Šta je novo?

Raiffeisen bank

Ta Intesina Visa Classic Debit ako se koristi u inostranstvu tipa za kupovinu u prodavnicama onda Intesa uzima 1% ili ne?
Ne uzimaju
Ako uzimaju onda bih mogao u R da otvorim taj devizni i da koristim nju u inostranstvu a Intesinu samo da držim kod kuće za online kupovinu (bezbednije je).
ali održavanje je 120 dinara u protivvrednosti na dan naplate, što se može izbeći podizanjem većeg dela i razmene razlike ispod 5€ na tekući do manjeg nenaplativog dela (kada je pozitivan saldo manji od visine održavanja, onda se ne naplaćuje). Takođe, Intesa online je ukinuta pa ako ostaviš samo devizni, a zadržiš e/mBanking, to je još 50 dinara preko.
 
Hvala @uji ! Neću da izvodim te vratolomije ionako nemam tekući kod njih. Ali definitivno napuštam Eurobanku pre haosa sa njihovim novim spajanjem :)
 
  • Like
Reagovanja: uji
kad sam ja otvarao devizni morala je video ident. ;-)
taman da bratu otvorim racun ... kad je vec tako jos vise olaksano i dobro si napomenuo da putem inbox moja banka da im posaljem poruku da povezu kartice sa deviznim racunom
sad sam u gradu gde nema poslovnice morao bih u susedni grad radi zahteva za povezivanje ...
 
kad sam ja otvarao devizni morala je video ident. ;-)
taman da bratu otvorim racun ... kad je vec tako jos vise olaksano i dobro si napomenuo da putem inbox moja banka da im posaljem poruku da povezu kartice sa deviznim racunom
sad sam u gradu gde nema poslovnice morao bih u susedni grad radi zahteva za povezivanje ...
Jeste, pre je moralo, više ne. Poslaću tekst na pp.
 
Jedan kuriozitet, kad već pominjete info portal. I meni je stigao izveštaj o naplaćenim naknadama za prethodnu godinu, kao i ostatku društva koje je u prethodnom promotivnom periodu otvorilo iRačun. Svima nam je navedeno da su nam izdate tri kartice, iako su, jelte, izdate četiri. Ostalo, poput broja naloga poslatih preko mobilnog bankarstva, uklapa se.
 
@rovello Dina digitalna je sa zakonskog aspekta platni instrument zasnovan na platnoj kartici pa se samo iz tog razloga ne tretira kao kartica.
 
Pokušavam da shvatim šta tačno znači da je sama kartica platni instrument zasnovan na platnoj kartici, ali ne ide mi baš. Našao sam definiciju, jasna mi je situacija kada je to npr. telefon (ponaša se kao kartica iako nije), ali za samu karticu ne kontam. 😅 Za digitalnu Dinu uviđam da je posebna jedino po tome što se može koristiti samo preko interneta, ali ne vidim iz definicije zašto se ne ubraja u kartice.
 
Za digitalnu Dinu uviđam da je posebna jedino po tome što se može koristiti samo preko interneta, ali ne vidim iz definicije zašto se ne ubraja u kartice.
Upravo zbog toga, jer nema osnovne elemente u fizičkom obliku (čip i magnetnu traku) pa je njena upotreba ograničena.
Pokušavam da shvatim šta tačno znači da je sama kartica platni instrument zasnovan na platnoj kartici, ali ne ide mi baš. Našao sam definiciju, jasna mi je situacija kada je to npr. telefon (ponaša se kao kartica iako nije), ali za samu karticu ne kontam. 😅
Otprilike je to isto i za tokenizovanu karticu digitalnog novčanika (Google/Apple/RaiPay) gde ti se dodeljuje drugi broj sa pripadajućim rokom važenja (umesto 12/28 fizičke ti dodeli 03/36 na primer) i onda tu već bude do banke da li će ukloniti virtuelizovanu ako fizička bude reizdata.
1000016643.jpg
 
Razmišljao sam baš u tom smeru, ali tu me koči što je i jedna Visa digitalna, a nju računaju. Ona, doduše, može da se iskoristi za beskontaktno plaćanje, ali opet samo posredno, pomoću tokena. Čipa i magnetne trake svakako nema. Opet, regulativa ne definiše precizno šta je šta. Voleo bih (uslovno rečeno, haha, mada bi svakako bilo poželjno iz regulatornog ugla) kada bi postojala tačna odredba nekog zakona ili pravilnika po kojoj bi moglo da se zaključi zašto digitalna Dina nije kartica, a Visa jeste.
 
  • Like
Reagovanja: uji
kupovina na Temu 845 din na sajtu .. .VISA kartica 845 din i 8,45 din provizija _)

dodao visa na paypal ... verifikacija 1.5euro ... pare vracene i 0.02 naplaceno provizija ;-))))

otvaranje devizno je tako prosto i brzo bez video identifikacije i kasnije kroz poruke na app podnesete zahtev da se kartice povezu sa deviznim racunom
po savetu @uji i hvala mu na tome ;) inace bi morao da idem u poslovnicu u drugi grad.
 
A najbolje je za inostrana plaćanja koristiti karticu banke koja ne uzima proviziju za inostrana plaćanja 😁
 
Da li neko ko ima iRacun u RF zna da li se 1% naknade odnosi na sve transakcije u inostranstvu, npr odes u Nemacku i platis rucak tamo u restoranu, ili se to odnosi samo na online transakcije tih 1% (temu i slicno)
 
Al kad pogledas to onda i nije strasno toliko, msm u svim bankama ima neka provozija na placanja u inostranstvu, 1% nije strasno

Ovo nije tačno. U većini banaka ili nema provizije za plaćanje karticom u inostranstvu ili postoji paket u kojem nema provizije za plaćanje karticom u inostranstvu .
 
Ovo nije tačno. U većini banaka ili nema provizije za plaćanje karticom u inostranstvu ili postoji paket u kojem nema provizije za plaćanje karticom u inostranstvu .
To uglavnom ima kompromis da plaćaš održavanje ili nemaš uplatne bankomate (ne računam Yettel Max paket sa prijemom zarade, jer nemaju svi mogućnost za taj uslov). Jasno je da Rajfajzen naplaćuje tu proviziju za sve račune, ali govorim najpre u kontekstu iRačuna pa kad se tu sve sabere i oduzme, onda i nije problem ta provizija na inostrana plaćanja. Meni Visa internet u Poštanskoj radi posao za korišćenje u inostranstvu i nisam imao potrebe za većim transakcijama od 200€ koliki je dnevni limit bez Card alarm usluge.
 
Da li je neko uspeo da pokrene aplikaciju banke na root-ovanom android uređaju?
 
To uglavnom ima kompromis da plaćaš održavanje ili nemaš uplatne bankomate (ne računam Yettel Max paket sa prijemom zarade, jer nemaju svi mogućnost za taj uslov). Jasno je da Rajfajzen naplaćuje tu proviziju za sve račune, ali govorim najpre u kontekstu iRačuna pa kad se tu sve sabere i oduzme, onda i nije problem ta provizija na inostrana plaćanja.

Dobro, to jeste tačno. Alta banka ima besplatan račun i nema proviziju za inostrana plaćanja + za dizanje na bankomatu u inostranstvu je provizija fiksno 3 EUR (nema procenta), ali nema uplatni bankomat.
 
Ja
To je za gašenje računa. No, on njega usmerava na to da otkaže postojeću pa radi zahtev za novu Visa karticu koju bi navodno (ograđujem se ipak) dobio bez godišnje članarine.
Tako je, hvala na pomoći. I nisam je navodno dobio bez godišnje članarine nego bez godišnje članarine. Jednostavno, uzmite tarifnik i pogledajte da se za ugovore zaključene na daljinu ne naplaćuje članarina za održavanje visa elektron kartice u fizičkom obliku. Odštampao sam tu stranu tarifnika, podvukao taj deo, otišao u poslovnicu i pitao da li mogu da dobijem tu karticu jer moj račun je zaključen na daljinu. Gledali, mislili, zvali nekog i rekli može. I eto. Ništa navodno.
 
tarifnik od 01.01.2025, strana 12 :

Periodična članarina za korišćenje debitne kartice - VISA DEBIT 1,2,3 Godišnja/ Annual RSD 1.000 (osnovna)

1 Ukoliko Korisnik koristi Visa Debit osnovnu karticu na osnovu ugovora zaključenog na daljinu, Banka Korisniku neće naplaćivati naknadu na ime periodične članarine za korišćenje osnovne kartice.

2 Naknada se ne odnosi na Visa i DinaCard kartice izdate u digitalnom obliku.

3 Banka ne izdaje dodatnu karticu po izdatoj osnovnoj Visa Debit i DinaCard Debit kartici (ako je osnovna kartica izdata u digitalnom obliku ugovaranjem na daljinu)
 
To je meni pisalo i u ugovoru za iračun pre 2-3 godine, ali taj deo u stavci 1 "Ukoliko Korisnik koristi Visa Debit osnovnu karticu na osnovu ugovora zaključenog na daljinu" sam tumačio da se odnosi na ugovor za karticu, a ne ugovor za račun.
 
Suma sumarum, jedino ako je tehnički moguće da banka izda i osnovnu plastičnu kada je ugovorena samo digitalna, ona se neće naplaćivati. Ranije ugovorene dodatne kartice u ekspozituri su predmet plaćanja članarine kada je ugovor za dinarski iRačun zaključen na daljinu.
 
Dosta zavisi i na kog radnika banke naiđete jer činjenica je da malo znaju o ovim uslugama u vezi iRacuna i ne pokazuju interesovanje i često posegnu za njima najlakšim rešenjem a to je da klijent nešto plaća. Da nisam bio uporan i imao tarifnik u rukama ne bi mi izdali takvu visa debit bez članarine. I morali su da se konsultuju sa nekim putem telefona. Nekoliko njih je preuzimalo moj "slučaj" da sam u jednom trenutku pomislio da odustanem. Totalno neobavesteni i nezainteresovani za bilo šta što se daje bez plaćanja.
 
Dosta zavisi i na kog radnika banke naiđete jer činjenica je da malo znaju o ovim uslugama u vezi iRacuna i ne pokazuju interesovanje i često posegnu za njima najlakšim rešenjem a to je da klijent nešto plaća. Da nisam bio uporan i imao tarifnik u rukama ne bi mi izdali takvu visa debit bez članarine. I morali su da se konsultuju sa nekim putem telefona. Nekoliko njih je preuzimalo moj "slučaj" da sam u jednom trenutku pomislio da odustanem. Totalno neobavesteni i nezainteresovani za bilo šta što se daje bez plaćanja.
Istina 100%, mada to važi generalno, bez obzira na instituciju. Jednostavno, čovek mora biti upućen 100% pre nego što ostvari kontakt sa službenikom.
 
U zadnjih nekoliko dana ovo mi cesto iskace .. jel to znaci da im ebank privremeno nedostupan ? mbank radi
Ajd da je posle ponoci pa da razumem da ga sredjuju al ovako preko dana se desava ... i na ostalim nalozima od ukucana .
 

Prilozi

  • 2025-02-14_111636.jpg
    2025-02-14_111636.jpg
    42.7 KB · Pregleda: 40
I kod mene je isto bilo pristupom preko web-a ovih dana. Pokušao par puta i iz petog puta otvorila se stranica koja treba.
 
Vrh Dno