Šta je novo?

Raiffeisen bank

"Ukoliko pored Deviznog iRačuna imate i dinarski račun možete vršiti plaćanja ka inostranstvu, kao i razmenu valuta po povoljnom kursu."

Jel imamo primer kursa, tj. jel "povoljan" kao i inače, ili je stvarno povoljan?
 
Ako se placa Apple Pay-om sa karticom koja ima i dinarski i devizni račun, odakle skida?
Imam Apple Pay povezan sa svojom Visa debitnom karticom, ovde u Srb. plaćam sa njom normalno i skida sa din.računa.
Nažalost nisam koristio Apple Pay za plaćanje u inostranstvu ili preko interneta tako da kontam da i to radi i da bi mi se
devize skidale sa povezanog dev.računa u tom slučaju? Sad ne znam da li si na ovo mislio ali plaćanje preko Apple Pay i
Visa RB ide extra i ni jednom nije bilo da nešto nije moglo ili prošlo.
 
Mislio sam ako uzmem i taj devizni racun, da li mogu placati u inostrantvu i da skida sa deviznog racuna (jer apple pay trazi samo sredstva, ne racun) kao i preko sajtova da mogu preko Apple Pay da placam. Ako ne skida sa deviznog nista mi ne znaci i da se ne cimam.
 
Mislio sam ako uzmem i taj devizni racun, da li mogu placati u inostrantvu i da skida sa deviznog racuna (jer apple pay trazi samo sredstva, ne racun) kao i preko sajtova da mogu preko Apple Pay da placam. Ako ne skida sa deviznog nista mi ne znaci i da se ne cimam.
Zvao sam ja i raspitivao se kako to radi.
Ako placas nesto na stranim sajtovima skida sa deviznog racuna,a ako placas na sajtovima u zemlji onda skida dinare.
 
Ako uzmem i taj devizni racun, da li mogu placati u inostrantvu i da skida sa deviznog racuna.
Upravo tako. Predviđeno je povezivanje postojećih kartica za devizni iRačun, podnošenjem zahteva kod savetnika u filijali, čak i za korisnike dinarskih računa koji nisu otvoreni na daljinu.
 
Ne razumem šta podrazumevate pod "preko inteneta/sajtova" i apple pay.
Nisam jedino još koristio apple pay za plaćanje u inostranstvu ali koristio sam tu debitnu (ili electron ili kako se već naziva osnovna visa kartica). Nisam se motao preko u zadnjih godinu dana koliko imam iPhone.
Jedino što posedujem taj račun negde još od početka rada banke u Srbiji (sada mi mesečno tarifira 250 dinara).
Odmah sam vezao devizni račun u poslovnici na visa karticu. Tada je moralo sve u poslovnici, takođe i limiti da se podese po želji.

Sa debitne (pretpostavljam da je isto i za Apple pay jer vuče istu karticu i njene račune), skida dinare u domaćem prometu i devize u inostranstvu sa deviznog računa, naravno samo ako imaš te devize na deviznom računu.
Sa kreditne (visa gold u mom slučaju, pretposltavljam da važi isto i za apple pay) može svuda ali samo u visini odobrenih i trenutno raspoloživih sredstava. Nebitno lokacija, valuta...
Nisam nikada imao dozvolje minuse pa ne znam da li utiče na raspoloživa sredstva.

Tako sam razumeo banku, apple pay je u stvari kartica. Ono što može kartica, može i apple pay.
Sada ste me zbunili u vezi plaćanja apple pay-om preko neta. Ne razumem kako se to izvodi uopšte.
 
Zvao sam ja i raspitivao se kako to radi.
Ako placas nesto na stranim sajtovima skida sa deviznog racuna,a ako placas na sajtovima u zemlji onda skida dinare.
Samo još jedan dadatak na ovo, ako se plaća van skida isključivo sa deviznog, ako nema para na njemu transakcija će biti odbijena. Neće povući novac sa dinarskog.

Bio do banke, povezao visu.
 
Upravo tako. Predviđeno je povezivanje postojećih kartica za devizni iRačun, podnošenjem zahteva kod savetnika u filijali, čak i za korisnike dinarskih računa koji nisu otvoreni na daljinu.
Druze imam pitanje ,ja imam otvoren IRacun,imam digitalnu Visu,Dinu i fizicku Dinu,e sad ako otvorim IDevizni da li mogu posle povezati digitalnu Visu sa IDevizni i kad placam online prema stranim sajtovim da mi povlaci sa deviznog i da li bi mogao tu istu karticu povezati sa Pay pal?
 
I u cemu je na kraju razlika u vezi besplatnog iRacuna i paket racuna koji se placa 350din mesecno?
 
Ako otvorim iDevizni, da li mogu posle povezati digitalnu Visu kad placam online prema stranim sajtovim da mi povlaci sa deviznog i da li bi mogao tu istu karticu povezati sa Pay pal?
Da, teoretski je to moguće. Takođe, moći ćeš da je povežeš i na PayPal-u.
I u cemu je na kraju razlika u vezi besplatnog iRacuna i paket racuna koji se placa 350din mesecno?
Sa aspekta banke, razlika je da se dokumentacija ne čuva 10 godina u papirnom, već u digitalnom obliku i to za njih ne predstavlja trošak. Politika banke se promenila pa sada verovatno računaju na to da će korisnici preći kod njih po pitanju korišćenja kartice u inostranstvu i da se ne raštrkavaju po drugim bankama.
 
Danas sam otvorio dinarski iRacun. Primetio sam da mi ne stizu push notifikacije kada mi neko uplati novac. Da li je to ok? Placao sam telefonom u prodavnici i za odliv mi redovno stizu. U aplikaciji su mi push notifikacije podesene i za odliv i za priliv novca.
 
Valjda može i da se zatvori tad ;)
 
Pozdrav. Hvala svima na iskustvima koje dele ovde na forumu. Meni je mnogo značilo, pa sam rešio da podelim svoje iskustvo sa otvaranjem i-računa.
Naime, juče, pre nego što sam pokrenuo online otvaranje računa sam se informisao preko četa. Prvo mi je operater call centra rekla da ako otvorim devizni račun ne mogu da otvorim dinarski (što naravno nije tačno), a kaže ako otvorim devizini, onda mi se otvara kao namenski dinarski da bih mogao da radim plaćanje karticom. Ni ovo naravno nije tačno. Kasnije kada sam joj predočio ono što piše na sajtu, gde eksplicitno piše da se mogu oba otvoriti, rekla je "Pa dobro, mogu...", i ništa ""izvinite što sam pre toga pogrešila". I onda reših da otvorim oba. Naravno, ispostavilo se da ne mogu oba odjednom, za vreme jedne video identifikacije, nego moraju da se upute dva zahteva. Prvo sam otvorio dinarski, identifikovao se, i na kraju kreirao nalog i instalirao aplikaciju. Zatim, sam otvorio devizni, opet sa video pozivom, ali je trebalo možda oko 5 minuta da se devizni pojavi u aplikaciji. I medjuvremenu sam zvao podršku, i dok sam stupio u kontakt sa njima devizni se pojavio u listi računa. Pin za virtuelnu Visa karticu se šalje poštom, i to stiže za oko nedelju dana. Medjutim, od agenta podrške saznajem da ako virtuelnu visa karticu dodate u RaiPay aplikaciju, preko te aplikacije možete odmah da vidite koji je PIN. Šteta što taj podatak ne navode na sajtu, da ne čekaju ljudi džabe na pin poštom da stigne.

Video sam ovde na forumu da postoji mogućnost da se dobiju fizičke visa i dina kartice, pa sam danas otišao u poslovnicu da ih zatražim, jer je to jedini način. E tu počinje moja saga sa netačnim informacijama dobijenim od različitih službenika. Prvo kad sam došao na šalter, gospodja se iznenadila da uopšte postoji devizni i-račun. Prosto je neverovatno da banka ne obavesti svoje zaposlene bar o postojanju nove usluge koju je pustila (da ne kažemo da ih obavesti o pravilima tih usluga i procedurama, jer bi to bilo previše da tražimo). Zatim, kada sam je pitao za fizičke kartice, kaže da postoji Visa debit, ali da se ona plaća 1000 din godišnje (nije izgleda baš jasno ono što piše u tarifniku, i ova službenica to tumači da je besplatno samo za virtuelne kartice, a ne za fizičke), i Dina koja je besplatna i da može da se napravi zahtev kod nje. Pitavši je da li može samo Dina, kaže da ne može nego mora zajedno (opet pogrešna informacija što će se ispostaviti na kraju.). Pošto još testiram račun, rekoh joj da samo poveže trenutno postojeću Sisa virtualnu karticu sa deviznim računom, kako bih mogao da je koristim za devizna plaćanja. To je uradila. Zatim, odlazim u moju banku, da podignem novac koji sam planirao da uplatim na novi Raiffeisen i-račun. Usput zovem call centar da proverim ovo sa fizičkim karticama. Operater call centra kaže da jeste, visa se plaća ali postoji dina koja je besplatna. Pitam je da li mogu da dobijem samo dina besplatnu bez vize, ona samouvereno kaže da može i da idem u filijalu. Ja joj kažem da sam bio u filijali, i da su mi rekli da mora sa visom, i ona na to kaže, "a pa ako su vam tako rekli onda mora sa visom". Za neverovati, ali ljudi zaposleni u banci bukvalno uopšte nemaju pojma o uslugama koje banka pruža.

Vraćam se u filijalu gde sam bio i odlazim na bankomat, sa namerom da bar uplatim novac na novi račun. Identifikujem se koristeći NFC i nudi mi samo opciju da podignem dinare. Nigde opcije za uplatu. Pitam drugog službenika kako uopšte mogu da uplatim (ovaj put preskačem očigledno slabo informisanu gospodju sa početka priče), i on mi kaže da mogu bez ikakve identifikacije samo da unesem svoj broj računa (dva puta zbog provere greške), i da tako uplaitm novac bez provizije. To i činim, i novac konačno biva uplaćen. Pitam ga, kako da uplatim evre kada budem želeo, i on kaže da za to treba da se identifikujem fizičkom karticom. Pitam ga da li može fizička Dina, on kaže da može, jer tu kartica služi samo za identifikaciju na bankomatu, i nije bitno što bih uplatio na deviznom, a ne dinarskom za koji je Dina kartica vezana. Na moje pitanje, da li može da se vadi Dina bez Visa, kaže naravno...
Na putu do pulta pojavljuje se ona gospodja sa početka koja je tvrdila da moraju obe kartice, i pita ga šta sad ja to hoću, i dalje tvrdi da ne može.
I na kraju, epilog priče je da je moglo, službenik je napravio zahtev samo za Dina karticu, i trebalo bi da idem da je pokupim za 3-4 dana tamo.

Kasnije sam probao plaćanje RaiPay aplikacijom u Maxiju i sve radi super.
Nadam se da sam nekome pomogao sa ovim iskustvom. I dalje mi je neverovatno do koje mere su različiti službenici banke neinformisani, i koliko oprečne informacije daju. Na žalost, moja iskustva pokazuju da ni druge banke nisu ništa bolje.
Veliki pozdrav, i srećno! :)
 
Kad je krenuo iracun davali su visu i dinu bez bilo kakve naknade. Kasnije su to promenili. Nije mogao devizni, sad moze. Menjaju se procedure cesto i ko ne prati, nema sanse da zna sve to.

Zaposleni u banci bi ipak trebali da imaju sve informacije.
 
Pozdrav. Hvala svima na iskustvima koje dele ovde na forumu. Meni je mnogo značilo, pa sam rešio da podelim svoje iskustvo sa otvaranjem i-računa.
Naime, juče, pre nego što sam pokrenuo online otvaranje računa sam se informisao preko četa. Prvo mi je operater call centra rekla da ako otvorim devizni račun ne mogu da otvorim dinarski (što naravno nije tačno), a kaže ako otvorim devizini, onda mi se otvara kao namenski dinarski da bih mogao da radim plaćanje karticom. Ni ovo naravno nije tačno. Kasnije kada sam joj predočio ono što piše na sajtu, gde eksplicitno piše da se mogu oba otvoriti, rekla je "Pa dobro, mogu...", i ništa ""izvinite što sam pre toga pogrešila". I onda reših da otvorim oba. Naravno, ispostavilo se da ne mogu oba odjednom, za vreme jedne video identifikacije, nego moraju da se upute dva zahteva. Prvo sam otvorio dinarski, identifikovao se, i na kraju kreirao nalog i instalirao aplikaciju. Zatim, sam otvorio devizni, opet sa video pozivom, ali je trebalo možda oko 5 minuta da se devizni pojavi u aplikaciji. I medjuvremenu sam zvao podršku, i dok sam stupio u kontakt sa njima devizni se pojavio u listi računa. Pin za virtuelnu Visa karticu se šalje poštom, i to stiže za oko nedelju dana. Medjutim, od agenta podrške saznajem da ako virtuelnu visa karticu dodate u RaiPay aplikaciju, preko te aplikacije možete odmah da vidite koji je PIN. Šteta što taj podatak ne navode na sajtu, da ne čekaju ljudi džabe na pin poštom da stigne.

Video sam ovde na forumu da postoji mogućnost da se dobiju fizičke visa i dina kartice, pa sam danas otišao u poslovnicu da ih zatražim, jer je to jedini način. E tu počinje moja saga sa netačnim informacijama dobijenim od različitih službenika. Prvo kad sam došao na šalter, gospodja se iznenadila da uopšte postoji devizni i-račun. Prosto je neverovatno da banka ne obavesti svoje zaposlene bar o postojanju nove usluge koju je pustila (da ne kažemo da ih obavesti o pravilima tih usluga i procedurama, jer bi to bilo previše da tražimo). Zatim, kada sam je pitao za fizičke kartice, kaže da postoji Visa debit, ali da se ona plaća 1000 din godišnje (nije izgleda baš jasno ono što piše u tarifniku, i ova službenica to tumači da je besplatno samo za virtuelne kartice, a ne za fizičke), i Dina koja je besplatna i da može da se napravi zahtev kod nje. Pitavši je da li može samo Dina, kaže da ne može nego mora zajedno (opet pogrešna informacija što će se ispostaviti na kraju.). Pošto još testiram račun, rekoh joj da samo poveže trenutno postojeću Sisa virtualnu karticu sa deviznim računom, kako bih mogao da je koristim za devizna plaćanja. To je uradila. Zatim, odlazim u moju banku, da podignem novac koji sam planirao da uplatim na novi Raiffeisen i-račun. Usput zovem call centar da proverim ovo sa fizičkim karticama. Operater call centra kaže da jeste, visa se plaća ali postoji dina koja je besplatna. Pitam je da li mogu da dobijem samo dina besplatnu bez vize, ona samouvereno kaže da može i da idem u filijalu. Ja joj kažem da sam bio u filijali, i da su mi rekli da mora sa visom, i ona na to kaže, "a pa ako su vam tako rekli onda mora sa visom". Za neverovati, ali ljudi zaposleni u banci bukvalno uopšte nemaju pojma o uslugama koje banka pruža.

Vraćam se u filijalu gde sam bio i odlazim na bankomat, sa namerom da bar uplatim novac na novi račun. Identifikujem se koristeći NFC i nudi mi samo opciju da podignem dinare. Nigde opcije za uplatu. Pitam drugog službenika kako uopšte mogu da uplatim (ovaj put preskačem očigledno slabo informisanu gospodju sa početka priče), i on mi kaže da mogu bez ikakve identifikacije samo da unesem svoj broj računa (dva puta zbog provere greške), i da tako uplaitm novac bez provizije. To i činim, i novac konačno biva uplaćen. Pitam ga, kako da uplatim evre kada budem želeo, i on kaže da za to treba da se identifikujem fizičkom karticom. Pitam ga da li može fizička Dina, on kaže da može, jer tu kartica služi samo za identifikaciju na bankomatu, i nije bitno što bih uplatio na deviznom, a ne dinarskom za koji je Dina kartica vezana. Na moje pitanje, da li može da se vadi Dina bez Visa, kaže naravno...
Na putu do pulta pojavljuje se ona gospodja sa početka koja je tvrdila da moraju obe kartice, i pita ga šta sad ja to hoću, i dalje tvrdi da ne može.
I na kraju, epilog priče je da je moglo, službenik je napravio zahtev samo za Dina karticu, i trebalo bi da idem da je pokupim za 3-4 dana tamo.

Kasnije sam probao plaćanje RaiPay aplikacijom u Maxiju i sve radi super.
Nadam se da sam nekome pomogao sa ovim iskustvom. I dalje mi je neverovatno do koje mere su različiti službenici banke neinformisani, i koliko oprečne informacije daju. Na žalost, moja iskustva pokazuju da ni druge banke nisu ništa bolje.
Veliki pozdrav, i srećno! :)
Јел можеш да ми кажеш у којој си пословници био, да лепо тамо узмем ту dinu јер сам се управо у Mercatoru сусрео са том причом око “обавезне” Vise која се плаћа 1000 дин годишње…
 
Јел можеш да ми кажеш у којој си пословници био, да лепо тамо узмем ту dinu јер сам се управо у Mercatoru сусрео са том причом око “обавезне” Vise која се плаћа 1000 дин годишње…
Poslovnica u Shopping Centru Beo. Službenik je moj imenjak.
 
Upravo tako. Predviđeno je povezivanje postojećih kartica za devizni iRačun, podnošenjem zahteva kod savetnika u filijali, čak i za korisnike dinarskih računa koji nisu otvoreni na daljinu.
Da, ali mene zanima i onaj drugi deo sto si izostavio, jer bi ja plaćao kroz Apple Pay, da ne radi konverziju na devizni, pa onda opet konverzija neka, nego da skida sa deviznog.

Drugo postoji na sajtovima plaćanje sa Apple pay usput i to pitanje.
 
Meni je skidao direktno sa deviznog. Košta 59,54 evra, toliko skine sa deviznog.
Sa kreditne skida onih 1% dodatno i radi konverziju u dinare.
Baš ću da isprobam sa apple pay na sajtovima ako naletim.

@nstelep: stižu mi notifikacije kada legne plata. Lična prebacivanja mi ne stižu. Ne znam zašto, ostalo sve kao što kažeš, i to otprilike tako radi otkada su ukinuli SMS.
Za platu mislim da mi i dalje stiže SMS takođe.
 
Napisao danas...

ako se plaća van skida isključivo sa deviznog, ako nema para na njemu transakcija će biti odbijena. Neće povući novac sa dinarskog.
 
Da, ali mene zanima i onaj drugi deo sto si izostavio, jer bi ja plaćao kroz Apple Pay, da ne radi konverziju na devizni, pa onda opet konverzija neka, nego da skida sa deviznog.

Drugo postoji na sajtovima plaćanje sa Apple pay usput i to pitanje.
Ne koristim Apple Pay pa ni ne mogu ništa da tvrdim, ali trebalo bi da po mojim shvatanjima funkcioniše isto kao Google Wallet gde digitalna verzija fizičke kartice radi na isti način (potrošnja u evrima+1% provizije). Autokonverziju ka drugim ino valutama bi trebalo da radi Visa.
 
Ja imam dinarski i devizne račune povezane sve preko jedne Visa kartice.
Visa Electron (1) je dinarski račun i Visa kartica vezana je za njega, sa njom
kada ne plaćam preko Apple Pay u Srbiji mogu da plaćam i u inostranstvu
tada mi se sredstva u devizama skidaju sa deviznog računa (3). Sa deviznog
računa GLAVNI (2) prebacim sredstva na (3) i plaćam tako i ne moram imati
nikakvu Visa Virtuon karticu (dobra stvar). Dev.račun GLAVNI (2) nije "vidljiv
spolja" tako da se ne može iskoristiti ili zloupotrebiti od strane nekoga. Po
svemu sudeći bi se devize skidale sa računa (3) i preko Apple Pay app. na
ovaj način. Proveriću sve uskoro ...
Capture2.PNG
 
@lazar.bg ako sam te dobro razumeo, PIN-ovi od digitalnih kartica su nam neophodni za podizanje novca na bankomatu tj kod NFC identifikacije na bankomatu se traži PIN ?

Takođe, ukoliko imamo iDevizni račun, da li je na njega na bankomatu moguće uplatiti devize samo pomoću broja tog deviznog računa ili je potrebna fizička Dina kartica?
 
Treba ti Visa kartica i pin normalno i uplaćuješ i dižeš devize sa svih MF aparata RB gde god i kad god.
 
Meni je skidao direktno sa deviznog. Košta 59,54 evra, toliko skine sa deviznog.
Sa kreditne skida onih 1% dodatno i radi konverziju u dinare.
Baš ću da isprobam sa apple pay na sajtovima ako naletim.

@nstelep: stižu mi notifikacije kada legne plata. Lična prebacivanja mi ne stižu. Ne znam zašto, ostalo sve kao što kažeš, i to otprilike tako radi otkada su ukinuli SMS.
Za platu mislim da mi i dalje stiže SMS takođe.
Zvao ih jutros za notifikacije. Deinstalirao,instalirao novu mbank i pocele da mi stizu i dolazne notifikacije
 
Nazad
Vrh Dno