Šta je novo?

Problemi sa laptopovima i kako ste ih resili (kvarovi, garancije i slicno)?

Треба да се отвори лаптоп, и угради на место за додатни ssd/hdd ако има места. Највероватније ти треба и носач/адаптер који се стави на ssd и тако се угради, бар је тако код мене, треба ти и sata кабл.
Имаш на нету доста туторијала како се то ради.
Ја треба исто то да урадим, али ми је лаптоп у гаранцији па не смем сам то да радим.
Иначе то у сервису кошта око 1800дин.
 
Mati moja 🤦 To je kad kupis nesto da se prethodno ne informises.
Nosim ga u servis onda. Nisam znao da moram hdd iz laptopa da izvadim, ja sam mislio da je to kompatabilno jedno sa drugim.
Znaci sad umesto 500 imam 120gb i nesto brzi laptop?
 
Који лаптоп имаш?
Требало би да имаш доста бржи лаптоп.
 

Боље немој сам ово да радиш ако се не разумеш.
Изгледа да нема места за још један, а нема ни оптику.
Можеш да купиш кућиште за ХДД па да буде као екстерни хард диск.
 
@faca E to bi mi vise odgovaralo. Ako sam dobro shvatio, onda ne mora nista da se otvara, stavi se ssd u to kuciste i spolja se poveze sa laptopom?
Gledam onda 'hdd rack' kod prodavaca? Jel ima nesto na sta bih trebao da obratim paznju (jacina itd) buduci da sam kupio Gygabyte ssd od 128gb.
I jos jedno pitanje, da li i na taj nacin dobijam na brzini laptopa i da li mora da se dize sistem od nule?
 
Ako hoćeš smisao i brzinu, zbog čega si i kupio taj ssd, mora da se otvara laptop, sistem da se klonira (preporuka da se reinstalira ipak) i to je to. Da stavljaš ssd u eksterni rack nema smisla, osim ako ti nije drugi ili treći disk, pa hoćeš da imaš brz spoljni disk.
 
Mati moja 🤦 To je kad kupis nesto da se prethodno ne informises.
Nosim ga u servis onda. Nisam znao da moram hdd iz laptopa da izvadim, ja sam mislio da je to kompatabilno jedno sa drugim.
Znaci sad umesto 500 imam 120gb i nesto brzi laptop?
Na brzinu sam potražio za taj model:

Znači, dodaj mu bar još 4GB ram memorije, tih 4 je baš malo.
I kako sam ja razumeo ima slobodan slot za M2 ssd.

Taj što si kupio menjaj, prodaj... Na M2 sistem, postojeći od 500GB za skladištenje ostaviš.
Ne treba ti ni rack niti bilo šta od tih držača. Ako si u garanciji (da ne čitam sada opet nazad), odradi to u servisu, propustiš turu pića ali si miran.
 
Ако може M2 онда боље.

Ја имам неко хдд из неког старог неисправног лаптопа, купио кућиште 3.0 и направио екстерни хард диск, имам и још један ссд, требало би да га уградим у лаптоп.
 
Malo cackam oko podesavanja da vidim da li nesto koristi cpu pa je zbog toga temperatura prevelika )99-100 stepeni.. Primetio sam da je GPU usage 0%.
U nvidia opcijama stavim igricu da se pokrene preko nvidia-e ali i dalje je gpu usage 0%.. Pogledam u task manageru kad i tamo pod gpu nema nista... Graficka na laptopu riknula? Ima li to kakav uticaj na temperaturu?
Evo sad je temperatura 88 i ventilator nece da zuji (da radi na 100% kapacitetu)
 
Ulaziš u teritoriju gde mora servis da pregleda situaciju, jer neke stvari zahtevaju dodatno znanje i potrebne alate/druge delove.

Moguće da je riknula zbog pregrevanja, hladan lem negde. Ako je tako, još si i dobro prošao, riknula i ne prikazuje se. Obično neće laptop da se upali zbog kratkog spoja na gpu-u.
 
moze li graficka biti razlog, zasto je ponekad system interupts 30-40% (cpu usage) ?
Bice najbolje jos malo da ne cackam nista do novog laptopa.. pa onda ovaj da ide u kantu XD
 
Da li je neko kupovao laptop preko madjara na KP? Kakav je layout tastature, da li je sistem na madjarskom ili engleskom jeziku?
 
Da ne otvaram novu temu, možda nađem odgovor ovde. Dell Inspiron N5010 15" ima problem sa ekranom, pojavljuju se artefakti čim se upali (BIOS screen) i u Windowsu. Na eksternom monitoru prikazuje normalno sliku pa pretpostavljam da mora display da se menja. Da li ima negde da se kupi pa da sam ugradim? Ako treba rastaviću kućište ekrana i slikati tačan model displeja...
 
Moze da se kupi set stikera sa US layout. Ja sam uzeo jednom za francuski laptop i odlično je leglo. Providi se i vidi se osvetljenje
 
Jel imao neko problem sa flickeringom? Ja sam ga nekako povezao sa win 11 jer do sada nisam imao prob na starijim os.
 
Jel imao neko problem sa flickeringom? Ja sam ga nekako povezao sa win 11 jer do sada nisam imao prob na starijim os.
Malo ti je nejasno/nepotpuno pitanje. Drugu rečenicu bas i ne razumem sta si povezao sa win11? Valjda instalirao negde? Napiši malo vise detalja gde sta kako. Ako imas na laptop ekranu flickering, ukucaj to i model na netu, ima resenje verovatno. Lenovo su imali taj problem na bateriji, ja sam na Yoga laptopu imao i ima neko podešavanje, pa proveri na netu.
 
Mislio sam na flickering. Njega sam povezao sa win 11 jer na win 10 se nije javilo. Inace kazem ti da sam probao na dva razlicita laptopa (razliciti proizvodjaci,razlicito podnozje) ista stvar ,zato kazem da ga vezujem za win. Druga stvar,svi kazu da je do drivera za integ grafiku,ali bez obzira na uninstall/update opet se javlja. Nije to bog zna kakav flickering(pri vrhu ekrana se najbolje vidi) ali se vidi. Dok drugi laptop zamrzne sliku i izbeli je za 2-3 sec i posle vrati na normalu. To se ne desava cesto ni kod njega ali se desava.
 
Ако је све у реду са сликом када се преслика на неки екстерни уређај или монитор, онда полако али сигурно цркава екран, ако се у једном виндовсу то дешава а другом не онда је до драјвера...
 
Evo jednog (po meni) zanimljivog threada koji ima za cilj da dodjemo do prave istine: koji vendor (distributer, servis) nudi kupcima notebook racunara najbolju i najbrzu uslugu...

Sta imam na umu...

Kao prvo, zelim da imamo civilizovanu diskusiju - valjalo nesto ili ne! Dakle, ako je neko imao prijatno iskustvo, podrazumeva se da ce reci lepo. Ono sto je generalno problem jeste sto se strasti uzburkaju kada je nase iskustvo neprijatno, vrlo logicno. Ideja ove teme jeste da o toj vrsti problema diskutujemo na pravi nacin, da probamo da komuniciramo kao ljudi, sa POKUSAJEM da imamo razumevanja i kada naizgled obican problem postane "neresiv".

Hocu da citaoci dodju do pravih zakljucaka stecenih na osnovu realnih impresija drugih korisnika: da li su imali banalan kvar koji im je otklonjen "za 5 minuta". Da li su imali banalan kvar cije je resenje postalo nocna mora. Da li i sa kojim servisom i kojeg vendora imaju pozitivna iskustva, sa kojim imaju negativna. Da li mogu da pohvale ili pak kude odnos sa klijentom od strane servisa, da li se vendori drze obecanja u pogledu garancije? Koje je prosecno vreme resavanja servisa u vasem slucaju (ukoliko ste imali vise slucajeva, navedite koji servisi i koji vendori su u pitanju)

Da li vam se (ne) dopada servisna procedura? Da li neko salje express sluzbu po pokvareni notebook? Da li morate da nosite sami notebook u ovlasceni servis ili mozete da ga ostavite u maloprodaji u kojoj ste ga kupili? Da li vas neko kontaktira nakon sto takav notebook ostavite u servisu: da li ste dobijali informacije da se ceka rezervni deo, da vas podsete da ce recimo sutra stici, da problem ipak nije resen, da vas mozda neko i nakon servisa okrene telefonom da pita da li je sve u redu?

Da li vam je u slucaju nemogucnosti popravke ponudjen mozda novi racunar u zamenu? da li je taj racunar predstavljao adekvatnu zamenu za vas prvobitni model? Razne promotivne kampanje imamo prilike da vidimo u poslednjih par godina: popravka u roku od 72h, popravka u roku od ovoliko ili onoliko dana, cak na primeru jednog vendora imamo prilike da vidimo na delu "nema veze sta je bilo" kampanju, pa cak mozete i da vratite racunar ako dobijete otkaz u firmi!?? Jedan od distributera odnedavno kupcima cak nudi i zamenski notebook do momenta popravke racunara. Kakva su vasa iskustva sa svime navedenim?

Molio bih vas da napravimo jednu zdravu diskusiju koja ce svima nama kao potrosacima biti od koristi: diskusiju koja ce nama ili ljudima u nasem okruzenju pomoci da sutra napravimo sto bolji izbor prilikom naredne kupovine - imajuci u vidu i ono sto se zove "vise od igre". Racunar se ne kupuje samo zato sto je lep ili ima dobre specifikacije, vec nam sve bitnija postaje informacija, sta sutra ako nesto krene po zlu?

Za kraj, zamolio bih vas da svaki komentar zapocnete sa

  • Ime brenda
  • Model racunara
  • Kupljen kod
  • Garancija i servis kod...

Sve u cilju da dodjemo do jasnih, pouzdanih i proverenih iskustava, jednostavno, da bi znali "sutra" sta nam je kao kupcima ciniti...
ACER NITRO5, Ryzen7,32gb ram.
Kupljen kod BC Group Beograd pre 14meseci(garancija doplate a 5 godina). Garancija nippo Zemun.
Tokom ovog perioda kvario se dva puta ,gde su mi rekli da je samo reset baterije. Treći put , pokvarila se matična ploča. Mesec dana čekanja i ništa. Još su mi odbili da prebacim bazu na svoj HD, već su mi uzeli 3600din za to. Tražio sam drugi laptop, ali odgovora nema. Napominjem da sam objasnio prodavcu da će se uredjaj koristiti za grafičke programe a ne za igrice. I sam sam kriv što sam poslušao BC , ne proveravajući na netu ima li problema sa tim laptopom. Sada vidim da stotine hiljada imaju iste probleme. Preporučujem da model , prodavca i servisera obidjete u širokom luku.
 
Pozdrav, imam problem sa laptopom. U pitanju je HP probook 450 g1

Ovo mi se pojavilo: windows failed to start. a recent hardware or software change might be the cause. to fix the problem

Zanima me sta moze biti. Disko koji trazi da ubacim nemam. Da li postoji opcija da ga sama spasem ili da nosim u servis? Na particiji D imam ogroman broj slika, da li se one mogu spasiti?
 
Ubodi fleš sa instalacijom Win da odradiš oporavak sistema. Može se besplatno skinuti sa M$ sajta - imaš zasebnu temu o tome ako nemaš iskustva, nije previše komplikovano.
 
Instalacija windowsa na novo (verovatno je win7 u pitanju), ako nisi vicna onda u servis ili neko od poznanika da ti to odradi. Ako ima vise particija ne gube se podaci, jer se instalacijom windows-a na novo brise samo C particija, mada lako je spasiti i podatke sa particije na kojoj je sistem.
Edit:
Pretece me Jericho.
Sto kaze moze i reparacija ali pitanje je u kakvom je stanju OS, ja bih pre to od nule.
 
Ne mora uopšte da znači da će oporavak biti uspešan ili da će uopšte i uspeti da instalira sistem na takav disk. Ta poruka koja joj se pojavila (tek tako), obično navodi da je neki sektor crkao ili slično i da su podaci za rad/start sistema ćao-zdravo. Pitanje je koliki je deo diska sada (ne)upotrebljiv, da li i onaj deo sa fotografijama?

Situacija je takva da se mora pregledati prvo stanje diska, pa raditi dalji oporavak/instalacija/kopiranje fotografija.
 
Svejedno nema šta da izgubi ako pokuša.
 
Nazad
Vrh Dno