Igru sam evo baš danas završio i mogu da dodam da zaista spada u rang vrhunskih ostvarenja. Početak mi jeste bio malo razvučen i moram priznati da su me u prvi mah nervirale crne šlajfne odnosno forisrani odnos 21:9, međutim vrlo brzo sam se na to navikao i već posle nekih pola sata o tome nisam više ni razmišljao. Sutradan sam video da je moguće putem engine.ini fajla i par dodatnih komandi to prepraviti i kao rekoh ajde da probam. Međutim nakon što sam isključio lens distortion, chromatic aberration, film grain i prebacio igru na 16:9 skontao sam koliko zapravo to nije to u ovom slučaju. Najprostije rečeno, ovo je art projekat sa naglašenim filmskim aspektom, te shodno tome ovu igru treba odigrati baš ovako kako su je zapakovali pošto je to bila namera i osnovna ideja autora. Onih nekoliko zamerki o kojima sam pisao prethodno i dalje stoje, jer zaista smatram da bi čitavo ovo iskustvo bilo još za nijansu bolje da su otvorili dodatne opcije za podešvanje okretanja kamere kao i opciju za izoštravanje slike direktno iz igre. Izoštravanje slike je itekako bitna stavka na HDR monitorima s obzirom da je u HDR modu Radeon Image Sharpness opcija premošćena odnosno pasivna. U toj varijanti praktično jedino FSR sharpness opcija igra i to je ok, premda ova situacija donekle ograničava izbor. Nešto bolji rezultat po pitanju FPS-a sam imao zapravo sa ostale dve opcije (TSR i Intel XeSS) a gde mi je usled ovog ograničenja slika zapravo bila dosta mutnija. Da je igra u 16:9 formatu odnosno punom ekranu možda bi i mogla da prođe bez izoštavanja, ali u 21:9 sve je za značajno sitnije i u toj varijanti kažem sharpness opcija itekako ima svoje mesto.
Što se tiče komentara da je igra hodajući simulator u trajanju od svega 5 sati, mogu samo da dodam sledeće. Uvažavam svačije mišljenje i apsolutno ne želim bilo koga da uvredim, međutim moj stav po ovom pitanju je otprilike sledeći. Svako ko na to tako gleda najprostije rečeno nije propisno sagledao neke stvari i uzeo u obzir šta je prvenstveno ovde bila ideja i namera, a takođe i to da je ovo zapravo u osnovi ozbiljan art projekat, a ne neka mega komercijala. Kamo lepe sreće da imamo malo više ovakvih izražajnijih i idejno slojevitijih igara vrhunske izrade, a ne samo komercijala u kojima je krajnji idejni koncept jurcanje po mapi i makljaje odnosno sakupljanje svega i svačega i tako u krug. Takođe svako ko pređe ovu igru za 5 sati bolje da je nije ni igrao, jer prosto rečeno tako jurišno se ovakve igre NE igraju. Poenta kod ovakvih art projekata jeste da igraš polako i uživaš u priči i audio - vizuelnim momentima, a ne da jurcaš okolo ko muva bez glave i makljaš se. Baška što je ta izjava tralala, jer ja zbilja ne verujem da je moguće da neko prođe ovu igru iz prvog pokušaja bukvalno za 5 sati. Možeš da je prođeš za to vreme samo ako ti je namera da je odigraš tako što je potpuno pogrešan pristup iz razloga koje sam već naveo. I toliko o tome...
Za kraj mogu da dodam da me itekako raduje Cyan-ov remake njihove igre -
Riven The Sequel to Myst iz 1997. godine. To je antologijska igra i svakako još jedan art projekat. Bilo bi lepo kada bi ekipa iz Cyan studija uspela da Riven zaokruži vizuelno na ovom nivou jer ta igra aspolutno to zaslužuje. Međutim ako je suditi po prvom gejmplej videu koji je nedavno publikovan, čini mi se da to ipak neće biti slučaj nažalost, što takođe pokazuje koliko je ovde truda uloženo i sa koliko pažnje su neke stvari zaista više nego uspešno realizovane. Nadajmo se da će i ostali uspeti da dobace do ovde, što u krajnjoj liniji verujem da neće biti nimalo lak zadatak.