Šta je novo?

SteamOS

Zašto bi bilo zalemljeno na ploču? Rekoše da će moći da se apgrejduje. Aj ti lepo ako te već ova tema interesuje prvo pročitaj o čemu se radi pa se vrati da diskutujemo ;)
 
dule, da su svi uneli toliko entuizijazma, poverenja, i otvorenosti novim idejama koliko ti sada ispoljavas, kompovi bi danas bili :D ===>
FutureComputer.jpg
 
Ajde da razjasnimo Duletu jednom za svagda. Čini mi se da je pogrešno shvatio moje pisanije. Da ne kopiram Valve pamflet na engleskom evo ukratko na srpskom šta je SteamMachines:

  • SteamMachines je naziv za više modela SteamBoxa tj. kompjutera kreiranog da stoji u dnevnoj sobi i tera SteamOS
  • Trenutno postoji prototip koji koristi Valve za testiranje i koji će do kraja godine dobiti 300 srećnika
  • Prototip daje potpunu kontrolu korisniku (ma šta to značilo), otvorena platforma je i moći će da se apgrejduje (srbngliš ftw)
  • Sledeće godine biće će gomila raznih SteamMachine od različitih proizvođača koji će se fokusirati na veličinu, cenu, performanse... možda tu bude nešto visoko integrisano kao konzola (nešto što koristi komponente iz laptopa na primer)
  • Valve je zamislio da SteamMachines dolazi u tri klase: 99USD za streaming (to će verovatno biti intgrisana mašina kao neki NAS i slično), 299USD (mada čisto sumnjam da će ostati ova cena) što bi trebala biti zvanična specifikacija namenjena da tera sve Steam igre kako dolikuje kao i mašine gde su performanse i cena neodređene

Mene lično ta BGA varijnta Steam mašine ne zanima jer znam koliko dugo traju konzole i laptopi baš zbog toga.

Edit: Softverski deo...

AMD trenutno eksperimentiše sa OpenGL-om. Taj API od verzije 4.4 nudi neke fine opcije tj. dozvoljava određene ekstenzije putem kojih je moguće direktno pristupati hardveru kao na konzoli (slična stvar kao AMD Mantle). To je verovatno rešenje koje će AMD primeniti na SteamMachines sa njihovim hardverom. U teoriji isto bi bilo moguće sa DirectX ali u praksi je gotovo nemoguće. Iz prostog razloga što je DX proprietary standard i što bi to moralo da se radi u saradnji sa Microsoftom. A Malom Mekanom to ne odgovara jer bi time uskočili sami sebi u usta tj. PC koji nudi iskorišćenost hardvera kao konzola je pretnja njihovom Xbox-u.
 
Poslednja izmena:
cisto sumnjam da ta 300usd masina moze da vozi sve igre kao sto je zamisljeno
tu mislim 1080 ili vece rezolucije, sve na max

ali nikako ne spomenu developere igara, zasto mislis da ce tu ista da se promeni u odnosu na ovo sto je sada, tu mislim na optimizovanje igara

ili sto si naveo negde ranije, da ce cene hw pasti, sta se tacno menja? intel i amd i dalje prave procesore, amd i nvidia grafike, ako hoces da igras ako sto je zamisljeno moras da uzimas jaci hw
a kako je tacno pc pretnja bilo kojoj konzoli? kada ionako konzolnih ekskluziva nama na pc, pa bio on win+steam ili linux+steam
 
za ovu varijantu nece biti potrebna glavna masina u kuci, nego ce tamo neka njihova masina pustati igre?

pretpostavljam da je to u situaciji kada imas neki jaci komp (win+steam ili linux+steam), koji ce da vrti te igre i preko kucnog lana ih streamuju na tu 99usd masinu

btw, koliko uopste bandwitha uzima streamovanje igara? kako bi to islo uopste, jesu li rekli, ne znam, kao video?
 
Zašto bi bilo zalemljeno na ploču? Rekoše da će moći da se apgrejduje. Aj ti lepo ako te već ova tema interesuje prvo pročitaj o čemu se radi pa se vrati da diskutujemo ;)

zato sto i dalje nema da su negde nesto jasno rekli, na ona 3 linka na steam sajtu recimo, sve je samo nesto uopsteno, otvorenost, ono ono, trt mrt...
 
Poslednja izmena:
dule, da su svi uneli toliko entuizijazma, poverenja, i otvorenosti novim idejama koliko ti sada ispoljavas, kompovi bi danas bili :D ===>
:)

ja sam samo skeptican kada je ovoliki hajp u pitanju, pogotovu sto mi ovo sve deluje kao neki apple pr, a realno nista konkretno jos nisu pokazali, a samo sto ne kazu valve reinvented gaming, nista vise nece biti isto.. ili tako neka prica :)
 
Ja znam samo da sam realno ispizdeo pre 9 godina kad sam imao prvi steam acc, dok se ovde u Subotici placao 100mb downloada preko wifi kao sada recimo 300din...
Bukvalno da sam zapenio "*** vas ton film" za steam i digitalnu distribuciju... HOCU SVOJ CD!...

a sada, ne znam da li postoji bolje resenje od steama.

ne hajpujem se puno, ali imam dovoljno poverenja da mogu biti siguran kako rade ono sto ce biti OK.
 
ja ne volim kod ove digitalne distribucije (ne pricam samo o steamu), sto rece i G pre neku stranu, cene su iste kao i za fizicke igre (na launchu), a imaju x puta manje troskove, plus sto ti bukvalno placas da bi igrao, tj uslugu tog nekog servisa, ne igru, nisi vlasnik igre, ne mozes da je prodas kasnije... zbog tog nekog komfora, i achivmenta :) smo dosta toga i izgubli, ali dobro ovo je sad druga prica, nema veze sa steamos

ali ok, kao sto rekoh i ranije, ja nisam ciljna grupa za ovaj steamos/steamkomp/kontroler
 
Dusane, ljudi očekuju bolju optimizaciju jer je sigurno da prosečan hardware trenutno može terati 95% igara u 1080p rezoluciji sa pristojnim grafičkim podešavanjima. Kako? Pogledaj na čemu rade konzole, to je HW koji je bio ispod proseka 2011... Znam da će neko reći da problem prave različiti vendori, kombinacije hardware-a itd ali ja sam prosto ubeđen da je glavni krivac platforma na kojoj one rade (WIN). Neko je na temi već kačio poređenje (u FPS-u) TF2 gameplay-a na Ubuntu-u i Win-u. I Ubuntu sa sve nakaznim driverima kakvi jesu izbacuje skoro duplo veći FPS od WIN-a (ista mašina, ista igra samo drugi OS). E sad zamisli da neko odradi dedicated OS za igranje i zamisli mogućnosti. Niko ti sad neće izneti nacrtane dokaze jer ih nema, ali je jasno da mogućnosti postoje.

Što se tiče streama za onlive je, ako se ne varam, bila minimalna brzina 4/1 Mbps a u pitanju je online strimovanje sa nekog servera u zapizdini, obzirom da je ovo lokalni stream i ako pretpostavimo da će ići WIFI prenosom svaki kršten ruter star 5 god će moći da gura bez problema, da ne spominjem nove sa N standardom (teoretski 300Mbps).
 
ok, ali tf2 je source? da li ima neki drugi engine da je testiran? recimo mozda valve ipak malo radi na optimizaciji source za linux, a ne za win, da bi provukli tu linux gaming, steam os pricu :) ne bi bili prvi koji malo teraju na svoju vodenicu :)

konzole sve voze u 1080p? u 30tak ili 60tak fps?

dedicated os za igranje je ono sto je u konzolama, steam os je ipak samo linux sa valve guijem, ili ipak nije?
ali to opet ne znaci da ce i developeri da optimizuju igre, i dalje ce biti nekoliko kombinacija cpu i gpu...
 
Poslednja izmena:
ok, ali tf2 je source? da li ima neki drugi engine da je testiran? recimo mozda valve ipak malo radi na optimizaciji source za linux, a ne za win, da bi provukli tu linux gaming, steam os pricu :) ne bi bili prvi koji malo teraju na svoju vodenicu :)

konzole sve voze u 1080p? u 30tak ili 60tak fps?

dedicated os za igranje je ono sto je u konzolama, steam os je ipak samo linux sa valve guijem, ili ipak nije?
ali to opet ne znaci da ce i developeri da optimizuju igre, i dalje ce biti nekoliko kombinacija cpu i gpu...



Ako radi bolje znači da može da radi bolje, naravno da je Valve optimizovao igru da pokaže kako može i pokazao je u tome i jeste bila poenta portovanja (sigurno ne da zadovolji 2% gamera na linuxu).

Konzole nisu u 1080p i u 30 FPS-a ali nemaju ni 8 ili 16GB RAM-a o grafici neću pričati...

SteamOS jeste u osnovi Linux, ali distribucija koja se kreira samo sa jednom svrhom - gaming
Developeri će optimizovati i praviti za ono što im donosi pare. Steam donosi pare. Nvidia i Ati će praviti drivere za tržište koje donosi pare, gaming je glavno tržište.
 
to sto i drugi pilicare nije im apsolutno nikakvo opravdanje
ako procitas opet sta sam pisao, pise i oni se koriste pilicarenjem, ne samo su onu pilicari
pa daj jednu koja ne pilićari majkumu, šta ti konkretno smeta i kakvi su to oni pilićari? na koji način se to manifestuje, ne razumem taj pojam
cisto sumnjam da ta 300usd masina moze da vozi sve igre kao sto je zamisljeno
tu mislim 1080 ili vece rezolucije, sve na max
a današnje konzole se ubiše od vožnje svih igara kao što je zamišljeno, sve na max 1080 ili veće rezolucije....
ali nikako ne spomenu developere igara, zasto mislis da ce tu ista da se promeni u odnosu na ovo sto je sada, tu mislim na optimizovanje igara
ajde vrati se lepo gore i pročitaj šta je napisano. jel vidiš da se priča o tome kako će hardver biti bolje iskorišćen na steamos-u
a kako je tacno pc pretnja bilo kojoj konzoli? kada ionako konzolnih ekskluziva nama na pc, pa bio on win+steam ili linux+steam
tako lepo je pretnja što ćeš imati steamos i pc ekskluzive. pc nije bio u dnevnoj sobi i današnje pc ekskluzive nisu ugrožavale konzolnu teritoriju. sad se pc seli u dnevnu sobu, a mnogim ljudima je pc dovoljan, konzole igraju samo zbog udobnosti koju im pruža gamepad + veliki ekran te su iz tog razloga kupovali konzolu. sad više neće morati.

ja stvarno ne znam šta je sa tobom, zašto imaš problem da shvatiš ovaj koncept čak i kad ti se lepo pojasni na srpskom, razumem pošto da ne znaš engleski pa ti nije jasno, ali čovek ti je preveo i pojasnio...
 
Poslednja izmena:
@zuloom
za valve optimizaciju source, kazem, mozda samo rade optimizaciju za linux, za win ne rade namerno, bas da bi progurali ovu linux gaming pricu, ne znam, samo pitam
zato i pitam da li ima jos neki engine da se uporedi win vs linux

a igre za win+steam ne donose pare zato ne optimizuju? :)

pa eto, slabiji hw na konzolama za "ruzniju" igru, plus sto na pc uvek mozes u toku igranja sa alt-tab se prebacis u neki drugi progam i radis jos nesto
 
Poslednja izmena:
pa daj jednu koja ne pilićari majkumu, šta ti konkretno smeta i kakvi su to oni pilićari? na koji način se to manifestuje, ne razumem taj pojam
ja nigde nisam rekao da nema ne pilicara, sta tu nije jasno? samo kazem da i valve koriste pilicarske fore, eto taj navedeni kurs 1usd=1eur za pocetak, nema goreg pilicaranje od toga
 
O boze dragi, to nema nikakve veze sa Valve-om. Idi tuzi se EA zasto nam uvaljuju tri puta skuplji Alice in Wonderland u EU za razliku od US Steama i slicno. Ne odredjuje ti Steam cene.

Bukvalno 16 puta receno, treba staviti u sticky da ljudi ne bulazne vise.
 
@zuloom
za valve optimizaciju source, kazem, mozda samo rade optimizaciju za linux, za win ne rade namerno, bas da bi progurali ovu linux gaming pricu, ne znam, samo pitam
zato i pitam da li ima jos neki engine da se uporedi win vs linux

Valve sa linuksom radi tek godinu dana, ti misliš da su namerno sabotirali source duži niz godina, još od vremena u kom nisu ni razmišljali o linuksu? A pri tome je source i ranije važio za dobro optimizovan engine...
 
ja nigde nisam rekao da nema ne pilicara, sta tu nije jasno? samo kazem da i valve koriste pilicarske fore, eto taj navedeni kurs 1usd=1eur za pocetak, nema goreg pilicaranje od toga
ili nas zezaš time što pričaš da misliš da je valve kriv za to i da on ubira keš od razlike u kursu ili nešto ozbiljno nije u redu sa tvojim shvatanjem kako stvari ono nas funkcionišu. ono što je loše je to što tvoj pogrešan stav pokušavaš da proširiš, pa ti onda onaj što još manje zna od tebe poveruje i istripuje se.
 
O boze dragi, to nema nikakve veze sa Valve-om. Idi tuzi se EA zasto nam uvaljuju tri puta skuplji Alice in Wonderland u EU za razliku od US Steama i slicno. Ne odredjuje ti Steam cene.

Bukvalno 16 puta receno, treba staviti u sticky da ljudi ne bulazne vise.

i opet pitam, kakve sad ea veze ima?
a valve kada toliko vodi racuna o pc gejming i gejmerima uopste, uvek moze da kaze uslovi izdavace da imaju "fer" cene

kako recimo gmg ima iste cene (i steam igara) i za usa i eu?
 
GMG NEMA iste cene za US i EU, niti je ikad imao. Zato smo se svi i prijavili na US sajt, iako je to protiv njihovog Terms of Agreement.

Molim te, prestani da sopas gluposti. Ne moze Valve da uslovi oporezivanje drzava (godisnji US porez naspram poreza u EU, VAT u UK, itd.), ponasanje i odluke publishera, i sve ostalog.
 
Poslednja izmena:
Poslednja izmena:
GMG NEMA iste cene za US i EU, niti je ikad imao. Zato smo se svi i prijavili na US sajt, iako je to protiv njihovog Terms of Agreement.

Molim te, prestani da sopas gluposti. Ne moze Valve da uslovi oporezivanje drzava (godisnji US porez naspram poreza u EU, VAT u UK, itd.), ponasanje i odluke publishera, i sve ostalog.

u pravu si donekle, sada proverio, i ovo sto je rama postavio
ali to nije protiv ToSa, posto idemo preko rs dela sajta, nebitno

sad gledam, valve je registrovan i usa i u luksemburgu, tu je pretpostavljam ovaj deo za evropski steam shop
gmg je u uk

i kod jednih imamo eu cene, kod drugih imamo ne eu cene? :) za iste igre od istih izdavaca
pilicarenje ili razlike u poreskim zakonima izmedju uk i lu? :) zasto mislim da je ovo prvo :)

ali nije ni bitno, evo priznajem da sam pogresio
 
Inače što se tiče US poreza morali bi pojedinci da znaju da se porez u US na cenu dodaje tek na checkout-u, tako funkcionišu svi online shopovi u americi. Iz prostog razloga zato što se porezi u americi razlikuju u gotovo svakoj američkoj saveznoj državi. Isto tako neke US savezne države poput Oregona ili Aljaske nemaju poreze na digitalne distribucije, pa to mi evropljani koristimo prilikom kupovine digitalnih igara sa amazona, jer za nas nema straha da će nas pohapsiti amerikanci zbog poreskih malverzacija :D

Takav je slučaj i sa amerikancima na steam-u, oni cenu sa porezom vide tek kada unesu adresu i dođu do poslednje faze u checkout-u i onda im se doda na cenau. Dok je u evropi EU porez već uračunat u cenu koja se reklamira. To je nešto što ljudi stalno zaboravljaju kada porede cene u US i EU i to ne samo što se tiče igara.
 
Poslednja izmena:
pa da, ali posto nismo u eu ne bi trebalo da placamo njihov porez, kao sto inace i ne placamo, tax deo na steam fakturi (mejlu) je 0.00 eur :) a na stranu to sto svaka eu drzava ima drugi porez, a gejb im svima prodaje igre po istoj ceni :)

pa neka mi neko kaze da to sa cenama nije pilicarenje? ne pricam ovde samo u steamu, generalno
:)
 
pa da, ali posto nismo u eu ne bi trebalo da placamo njihov porez, kao sto inace i ne placamo, tax deo na steam fakturi (mejlu) je 0.00 eur :) a na stranu to sto svaka eu drzava ima drugi porez, a gejb im svima prodaje igre po istoj ceni :)

pa neka mi neko kaze da to sa cenama nije pilicarenje? ne pricam ovde samo u steamu, generalno
:)

Sve EU države koje su u evrozoni (koje imaju evro, a ne svoju valutu) imaju zajednički poreski sistem koji koji se sliva u zajedničku kasu i onda odatle raspodeljuje po zemljama. Mi kada plaćamo preko steam-a, plaćamo na njihov račun u Luksemburgu i samim tim plaćamo evropski porez. A onaj tax odeljak u steam računu se odnosi na zemlje poput US gde se porez dodaje naknadno u kasi.

A kada neko ko je u evrozoni pokuša da nametne poreske olakšice ili rupe van EU institucija, završi pred evropskim sudom, kao što je bio slučaj sa ovim primerom:

http://www.thebookseller.com/news/eu-aims-close-amazon-luxembourg-vat-dodge.html

Sa druge strane mi bi trebalo da imamo prava na povrat poreza pošto ne živimo u EU, kao što imamo pravo na povrat poreza kada kupimo nešto fizički u EU, ali isto tako mi bi takve kupovine trebalo da prijavimo našoj poreskoj upravi i platimo porez ovde, jedino imamo sreću što je naš zagon pun rupe i nejasan i što velike kompanije ne sarađuju sa našim institucijama da nametnu naš porez :p
 
Poslednja izmena:
Samo jednu stvar da se razumemo. Linuks kernel kao osnova može uticati na povećanje performansi ali to će biti nekoliko procenata po mojoj nekoj proceni, ne treba tu očekivati čuda. Čuda se mogu desiti u samom API-ju tj. ako Valve, AMD, nVidia i developeri zajedničkim snagama unaprede OGL, omoguće direktniji pristup hardveru za buduće igre (za stare nije ni bitno jer već rade dovoljno dobro) i na taj način bolje iskoriste hardver. OpenGL je do sada gurala samo Khronos grupa, sada će iza OpenGL stati mnoge firme. Nije Valve lud da u ovu priču ulazi sam. Očigledno su mnogo novca uložili (da bi razvili jedan onakav kontroler treba puno para uložiti u R&D) i žele da im se to vrati. Zato ćemo narednih meseci čuti više o njihovim partnerima. Za sada se već može naslutiti da je nVidia sigurno jedan od partnera, a od izdavača je to gotovo sigurno Sega od velikih kao i švedski Paradox od malo manjih.

Left4Dead demo ima mnogo bolje performanse pod Linuxom ali treba uzeti u obzir da je snimani gejmplej u pitanju. Tu je upravo ta razlika, na Windowsu ode više od pola FPSa pod Frapsom. Na Linuxu udarac na performanse je mnogo manji. E sad, možda to nekome nije bitno ali evidentno je da postoji trend koji podržavaju i proizvođači konzola što se tiče snimanja gejmpleja. Uskoro se nećemo igrati samo za sebe nego će svako snimati gejmplej što za svoju privatnu kolekciju, što za kačenje na tjub, streaming itd.

Edit: Evo na šta mislim kada pominjem poboljšanje performansi korišćenjem OGL-a umesto DirectX-a:

Efficient Asynchronous Queries (GL_ARB_query_buffer_object)
Buffer objects can be the direct target of a query to avoid the CPU waiting for the result and stalling the graphics pipeline. This provides significantly boosted performance for applications that intend to subsequently use the results of queries on the GPU, such as dynamic quality reduction strategies based on performance metrics.

Efficient Multiple Object Binding (GL_ARB_multi_bind)
New commands which enable an application to bind or unbind sets of objects with one API call instead of separate commands for each bind operation, amortizing the function call, name space lookup, and potential locking overhead. The core rendering loop of many graphics applications frequently bind different sets of textures, samplers, images, vertex buffers, and uniform buffers and so this can significantly reduce CPU overhead and improve performance.

Takođe će biti lakše portovati D3D aplikacije (igre):

Streamlined Porting of Direct3D applications
A number of core functions contribute to easier porting of applications and games written in Direct3D including GL_ARB_buffer_storage for buffer placement control, GL_ARB_vertex_type_10f_11f_11f_rev which creates a vertex data type that packs three components in a 32 bit value that provides a performance improvement for lower precision vertices and is a format used by Direct3D, and GL_ARB_texture_mirror_clamp_to_edge that provides a texture clamping mode also used by Direct3D.

http://www.khronos.org/opengl/
 
Poslednja izmena:
I mislio sam na OpenGL pod Linuxom, odnosno da ce Valve ovim novinama uspeti da ga "popularizuje" kod proizvodjaca GPU-ova i developera.
 
Sve EU države koje su u evrozoni (koje imaju evro, a ne svoju valutu) imaju zajednički poreski sistem koji koji se sliva u zajedničku kasu i onda odatle raspodeljuje po zemljama. Mi kada plaćamo preko steam-a, plaćamo na njihov račun u Luksemburgu i samim tim plaćamo evropski porez. A onaj tax odeljak u steam računu se odnosi na zemlje poput US gde se porez dodaje naknadno u kasi.

A kada neko ko je u evrozoni pokuša da nametne poreske olakšice ili rupe van EU institucija, završi pred evropskim sudom, kao što je bio slučaj sa ovim primerom:

http://www.thebookseller.com/news/eu-aims-close-amazon-luxembourg-vat-dodge.html

Sa druge strane mi bi trebalo da imamo prava na povrat poreza pošto ne živimo u EU, kao što imamo pravo na povrat poreza kada kupimo nešto fizički u EU, ali isto tako mi bi takve kupovine trebalo da prijavimo našoj poreskoj upravi i platimo porez ovde, jedino imamo sreću što je naš zagon pun rupe i nejasan i što velike kompanije ne sarađuju sa našim institucijama da nametnu naš porez :p

ali zar ne bi morali da ti prikazu koliki si porez platio? ako hoces da uradis povracaj na primer?


ok, pogresio za ovo, priznajem
(doduse i dalje je malo cudno da bas ispada taj neki odnos kursa, ali boze moj :) )


edit: sad bas nesto gledao na ebankingu transakcije, za steam stoji steam gb... ovo gb je velika britanija?
a kada se ide na steam support deo za billing
Are taxes collected for Steam purchases?

If you made an online order for a Valve product and you are an international customer there may be taxes or VAT charges included in your purchase.

To the extent VAT applies to a transaction, Valve absorbs that cost and pays VAT itself.

Valve Corporation reports VAT declarations on a quarterly basis to HM Revenue & Customs in the UK, who then distributes to the various EU member countries.

Valve Corporation's eleven character "Special Scheme" identification number is:

EU 826 000 671

HM Revenue & Customs can be contacted by telephone in the UK at 0845 010 9000 (+44 208 929 0152 for international callers), or via their website at http://www.hmrc.gov.uk/
ipak valve uk prodaje igre, ne lux? mislim ako valve uk placa porez
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno