Šta je novo?

Raiffeisen bank

Za mBanking naloge? Moze i kod RF neogranicen iznos.
Možda Premium ima drugačije nedeljne limite (7 dana od puštanja naloga za prenos u istoj satnici), ali inače su: pin 300k, biometrija/mobilni potpis 300k, odnosno ebank jednokratna mbank lozinka 150k, sms otp 150k i mobilni potpis 300k.
Mogu i to isključivo da prvo kontaktiraš tvog bankara, ako si premium klijent, ili banku. Čak se i solidno čeka da to odobre i posle vrate na uobičajene limite po načinima plaćanja, mislim na mBanking, eBanking, ovo što je @uji već napisao 😃
U Raiffeisen-u možeš u ekspozituri trajno da pobećaš limit kao FL na do 6 000 000 do 2 000 000 je M Banking a preko 2 000 000 je uz mobilni potpis tj kombinaciju M i E bankinga. U suštini ti možeš preko browsera da se ukoguješ na E banking i sve završiš na telefonu naravno treba i aplikacija.
Sve preko toga nalog u filijali.
 
  • Like
Reagovanja: uji
U Raiffeisen-u možeš u ekspozituri trajno da pobećaš limit kao FL na do 6 000 000 do 2 000 000 je M Banking a preko 2 000 000 je uz mobilni potpis tj kombinaciju M i E bankinga. U suštini ti možeš preko browsera da se ukoguješ na E banking i sve završiš na telefonu naravno treba i aplikacija.
Sve preko toga nalog u filijali.
Jasno, ali ja sam već bio kod savetnice i ona mi je u svojoj aplikaciji povećala limit na 2M za mBanking. Međutim, u centrali mi nisu sproveli tu promenu nikada i ostali su inicijalni. Kome da se žalim, nikom.
 
Jasno, ali ja sam već bio kod savetnice i ona mi je u svojoj aplikaciji povećala limit na 2M za mBanking. Međutim, u centrali mi nisu sproveli tu promenu nikada i ostali su inicijalni. Kome da se žalim, nikom.
Odeš ponovo i promeme ti, ne znam da se dešavalo da sistem ne prihvati, osim kada klije ti sami vrate u aplikaciji a to tumače da je banka uradila.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Ja sam preko licnog bankara trazio povecanje limita pre 2 godine, on mi je rekao da je odradjeno, medjutim to se nikad stvarno nije desilo.
Supruga je trazila istu stvar preko inboxa u aplikaciji, pozvali su je da je verifikuju, i povecali su limit.
Od prvog kontakta preko inboxa do povecanja limita nije proslo vise od 15 minuta.
 
Da li je neko dobio neku informaciju u vezi početka izdavanja nove Dine?
 
Nisam je dobio, ali sam je izrudario. Poslao mailove i RF-u i NBS-u, od RF-a na ponovljen mail dobio imbecilan copy-paste odgovor "da uskoro planiraju izdavanje beskontaktnih DINA", što ih nisam ni pitao, jer to znam i ja, a NBS izgleda ne odgovara na upite, a ona kontakt forma za iste je tu reda radi. Međutim, zovnem na onaj broj NBS-a i doživim neočekivano ljubazno iskustvo. Žena me sasluša (a pitanje je bilo da li su banke obavezne da izdaju beskontaktnu DINU od 1.6. ili mogu i ne moraju, tj. da li je to obaveza ili samo preporuka NBS-a), a onda mi da drugi broj - sektor za platni promet, odeljenje za platne kartice. Zovnem i pitam šta me zanima. Žena je bila tako ljubazna da se formalan razgovor na kraju pretvorio u neformalan i trajao je skoro 20 min. Da ne dužim - banke JESU u obavezi da izdaju beskontaktnu DINU od 1.6. Znaju da nisu sve banke ažurne po tom pitanju, ali ih još ne diraju, jer im je bitno da sa stvar na kraju izgura, drugim rečima, pretpostavili su i oni da neće sve leći do 1.6. i dali su im otprilike neformalan rok od par meseci da to završe. Začudila se kad sam rekao da su mi već inicirali novu DINU, iako nisam u poslednjem mesecu stare i da ta nova nije beskontaktna, odnosno da su staroj skratili rok da bi izbegli izdavanje nove beskontaktne. Rekla je samo da su to lukavo izveli, lukavo i nezakonito. :)
Kako god, oni ih neće dirati do najdalje septembra, što znači da će svi kojima sledi reizdavanje kartica do septembra, a u bankama koje nisu još prešle na beskontaktnu DINU - dobiti staru. Posle toga će verovatno dobiti po ušima. E, sad, zakonskog osnova za prigovor ima i ko želi, može da podnese prigovor, ali to verovatno niko neće uraditi. Prvo, češu se samo oni kojima reizdavanje sleduje od juna do avgusta, oni kojima je u septembru trebalo bi da dobiju nove, tako da to nije mnogo ljudi, a i nisu sve banke. Drugo, kome sledi reizdavanje, dobiće i novi Master/Visu, pa ako DINA bude stara, gurnuće je u fioku gde je i do tada bila i plaćati drugim karticama kao i do sada ili mobom. Treće, čak i da dobiju beskontaktnu DINU, većina će je opet gurnuti u fioku, tako da je za većinu ovo potpuno irelevantno i bitno samo DINA entuzijastima, kao meni na primer. Četvrto, što reče žena, ako neko iz grupe jun-avgust baš bude želeo beskontaktnu, pre će je baciti i platiti 500 din. za novu posle septembra, nego što će da piše prigovor... A i to je opcija samo za entuzijaste, jer što bi davao i 500 din. ako ima Master/Visu... Uglavnom, izdavanje beskontaktne jeste obavezno.

Što se tiče raznih limita, koji su tema na poslednjih par stranica, meni se desilo u januaru da sam imao plaćanja karticom (online+POS) preko milion RSD. Jedno jutro mi nije prošla kartica ne benzinskoj pumpi, malo zatim ni u prodavnici, shvatim da nešto nije u redu. Zovnem korisnički, ispostavi se da kartica po defaultu ima mesečni limit od milion dinara (možda to negde i piše u ugovoru, nemam pojma, nisam gledao) i da za povećanje limita na 2 miliona mora da se ode u poslovnicu, što sam na kraju i odradio. Ne zato što mi je stvarno potreban taj limit (jer to se desilo tad i nema šanse opet), već da bih mogao do kraja meseca da bilo šta platim karticom.
 
Banke idu na to da uvaljuju stare dine do kraja godine a ko hoce zamenu za beskontaktnu da plati 500 rsd i onda treba pisati prigovor i onda nema naplate.
 
Prigovor može da se napiše nakon što banka krene sa izdavanjem beskontaktnih, a oni mogu da otkažu postojeću i iniciraju novu ili odrade zamenu, kakva god da je procedura, i storniraju naknadu za izradu nove.
 
Prigovor može da se napiše nakon što banka krene sa izdavanjem beskontaktnih, a oni mogu da otkažu postojeću i iniciraju novu ili odrade zamenu, kakva god da je procedura, i storniraju naknadu za izradu nove.
Tačno, u tome i jeste fora, ne vredi pisati prigovor pre nego što banka počne sa izdavanjem beskontaktnih, jer nemaju šta da izdaju umesto stare Dine čak i ako usvoje prigovor, tako da je čekanje neminovno.

Ja i pored svog cimanja, nemam živaca za to. Brže mi bilo da otvorim Lite u Yettelu, tamo već izdaju beskontaktnu, onda samo online prebacujem novac sa iračuna na Yettel i trošim njihovom karticom. Na iračunu samo ino kupovine Visom, tako da će od mene imati jednu transakciju mesečno i još jednu RaiPay-om kad zaboravim Yettel Dinu.
 
Poslednja izmena:
Mozda bi mogao prigovor i sada da se pise, da im se ova mrtvacka kartica od 30.6 do 30.6.2028 u aplikaciji vidi da li je obicna ili beskontaktna.
 
Zvali me danas iz Rajfa da mogu postati njihov premium klijent besplatno, ima li tu nekih skrivenih troškova ili je to možda iz razloga što imam stari paket tekućeg računa koji plaćam 250 dinara mesečno?
 
@tadic ako imaš i tekući devizni, onda ćeš moći da pređeš na Premium. Po Visa Classic kartici bi plaćao održavanje 80 dinara, dok Visa Gold ukoliko se izda kao dodatna, ide bez održavanja (osnovna podleže naplati, tu je samo bitno ispoštovati klasifikaciju u sistemu banke).
 
Koja je fora sa dinom, pa ovolika polemika 🤣
Fora je što valja naterati banke da poštuju propise države u kojoj posluju, na primer. Uopšte nije poenta u Dini kao takvoj, ali ako već posluješ na nekom tržištu, onda se prilagođavaj i poštuj propise jer ovakvo bahaćenje ne bi moglo da prođe u EU ili na nekim drugim tržištima gde banke sve rade pod konac kao bele lale. Ovo me podseća na situaciju od pre X godina kad je trebalo da krene instant plaćanje do 300k RSD i dobro se sećam da je Intesa kasnila sa implementacijom po godinu i kusur dana jer eto, moglo im se.

Apsolutno se ništa neće epohalno desiti ako sutra sve banke krenu da izdaju beskontaktnu Dinu, ali malo po malo i ovako dolazimo u situaciju da niko ne poštuje apsolutno ništa u ovoj zemlji and before you know it - gaze se deca po ulicama bez sankcija, nikne par tona marihuane u Jovanjici i nikom ništa, osvane memorandum o kritičnim sirovinama i da ne idem dalje u politiku, jasna je poenta.

Ako nas mrzi da pišemo prigovore za ovakvu glupost, onda u potpunosti i zaslužujemo da dobijemo šit od usluge.
 
Jel bi reizdate karice trebalo da stignu istog dana? Dina stigla pre neki dan Visa nije, stare isticu 31.7.
 
Prvo dosla Visa i nakon dva dana Dina. Ne dolaze istog dana, koliko znam.
 
Besplatni premium paketri
 

Prilozi

  • besplatan premium paket.jpg
    besplatan premium paket.jpg
    109.8 KB · Pregleda: 222
Zašto jedino Raiffeisen, od "velikih" igrača, ne dozvoljava podizanje gotovine na bankomatima svoje grupacije van Srbije bez provizije (ili makar uz onih 1% za konverziju)?

Znači sve ostale banke koje posluju šire to nude (Intesa, Erste, UniCredit...) samo Raiffeisen očigledno ni ne planira da to omogući.
 
@milosh30 primera radi, Addiko je prećutno ukinula podizanje u inostranstvu unutar grupacije bez naknade.
 
Raiffeisen ima takvu poslovnu politiku, kao da banke u različitim državama nisu članice iste grupacije i nisu povezane ni na koji način. Ne razumem zašto ali ok.
Mislim da oni nigde ne nude tu mogućnost za razliku od većine drugih banaka.
 
Све су то посебни правни субјекти који послују по посебним правилима државе у којој се налазе.Могу да муљају,ако им се и колико дозволи,тзв. рупе у закону,надзор итд.НЛБ нема провизију на дизање али те олеше на конверзију валута(зависно од земље издаваоца,картице и валуте),тако да дође све на своје.Неке банке јесу повољније што се тога тиче,али не можемо имати сви картице у једној истој банци.
 
Erste i UniCredit su sasvim ok po tom pitanju. Sa drugim bankama koje imaju tu mogućnost nisam imao iskustva.
 
Otkad su me prebacili na premium paket naplacuju mi samo 80 dinara mesecno (kapiram da je to za novu debitnu koju su mi poslali). Ranije sam placao 250 i rekli su mi da ce uslovi ostati nepromenjeni. Nista mi nije jasno.
 
Kartice nisu besplatne
 

Prilozi

  • kartice.jpg
    kartice.jpg
    124 KB · Pregleda: 101
Vrh Dno