Šta je novo?

Raiffeisen bank

Ma da, za DINU sve mora biti besplatno. Kad bolje razmislim, ovo sto je uveo RF, sa neizdavanjem obavezne fizicke DINE (odnosno sa virtuelnom), mada i dalje mislim da je to protivzakonito - je super resenje. Iz prostog razloga sto se vecina ljudi zali da im smeta obavezno dobijanJe DINE, jer je uopste ne koriste (mada mi ni to nije jasno cemu neka kuknjava kad stigne DINA, niko ga ne tera da je nosi na celu, dovoljno je 5 sekundi da se baci fioku i gotovo, i nije bas neki trud vredan pomena), ali ako je ogromna vecina ljudi uopste ne koristi, onda je nema smisla ni izdavati pod obavezno. Onaj kome treba, moze traziti u svako doba besplatnu fizicku DINU, ali onaj ko je trazi, verovatno ce je i koristiti, inace je ne bi ni trazio.

Tako da je ovo "besplatno dobijas na zahtev" mnogo bolje resenje od "besplatno i obavezno dobijaju svi".
 
A šta je sa ljudima koji u svom mestu nemaju bankomat koji podržava NFC, niti imaju ekspozituru RF gde mogu da predaju zahtev za fizičku Dinu? Tačno mogu samo da se slikaju sa njihovim digitalnim karticama.

Kapiram da je račun besplatan, ali opet se namerno ili nenamerno vrši ogromna diskriminacija klijenata. Da ne govorim o ljudima koji nisu skoro kupovali novi telefon pa uopšte nemaju podršku za NFC. Bankari gledaju da uštede na svemu na čemu može da se uštedi i prebacuju troškove na klijenta.
 
Verovatno će aktivirati NFC tagove i na bankomatima Credit Agricole kad ih budu preuzeli, ali to stoji da nemaju svi takve telefone. Nema samo fizičke Dine, moraju obe. Ustanovili smo da nije prekršen zakon o međubankarskim naknadama, jer kartica može biti i platni instrument zasnovan na njoj u digitalnom obliku.
 
A šta je sa ljudima koji u svom mestu nemaju bankomat koji podržava NFC, niti imaju ekspozituru RF gde mogu da predaju zahtev za fizičku Dinu?

Kapiram da je račun besplatan, ali opet se namerno ili nenamerno vrši ogromna diskriminacija klijenata.
Zar ne moze zahtev za fizicku DINU da se podnese online, mora u ekspozituri? Ako je tako, to je vrhunska besmislica. Kao sve online, dobijes i virtuelnu karticu, a za tu istu fizicku karticu moras u ekspozituru?? :unsure: A diskriminacija je neizbezna ako nemas poslovnicu u svom mestu.
Ustanovili smo da nije prekršen zakon o međubankarskim naknadama, jer kartica može biti i platni instrument zasnovan na njoj u digitalnom obliku.
Kada bi izdavali samo digitalnu DINU bio bi prekrsen zakon, ali besplatno izdaju i fizicku na zahtev, pa u praksi nije. Kada bi izdavanje samo digitalne DINE bez fizicke bilo zakonito, onda bi je svaka banka tako izdavala, jer nema nikakav interes da je izdaje pored svojih kartica, a to bi onda potpuno obesmislilo ideju NBS-a jer niko ne bi mogao da placa DINOM na POS terminalima, sto je osnovna ideja i najveci prihod od DINE.
 
Pa izgleda da nema samo fizičke Dine, mora da se podnese zahtev u ekspozituri i za fizičku Visu i Dinu s tim da se Visa plaća. Što opet po meni predstavlja diskriminaciju, a uz to izbija novac iz džepa NBS koji bi dobili kada bi korisnici mogli na POS terminalima da plaćaju fizičkom Dina karticom da je imaju besplatno.
 
Zar ne moze zahtev za fizicku DINU da se podnese online, mora u ekspozituri? Ako je tako, to je vrhunska besmislica. Kao sve online, dobijes i virtuelnu karticu, a za tu istu fizicku karticu moras u ekspozituru?? :unsure: A diskriminacija je neizbezna ako nemas poslovnicu u svom mestu.

Fizička Dina se izdaje samo uz fizičku Visa-u.
Ako bi dozvolili online naručivanje onda ne bi mogli da naplate osiguranje koje je 40 dinara mesečno. Podnošenjem zahteva u poslovnici obavezno je osiguranje.
 
Zamolio sam nekog ako ne mrzi da pronađe u nekom dokumentu na sajtu RF da je osiguranje od 40 din obavezno.
 
Neophodna je onda izmena i dopuna zakona u smislu gde se precizira da elektronska kartica mora da zadovoljava kriterijume za čip EMV transakcije, a pošto se spava na to uvo da će uvesti beskontaktnu DinaCard UnionPay, onda ih zabole uvo.
Edit: @Korean_MCG u opštim uslovima za debitne kartice je to navedeno.
 

Prilozi

  • IMG_20220119_220406.jpg
    IMG_20220119_220406.jpg
    360.9 KB · Pregleda: 28
Poslednja izmena:
Pa ne znam da li će da ih konačno probudi kada ovo što radi RF postane ustaljena praksa u drugim bankama sa izdavanjem digitalnih kartica, i NBS krene da gubi novac od provizija na račun Visa/MC kojima će samo i moći da se plaća na POS terminalima.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Pa izgleda da nema samo fizičke Dine, mora da se podnese zahtev u ekspozituri i za fizičku Visu i Dinu s tim da se Visa plaća. Što opet po meni predstavlja diskriminaciju, a uz to izbija novac iz džepa NBS koji bi dobili kada bi korisnici mogli na POS terminalima da plaćaju fizičkom Dina karticom da je imaju besplatno.
U pravu si, to jeste diskriminacija. Trebalo bi da moze ako klijent hoce da izabere VISU digitalnu (i njome placa online za ino transakcije), a DINU fizicku za POS terminale. To, naravno, ne moze, ali obrnuto moze. Smesno je da u necemu sto se zove iracun, ne mozes karticu da koristis samo virtuelno. Sa druge strane, razumem delimicno i njih. Ako nekom treba primarno DINA, postoji takav racun (onaj koji je uji nasao) i fizicka DINA je obavezna, ovaj racun ipak primarno generise VISU. Apsurdno je da za racun koji se u potpunosti otvara online, zahtev za fizicke kartice mora da se podnese u poslovnici i to je takodje diskriminacija za klijente bez poslovnice u svom mestu.
Fizička Dina se izdaje samo uz fizičku Visa-u.
Ako bi dozvolili online naručivanje onda ne bi mogli da naplate osiguranje koje je 40 dinara mesečno. Podnošenjem zahteva u poslovnici obavezno je osiguranje.
Ne kontam kakve veze ima online narucivanje fizicke kartice sa naplatom osiguranja? Osiguranje je valjda protiv gubitka i kradje kartice za svo vreme trajanja ugovora, da li cu je naruciti online i dobiti na kucnu adresu ili naruciti u poslovnici, koja je razlika?
Zamolio sam nekog ako ne mrzi da pronađe u nekom dokumentu na sajtu RF da je osiguranje od 40 din obavezno.
Ti si ovo vec jednom pitao, a ja sam shvatio da pitas da li je to obavezno uopste, pa je i odgovor bio - ne verujem, inace bi bilo i u drugim bankama. A sto se tice RF-a, uvek takve stvari parcijalno mogu uneti u ugovor, kao i bilo koja druga banka, a kad ga navedu, sigurno je obavezno.
 
U pravu si, to jeste diskriminacija. Trebalo bi da moze ako klijent hoce da izabere VISU digitalnu (i njome placa online za ino transakcije), a DINU fizicku za POS terminale. To, naravno, ne moze, ali obrnuto moze. Smesno je da u necemu sto se zove iracun, ne mozes karticu da koristis samo virtuelno. Sa druge strane, razumem delimicno i njih. Ako nekom treba primarno DINA, postoji takav racun (onaj koji je uji nasao) i fizicka DINA je obavezna, ovaj racun ipak primarno generise VISU. Apsurdno je da za racun koji se u potpunosti otvara online, zahtev za fizicke kartice mora da se podnese u poslovnici i to je takodje diskriminacija za klijente bez poslovnice u svom mestu.

Ne kontam kakve veze ima online narucivanje fizicke kartice sa naplatom osiguranja? Osiguranje je valjda protiv gubitka i kradje kartice za svo vreme trajanja ugovora, da li cu je naruciti online i dobiti na kucnu adresu ili naruciti u poslovnici, koja je razlika?

To ćeš morati njih da pitaš. Verovatno postoji neka zakonska začkoljica gde ovo osiguranje može da se eskivira ukoliko je u pitanju online naručivanje, odnosno podnošenje zahteva.
 
Jedino ostaje da se utvrdi da li je obavezno osiguranje koje traži RF u skladu sa zakonom, ali to je već pitanje za advokate. Mada nakon onog fijaska sa tužbama protiv banaka zbog obaveznog osiguranja stambenih kredita, ni oni verovatno nemaju siguran odgovor.
 
Evo jedno skorašnje iskustvo: iako je moguće da na računu koji je vezan za Virtuon bude manje od 20 € rol ne dozvoljava da se sa tog računa kupe dinari ili da se prebaci novac na drugi devizni račun ako će se prilikom te transakcije saldo računa spustiti ispod 20 €. :mad:

I meni se desilo pa su mi na support chatu objasnili sta je u u pitanju, i sve se posle vratilo u normalu. Ali ne mogu sada da se setim sta je u pitanju, javicu ti kada uspem :)
 
ja juče povlačio otišao ispod 8e,bez ikakvih problema...
 
Jel imao neko problema sa otvaranjem iRacuna? Juče sam pokušao ali sam dobio poruku kao na slici, posle drugog koraka. Kontaktirao sam ih više puta i jedva sam u dobio informaciju da je neki problem sa proverom i da mogu u filijali da otvorim običan tekući račun. Nikad nisam bio njihov korisnik niti imam bilo kakva druga zaduženja u bankama. Nisam ni živeo u Srbiji nekoliko godina tako da nisam ni koristio bankarske usluge ovde. Nije mi jasno šta bi mogao biti problem 95690592-F35E-441B-8BA5-8F23CB6F194E.png
 
@lukicmilos još neko na forumu je imao ovaj problem i dobio isti odgovor. Pokušaj da otvoriš devizni račun u evrima i reci da ti je potreban za prijem uplata iz inostranstva. Tako će ti biti uneti važeći podaci u sistemu i ujedno postoji mogućnost da uspostaviš elektronske usluge (ROL i Moja mBanka) pa kada to završiš, probaj da apliciraš opet, jer ćeš kao korisnik drugog proizvoda koji nije tekući račun imati prava na to. Ako se situacija ponovi, nažalost, moraćeš da otvoriš i ugasiš Klub (do 26 godina) ili klasičan tekući pa sačekaš 6 meseci za prelazak na iRačun. Povratnike će radije pustiti da apliciraju, to je moje lično mišljenje.
 
@uji nisam očekivao da su toliko zahtevni. Hteo sam da otvorim račun kod njih jer radi Apple Pay i da na tom računu primam platu. Imam već tekući u Mobi banci ali oni su postali očajni. Nemaju Apple Pay i IPS pay više ne radi nego što radi. Hvala na savetu
 
  • Like
Reagovanja: uji
@Poolmaker u poštama se to tretira kao isplata sa bankomata druge banke (provizija 2%, min 210 RSD), a ako njihov pos terminal dozvoljava takvu transakciju kroz beskontaktnu autorizaciju (RaiPay), onda će moći digitalnom.
 
Ko se upeca na ovo, zaslužio je ;)
 
  • Like
Reagovanja: uji
Srećom, nisam dobio ovakav mejl, moja adresa nije vezana za gmail, outlook ili yahoo, tako da me retko kad zapati psihing tog tipa.
 
Otkad su mi poslali neki sms za (kobajagi) popuste u WinWin-u zabranio sam im da mi šalju sms-ove. Mislim da mi čestitaju rođendan i Novu godinu, ali ih još tolerišem. :)
 
Pozzz,

Jel uz iRačun funkcioniše raiPay? U app moja banka piše da nema kartice
 
Radi. Izdaju se digitalne Visa i Dina kartice.
 
Hvala ti, iz nekog razloga kod mene ne postoji kartica.
Videću sa supportom.
 
Meni se za vikend desila jako neobicna situacija. Koristim mobilnu iOS aplikaciju. Placao sam neke racune i prilikom 3-4. placanja u nizu samo mi je izasla neka genericka greska. Nakon toga vise nisam mogao da se ulogujem u aplikaciju. Posto sam pokusao tri puta, blokirali su me. Za logovanje sam koristio touch id, tako da nije do mene, jer u suprotnom mi ne bi radio touch id nigde na telefonu.
Odblokirali su me cim sam ih pozvao. Medjutim ni nakon toga nisam mogao da se ulogujem. Prvo sam probao sa touch id-em. Onda sam iskljucio touch id na telefonu i pokusao preko passcode-a - ni to nije proslo.
Na kraju sam izbrisao app i ponovo je instalirao. Posle toga je sve proradilo kako treba (morao sam prvo jednom da se ulogujem sa ebanking nalogom nakon ponovnog instaliranja aplikacije, a posle toga se sve vratilo u normalu).
Veoma cudna situacija koja mi se nikad nije desila, a koristim njihov app od momenta kad su ga napravili.
 
^ Meni se to dešavalo više puta, ali se ne sećam da se desilo na ovom telefonu koji imam poslednjih godinu i par meseci.
BTW, nije neophodno da brišeš i ponovo instaliraš aplikaciju. Dovoljno je da uradiš "Force stop" i obrišeš Data i Cache aplikacije.
Pozdrav
 
Nazad
Vrh Dno