Elem, probao sam ovo sokoćalo i evo utiska:
Formacije & Strategije - SAVRŠENO! Ovo sam oduvek voleo kod PESa, preglednost, momentalni odziv na komande bez ikakvog učitavanja i sve na svom mestu. Prosto te tera da se igraš sa strategijama i formacijama. Uz to su lepo prekopirali ideju sa slajderima i deluje sve poprilično logično, možda čak i bolje nego u FIFI.
Veliki plus su i one kartice za koje mislim da će se tek skapirati kako tačno funkcionišu. Isto tako, sjajna stvar je i to što prilikom izbora za prekide imaš tačno da vidiš ocene koje su relevantne za taj tip prekida što mnogo ubrzava ceo proces postavljanja formacija. Vidim i da su uveli dve nove strategije - total defence i all-out attack. Sjajna stvar za one koji brane ili jure rezultat i bilo je krajnje vreme da se smisli nešto tako
Sitne zamerke su
nepostojanje CWP kao pozicije za odbrambene igrače,
nepostojanje strelica za kretanje igrača u odbrani i napadu (ili ja makar nisam našao)
praistorijske ocene (Cannavaro 94 defence, alo?) i još jedna zamerka ide na drugo pozajmljivanje od FIFE - OVR ocene na glavnom ekranu ali to je već moj trip i nešto što ne bih voleo da vidim kao glavnu ocenu ni u jednoj od ove dve igrice pa neću o tome.
Grafika - na mom CRTu koji baš i nije pravi referent za ocenjivanje ovako nečega Anfield izgleda jako svetlo ali je prezentacija ipak verovatno savršena. Ništa manje od toga i nisam očekivao iako mi animacije nisu onako impresivne kao na screenshotovima, biće ili da je ovo neki rani build ili su malo više peglali fotke
Samo, ne znam da li se ja to tripujem ili se mreža previše zateže prilikom jačeg šuta? Malo mi je čudno da vidim loptu koja udje u gol i zategne mrežu jedno 2-3m unazad ili metar u vis.
Zvuk - opet ništa drugo nisam očekivao - loš

Ono navijanje od jedne do tri reči koje se besomučno ponavlja u krug po minut postaje iritantno već posle 10tak utakmica. Šta će biti posle mesec dana igranja ne mogu ni da zamislim. A o zvuku kada se pogodi stativa ili onaj konstantan dodir kopačke i lopte (a.k.a. *tup*) je skroz nerealan i kvari prezentaciju. O zvuku dodavanja ne vredi trošiti reči
Gameplay - Prvo što sam uočio jeste
kretanje. Od igre koja je važila za najbolju demonstraciju slobode kretanja ovo je nešto čemu se nisam nadao. Nadam se da će svi oni koji su kritikovali druge igre zbog delaya u komandama sada biti dosledni pa sada uraditi istu stvar. Ovaj delay, kakav postoji prilikom kretanja je nešto što je čak i meni koji sam naviknut na ideju kašnjenja komandi skroz neprihvatljiv i nepotreban. Pomislio sam da nije u pitanju d-pad pošto su uveli 360 kretanje (koje nisam uopšte primetio) pa sam probao preko analoga ali nisam primetio razliku. Jednostavno, preterali su u primeni inercije i
po meni su uspeli da uprskaju i poslednju stvar u kojoj su bili neprikosnoveni. Uz to, onaj polusmer izmedju dijagonale je sasvim nepotreban i samo čini dribling neprirodnijim. Ok je prilikom sprinta ali prilikom normalnog kretanja sa loptom je suvišan uz postojeći delay.
Ipak, nastavio sam dalje da igram i osetio da je igra znatno sporija što je za svaku pohvalu.
Tempo odigravanja je baš po mom ukusu.
Zatim je usledila provera baga iz PES2009 sa
slobodnjakom po zemlji. Probali smo u par navrata, nije bilo moguće da lopta prodje živi zid. Bravo KONAMI
Sledeći na red za isprobavanje bio je legendarni
šut van 16m koji je bio trademark ove igre. Ali, šutevi iz punog sprinta su odjednom postali mlitavi, jedva da se i dobace do gola a napunim preko pola. Jedino što podseća na PES jeste efikasnost
cutback šuteva - za sada sam od 5 pokušaja dao četiri gola. Da li se to cutback a la PES6 vraća na velika vrata? Videćemo
Usput sam pratio kako se kreću igrači u zavisnosti od zadate
taktike i izgleda da je KONAMI i ovde uradio pun pogodak jer sve što sam hteo, tako se i dešavalo na terenu.
Ali na nesreću,
dueli, golmani i odbijanje su izgleda ostali identični. Golmani i dalje odbijaju svaki iole oštriji šut ka golu ispred sebe (ruku na srce nije bilo onih čuvenih gafova), i dalje se na guranje i karambol može izaći kao pobednik ako samo držite pravonilinijski napred. Štaviše, prvi gol sam i dao tako, gužva poput ragbi utakmice ispred kaznenog i Gerrard nekako izlazi kao pobednik iz svega toga.
Isto tako,
dodavanje je barem meni katastrofalno rešeno. Moguće da sam se navikao na drugačiji sistem ali mi je nekako neprihvatljiva ideja da stisnem trougao i da moj igrač pošalje savršeni through pass na 30m udaljenosti. Jedina dobra stvar kod dodavanja je to što su čini mi se eliminisali
visoki through mada su i u tome nekako preterali pa se bojim da će u ovom delu biti neupotrebljiv. Uz to, voleo bih malo više slobode prilikom centaršuteva a ne samo da stisnem krug 1x-3x i eventualno stisnem R2 da bih poslao visok nabac.
I taman kada sam sticao blago pozitivan utisak o igri jedan običan pritisak na dugme X u odbrani rezultirao je kao
penal. Potkačio sam igrača koji nije čak ni pao u kaznenom i sudija je pokazao na belu tačku. Ubrzo zatim, već u narednoj utakmici, još jedan penal - sad sam držao kocku i opet samo sapleo protivnika koji nije pao. Bojim se da će ovo biti baš gadno ako ostane. (
Sad dok ovo kucam, setih se da nisam isprobavao simuliranje i da li ima ikakvog efekta 
)
Onda sam se šlogirao kad sam video
kameru za izvodjenje penala. U pitanju je ista kamera kao i u igri (sa strane). Dobra stvar je što golman može da se kreće po golu. Loša stvar je što ako protivnik šutne po zemlji, verovatnoća da će mu se odbiti ukoliko odbranite je ogromna
Usledilo je novo razočarenje kada smo primetili da je i dalje prisutan
automatizam ispucavanje lopte kako glavom tako i nogom. Nisam igrao protiv živog protivnika pa nisam siguran kako igrači reaguju na fintu šuta a uz to sam primetio i da je izgleda nemoguće
vratiti golmanu loptu glavom. Ili ja nešto pogrešno radim ili svaki put kada pokušam da vratim glavom unazad igrač sačeka da mu padne na nogu pa reaguje.
I za kraj sam primetio da
slanje odbrambenih igrača na korner nema nikakvog smisla osim ako nećete da primite jeftin gol iz kontre pošto njihove pozicije niko ne pokriva i praktično ostaju rupe.
Igrivost - Nisam siguran koliko će se vikend-igrači privići na ovaj novi delay u komandama za kretanje ali mislim da je još uvek zadržao onaj šmek koji je postojao u protekla dva dela te da će oni koji su voleli PES olako preći preko svih nedostataka.
Rezime - Čuo sam priče kako ovaj fudbal podseća na PES6. Ja nisam stekao takav utisak. Više mi izgleda da KONAMI konačno počinje da brusi u pravom smeru next-gen koji je uveo sa PES2008 i pored inovacija počinje i da iskorenjuje sve one negativne stvari koje su ga krasile. Ali, za moj ukus, te promene iako značajne nisu dovoljne da prikriju nedostatke koje igra i dalje ima a još na sve to uveli su i ovo nakaradno kretanje igrača koje me iskreno podseća pre na Goal Storm nego na igru iz 2009.
Bilo kako bilo, ukoliko online bude imao smisla i ukoliko u finalnoj verziji smanje delay (u šta čisto sumnjam) ova igra dobija mnogo više od prelazne ocene. Mada, realno, i pored svih nedostaka PES2010 je definitivno
najbolji PES u protekle 3 godine.
****************
Za kraj samo da napomenem da je ovo samo moje vidjenje igre i ništa više. Ovo kažem pošto vidim da pojedinci imaju običaj da to shvate nekako čudno pa konstruišu teorije zavere, napadaju na ličnoj osnovi pa čak idu dotle i da ignorišu samo zato što neko igru doživi drugačije. Ja nemam ništa od toga i da PES bude i dobar i loš. Samo pričam kako sam doživeo igru.