Šta je novo?

Sve o putu na more autom

Mađari imaju i regionalnu vignjetu za lokalce, koja godišnje košta 15e. Mislim da je cena simbolična za nekoga ko koristi AP u "lokalu" za put na posao, vikendicu, rođake. Ako ideš često za Segedin, kupuješ tu vinjetu, ne nacionalnu, i miran si godinu dana.
Da potvrdim samo ovo. Primer ako se ide cesto beograd - budimpesta, treba 3 regiona i izadje ~50e godisnje.

edit: vazi do 31. januara naredne godine, bez obzira kad se uplati u toku tekuce, to je malo bzvz jedino
 
Prvi put čujem da treba međunarodna vozačka..?
Nekada davno trebala je za Grčku (više ne), npr, međutim nikada mi je nisu tražili na uvid, čak i kada su me par puta zaustavljali u redovnoj kontroli po manje poznatim lokalnim putevima.
Dok ako odeš npr u Norvešku, pod obavezna je.
 
Nisam čuo da je ikada ikome tražena meðunarodna dozvola, bilo gde u Evropi. To je dokument koji izdaje AMSS, ne izdaje da država.
 
Traže traže ... AMS je samo organ koji je izdaje
 
Dok smo imali papirne dozvole imalo je smisla (možda), sada sa ovim karticama ne vidim poentu (za EU).
 
Traže traže ... AMS je samo organ koji je izdaje
Pogotovo ako se desi čukanje, tamo gde je obavezna traže i to, ali posebno je važno imati međunarodno ovlašćenje za upravljanje (tzv “žuti karton”) u tom slučaju, jer osiguravajuća kuća neće priznati osiguranje ako to nemate. Provereno iz prve ruke, sudar u Grčkoj, kolega nije bio kriv, ali pošto to nije imao nije priznat kasko.
 
Navodno ne treba medjunarodna vozacka u Grckoj do čukanja, onda traže. Pitaj kolegu dal su mu je tražili.

Meni su žuti karton tražili na svakom makedonskom graničnim prelazu bilo ukaz izlaz bilo odlazak ili povratak iako je automobil na oca i ista je adresa stanovanja.
 
Nisu mu tražili međunarodnu dozvolu, ali jesu žuti karton, kada su videli da se vozilo vodi na firmu.
Nije imao, ušlo je u zapisnik, a osiguranje kod nas zato nije htelo da prizna štetu, jer nije imao napismeno regularno odobrenje firme da može da vozi kola u inostranstvu.
Zato sam i napisao, ne treba se kockati i ne vaditi ga ako se ide službenim vozilom u inostranstvo.
 
Док сам возио службени ауто, пре пута у Грчку сам обавезно вадио овлашћење и међународну дозволу у АМСС. Потенцијални проблеми су далеко скупљи од тих пар хиљада динара колико коштају ова документа.
 
Nisu mu tražili međunarodnu dozvolu, ali jesu žuti karton, kada su videli da se vozilo vodi na firmu.
Nije imao, ušlo je u zapisnik, a osiguranje kod nas zato nije htelo da prizna štetu, jer nije imao napismeno regularno odobrenje firme da može da vozi kola u inostranstvu.
Zato sam i napisao, ne treba se kockati i ne vaditi ga ako se ide službenim vozilom u inostranstvo.
Za ovakav slučajnikad nisam čuo. Koje osiguranje, i kakvu štetu nije htelo da plati? Kasko?
 
Dozvola za upravljanju tudjim vozilom u inostranstvu je zute boje, pa ga zato zovu zuti karton.
 
Redovno putujem službenim autom preko. Nikada nisam izvadio to ovlašćenje. Imam pisano ovlašćenje firme.
 
Жути картон је некад давно био актуелан за Босну, као зелени сад.
 
@bakara

dtv.png


zelena-karta.png
 
Molim te da mi pokažeš u kom zakonu/međunarodnom ugovoru je navedeno da moram da imam tkz Žuti karton
 
Zelini za Bosnu ne treba odavno.
Tako je.
Zeleni mora za MK.
Inače, to što "niko" ne traži nešto, ne znači da to nešto ne mora da se ima.
Npr. ja sam ovog leta morao da kupim aparat za gašenje požara za put u Grčku, jer svako vozilo po njihovom zakonu mora da ga ima. Niko mi nije tražio. Takođe, nosio sam još jedan par naočara, pošto isto tako mora da se ima. Niko mi nije tražio.
Što ne znači da u nekoj situaciji neće nekome pasti na pamet da traži.
Molim te da mi pokažeš u kom zakonu/međunarodnom ugovoru je navedeno da moram da imam tkz Žuti karton
Ne pada mi na pamet da kopam po interenetu da bih tebi nešto dokazao.
Ako misliš da je papir firme dovoljan, vozi i dalje.
Meni je dovoljno to što je advokat firme u kojoj radim rekao da je za putovanje u inostranstvo obavezan.
 
Jedan auto mi se vodi na snajku, potpisali smo i overili ovlašćenje kojim čak mogu bez nje da prodam i prenesem auto na novog vlasnika, ali moram da imam žuti karton (koji takođe vadim bez nje) kada vozim taj auto u inostranstvu.
 
Tako je.
Zeleni mora za MK.
Inače, to što "niko" ne traži nešto, ne znači da to nešto ne mora da se ima.
Npr. ja sam ovog leta morao da kupim aparat za gašenje požara za put u Grčku, jer svako vozilo po njihovom zakonu mora da ga ima. Niko mi nije tražio. Takođe, nosio sam još jedan par naočara, pošto isto tako mora da se ima. Niko mi nije tražio.
Što ne znači da u nekoj situaciji neće nekome pasti na pamet da traži.

Ne pada mi na pamet da kopam po interenetu da bih tebi nešto dokazao.
Ako misliš da je papir firme dovoljan, vozi i dalje.
Meni je dovoljno to što je advokat firme u kojoj radim rekao da je za putovanje u inostranstvo obavezan.
Što se tiče PP aparata, obavezan si da ga imaš na osnovu njihovog zakona o bezbednosti saobraćaja. Što se tiče naočara, ne znam jer ih ne nosim.
Apropo dokazivanja nečega meni, ne radi se ovde o našem privatnom razgovoru, već se radi o forumu, na kojem bi, ukoliko se iznose tvrdnje da je nešto obavezno, potrebno to i potkrepiti.
Dakle ponoviću - nikada nisam čuo da je nekome Osiguravajuća kuća odbila isplatu štete, zbog nedostatka "Žutog kartona".
Ako i pogledamo sam sajt AMSS, apsolutno nigde se ne pozivaju niti na neku konveciju, niti međunarodni sporazum.

 
"Dozvola za upravljanje tuđim vozilom u inostranstvu (u daljem tekstu DTV) izdaje se na obrascu koji su utvrdili klubovi-članovi međunarodne organizacije AIT (odnosno FIA, posle spajanja AIT i FIA, oktobra meseca 2004. godine), na sastanku Koordinacionog foruma zemalja centralne i istočne Evrope - COFO."

Niko neće tražiti "žuti karton" u inostranstvu, ali će osiguravajuća kuća gde je osigurano vozilo, odbiti da isplati osiguranje za štetu koja je pričinjena korišćenjem vozila u inostranstvu, ako vozač nije vlasnik vozila i ako postoji zapisnik policije u kome je konstantovano da vozač nije posedovao međunarodno ovlašćenje za upravljanje motornim vozilom u inostranstvu. Čak mogu lako i da provere u AMSS da li je izdato ili nije ovlašćenje.

Ko želi da se nateže sa osiguravajućim kućama ukoliko se ne daj Bože desi udes, samo napred, nemam ništa protiv.
 
Ponavljam moje iskustvo od vise godina, na makedonskoj granici mi bez izuzetka uvek traze žuti karton, jer vozilo nije registrovano na mene.
 
Vidiš, meni na MK granici skoro uvek traže, pored pasoša naravno, isključivo još zeleni karton i vozačku dozvolu, našu, ne međunarodnu. Jednom sam dao međunarodnu, rekao policajac ne tu, onu drugu.
Ja pišem šta je po propisima, a to šta rade je nešto drugo.
Ali ove godine npr. na povratku mi nisu udarili pečat u pasoš ni na prelazu Bogorodici, ni Tabanovce, prošao kroz MK, a kao da nisam, ništa im pokazao nisam. Grci i naši mi uvek lupe, Makedonci eto kako kad.
 
"Dozvola za upravljanje tuđim vozilom u inostranstvu (u daljem tekstu DTV) izdaje se na obrascu koji su utvrdili klubovi-članovi međunarodne organizacije AIT (odnosno FIA, posle spajanja AIT i FIA, oktobra meseca 2004. godine), na sastanku Koordinacionog foruma zemalja centralne i istočne Evrope - COFO."

Niko neće tražiti "žuti karton" u inostranstvu, ali će osiguravajuća kuća gde je osigurano vozilo, odbiti da isplati osiguranje za štetu koja je pričinjena korišćenjem vozila u inostranstvu, ako vozač nije vlasnik vozila i ako postoji zapisnik policije u kome je konstantovano da vozač nije posedovao međunarodno ovlašćenje za upravljanje motornim vozilom u inostranstvu. Čak mogu lako i da provere u AMSS da li je izdato ili nije ovlašćenje.

Ko želi da se nateže sa osiguravajućim kućama ukoliko se ne daj Bože desi udes, samo napred, nemam ništa protiv.

Zakon o obaveznom osiguranju:

Naknada štete u slučaju gubitka prava iz osiguranja

Član 29

Osigurano lice gubi prava iz osiguranja u sledećim slučajevima:

1) ako vozač nije koristio motorno vozilo u skladu sa njegovom namenom;

2) ako vozač nije imao vozačku dozvolu za upravljanje motornim vozilom određene kategorije, osim ako je vozilom upravljalo lice koje je kandidat za vozača za vreme obuke za upravljanje vozilom, uz poštovanje propisa kojima je ta obuka regulisana;

3) ako je vozaču oduzeta vozačka dozvola ili je isključen iz saobraćaja ili mu je izrečena zaštitna mera zabrane upravljanja motornim vozilom, odnosno zaštitna mera zabrane upotrebe inostrane vozačke dozvole na teritoriji Republike Srbije;

4) ako je vozač upravljao motornim vozilom pod uticajem alkohola iznad dozvoljene granice, opojnih droga, odnosno zabranjenih lekova ili drugih psihoaktivnih supstanci;

5) ako je vozač štetu prouzrokovao namerno;

6) ako je šteta nastala zbog toga što je motorno vozilo bilo tehnički neispravno, a ta je okolnost vozaču vozila bila poznata;

7) ako je vozač posle saobraćajne nezgode napustio mesto događaja, a da nije dao svoje lične podatke i podatke o osiguranju.

Gubitak prava iz osiguranja na osnovu stava 1. ovog člana nema uticaja na pravo oštećenog lica na naknadu štete.

Društvo za osiguranje koje naknadi štetu oštećenom licu iz stava 2. ovog člana, stupa u prava oštećenog lica prema licu koje je odgovorno za štetu, za iznos isplaćene naknade, kamatu od isplate naknade i troškove postupka.

Naknada štete koju prouzrokuje neovlašćeno lice

Član 30

Osiguranjem od autoodgovornosti obuhvaćene su, u skladu sa odredbama ovog zakona, i štete prouzrokovane upotrebom motornog vozila koje je koristilo, odnosno kojim je upravljalo neovlašćeno lice.

Društvo za osiguranje koje naknadi oštećenom licu štetu iz stava 1. ovog člana, stupa u prava oštećenog lica prema licu koje je odgovorno za štetu, za iznos isplaćene naknade, kamatu od isplate naknade i troškove postupka.

U članu 29 su taksativno navedeni slučajevi u kojima osigurano lice gubi pravo iz osiguranja - što ne isključuje pravo oštećenog na naknadu štete! Dakle osiguranje isplati štetu, pa potražuje isplaćenu odštetu od lica koje je npr upravljalo vozilom pod dejstvom alkohola.
U članu 30 je navedeno da su pokrivene i štete koje prouzrukuje - upotrebom motornog vozila - neovlašćeno lice. Kod tog člana se misli zapravo na lice koje bi vam recimo otuđilo vozilo, pa prouzrokovalo nezgodu. I u tom slučaju oštećeni ima pravo na naknadu štete od osiguravajućeg društva. U protivnom - OBAVEZNO osiguranje vlasnika motornih vozila od odgovornosti za štetu pričinjenu trećim licima ne bi imalo smisla.


Da dodam još nešto - na linku https://www.fia.com/travel-and-tourism ne nalazim obrazac DTV
 
Poslednja izmena:
Kasko nije obavezno osiguranje.
 
Pogotovo ako se desi čukanje, tamo gde je obavezna traže i to, ali posebno je važno imati međunarodno ovlašćenje za upravljanje (tzv “žuti karton”) u tom slučaju, jer osiguravajuća kuća neće priznati osiguranje ako to nemate. Provereno iz prve ruke, sudar u Grčkoj, kolega nije bio kriv, ali pošto to nije imao nije priznat kasko.
Izvinjavam se,
tek sam sada video tvoju poruku da se radi o kasko osiguranju. Sinoć sam pisao na telefonu, pa sam prevideo taj deo. Kod kasko osiguranja važe drugačija pravila, ali mi je i ta praksa malo verovatna. Ako može i na PM, o kom se osiguranju radi.
Hvala i pozdrav
 
Nazad
Vrh Dno