Svako moze da bude u pravu ako iznese gomilu tvrdnji i neke od njih ispadnu tacne. Nije poenta u tome vec u krahu gejming novinarstva. Ne znam da li pratis celu pricu oko Kotaku i Gawkera koja se vrti ovih dana ali to je otprilike ono sto se desilo sa internet novinarstvom generalno a pogotovo sa gejming novinarstvom. Klinci gledaju tjubere, tekstove niko ne cita pa se u cilju privlacenja masa izmisljaju vesti, pisu neistine i neproverene informacije, naravno sve to zacinjeno najgorim click bait naslovima na preko pola strane. Razumem zasto to rade sajtovi kao Kotaku koji zavise od poseta ali zasto je to uradio Dzim kome ljudi placaju da pise kvalitetne vesti? Ma kakva god igra bila (sigurno nije za ispod 5/10, jer EA takve igre nikada ne bi izdao) onakav naslov i clanak ne zasluzuje jer se radi o najgorem tabloidnom novinarstvu tipa Kurir/Informer. Jel zato ljudi doniraju Dzimu, da bi kolektivno svi zajedno masturbirali ukoliko neka igra ispadne ono sto su svi znali da ce biti tj. prosek igra na bazi filma izdata u svrhu uzimanja sto vise para od fanova? Ako je to jedina satisfakcija koju ljudi imaju od gejminga, mozda bolje da se okrenu necemu drugim gde jednako zustro mogu masturbirati u zanosu hejta.
Iskren da budem, šta su zahtevni gejmeri tražili pre nekoliko godina, to su i dobili. Ljudi ne razumeju da je sve što se oko nas dešava proces, a ne trenutak, i da kada traže dlaku u jajetu to uspostavlja sistem traženja dlake u jajetu u svemu.
Daću jedan primer, koji ponajbolje odslikava zašto npr. na Benchmarku nema više opisa a pretpostavljam da je slično i drugde - i za to si potpuno u pravu. Jednostavno se ne čitaju više. Ali ono što mnogo više iznenađuje jeste do koje mere se to desilo. Primera radi, CoD pre 2 godine je bio jedan od najčitanijih članaka na Benchmarku, ma vesti o CoD-u su se čitale više nego neki testovi, da bi prošlogodišnji CoD bio jedan od najslabije čitanih članaka na Benchmarku, iako sam se iscimao itekako da ga imam na vreme, dobio sam kod par dana ranije pa sam mogao da odigram ceo singl i malo multija na sam dan izlaska, i na kraju krajeva opis je izašao na dan izlaska igre u svetu. I džaba. Jednostavno, otišla publika negde drugde.
E sad, mi nećemo da idemo u klikbejt priču, ali možda upravo zato i riknemo
Naš "odgovor" je (sve) manje opisa i trenutno se opiše samo ono što ja želim da opišem i čemu želim da se posvetim. Nema nikakvog smisla baviti se time na način na koji se inače time bavimo. Let's play, Playthrough, Gameplay ovo ono...bukvalno, tamo su svi otišli. Pretpostavljam da je slično svuda.
Na kraju krajeva, iskreno novinarstvo je postalo daleko manje bitno u vremenu u kome je moguća segmentacija publike i kupaca do najsitnijih detalja, a kanali prodaje i popularizacije uključuju milion digitalnih sredstava. Zahvaljujući tome, i ova igra će se prodati, ma kakva ona zapravo bila. Nama ostaje da budemo zadovoljni kada se neki Witcher, Metal Gear, Deus Ex prodaju u lepim količinama i da budemo srećni što tu i tamo ima poneko ko zna i želi da napravi igru gde je kvalitet na prvom mestu. Zbog toga, između ostalog, ja odbijam da igram naslove za koje se u startu vidi da su pravljeni da zadovolje neke fokus grupe, isprate neki trend, prave se u okviru nekog franšizinga.
edit: da ne misli neko da gore napisano zapravo neka zlovolja sa moje strane - ni najmanje. Prosto, to doživljavam kao poruku čitalaca/publike da nije zadovoljna načinom na koji se gejming pokriva i to je to. Sad, da li će dobiti to što traže na drugoj strani - sumnjam. Ali dobro...