer će isteći godinu dana ( 1 godina) od upisa u KB? Ne bih da mu dajem lažnu nadu zato pitam ovde gde su informacije proverene i tačne.
 
Ponavljam, ne godinu, nego tri i to od dana otplate kredita. Tako navode u kreditnom birou
Edit: Kao što i piše pri dnu, postoje izuzeci. Ako u toj banci gde je već bio je dobio informaciju da je neophodno da prođe godinu dana od zabeležbe docnje da će imati pravo na refinansiranje, to je do faktora internog odlučivanja same te banke.
 
Karticu dinarskog iRačuna ranije nisam mogao da povežem na klasičan avista devizni, ugasio ga, čekao šest meseci i otvorio devizni iRačun. U međuvremenu su ukinuli potpisivanje papira i čekanje na odgovor centrale pa je savetnica iz dva klika odmah povezala karticu i povezani računi su bili vidljivi kroz par minuta. Plaćanje u Srbiji tada se vrši sa dinarskog, a u inostranstvu sa deviznog. To jest, blokirana je upotreba dinara preko, odnosno evra u Srbiji. Možeš da ostaviš jednu kao dinarsku (Visa Digital vrtuelnu ili Visa Online plastičnu) ako želiš. Potrošnja sa deviznog za druge ino valute ide po Visa exchange rate plus 1% provizija kao zasebna stavka. Kod dinarskih kartica, po kursu banke.
Nisam jos dobio plastiku, zasto se zove Visa online?
 
Nisam jos dobio plastiku, zasto se zove Visa online?
Njihov interni naziv za plastičnu Visa karticu ugovorenu na daljinu. Razlikuje se od one koja ide uz paket račun, pošto je u tom slučaju obavezno osiguranje od 40 dinara mesečno, mada je to samo trošak. U smislu, ako je došlo do skiminga ne tvojom krivicom, banka će svakako odreagovati da se te rezervacije ponište ukoliko prijaviš to što pre.
 
Koju banku / devizni račun preporučujete za frilensera, prima novac od pravnog lica iz eurozone (OUR od platioca)?
Manje važno: deo tog novca bi se menjao u dinare, ali nije problem ni peške, pa menjačnica...
 
Pitanje za one koji su pravili iRacun u Raiffeisen banci. Koliko ste dugo cekali da vam stignu fizicke kartice na kucnu adresu?
 
Pre skoro 3 godine kad sam otvarao cekalo se 10 dana. Prvo stigle kartice a za 2 dana pinovi.
 
Bas ga oduzili...

Uskoro isticu kartice tih prvih iracuna, dal ce po automatizmu praviti nove ili...
 
Kako dalje za mbank Rajfajzen? Dobio sam mejl da sam registraciju obavio uspešno, ali ne mogu dalje. Trazi neki token.
Screenshot_20240221_123137.jpg
 
Token je autorizacija uređaja i imaš pravo na dva tokena (možda se u međuvremenu nešto promenilo, ali tako je odvajkada bilo). Ako menjaš jedan od ta dva, token možeš da recikliraš i autorizuješ drugi uređaj. U slučaju blokade tokena (sistemske, prilikom pokušaja reciklaže na drugi uređaj, na primer) moraš da pozoveš call centar radi deblokade tokena. Jednostavno rečeno, ako imaš pristup za eBanking, kreiraj token odatle, u mBank-u kartica Token i tu ga autorizuj, tako je najlakše.
Koliko ste dugo čekali da vam stignu fizičke kartice za iRačun?
Tačno 7 dana sve skupa (poštar doneo kartice i pinove zajedno). Po pravilu bi trebalo 6 dana za pin i 7 za kartice, tako stižu u ekspozituri.
 

Meni trazi token. A na uputstvu sa linka nema token nego ide samo još pin. Kako ja taj token da pokrenem? Ako hocu da izadjem kaze mi da nastavim ponovo ceo proces. Šta to znači ponovo nov nalog ili ne?
 
Da li neko koristi OTP Prestiz paket? Vidim da imaju online otvaranje racuna sa gratisom besplatnim odrzavanjem racuna 12 meseci. Sad ono sto mene zanima da li je srednji kurs kupovine evra ko sto ljudi pricaju ili je ti za neki drugi paket?
 
Poslednja izmena:

Meni trazi token. A na uputstvu sa linka nema token nego ide samo još pin. Kako ja taj token da pokrenem? Ako hocu da izadjem kaze mi da nastavim ponovo ceo proces. Šta to znači ponovo nov nalog ili ne?
Uđeš na ROL za fizička lica
Ideš na tri tačke uspravno, u gornjem desnom uglu, opcija Profili pa pipneš gde piše krupnim fontom Kontakt pa tu odabereš Token
Da li neko koristi OTO Prestiz paket? Vidim da imaju online otvaranje racuna sa gratisom besplatnim odrzavanjem racuna 12 meseci. Sad ono sto mene zanima da li je srednji kurs kupovine evra ko sto ljudi pricaju ili je ti za neki drugi paket?
Bolji kurs ide, kako sam razumeo, ako zbirni iznos zarada za 3 meseca bude preko 100000 dinara, ali moguće i da se radi o mesečnoj plati.
 
Jel treba prvo prijava? Ovako nema nikakve tačke i tokeni samo prijava preko imena i lozinke.
Treba. Ako nemaš korisničko ime i lozinku, zovi call centar i traži aktivacioni kod koji unosiš nakon osnovnih podataka.
 
Tačno 7 dana sve skupa (poštar doneo kartice i pinove zajedno). Po pravilu bi trebalo 6 dana za pin i 7 za kartice, tako stižu u ekspozituri.
Prekao mail-a su mi odgovorili da mogu da ocekujem kartice u toku marta..
Ja inace mogu da uplacujem novac na racun u banci preko broja racuna i da placam stvari online digitalnom karticom, zar ne?
 
Da, ali za zaposlene, tj. moraš da primaš platu da ti ne bi naplaćivali održavanje (prostom logikom, rekao bih da benefit uslovljavaju ovlašćenjem za prenos zarade). Isto važi i za penzionere, a novost je i da Silver paket daju bez održavanje za mlade od 18 do 26 godina, što znači da NLB više nije jedina banka koja daje Visu uz omladinski račun:
 
Poslednja izmena:
Iz call centra nisu znali da mi kazu jel aktuelna ta promocija...
A resio sam da gasim kod mobija
 
Nisam to primetio ranije. Pretpostavljam da je stupilo na snagu nakon radova. Kako bilo, ako u poslovnici ne budu bili upućeni, sačekaj da se uhodaju i dobiju instrukcije pa vidi kako i šta. Primera radi, kada je pre 10 godina AIK kupljen, uvedeni su paketi. Taj jedan jedini besplatni tekući je trebalo da se naplaćuje i morao sam da pređem na Start (tada omladinski). Nisu znali kakva je procedura i zvali me posle pet dana za promenu tipa računa da obavimo postupak i potpišem papire.
 
Treba. Ako nemaš korisničko ime i lozinku, zovi call centar i traži aktivacioni kod koji unosiš nakon osnovnih podataka.
Ja sam zaboravio ime , jer ono na koju je prošla registracija nisam zapamtio, neke nisu htele bilo je zauzeto. Ja sad ako izadjem iz app onda mi kreće sve iz početka. Da li to znači opet nova registracija novo ime i lozinka? Samo ne znam zasto ovako kad u uputstvu stoji posle lozinke i imena ide samo pin. Ne znam Mobi mi je devojka tamo napravili mozda je i ona nesto radila sa tokenom. Ovo je tri put da pokušavam i proslo je tj prihvatili da otvorim racun. Onda ovo opet kočenje. Stvarno da li toliko ne znam ili šta je. Neću banci da dajem mesecno dok ima ovako. Lakše mi bilo kad sam napravio PP nego ovo. I sa BPŠ sam imao problema i na kraju ugasio.
 
Ja sam zaboravio ime , jer ono na koju je prošla registracija nisam zapamtio, neke nisu htele bilo je zauzeto. Ja sad ako izadjem iz app onda mi kreće sve iz početka. Da li to znači opet nova registracija novo ime i lozinka? Samo ne znam zasto ovako kad u uputstvu stoji posle lozinke i imena ide samo pin. Ne znam Mobi mi je devojka tamo napravili mozda je i ona nesto radila sa tokenom. Ovo je tri put da pokušavam i proslo je tj prihvatili da otvorim racun. Onda ovo opet kočenje. Stvarno da li toliko ne znam ili šta je. Neću banci da dajem mesecno dok ima ovako. Lakše mi bilo kad sam napravio PP nego ovo. I sa BPŠ sam imao problema i na kraju ugasio.
Ok, polako. Postoji rešenje i za to. Traži deblokadu naloga i napravi sa drugim korisničkim imenom, pa ćeš dobiti aktivacioni kod u sms poruci. Jednom su mi smrzli tokene, drugi put eBanking i ostavili samo mBanking u funkciji pa kad više nisam mogao da ulazim uz mToken, onda i zatražio da mi deblokiraju nalog. Nadam se da im se neće dešavati tako neke situacije, ali i ko što kažeš, s obzirom da im retko šta plaćam su i ok (platio sam potvrdu plaćanja sa eBankinga, promenu pina kada se naplaćivala, ali na kursnoj razlici za mog preduzetnika su poprilično zaradili) tako da, imaju oni odakle sve to da naplate. S druge strane, nisam doživljavao neprijatnosti da na visoke datume onemoguće plaćanja ili mi zarobe pare i još jedino u Poštanskoj sa Homebankingom gde imam Visa Internet. Jedino u Halk i OTP nisam bio, a ostalo žali Bože.
 
Nazad
Vrh Dno