Šta je novo?

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

Ne znam koliko jos cudjenja treba da ljudi shvate - da CoP jednostavno nije graficki na nivou Feb2010 ?

Napraviti dobar 3d environment u ne-linearnoj igri je vrlo zayebana stvar... i ovde je to promasaj.
Steta za igru sa tako dobrom atmosferom i radnjom...

Loze narod sa DX11 a kad pokrenes - vegetacija je bolje izgledala u SoF2 :trust:

Igra bolje izgleda u onom - winter sneznom mod-u... ili bolje reci - manje se vidi.

Igram keca sa modovima... i pitam se sta im je trebalo ovo eksperimentisanje sa "mocvarnom-pustinjom" ?
U kecu jednostavno osecas i vidis Ukrainu oko sebe...
 
Poslednja izmena:
Upravo igram modovani prvi deo i grafika je za 2 koplja ispred ovog.:D
 
Prešao ovo, kratko, bio sam sat vremena od kraja... mada dobro :). Samo se završava bez ikakvog izazova, znači lagano sam došao do kraja... imao 80 bandages i preko 20 health pack-ova... samo mi municija škripila from time to time, 2 oklopa sam zamenio, sećam se u kecu sam promenio makar 5, kao valjda i u dvojci.. Super je, samo previše kratko i ****** se završava, no ajde :), možda počnem keca, i onako mi visi na steam-u
 
^Ako je tebi onaj sarenis u U3 igrama "prirodniji" nego pejzazi i fabrike koje su preslikane iz stvarnog zivota u STALKER-u onda ti ne dozivljavas realnost onakvom kakva je, da ne kazem da ne vidis dobro, zvucace uvredljivo. Dok sam igrao jupiter nivo zena se zadrzala u sobi i bacila pogled par minuta na monitor, njen komentar je bio "*** ovo k'o da si tamo" :D. Stalker se ne moze pohvaliti detaljnim teksturama, savremenim eye candy efektima, eksplozijama i sl. ali izgleda realnije i prirodnije od vecine danasnjih igara a pogotovo od U3 igara. Da ne pominjem dizajn zatvorenih deonica fabrika, hala, podzemnih objekata i sl. koji je fantastican.
 
word
stalker me obara sa nogu od kada je izašao prvi deo...
 
^Ako je tebi onaj sarenis u U3 igrama "prirodniji" nego pejzazi i fabrike koje su preslikane iz stvarnog zivota u STALKER-u onda ti ne dozivljavas realnost onakvom kakva je, da ne kazem da ne vidis dobro, zvucace uvredljivo. Dok sam igrao jupiter nivo zena se zadrzala u sobi i bacila pogled par minuta na monitor, njen komentar je bio "*** ovo k'o da si tamo" :D. Stalker se ne moze pohvaliti detaljnim teksturama, savremenim eye candy efektima, eksplozijama i sl. ali izgleda realnije i prirodnije od vecine danasnjih igara a pogotovo od U3 igara. Da ne pominjem dizajn zatvorenih deonica fabrika, hala, podzemnih objekata i sl. koji je fantastican.

Ово потписујем! Игра која је најдаље отишла у свеукупном осликавању визуелне реланости! *** када погледам Кризу која је милина за очи али ни близу реалности!
 
word
stalker me obara sa nogu od kada je izašao prvi deo...
Wahade, okreni CoP još jednom, ali lagano, veruj mi na reč, 40% će biti drugačiji nego prvi put.Pri prvom prelasku igre sam igrao maksimalno explorer stil, mislio sam da sam uradio i istražio, barem 90% svake mape.Kad sam drugi put igrao, bilo je mnogo drugačije.
Veličina i oblik mapa je u prvom momentu u meni izazvao kofuznost.U stilu, gde sad krenuti, šta sad da radim, šta je bitno a šta ne,kako sad sve konce pohvatati.Nije lako ali je to vrlina CoP.Kad se pogleda Jupiter fabrika, ona je veličie jedne veće mapa današnjih savremenih igara, a ona je samo 1/4 mape Jupiter.Ni sa jednog mesta se mapa nmože sagledati cela.Probao sam da se penjem na tornjeve, kranove, ali ne može.
Očekivati da bude sve full grafički nabudženo je previše.Barem za sad.
 
Je l zna neko kako se dodaju botovi u multiplayeru???
 
@purke

samo da pređem bioshock :).
samo mi nije jasno, što su neka mesta zatvorili a bilo bi extra da su otvorena, kao npr onaj veliki bager u quarry-u i tako to, Yanov sam bukvalno prešao svaki korak, ok možda jedan mali deo mape nisam, prvi deo sam takoreći preleteo, smaraju močvare :(. Moraću ponovo da krenem polako, ostalo mi je par questova koje nisam završio...
 
^Ako je tebi onaj sarenis u U3 igrama "prirodniji" nego pejzazi i fabrike koje su preslikane iz stvarnog zivota u STALKER-u onda ti ne dozivljavas realnost onakvom kakva je, da ne kazem da ne vidis dobro, zvucace uvredljivo. Dok sam igrao jupiter nivo zena se zadrzala u sobi i bacila pogled par minuta na monitor, njen komentar je bio "*** ovo k'o da si tamo" :D. Stalker se ne moze pohvaliti detaljnim teksturama, savremenim eye candy efektima, eksplozijama i sl. ali izgleda realnije i prirodnije od vecine danasnjih igara a pogotovo od U3 igara. Da ne pominjem dizajn zatvorenih deonica fabrika, hala, podzemnih objekata i sl. koji je fantastican.

A kako bi bilo da spustis emocije i procitas sta ja pisem... U3 engine i ne pominjem... kazem da je priroda u Stalkeru SoC prirodnija nego u CoP, sto se vidi iz aviona.
E sad sto fabrike itd - nisu priroda, to nije moj problem...

A ako tebi ona mocvara u CoP izgleda prirodno... onda se zamisli nad svojim poimanjem realnosti
 
Ok, izvinjavam se, neko je pomenuo U3 a ti si se nadovezao sa pricom o "prirodnosti" pa je tako ispalo :) Mozda je priroda u SoC ruznija nego u CoP ali ne mozes suditi o igri po tome koliko ima vegetacije, ogroman trud je ulozen u igru i to se vidi cim malo odmaknes, zao mi je sto ne mozes da predjes preko nekih stvari i uzivas u igri jer je odlicna.
 
@ psaras : grafika je srednje zalosna,pocev od textura pa do efekata,kisa kad pada imam osecaj da pada samo iznad mene,kao da me prati neki oblak :) dizajn nivoa mozda jeste preslikan iz stvarnog zivota ali ja uopste nemam taj osecaj "realnosti" uopste za vreme igranja.

"Stalker se ne moze pohvaliti detaljnim teksturama, savremenim eye candy efektima, eksplozijama i sl. ali izgleda realnije i prirodnije od vecine danasnjih igara a pogotovo od U3 igara." ne bih se slozio,jer mislim da bas to sto kazes da stalker nema,cini igru da izgleda "realno",(npr crysis na low i very high,na low su texture toliko lose da izgleda bez veze,na high je skroz druga prica...+efekti) ako gresim neka me neko ispravi :)
 
Ok, svako ima svoje misljenje i poimanje "realnog", opet kazem, zao mi je sto ne mozete da progutate lose texture i malo se samo uzivite u pricu i atmosferu, ugodjaj je zagarantovan ;). A i nije posteno porediti ovu igru sa crysisom :)
 
....zao mi je sto ne mozete da progutate lose texture i malo se samo uzivite u pricu i atmosferu, ugodjaj je zagarantovan ;). A i nije posteno porediti ovu igru sa crysisom :)
Upravo tako....odnosno, bar nama kojima se sviđa ovo ostvarenje :S:
 
Ma sta pricate igra je teski dres,mozda nekad bila zanimljiva,ali sada ai kod protivnika je toliko glup da opste nije zanimljivo igrati,da ne pricamo o texturama,seckanju i ostalom sto sam odmah video na pocetku.
 
Verovatno vam Crysis Tech Demo radi bez "seckanja" na Very High. :)
 
@ psaras : grafika je srednje zalosna,pocev od textura pa do efekata,kisa kad pada imam osecaj da pada samo iznad mene,kao da me prati neki oblak :) dizajn nivoa mozda jeste preslikan iz stvarnog zivota ali ja uopste nemam taj osecaj "realnosti" uopste za vreme igranja.

"Stalker se ne moze pohvaliti detaljnim teksturama, savremenim eye candy efektima, eksplozijama i sl. ali izgleda realnije i prirodnije od vecine danasnjih igara a pogotovo od U3 igara." ne bih se slozio,jer mislim da bas to sto kazes da stalker nema,cini igru da izgleda "realno",(npr crysis na low i very high,na low su texture toliko lose da izgleda bez veze,na high je skroz druga prica...+efekti) ako gresim neka me neko ispravi :)
Grafika u CoP je više nego odlična.Čak mislim da je fenomenalna da je u dosta elemenata bolja od grafike u Clear Sky.Dobro, moja "mašina" to ne može da potera kako treba, ali ima moj komšija "zverku" pa znam o čemu pričam.
Best Graphics
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
Developer: GSC Game World
Publisher: Deep Silver
Release Date: Sept. 08
Shown at E3 on the: PC
Also Appearing on the: PC

Why it won: The best graphics award this year was hard to call. On one hand, we had Crysis Warhead. On the other, we have S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky. Warhead’s graphics looked exactly like Crysis (maybe a little watered down so they ran faster) while Clear Sky showed a significant visual improvement over S.T.A.L.K.E.R.’s visual prowess. Crysis Warhead crashing on me in the middle of playing didn’t help either. Clear Sky’s technological feature set is extremely impressive as well and the demo looked absolutely fabulous.
http://ve3d.ign.com/articles/features/40372/2008-E3-Awards

Iz ovog se vidi da grafika u Clear Sky nije inferiorna u odnosu na Crysis Warhead već za malčice bolja od nje.barem su to tako ocenili neki ljudi koj se time bave prfesionalno.Možda je ruska mafija platila da to tako izglasaju :d
Čemu ovolika priča o očajnoj i treš grafici u Stalkeru?Kao što je mnogo puta rečeno, grafička u Stalkeru nije na prvom mestu već atmosfera.Što ne znači da je grafika na zadnjem mestu i da je očajna , kako neki uporno pokušavaju da nametnu drugima, iako je vizuelni utisak, prilično subjektivna stvar.
Izuzetno povoljne recenzije za Cop ovde nikom ništa ne znači, jer im se Stalker i onako nikad nije dopadao kao igra, pre svega mislm na sam koncept igre.ponekad nabace kao u fazonu, SoC je bio mnogo bolji ali oni nisu mogli da ga odigraju dalje od Garbage nivoa jer im je igra smor i previše komplkovana.
Indikativno je da su većina kritičara dali CoP-u veće ocene nego što je svojevremeno dobijao SoC.A ko mari za kritičare kad oni rade za pare a ukrajinsko-ruska mafija to ima:bottle:
CoP je punokrvni Stalker, čak je u puno elemenata nadmašio prvi nastavak.To je moj lični utisak.
 
Slabo si preveo engleski...
Dali su tu "nagradu" CS-u jer je vece unapredjenje u odnosu na originalni Stalker, nego sto je Warhead bio za originalni Crysis.
Koja je grafika inferiorna u odnosu na koju, to se zna...ali to nije tema.

Ovaj CoP, ako zanemarimo grafiku, je bas dobar, u odnosu na CS je miljama ispred. Jedino sto mi se nije svidelo je poslednji deo igre u Pripyatu koji je sa smesno malo misija i praznim lokacijama ostavio utisak nedovrsenosti i onog zbudzi-izdaj...
 
^^ Ne vredi, mozes da pises do sutra, kad vidim dokle ljudi idu sa neargumentovanom pljuvacinom samo da bi nesto napisali okrene mi se zeludac. Cak sam imao prilike da procitam kako je jedan od najistaknutijih modova ovde izjavio da ceo forum osim Starca smatra kako je STALKER krs igra !!!
 
Stalker COP je po meni više nego odlična igra pre svega i dostojan naslednik predhodna dva dela. Što se tiče vizuelnih efekata ima ih realno više nego što mu je potrebno jer isti ne pospešuju finalni utisak previše. Problem nije u efektima, oko kojih su se developeri zaista potrudili već u činjenici da se kompletan grafički sistem bazira na osnovi koja je sada stara barem jedno 7 godina, a moguće je i još malo preko... Starac to bolje zna... Dakle kada bi ponovo izmodelovali sve od nule, i kada bi se malo više potrudili oko karakterne animacije, onda bi se Stalker i sa ovim endžinom i u ovoj koncepciji zaista primakao Crysis-u (ali samo primakao), koji je ruku na srce kada je tehnička strana posla u pitanju u ovom momentu po meni barem definitvno No.1 te praktično referenca za sve, ili drugim rečima odličan primer kako nešto treba odraditi do kraja. Kad to kažem mislim pre svega na samu osnovu jednog endžina a koji definitivno ide ispred svog vremena te nudi autorima mogućnost da nadograđuju elemente i efekte na daleko kvalitetniji način, a onda u drugom planu i na modele, teksture, animaciju i kompletnu postprodukciju...

Realno ako ćemo i za Stalker to možemo u neku ruku reći, znači ima dobro napisan endžin ali za koji ja inače smatram i da je sada već poprilično zastareo te više puta upavo zbog toga pokrpljen i dopunjen nekakvim direct-x rutinama više kao nekakvo tranziciono rešenje dok se u međuvremenu ne skuva novi ručak. To je lepo, jer završava posao (tipičan primer reklo bi se Ruskog načina razmišljanja gde pragmatizam igra glavnu ulogu), ali ipak ne dovoljno jer je to upravo ono što ga i odvaja od drugih tip top rešenja. Cryengine je zadnja reč tehnike te prektično freški i inovativan alat, dok X-ray nažalost to samo simulira i pokušava da prati...

Prema tome nema razloga da se ovde napucavamo više oko toga šta je Crysis a šta Stalker... I vrapcima je to postalo jasno do sada...
 
Poslednja izmena:
ja sam pomenuo crysis jer mi je prvi pao na pamet sto se tice "realnosti" koju psaras pominje,a koja po meni ne postoji u stalkeru,i dao sam primer (u crysis-u) osecaja realnosti tj koliko znace efekti/texture (cime stalker ne moze bas da se pohvali) itd na low i high.nigde nisam rekao da je stalker los,naprotiv,igram ga vec 2 dana po par sati,samo da ne postoji taj osecaj realnosti koji se pominje (pricam u svoje ime) ;)
 
Poslednja izmena:
ja sam pomenuo crysis jer mi je prvi pao na pamet sto se tice "realnosti" koju psaras pominje,a koja po meni ne postoji u stalkeru,i dao sam primer (u crysis-u) osecaja realnosti tj koliko znace efekti/texture (cime stalker ne moze bas da se pohvali) itd na low i high.nigde nisam rekao da je stalker los,naprotiv,igram ga vec 2 dana po par sati,samo da ne postoji taj osecaj realnosti koji se pominje (pricam u svoje ime) ;)

Pa ok, nisam te pogrešno skontao, s tim što u Stalkeru nisu problem teksture kako kažeš (ja lično mislim da su odlične) ili efekti, već pre bi se reklo u samom endžinu tj. načinu na koji isti odrađuje svetlo i rendering. Onda idu modeli, pa animacija pa sve ostalo manje-više...
 
vazno da se razumemo :) btw. da li i vi imate povremene trzaje za vreme igre? sve radi glatko,na max sve,i odjednom secne. (desava se na svakih par min)
 
Poslednja izmena:
^Bilo je reci, ucitava ti se deonica, zato sto nema loading screenova a mape su velike.
 
hvala na odgovoru,istripovao sam se da nije nesto do mene,tj da treba neki patch ili slicno :wave:
 
Slabo si preveo engleski...
Dali su tu "nagradu" CS-u jer je vece unapredjenje u odnosu na originalni Stalker, nego sto je Warhead bio za originalni Crysis.
Koja je grafika inferiorna u odnosu na koju, to se zna...ali to nije tema.
Ja ne vidim šta sam ja tu prevodio.Smo sam dao teks obrazloženja nagrade za naj bolju grafiku.Na tom prestižnom sajmu nagrada za grafiku se ne dodeljuje za unapređenje u odnosu na predhodni deo gre, jer u konkurenciju ulaze i sasvim nove igre.U tom smislu , Crysis Warhead ne bi mogao da bude u konkurenciji za nagradu jer je nazadovao u odnosu na original (to nije moj moje lično mišljenje već komenter u obrazloženju žirija).
"Warhead’s graphics looked exactly like Crysis (maybe a little watered down so they ran faster)".
I pored toga on je na drugom mestu.Šta u tvom vokabularu znači reč inferioran , to je već druga stvar.U mom znači: nedorastao i neravnopravan.Ovi ljudi koji su ocenjivali nisu smatrali da je tako kako ti kažeš: da je svima jasno ko je inferioran.Niko nije tu inferioran, samo je neko bolji.Ovi su procenili da je CS za nijansu bolji, što ne znači da je Warhead nedorastao, odnosno inferioran.
Ovo sam pominjao samo zbog "stručnjaka" sa ovog Foruma koji uporno pljuju grafiku u Stalkeru i jedino o tome pričaju.Voleo bi da me demantujete nekom relevantnom recenzijom za CoP gde je je grafika ocenjena kao smeće ili očajna ili slaba, bilo šta što bi me navelo da ste u pravu kad kažete da je grafika obično smeće i zastarela.Samo bez Qzme please, kome je on još relevantan recenzent.:d
 
Pa, napisao si

Iz ovog se vidi da grafika u Clear Sky nije inferiorna u odnosu na Crysis Warhead već za malčice bolja od nje.

Sto se ne vidi iz onoga sto si citirao. Nisu izveli zakljucak da je grafika u CS bolja od one iz Warhead.
Vodili su se sistemom "koja je igra vise napredovala od svog prethodnika" i na osnovu toga dodelili "nagradu"...
I ne znam kakav prestizan sajam grafike pominjes. Radi se o sajtu, jednom od mnogih takvih, koji redovno prave svakakve liste u svemu i svacemu i nisu nista kredibilniji od Qzme.
 
već u činjenici da se kompletan grafički sistem bazira na osnovi koja je sada stara barem jedno 7 godina, a moguće je i još malo preko

http://http.developer.nvidia.com/GPUGems2/gpugems2_chapter09.html

During the writing of this chapter, S.T.A.L.K.E.R. was in the process of synchronizing the material look between two renderers: the first one targeted at DirectX 8-class hardware, and a second one targeted at high-end DirectX 9-class hardware. An interesting discovery was that more than 90 percent of materials used in the first renderer were just simple modifiers to the base albedo and emissive terms, plus a few that affected the position and surface normal. Examples are the waving of trees or grass under the wind, or different sorts of detail texturing. These modifications were performed identically in every rendering pass, so there was almost a direct mapping to the forward phase of the second renderer, the G-buffer creation phase.

Delivering a product that pushes the newest graphics hardware to its limits while still offering a playable game requires a great deal of planning. Both technical and artistic decisions must consider the target audience and the target hardware. Failing to do so may result in significant wasted effort. This happened to us when we changed the target for S.T.A.L.K.E.R.'s first renderer from fixed-function T&L (DirectX 7-class) GPUs to first-generation pixel shading (DirectX 8-class) GPUs; we had to rewrite much of our tool set and engine to accommodate the change. Our goals for S.T.A.L.K.E.R.'s second (deferred) renderer were for it to be a drop-in replacement for the first renderer (so it would work on the same data set and content, except for the lighting environment), and for it to run with "maximal eye candy" at 30 frames per second on a GeForce 6800 Ultra at 1024x768 resolution. We encouraged our designers to complicate the second renderer's lighting environment whenever the performance exceeded this target.
 
Nazad
Vrh Dno