Šta je novo?

Raiffeisen bank

Koja je razlika (za potrošača) Visa vs MC? Pitam za regularne kartice, tj. one koje nisu premium.
 
Visa je trenutno sada u prednosti zbog PayPal-a i već par godina unazad može da se koristi za PaySend, a u početku je mogao kod njih samo Master. Takođe, Visa vrlo retko organizuje cashback programe, ali je lounge key kod naših Platinum/Infinite (biznis Platinum je isto kao Infinite za fl) kartica međunarodno dostupan, dok uglavnom, za Master domaćih banaka je ograničen na aerodrome Beograd, Beč i Sarajevo.
 
Znači možda dobiju nekog novog korisnika zbog PayPal-a (mada ko povlači novac već se snašao) i postojeći korisnici neće imati cashback (ako su ga uopšte koristili).
 
  • Like
Reagovanja: uji
Svašta se izdešavalo u poslednje vreme, mnogi su iz Komercijalne i Inteze prešli u Rajfajzen, što zbog knjiženja na dinarski tokom nenajavljene tranzicije na novi core i kartičarski sistem, tako i bleklistovanja kao rizičnog trgovca. U principu nema previše izbora i u mnogim gradovima se svodi na Rajfajzen i Poštansku (Visa internet) pa Erste deviznu i eventualno Alta banku. Halk Silver može za mlađe od 26, ali to bi tek trebalo da zaživi.
 
Šanse da povlače važeće kartice su male do nepostojeće. Jednostavno ih neće reizdavati, pa kada te stare MC isteknu, svima će stizati Visa. A do 2028, ko živ, ko mrtav, možda opet dobiješ MC 😄
 
Mi sto imamo biznis madtercard u mom slucaju exp date je 2028 god, jel i nama gase iste i menjaju fazno? Ili samo fizicka lica kaci ovo?
Sve (i poljoprivrednike). Već sam napisao na prethodnoj strani da su prvo obavešteni biznis korisnici pred novu godinu.
 
Pa za iRačun se ionako dobija Visa kartica, tako da to većinu (tako sam shvatio da većina ovde ima iRačun) ne pogađa.
 
Dobija se ako imaš 26 i više godina, od 18-26 se dele Mastercard (ostavština nekadašnjeg Klub računa).
Šanse da povlače važeće kartice su male do nepostojeće. Jednostavno ih neće reizdavati, pa kada te stare MC isteknu, svima će stizati Visa. A do 2028, ko živ, ko mrtav, možda opet dobiješ MC 😄
Ne mora značiti, Erste je već krenula u prevremenu zamenu i omladinskih i deviznih Master kartica.
 
Kolika je sada tarifa za iRačun uz visa karticu?
Ista je kao i do sada, besplatno održavanje i nalozi, 1% na provlačenje u inostranstvu. Visa se svakako ponovo izdaje svima od 1. januara i četvrti tip (1.12.23.-31.12.24.) je vraćen na treći.
 
Jel imao neko problem da nije mogao deblokirati kartice u aplikaciji.Stigle kartice za iracun i u aplikaciji za visa i Dinu plastičnu izbacuje da nemam ovlašćenje za deblokadu.Zvao kol centar oni me šalju na bankomat da aktiviram karticu i kažu da će raditi iako su u aplikaciji blokirane.Meni to nema logike da će raditi ako su kartice blokirane.
 
Prva upotreba na bankomatu ili POS terminalu i to bese mora da se ubaci kartica u POS..
 
Da, ali problem je što bez prethodne deblokade u aplikaciji će izbaciti grešku da transakciju nije moguće izvršiti.
 
Svašta bi tu moglo da bude, od toga da je neki bag kod njih (kartice su ti aktivne, iako piše u aplikaciji da su blokirane), preko toga da je neki bag sa tvojim tokenom (ovo je povezano sa prvom opcijom i u tom slučaju bi mogao da probaš da reaktiviraš aplikaciju), do toga da su promenili princip (npr. da sada prva deblokada ide automatski preko bankomata, mada uputstva za aktivaciju si dobio uz kartice, pa možeš lako da utvrdiš da li je to slučaj). Treća opcija mi ima najmanje smisla zbog eventualnih zloupotreba, a lako može biti i nešto četvrto, ali na tebi je da istražiš. Kako god da se okrene, ima nečega u tome što su ti iz kontakt centra rekli da odeš na bankomat. Znaju valjda kako aktivacija funckioniše, budući da i oni mogu da ti odblokiraju karticu, nije obavezna lična deblokada preko aplikacije (tako je ranije i pisalo na uputstvima koja dobijaš uz kartice).
 
Pokušaj i kroz ebanking na računaru, ko zna možda tu bude radilo.
 
Svašta bi tu moglo da bude, od toga da je neki bag kod njih (kartice su ti aktivne, iako piše u aplikaciji da su blokirane), preko toga da je neki bag sa tvojim tokenom (ovo je povezano sa prvom opcijom i u tom slučaju bi mogao da probaš da reaktiviraš aplikaciju), do toga da su promenili princip (npr. da sada prva deblokada ide automatski preko bankomata, mada uputstva za aktivaciju si dobio uz kartice, pa možeš lako da utvrdiš da li je to slučaj). Treća opcija mi ima najmanje smisla zbog eventualnih zloupotreba, a lako može biti i nešto četvrto, ali na tebi je da istražiš. Kako god da se okrene, ima nečega u tome što su ti iz kontakt centra rekli da odeš na bankomat. Znaju valjda kako aktivacija funckioniše, budući da i oni mogu da ti odblokiraju karticu, nije obavezna lična deblokada preko aplikacije (tako je ranije i pisalo na uputstvima koja dobijaš uz kartice).
Dok sam bio na vezi sa kol centrom reinstalirao aplikaciju i isto.Na papiru koji je došao uz karticu piše deblokada preko app ili preko kol centra.Ono što me čudi što mi u kol centru nisu jasno rekli,evo mi ih deblokiramo,kartice su deblokirane i idite uradite prvu transakciju.Odvogor iz kol centra je bio sve nešto tuc,muc kao da i oni ne znaju šta se dešava
Pokušaj i kroz ebanking na računaru, ko zna možda tu bude radilo.
Ja opciju za deblokadu iz e bankinga preko računara nevidim
 
  • Like
Reagovanja: uji
Dok sam bio na vezi sa kol centrom reinstalirao aplikaciju i isto.Na papiru koji je došao uz karticu piše deblokada preko app ili preko kol centra.Ono što me čudi što mi u kol centru nisu jasno rekli,evo mi ih deblokiramo,kartice su deblokirane i idite uradite prvu transakciju.Odvogor iz kol centra je bio sve nešto tuc,muc kao da i oni ne znaju šta se dešava
Istina, onda od mojih opcija ostaje samo prva, da je neki bag sa njihove strane. Moguće je da su probali i oni da deblokiraju, pa nisu uspeli, i da ti zato ništa nisu rekli. To bi objasnilo i njihovu zbunjenost. Ne znam onda ima li šta drugo osim da probaš da odeš na bankomat pre daljih koraka, jer su ti samo to predstavili kao opciju. Ali čini se da je ovo problem za tehničku službu.

Ja opciju za deblokadu iz e bankinga preko računara nevidim
Nema ta opcija stvarno. Možda je nekad davno bila, ali sad karticama preko veba može da se promeni samo ime, nezavisno od načina prijave (lozinka ili token).
 
Opciju za deblokadu iz e bankinga preko računara ne vidim
Ni nema je, nažalost, samo aplikacija. Verovatno je neki sistemski problem u pitanju, ali kao što i sam kažeš, trebalo bi da i oni u call centru deblokiraju pa čak i aktiviraju kartice, ali najverovatnije da isto imaju problem pa možda ne smeju da se ofiraju. U nekim bankama to nije problem da kažu da imaju tehničkih poteškoća sa njihove strane, drugde je pak nedozvoljeno to da se priča.
 
Ni nema je, nažalost, samo aplikacija. Verovatno je neki sistemski problem u pitanju, ali kao što i sam kažeš, trebalo bi da i oni u call centru deblokiraju pa čak i aktiviraju kartice, ali najverovatnije da isto imaju problem pa možda ne smeju da se ofiraju. U nekim bankama to nije problem da kažu da imaju tehničkih poteškoća sa njihove strane, drugde je pak nedozvoljeno to da se priča.
Ili sam ja bio te sreće pa se javio neko ko nezna šta treba da radi.Ona je meni govorila o bankomatu kao da na bankomatu ima opcija deblokada kartice a znamo da to na bankomatu nepostoji
 
Ovde sam čitao da mora deblokada kroz aplikaciju.
I za Vise i za Dinu u zadnjih nekoliko meseci direktno ubadanje u POS ili bankomat i kucanje pin-a. Nikakve manipulacije u aplikaciji. Visa kartice jesu produživane ali Dina je kao nova reizdata zbog beskontaktnog funkcionisanja.
Stvarno ne mogu da se setim šta je uopšte pisalo za njih u aplikaciji osim da nisu aktivne. Što i naravno nisu bile dok ih nisam poubadao okolo :)
 
Mislim da postoji razlika između aktivne i blokirane kartice.Ako je blokirana ne može da se aktivira to je zbog bezbednosti.U suprotnom može postar da uzme i karticu i pin i da je aktivira na bankomatu i da je koristi.Kartica mora da se odblokira bilo kroz app ili preko kol centra a onda se aktivira ubadanjem i kucanjem pina.Zvacu ponovo sutra pa ću videti sa drugim operaterom šta će reći.Jeste ova rekla da će proslediti tehničkoj službi zbog tih grešaka ali ja nisam ubeđen da ona zna šta treba da radi
 
@nesa69 isto je i za reizdate iRačuna, mora deblokada u aplikaciji pa korišćenje na bankomatu ili pos terminalu pre interneta.
 
Evo objašnjenja ako neko bude imao isti problem.Zvao ponovo kol centar i drugi operater mi je rekao da nešto nije bilo podešeno za moj nalog.Nakon što je podesio prošla je deblokada preko aplikacije,sve trajalo 1min.A prethodni operater uporno me šalje na bankomat da deblokiram karticu
 
Kažem da je moguće da je tako kao što sam pročitao ovde, ali kod mene nije bio slučaj.
Doduše, reizdate stižu bez pina (ostaje isti) ali dina se uzimala tada u banci pa je poštar ni ne vidi. Bukvalno sam dinu odmah nakon preuzimanja na šalteru, ubacio u bankomat i time je aktivirao. Tako da izgleda da i ne mora uvek, i izem im onaj novi sistem kako da pročitaš pin kod, mora na svetlo pa ovako i onako okreni... :)
Znam samo da postoji opcija za privremenu blokadu u aplikaciji. Bio neki problem sa netflixom pa sam privremeno blokirao, ali nema veze sa samom aktivacijom.
 
Nazad
Vrh Dno