Šta je novo?

Servisi za dostavu: Donesi, Wolt, Glovo

Danas sam upoznao čoveka koji drži jedan poznati FF i kaže nema šanse da sarađuje sa ovim servisima. Kaže, procenat je veliki, ali to na stranu, vreme isporuke je problem. Ima svoju dostavu, koja se dodatno plaća, i reon koji pokriva. Hrana uvek stiže topla.

Kaže, zna šta njemu donesu kuriri i nema šanse da trpi kritike za svoje proizvode, jer je po isporuku došao biciklista i vozio hranu 30 minuta do destinacije.
 
Pa super što je on na osnovu jednog iskustva procenio da će sve biti tako.
Prednost tih servisa je upravo što dolaze po artikle kako se poruče - što je drugačije potpuno u odnosu na većinu restorana i fast fudova koji skupe nekoliko porudžbina i onda tek kreće razvoz.

Poštujem to što ne trpi kritike i ako mu dostava funkcioniše bolje od Wolta, skidam mu kapu. Retko koji objekat ima to (barem u BGu).
 
Danas sam upoznao čoveka koji drži jedan poznati FF i kaže nema šanse da sarađuje sa ovim servisima. Kaže, procenat je veliki, ali to na stranu, vreme isporuke je problem. Ima svoju dostavu, koja se dodatno plaća, i reon koji pokriva. Hrana uvek stiže topla.

Kaže, zna šta njemu donesu kuriri i nema šanse da trpi kritike za svoje proizvode, jer je po isporuku došao biciklista i vozio hranu 30 minuta do destinacije.
Pa sad, a kako je vidljiv njegov FF. Reklamira se preko Instagrama, FB, Google? I to košta.
Ja, a i dosta ljudi koje poznajem, kada hoću da naručim hranu odem na Wolt ili Glovo i tu naručim.
Taj tvoj poznanik mi deluje da ne svata baš neke stvari, ali njegov biznis, nećemo da se mešamo.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Postojali su lokali i pre Wolta/Glova, pa nema samo kod njih da vidiš ponudu restorana. Dosta FFova ima svoje ime i brend 20+ godina i na tome su stekli poverenje kupaca koji naručuju kod njih i pre pojave interneta.
 
Najveći broj tih FF koji ima svoj brend 20+ nalazi se na Woltu i Glovu. To statistika pokazuje.
Ali nebitno, neću da gušim temu a i nije ovde mesto da se priča o ekonomiji.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Do sada smo slušali žalbe krajnjih korisnika na kvalitet, pa cenu, zatim, žalbe restorana na cene, a ovo je prvi put da čujem da se restoran ukazuje na kvalitet usluge tj da je kvalitet usluge presudio da ne sarađuje sa njima.

Kao što @TheWickerMan reče, lokal zaista postoji 20+ godina i imali su svoju isporuku pre pojave ovih servisa. Čovek kaže da odlično posluju i sumnja da bi mu ti servisi doneli povećanje prometa u meri da ima smisla da rizikuje za loš kvalitet isporuke.
 
Beograd je zakon za ove potrčko servise, a i za odličnu i povoljnu brzu hranu. Malopre isprobali Wolt u Oslu, em' preskupo, em' kasnio preko 20 minuta, nisu spakovali ni salvete ni viljuške uz hranu (a ne može da se jede bez njih). Još smo dodali 30 kr napojnicu nadajući se efiksnijoj usluzi.
 
Kao što @TheWickerMan reče, lokal zaista postoji 20+ godina i imali su svoju isporuku pre pojave ovih servisa. Čovek kaže da odlično posluju i sumnja da bi mu ti servisi doneli povećanje prometa u meri da ima smisla da rizikuje za loš kvalitet isporuke.
Izgleda da on baš i ne razume kako posluju ovi servisi.
Preko Glova, Mister D. i sl. ti posluješ sa svojom dostavom ako želiš, itd, itd..

Biće da on nema kapacitet ili znanje za povećanje prometa i to je sasvim ok.
 
@pejova sasvim moguće. Čoveka poznajem 2 dana.

S druge strane, nije svaki biznis koncipiran da se širi u nedogled. Ovaj funkcioniše veoma dugo (iz vremena SFRJ, on je druga generacija koja ga vodi, sirovine ili proizvodi sam ili nabavlja od istih dobavljača 10+ godina), FF mu je finansijski omogućio da otvori druge biznise i zapravo je ponosan na proizvode koje pravi i prodaje.

Iz ugla posla koji ja vodim, tvoj rezon mi je potpuno jasan, ali njegov mi je sasvim na mestu.
 
Pitas bilo kog vlasnika restorana da li bi dao 20% popusta da mu svaki dan dodjes na rucak sa 30 ljudi. I 99% njih na prvu kazu da!
A kad ih pitas da daju 20% procenat da ta ista hrana ode na dostavu, da ti gosti ne sede u lokalu i uzimaju mesto, da ti ne treba 2 konobora da sluzi iste i neko ko ce da pere sudove posle njih e onda je 20% mnogo...

Cudni smo ljudi :)
 
^
A da ne pricamo sto vlasnici restoranu pribegnu opciji da klepe tih 20% musteriji, pa zapravo nemaju ni taj trosak, a imaju razradjen kanal prodaje u koji nisu ulozili nista.
 
Pitas bilo kog vlasnika restorana da li bi dao 20% popusta da mu svaki dan dodjes na rucak sa 30 ljudi. I 99% njih na prvu kazu da!
A kad ih pitas da daju 20% procenat da ta ista hrana ode na dostavu, da ti gosti ne sede u lokalu i uzimaju mesto, da ti ne treba 2 konobora da sluzi iste i neko ko ce da pere sudove posle njih e onda je 20% mnogo...

Cudni smo ljudi :)
Restoranu se isplati da ti sediš u lokalu jer ćeš pored glavnog jela poručiti salatu i piće. Tu je zarada restorana najveća.
 
Ja nemate servise za dostavu gledam kao na zlo koje nam nije trebalo al eto nametnuto je i prihvaćeno od velikog broja ljudi.
Ljude mrzi da izađu ispred zgrade da kupe hranu, da protegnu noge, eto dokle je to došlo a posle po forumima traže savete kako da isprave kičmu od sedenja ...........
 
Nemamo svi 50+ restorana u okolini, neki radimo u toku dana i nemamo vremena da spremamo hranu, plus ako si zaposlen u ITu iskrivio bi kičmu sve i da kuvaš sebi ručak, your argument is invalid
 
Ma da, prislonili nam zli ljudi iz Wolta pištolj na čelo i rekli "od sad tokom pauze za ručak morate od nas da naručujete hranu" :)
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Tokom pauze za ručak prošetate , neki nemaju mogućnost ali oni koji imaju, ne žele jer ih mrzi .
Da, nametnuto je, šta nije jasno, kupili su donesi, razbucali, podigli cene i narod je pristao na taj sistem rada koji su oni nametnuli. I nemojte da sve gledate samo iz jedne , vaše, perspektive, pa ne rade te dostave samo za vas u firmama, rade i 24/7, da ponovim, radio sam godinama taj posao, ljudi dva sprata iznad našeg lokala su naručivali preko aplikacije umesto da siđu! Uveče, vikendima, umesto da se malo prošetaju, druže, ne, klikću li klikću. Pa najjači su mi likovi koji naruče na gajbu za novac za koji su mogli u restoran sa porodicom.
Moj point of wiew je takav, neko će se složiti neko neće.

PS Sećam se , odem u Noredeus, naš lokal od njih vazdušnom linijom 70m, gledamo se praktično, uvek su poručivali, a u Noredusu komplet jedna prostorija za zabavu od stonog fudbala pa na dalje, nikad nisam video nikog u toj sobi, kad god sam išao. Čemu onda to kad ti ITevci ne dižu glavu od posla.
 
Poslednja izmena:
@encarta
Da li je teško shvatiti da smo svi različiti pa samim tim imamo i različite potrebe.
Dobro je da postoje ovi servisi a ko ne želi da ih koristi ne mora.

p.s. veoma je ružno baviti se tuđim životima, iako je to danas normalno kod nas. Gledaj sebe i pusti druge.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Ne znam zašto se iko ko oseća prozvanim, izneo sam svoje zapažanje i pisao sam generalno u prvom postu, u drugom sam naveo primer, koga sam prozivao, omalovažavao, čijim životom sam se bavio, molim te da mi objasniš, pošto vidim da si baš elokventan.
A to šta ću ja da gledam to je moja lična stvar.
 
Osim toga, da stvar bude još crnja, kaže da je radio kao dostavljač a osuđuje ljude koji su mu praktično obezbeđivali radno mesto i mogućnost da zaradi za život.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Džabe, ne kapirate, ne osuđujem nikog, samo sam naveo šta sve proizilazi iz nekih stvari, al čim se spomenuo IT odmah ste skočili. Da nije dostave šta bi onda bilo, pocrkali bi od gladi? Jeste li gledali film WALLi-E?
Sa druge strane, vrlo umete da kritikuje te dostavljače, a bogami i restorane, dakle niste ništa bolji od mene jel tako?
I da ne zaboravim, od ukupnog broja dostava u dva lokala ( jedan u centru a drugi na NBGu) IT firme uopšte ne zauzimaju visoku poziciju u naručivanju za dostavu, čak su na dnu lestvice. Tako da ne brinete, ne vrti se svet oko vas. A imam jednog ITevca u familiji.
Izgleda da vrlo teško primate kritike (za sedenje i neaktivnost npr) al zato umete da upućujete iste drugima.


@pejova ne brinem ja, brine brdo ljudi u temi za to pa ih ne kritikuješ, zar ne?
 
Izvinjavam se za off, da se vratim na temu.

Restoran u kom sam radio je imao svoje dostavljače, dostava se nije naknadno naplaćivala, 95% dostava je stizalo u okviru navedenog vremena, uvek vruća hrana, u slučaju kašnjenja ili problema sa hranom, pogrešno poslato, ohladilo se itd, odmah se nedostatak ispravljao, slanjem gratis hrane, vraćanjem novca, popustom na sledeću dostavu itd.
Dakle cela dostava pada na teret restorana a cene su iste kao i da ste došli u lokal.
Bakšiš je umeo da varira, masa ljudi da nešto simbolično tipa 50 dinara, neko ne da ništa, neko da 1000 i više. Sve je to ok i normalno.
Ovo pišem za FF gde sam ja radio. I tada je bila fora da se istakneš po usluzi, ljubaznošću, kvalitetu, po svim parametrima, što za ljude koji su dolazili, što za ljude koji naručuju preko Donesi. Rezultat je bio da smo imali mnogo dobre recenzije i posao je baš dobro išao a cene su se vrlo vrlo retko menjale, čak i kad su rasle cene goriva pa i nabavke namirnica.
Pošto je ekipa dostavljača bila ista godinama, mušterije se navikle na nas i znale ko im donosi hranu, a uz to su često imale i dodatne zahteve samim se još nešto kupi uz put u nekoj trafici, cvećari itd. Ni to nisu doplaćivali.
Sa druge strane, sad ovi servisi , hteli ili ne vam uzmu lepu kintu posredno ili neposredno plus neko da i bakšiš.
Što se tiče cena tj udara na džep kupaca i koliko je sad sve skuplje i zašto, sve je jasno. Malo kriza, a malo više dostave utiču na dizanje cena.
 
Da li dostavljac dobije kompletan baksis koji ostavimo kroz Glovo?
 
^da. Baksisi na svim platformama idu iskljucivo vozacu.
 
Не може да иде све јер мора ПДВ на то да се плати
 
Danas sam upoznao čoveka koji drži jedan poznati FF i kaže nema šanse da sarađuje sa ovim servisima. Kaže, procenat je veliki, ali to na stranu, vreme isporuke je problem. Ima svoju dostavu, koja se dodatno plaća, i reon koji pokriva. Hrana uvek stiže topla.

Kaže, zna šta njemu donesu kuriri i nema šanse da trpi kritike za svoje proizvode, jer je po isporuku došao biciklista i vozio hranu 30 minuta do destinacije.
jednostavno laze jer su kuriri brzi i pouzdaniji od njihovih, ali ga boli cena usluge istih pa onda prica ovakve nebuloze
Ja nemate servise za dostavu gledam kao na zlo koje nam nije trebalo al eto nametnuto je i prihvaćeno od velikog broja ljudi.
Ljude mrzi da izađu ispred zgrade da kupe hranu, da protegnu noge, eto dokle je to došlo a posle po forumima traže savete kako da isprave kičmu od sedenja ...........
Pa ti se setaj do drugog kraja grada kad vecin FF i restorana prodaje tesko smece, otpad za svinje ovo tvrdim za njih 70% FF a i restorani nisu nista bolji, rade samoz ato jer ljudi svesno jedu djubre
 
  • Like
Reagovanja: mnt
jednostavno laze jer su kuriri brzi i pouzdaniji od njihovih, ali ga boli cena usluge istih pa onda prica ovakve nebuloze
Upravo si za čoveka koga ne poznaješ, rekao da laže.
Za njegove dostavljače, koje ne poznaješ, si rekao da su sporiji od svih dostavljača kurirskih službi, za koje smo ovde imali veliki broj žalbi.

Ponavljam, nisam rekao da je on upravu što tako posluje, njegov posao, njegova odluka, samo sam naveo drugi ugao.

A ti si u najmanju ruku nepristojan. Nema razloga za takav rečnik.
 
^+1
Samo sam posmatrao konverzaciju, ali stvarno, reci da su svi kuriri u dostavnim sluzbama brzi, a zaposljava se i kurta i murta na biciklu, jednostavno nije tacno. Nebrojeno puta sam po lepom vremenu cekao dostavu 40+ minuta jer se kurir besomucno vrteo iako je opisana adresa lepo, i ostavljen broj telefona na koji da pozovu ako se ne snadju.
 
da li Wolt, Glovo, Mister D... svi podrazumevaju izlazak ispred ulaza/zgrade prigodom preuzimanja porudžbine, ili postoji mogućnost dostave do vrata stana, kako je to nekad bilo kod Donesi?
 
Nazad
Vrh Dno