Šta je novo?

Raiffeisen bank

Prema trenutno važećim propisima (Zakon o deviznom poslovanju) domaće fizičko lice sa statusom rezidenta ne sme da ima otvorene račune u inostranstvu. Ukoliko je isto ime i prezime, kao i adresa, za pošiljaoca i primaoca devizne doznake, automatski se traži osnov tj sredstva nisu na raspolaganju do dostavljanja dokaza kojim se opravdava postojanje računa u inostranstvu.
Mislim da je to kod tebe slučaj.
Ako grešim, ispravite me.....
Hvala na objašnjenje. Da li to znači da svi koji se vrate iz inostranstva nemaju račune u inostranstvu? Ja to ne verujem.

Situacija je užasna, Orwell se okreće u svom grobu.
Očigledno, roman 1984 je bio uputstvo za upotrebu, a ne fikcija.
Najbliže odgovarajuće je da koristiš šifru 837 - Plaćanja i naplate rezidenata preko strane institucije elektronskog novca po osnovu elektronske kupoprodaje robe i usluga, a koja se ne obavljaju preko platnih kartica domaćih izdavalaca

Ako koristim šifru 837, da li će država oduzeti porez na primljeni novac, zato što bi to izgledalo kao prihod ili zarada?
 
Poslednja izmena:
Vrate kako? Kada otvaraš račun u inostranstvu, sama ta ino banka ti traži dokaze na osnovu čega otvaraš (radna viza, ugovor o radu, boravišna...) i to se u određenom vremenskom intervalu ponovo prilaže, barem za neke države koje ja znam. Tako da ti ni ova domaća banka ne postupa puno drugačije.
 
Hvala na objašnjenje. Da li to znači da svi koji se vrate iz inostranstva nemaju račune u inostranstvu? Ja to ne verujem.
Wise najpre nije banka, već platna institucija, što dokazuje i činjenica da si ga registrovao samo na osnovu boravišta.
Ako koristim šifru 837, da li će država oduzeti porez na primljeni novac, zato što bi to izgledalo kao prihod ili zarada?
Dao sam ti ceo niz sa tvitera gde Dragana navodi da bi moglo između ostalog da se rasknjiži kao otkup elektronskog novca.

Ne bi trebalo da ima karakter zarade, ali kod nas u poreskoj svašta može da se tumači pogrešno i lupaćeš glavu narednih 5 godina. U slučaju bola, morao bi da dokazuješ poreskom inspektoru da ti je novac već oporezovan, a tvoj poslodavac platio pripadajuće poreze i doprinose za lične prihode. Srbija ima potpisan ugovor o izbegavanju dvostrukog oporezivanja sa Belgijom.
 
... Dao sam ti ceo niz sa tvitera gde Dragana navodi da bi moglo između ostalog da se rasknjiži kao otkup elektronskog novca...
Nemam nalog na X/Twitteru, pa zato nisam mogao da pročitam ceo niz sa tvitera što si dao.

Evo još nešto što ne razumem. Kad sam napravio devizni iRačun, poslali su mi “8035 - Predugovorna dokumentacija 541001.pdf” što sadrži “TARIFA NAKNADA ZA USLUGE PLATNOG PROMETA FIZIČKIM LICIMA”.

U tablei piše “Prijem novčanih sredstava iz inostranstva na devizni tekući račun u evrima; priliv do EUR 10.000,00; 0,40%, min RSD 300”

Na Wise nalogu sam poslao 1000 EUR. Od toga Wise oduzeo proviziju 3.84 EUR, znači Raiffeisen dobio 996.16 EUR. Ako je naknada za priliv 0,40%, onda to bi trebalo biti 3.98 EUR tako da na moj iRačun trebalo bi da stigne 992.18 EUR.

Umesto toga na “Detalji ino priliva” piše: Iznos provizije 10 EUR; Iznos i valuta 986,16 EUR.

Zašto je provizija 10 EUR? Koji dokumenat (što nisam dobio) određuje ovakvu proviziju?
 
Zašto je provizija 10 EUR? Koji dokumenat (što nisam dobio) određuje ovakvu proviziju?
To je trošak korespondentske (posredničke) banke i transakcija je najverovatnije prošla preko Raiffeisen AG u Austriji.
 
Mislim da su tarife vece ili skroz drugacije.
Meni su naplatili 15$ za 8000 USD, sto se ni u sta ne uklapa.
 
Kada banka odluči da uzme bilo koju proviziju koju god hoće bez poštovanja ikakvih pravila, skrivajući se iza lažnih izgovora naknade posredničkih banaka, onda je to upozorenje svima da se ta banka izbegne. Da sam ranije znao sve ovo o Raiffeisenu, nikada ne bih otvorio račun kod njih.

Problem nije u tome što naplaćuju mnogo, već što to ne najavljuju unapred kako bi pošiljalac mogao da odluči da li da pošalje novac uz te uslove ili ne.

U mom slučaju provizija i nije veliki problem. Veliki problem je da novac mi nije dostupan, i 'pomoć' što sam kontaktirao nekoliko puta preko applikacije uopšte nije pomoglo. U ponedeljak ću im ponovo pisati, pa ćemo videti kako se to rešava. Ako mi ne daju da koristim svoj novac, neka vrate pošiljaocu, pa ću zatvoriti sve moje račune u ovoj banci.
 
Kao što ti je @uji napisao. Kod prenosa novca u/iz Srbije, postoje dva troška, a pošiljalac prilikom transfera bira ko koji trošak snosi. Kao po definiciji, sve troškove uvek snosi pošiljalac, osim ako nemaju poseban policy za tako nešto ili pošiljalac nema iskustva ili se pravi pametan. U tvom slučaju je verovatno policy.

A da banke i njihovi službenici nemaju pojma sta rade, to stoji bez greške.
 
На послану суму нешто више од 400 евра су узели око 2400 дин.По тарифи је 1000 дин. минимум(0,8%),а остало је посредничка банка и наравно ОУР.
 
Kada platiš OUR, onda nema posredničke banke (ne bi smelo da bude). OUR je 12,5 EUR i 1000 din minimum za procentualni deo. To je to.
 
OUR znači da platilac plaća SVE troškove, uključujući i posredničku (korespodentsku) banku. Postoje situacije kada nema te među banke.

Evo ovde ima objašnjeno stavku po stavku:
 
Koristite Paysend i slične apps za to, kad god je moguće. Dosta je povoljnije.
 
Све је то у реду јер провизија пише прије плаћања,па ко воли.Свакако и друге могућности су сличне,Пошта најповољнија али није најкомфорнија,Вестерн,нека друга банка и сл.Не рачунам Пејпал,Пејсенд јер нису у опцији плаћања.Ово за 12,5 евра нисам знао ни видио у тарифама,фиксно?Може неки линк,за убудуће,мада кад се плаћа назив није ни битан,посредник или порезник,свеједно.
 
Sta se desava nakom isteka roka tekuce Visa kartice kod ove banke, dali treba aplicirati za novu ili salju (izradjuju) automatski?
 
Ja sam dobijao sms/u aplikaciji da od određenog datuma (petnaestak dana pre isteka postojeće kartice) mogu preuzeti novu u poslovnici.
 
Ja sam dobijao sms/u aplikaciji da od određenog datuma (petnaestak dana pre isteka postojeće kartice) mogu preuzeti novu u poslovnici.
U kojoj poslovnici, onoj gde si otvorio račun?
Kakva je situacija sa nama koji smo otvarali račun online?
 
U poslovnici se podiže samo Virtuon jer on nije zaštićen pin kodom. Ostale bi trebale da stignu na adresu.
 
Pitanje se zapravo odnosi na drugi tip iRačuna samo sa digitalnom karticom; reizdaju se u poslovnici.
 
Novac koji sam dobio 31. maja još uvek nije dostupan za korišćenje na mom deviznom iRačunu.

Danas sam pokušao da pošaljem još jedan upit o novcu sa veb verzije aplikacije iRačuna, ali je ona odbila da pošalje poruku i umesto toga je prikazala grešku.

Zatim sam pokušao da pošaljem poruku iz aplikacije mBanka sa telefona, ali opet nije bilo traga o slanju poruke.

Očigledno problem nije u mom laptopu ili telefonu, jer su ovi funkcionisali sasvim dobro pre nekoliko dana (mogao sam poslati poruke bez problema). Izgleda kao da pokušavaju da me potpuno ignorišu (odličan znak njihovog profesionalizma…).

Na kraju, poslao sam mejl na [email protected] sa žalbom tražeći pomoć. Da vidimo da li će se nešto promeniti na bolje.
 

Prilozi

  • greška - Screenshot from 2024-06-10 12-13-12.png
    greška - Screenshot from 2024-06-10 12-13-12.png
    12.1 KB · Pregleda: 24
OUR znači da platilac plaća SVE troškove, uključujući i posredničku (korespodentsku) banku. Postoje situacije kada nema te među banke.

Evo ovde ima objašnjeno stavku po stavku:
meni OUR je samo iz Koreje uspesno pokrivao i troskove nase banke (i pre 20 iz Nemacke ShareIt ali odavno ne rade oni)
Pokrivaju sa OUR correspondent bank ali ne i RF troskove drugi.
 
@Joe333
Do sada sam par puta bio, ne svojim krivicom, u nesporazumu sa raznim bankama, "platnim institucijama" ili "institucijama elektronskog novca". Ako steknem utisak da odugovlače rešenja, ili ignorišu moj problem, uvek je bilo efikasno poslati im mejl sa upozorenjem da ako se do nekog datuma jasno i nedvosmisleno ne izjasne o rešenju, pismenim putem, sledi prigovor NBS. I nikad nisam imao potrebu da se obraćam NBS, odjednom su počeli da rešavaju. 😉
 
Poslednja izmena:
@uji da li rai pay pidrzava placanje u EUR ako je kartica vezana za devizni EUR iRacun iako u rai pay pisu samo sredstva u rsd?
 
@uji da li rai pay pidrzava placanje u EUR ako je kartica vezana za devizni EUR iRacun iako u rai pay pisu samo sredstva u rsd?
Za biznis kartice se ne vidi raspoloživo stanje u evrima, ali kako su fizičke vezane i virtuelizovana u RaiPay isto tako funkcioniše. Jedino u biznis e/mBankingu stoje povezani računi po karticama.
 
  • Like
Reagovanja: qka
Iskrslo mi da moram da kupim karte za olimpijadu koje ce stajati oko 3000€. Koliko ce me kostati konverzija ako budem placao dinarskom karticom?

Koristio sam intezu ranije i secam se da je bio jako dobar kurs te da se nije puno razlikovalo od placanja internetom karticom. Medjutim sad mi treba info za RF a nemam opciju da cekam 2 nedelje da mi bude izdata kartica za evre.

E da i ne mislim na rezervisana sredstva sa time sam upoznat
 
Iskrslo mi da moram da kupim karte za olimpijadu koje ce stajati oko 3000€. Koliko ce me kostati konverzija ako budem placao dinarskom karticom?

Koristio sam intezu ranije i secam se da je bio jako dobar kurs te da se nije puno razlikovalo od placanja internetom karticom. Medjutim sad mi treba info za RF a nemam opciju da cekam 2 nedelje da mi bude izdata kartica za evre.

E da i ne mislim na rezervisana sredstva sa time sam upoznat
Zar ne mozes traziti da ti vezu karticu koju imas za devizni?
 
Vrh Dno