filipenko Tacno govoris kao oni sto su podcjenili digitalnu fotografiju " to ce kratko trajati" i na kraju propali. Da li si kratkovidan ili ne, ne znam niti me zanima ali da je istina to što pišeš, nije! Kao prvo, rekao si da ne mozes raditi video recenziej jer hoces da sve bude u okviru posla na sajtu pa tako kada promet propadne, krivi sebe, ne druge.
Gde ti vidiš da sam ja tvrdio da će to kratko trajati? Nigde to nisam rekao, naprotiv. Nešto si umislio. I onda tvrdiš da to nije istina. Naravno da nije istina, niko ne misli da će taj trend da ode. Ali da li će rezultovati kvalitetnijim sadržajima, to je pitanje koje ja postavljam.
Ne kažem ja da ne želim da radim video, već objašnjavam sasvim realnu situaciju gde sada ja trebam da radim video naspram nekoga ko radi video o XYZ zajebanciji na netu. Ja od toga ne mogu da budem popularniji, a YouTube nije doneo ništa po pitanju vrednovanja kvaliteta u odnosu na dosadašnje medije - baš kao što se štampa meri tiražima, sajtovi klikovima i posećenošću, tako se danas "digitalni kanali" mere lajkovima, subscribe-ovima i brojem pregleda. Dakle, i dalje će Stanija, Koka Kola i Grand imati prioritet u odnosu na bilo kakav kvalitetniji sadržaj, a hejt i zajebancija će imati prioritet umesto konstruktivne kritike i nekakvog kvaliteta samog sadržaja. U proseku, naravno. Uvek će biti mesta za 1-2-5-10 kvalitetnih YouTube kanala.
I sada treba uložiti u opremu, vreme, raditi na koječemu, opremiti studio i tako dalje, a uz sve to raditi sve ostale poslove? Ne, većina (dakle, ne radi se ovde o meni lično) medija to neće moći i povući će se u određenu nišu. Što će, dabome, rezultovati još manjim kvalitetom. Jednostavno objašnjavam kako dolazi do tog opadanja, razvrstavanja i raslojavanja.
Drugo, video sadržaj nije sadžaj samo za djecu i po tekstu koji si napisao ispade da nikada nisi posjetio youtube vec cuo od nekoga kako opisuje PewDiePie populaciju. Ako vec smatras da je na youtubeu samo smeće, budi originalan pa snimi video recenzije sa dobrom kritikom i mi cemo gledati.
Svašta. To nije tačno, a evo i dokaz mi je to što očigledno ne znaš za stotine videa (naravno, nisu svi videi nekakav uberkvalitet) koje je Benchmark uradio. Prvo, mi imamo video recenzije, i znam vrlo dobro koliko su gledane. Nemaju nikakvih šansi da budu gledane toliko da se to vrednuje na adekvatan način i to nema nikakve veze sa kvalitetom. Radi se o tome da malo ko želi da pogleda video recenziju Alcatel telefona, unboxing Huawei tableta, video review Acer laptopa, gomili nešto smeta, možda će pogledati Galaxy S7 ali to je to. Moj video o GTA V ne može da dobije nikakav poseban rejting na YouTube-u, jer postoji šuma svega i svačega, te je onda apsolutno legitimno upitati se - zbog čega bih to radio? I onda prepustim da to neko drugi radi, neki drugi YouTube-eri a vama želim sreću sa njima.
YouTube je medij klinaca. Klinaca, zezanja i nagradnih igara. U proseku. Iskoči naravno gomila kvalitetnih ljudi, ali oni su ekces, ne pravilo, jer ne zavise od sadržaja, već od toga da li su gledljivi, kakav je video tehnički, da li je zajebancija dobra ili ne. Pomiri se sa time. I sadržaji koji su namenjeni klincima i uopšte što mlađoj publici imaju najveću retenciju, što je značajan kriterijum za oglašivače. Možda je tebi bedak što je tako, jer ima jako puno (naravno) pametnih stvari da se nađe, ali je - tako.
Pricas o nekoj potkupljivosti kao video kreatori su korumpirani a "teskopisci" nisu ? Daj molim te uozbilji se. Korumpirane recenzije su pocele sa tekstualnim recenzijama i prebacilo se na video korupciju.
Ne znam kako ti zamišljaš potkupljivu recenziju, verovatno se svi tripujete da IGN dobije par stotina hiljada/miliona od Microsofta da izbaci rivju igre sa devetkama i desetkama. Možda se to i dešava, i ja mislim da se (makar ponekad) dešava. Ja se, ipak, zadržavam u lokalnim okvirima. Benchmark nikada nije objavio rivju bilo čega a da je neko platio za ishod rivjua ili autorsko mišljenje. Kada, sa druge strane, pogledam promotivne videe YouTube-era koji su očigledno plaćeni makar u naturi, i apsolutno sve najbolje najlepše najfantastičnije, a pride vidiš da nema pojma o čemu priča, ili si pak i ti kao rivjuer probao pa znaš da taj očigledno laže i/ili da nije ni probao uređaj meni je to mnogo groznija stvar. Ponavljam, zadržavajući se u svom dvorištu; naravno da će razni mediji objavljivati razne stvari na sličnu foru, tu nema spora. Samo, meni deluje da toga na YouTube-u ima mnogo više, ili je prosto ogoljenije i lakše se vidi.
Najlakse je kukati a najteze pratiti trend. Ja prvi vise nikada necu procitati recenziju za igru vec cu pogledati video recenziju jer tekstom ne mozes 90% toga docarati kao sto se moze video primjerima. Isto vazi i za dosta hardvera a sto se mene tice, ako tjerate inat i propadnet, zasluzujete. Ali samo reci da je video sadrzaj smece u odnosu na tekst na portalu je isto reci da je teskt u printanom mediju kvalitetniji od digitalnog.
Opet si nešto umislio. Nigde ja nisam rekao da je video sadržaj smeće u odnosu na tekst na portalu. Niti mi teramo ikakav inat, niti nas očigledno poznaješ. Na Benchmark YouTube kanalu, kao i na Benchmark sajtu, ima gomila videa, recenzija, intervjua, unboxinga, izveštaja, reportaža. Dakle, mi itekako radimo video i ne da imamo nešto protiv njega, naprotiv. I ti se sada svađaš sa mnom, umesto da shvatiš da kao neko ko radi u srpskom mediju dobijaš ovde pojašnjenje da od toga leba nema i da dinara nismo videli - opet nešto umišljaš i pokušavaš da mi objasniš da je video takav ili onakav. Niko te ne tera da čitaš recenziju, niti ja imam ikakvih dvoumljenja oko toga da li ljudi žele ili ne žele da čitaju recenzije - samo, odgovor na to od strane medija neće biti da se polome da prave gomilu videa, već je odgovor to da nikakvih recenzija igara na sajtovima i medijima više neće biti, već će ljudi pisati i snimati u onim IT oblastima iz kojih im je fidbek najbolji. I to je pristup koji ćeš videti u mnogim medijima.
Nadam se da shvataš da medij, bio on sajt ili štampani, nije YouTube, ne može da zameni YouTube? I zbog čega ti uopšte onda smeta šta taj medij radi i na osnovu čega tražiš da se menja? Meni to deluje kao kada tip nađe mlađu ribu, a onda zvoca bivšoj da bi mogla da stavi puder, crveni karmin umesto rozer karmina ili da više oblači minić, a sa objašnjenjem da nije bila dovoljno pametna za njega. Trt :d
Samo je žalosno da danas kobajagi novinari imaju sve na raspolaganju, imaju besplatan prostor i opet kukaju kako je konzument krivac. Pa i ne cudi me srozavanje kvalitete sadrzaja.
Opet ponavljam, ako postoje konzumenti koji direktno finansiraju novinare za sadzaj sa mjesečnim donacijama, kako vas onda nije stid kriviti te iste konzumente. Kupovao sma časopise do prije modza pet godina. Nije problem dati novac nekome ko nudi kvalitetan sadrzaj.
Vidi, ti uopšte ne govoriš o kvalitetu sadržaja. Ti uporno govoriš o formi u kojoj ti se sadržaj dostavlja. To nije nikakva implikacija niti garancija kvaliteta. Meni nije konzument krivac, niti imam besplatan prostor. Video produkcija je veoma zeznuta rabota, skupa, treba ti mnogo dobra oprema i puno vremena da se uhodaš, znanja koja trebaš da stekneš i slično. Takođe, nije fer da nas optužuješ za bilo šta, jer nas konzumenti nikada nisu finansirali direktno, niti nam plaćali, niti smo to tražili od njih. Ono što smo "tražili", uslovno rečeno, jeste da otvore stranicu, ako im se dopadne baner neka kliknu na njega (a niko ih ne tera) i to bi bilo to. Kao što vidimo na ovim stranama, to je užasno, zastrašujuće i previše. Šta smo onda mi krivi? To ti je samo pokazatelj zašto mnogi neće raditi gejming ili će isti biti sve manje prisutan i to je to. Isto važi za sve ostale oblasti IT-ja. Menja se sve.