Šta je novo?

Orion Telekom

Zar nije logicno da istek ugovorne obaveze znaci i istek ugovora? Po ovoj logici kad sklopis "ugovornu obavezu" sklopio si ugovor za vecnost, ko da si prodao dusu Djavolu (osim ako ne zahtevas raskid)
 
Zar nije logicno da istek ugovorne obaveze znaci i istek ugovora? Po ovoj logici kad sklopis "ugovornu obavezu" sklopio si ugovor za vecnost, ko da si prodao dusu Djavolu (osim ako ne zahtevas raskid)
Pa nekad je tako bilo. Ali vuci se dosetili kako da uzmu novac. Ponudi ti dve opcije sa ugovornom obavezom (za isti paket) po ceni od 3000 i bez ugovorne obaveze po ceni od 5500. Tu naravno svi idu sa ugovornom obavezom zbog cene i uštede, mada realno toliko i vredi. Kada prođe dve godine ugovor se nastavlja na neodređeni period i naravno po ovoj većoj ceni i naravno gde mogu da ti povećavaju cenu usluge kad im se ćefne.
 
Ja mislim da je brat bratu poslednjih 10g tako za sve. Kad istekne ugovorna obaveza nastavlja se po punoj ceni - a ti mozes da "obnovis ugovor" i dobijes opet bolju cenu/paket
 
ne znam dal da otvaram temu o ovome...

Imam 1 laicko pitanje>

Ovo mi je setup kako su iz Oriona postavili, stoji uz ulazna vrata u predsoblju. Ja hocu da pomerim ovaj levo u jednu od soba da mi bude blizu kompu da imam vezu preko lan kabla za net.


Kolko vidim sa ove slike jedino sto mi treba je ovaj zut kabl dug jedno 7-8m da ide iz ove kocke do sobe gde cu da ga povezem. To mi deluje da mogu i sam da odradim umesto da ih zovem da mi naplate 2000+ ili koliko bi vec. Da li to moze tako? Kako se zove ovaj kabl da li ima da se kupi te duzine sa ovakvim istim uticnicama? Da li bi se izgubila jacina signala?
 
Svakako to je njihova dužnost da ti sprovedu aktiviraju i uključe uslugu, ja bi ih samo ispratio sa sve opremom napolje. To si trebao da uradiš.
Suštinski i jesu sproveli optički kabl, vezali UTP-om ruter i aktivirali u centrali. To što ja tražih da osposobe dodatni kabl za STB nije od sveukupnog značaja za njih jer ionako guraju Wi-Fi.
Dakle, osnovno jesu uradili. A da ih izbacujem zbog toga pa posle nemam ništa jer mi je SN već bila na samom izmaku. Šta je, tu je. Sad makar imam skoro komplet alat pa kad budem slobodan ću ištemati i rasporediti instalacije prema planu. I komšijama možda ponudim preradu instalacija uz pivce.

Zar nije logicno da istek ugovorne obaveze znaci i istek ugovora? Po ovoj logici kad sklopis "ugovornu obavezu" sklopio si ugovor za vecnost, ko da si prodao dusu Djavolu (osim ako ne zahtevas raskid)
Obaveze traju dok god je ugovor na snazi.
Ono što zapravo ističe i što ubija ljude u zdrav razum jeste rok na koji je ugovor zaključen, ono što nazivaju minimalni period trajanja (24 meseca). Sad da je normalno stanje, istekom tih 24 meseca ugovor bi prestao da važi i ne postojao nikakav otkazni rok posle. Ali stručnjaci "nadogradiše" član 357 ZOO i stoga ga automatski produžavaju na neodređeno (sa otkaznim rokom) sve dok ne podneseš zahtev za raskid?!
 
Mozda imas u Netiksu
 
Ovo mi je setup kako su iz Oriona postavili, stoji uz ulazna vrata u predsoblju. Ja hocu da pomerim ovaj levo u jednu od soba da mi bude blizu kompu da imam vezu preko lan kabla za net.
Ako već stavljaš LAN kabl, bolje njega da sprovedeš od rutera do PC-a.
Jeftiniji je, može se naći svugde a na potrebnu dužinu mogu i da ti stave konektore neki prodavci. Svakako bolje rešenje ako praviš oštre krivine.
 
Ako već stavljaš LAN kabl, bolje njega da sprovedeš od rutera do PC-a.
Jeftiniji je, može se naći svugde a na potrebnu dužinu mogu i da ti stave konektore neki prodavci. Svakako bolje rešenje ako praviš oštre krivine.

Pa to sam i hteo ali da pomerim ruter u sobu pa da ne kupujem 10m lan kabla. Ili je to jeftinije od ovog zutog? On mi deluje manji mislio sam da je prakticnije. Osim ako ovako kako sam ja zamislio ne moze, ne znam moze li da se uopste izvuce taj zuti kabl iz kocke znam da na ruteru samo je na PON uticnici.
 
Evo danas dosao covek iz oriona da mi premesti ruter, nisam mogao sam jer su mi majstori odfikarili kabl…

Uradio sve i na kraju nije hteo da mi patchuje kabl i da ga gurne u ruter da bih imao net u stanu preko kabla :D
da bi krimpovao kabl mora da kupi konektor, jer ga od firme sigurno nije zaduzio... a sasvim moguce da nema ni krimp klesta...

A sve i da ti je to uradio onda bi ti kao kolega setio se da ima na jos 5 mesta da krimpuje.

Njihovo je da povezu do modema, iza modema je do korisnika.
Izgleda da im je to, mislim na provajdere, novi model ponašanja.
Yettel tehničari mi razvukli optiku i povezali. Ostalo još samo da spoje STB. Razvukao sam UTP kabl i trebalo ga je samo klještima po konektoru. Tehničar gleda kabl i kaže da STB neće moći na kabl. Znam da ne može, krimpujte kad ste tu pa će moći. A mi to ne radimo, veli. Pade mi mrak na oči.
Uzeo klješta za 650 dinara i odradio 5 konektora.
Ali si potrosio svojih 650 dinara i kupio 5 Lan konektora, i potrosio svoje vreme za njihovu instalaciju.
Zar ne mislis da je sa njihovo strane totalno gubljenje vremena da krimpuje kabl korisnicima po zelji...i jos besplatno?
 
@Frozen17
Može da se izvuče ali taj kabl nije tako lako naći, ne znam ni njegove karakteristike, koliko vlakana ima. Ovo je već pitanje za one koji duže "plivaju" u optičkim vodama.
Čini mi se da je duplo skuplji od UTP-a, možda i više.
 

Kolko vidim sa ove slike jedino sto mi treba je ovaj zut kabl dug jedno 7-8m da ide iz ove kocke do sobe gde cu da ga povezem. To mi deluje da mogu i sam da odradim umesto da ih zovem da mi naplate 2000+ ili koliko bi vec. Da li to moze tako? Kako se zove ovaj kabl da li ima da se kupi te duzine sa ovakvim istim uticnicama? Da li bi se izgubila jacina signala?
Taj "zuti" kabl je opticki, i mnogo je skuplji nego mrezni kabl, koji mozes sam da instaliras.
Zuti nema nikakve potrebe da diras.
Zar nije logicno da istek ugovorne obaveze znaci i istek ugovora? Po ovoj logici kad sklopis "ugovornu obavezu" sklopio si ugovor za vecnost, ko da si prodao dusu Djavolu (osim ako ne zahtevas raskid)
Ne, nije logicno...
Siguran sam da ne bi bio srecan da kada ti istekne ugovor odjednom nestane internet i nece da ti ukljuce dok ti ne odes do njih ponovo sve da potpises i oni ponovo da ti aktiviraju.

Zato se prekid isporuke usluge najavi na vreme, sa definisanim otkaznim rokom.
Nije to u opste strasno kada si upoznat da postoji otkazni rok
 
Ne, nije logicno...
Siguran sam da ne bi bio srecan da kada ti istekne ugovor odjednom nestane internet i nece da ti ukljuce dok ti ne odes do njih ponovo sve da potpises i oni ponovo da ti aktiviraju.

Zato se prekid isporuke usluge najavi na vreme, sa definisanim otkaznim rokom.
Nije to u opste strasno kada si upoznat da postoji otkazni rok

A oni to zbog nesavesnih koriskinka da im ucine, ok.

Po meni je i dalje logicno. Kao sto je i logicno da ako ti istekne ugovor nemas vise uslugu.

Ne vidim ni trunku logike po kojoj prekid usluge na vreme treba da najavi onaj koji prima uslugu onom koji je pruza i to nakon sto je ugovor istekao. Sva filantropija i humanizam provajdera u stranu.
 
Ne, nije niti logicno, niti uobicajeno....

Zamisli sada da su ti iskljucili vodu i struju za praznike jer nisi obnovio ugovor...
Zamisli istekne ti ugovor za stan, za posao...

Odlicno znam kako izgledaju otkazni rokovi i cemu sluze, a ti ocigledno dalje od interneta nisi razmisljao. ;)
 
Zamisljam i ne ide mi jer vodovod i struja nisu internet provajderi, tu je monopol i nemas izbora. Ako ti iseku net samo odes kod konkurencije za manje pare. Cudo nisi uporedio internet sa vazduhom.
 
Ali si potrosio svojih 650 dinara i kupio 5 Lan konektora, i potrosio svoje vreme za njihovu instalaciju.
Zar ne mislis da je sa njihovo strane totalno gubljenje vremena da krimpuje kabl korisnicima po zelji...i jos besplatno?
Tražio sam da krimpuju JEDAN konektor ali siromasi nemaju ni klješta. Da im doniram, kao i burgije za drvo? Stavio sam još nekoliko konektora jer sam stavio još kablova, da ne bude da uzimam klješta samo zbog jednog konektora.
Pamtim neka sretnija vremena od pre par godina jer nisam juče izašao iz ljuske. I sećam se da tehničari nisu naplaćivali razvlačenje kablova (RG6, UTP) prilikom inicijalne instalacije, ni terminisanje kablova nisu tarifirali (samo preradu instalacija po želji korisnika).
Šta, sad kad guraju optiku za ostale kablove da se gonimo? Da im plaćamo po hiljadu ili više za jedan konektor kao da im cene i ovako nisu otišle u nebesa?
 
A oni to zbog nesavesnih koriskinka da im ucine, ok.

Po meni je i dalje logicno. Kao sto je i logicno da ako ti istekne ugovor nemas vise uslugu.

Ne vidim ni trunku logike po kojoj prekid usluge na vreme treba da najavi onaj koji prima uslugu onom koji je pruza i to nakon sto je ugovor istekao. Sva filantropija i humanizam provajdera u stranu.
Aman čoveče nije ti istekao ugovor! Isteklo je MINIMALNO TRAJANJE ugovora. Lepo si potpisao da je ugovor na NEODREĐENO, sa minimalnim trajanjem od npr. 24 meseca. To što ne čitaš ugovor kad potpisuješ je tvoj problem a ne problem operatera
 
da bi krimpovao kabl mora da kupi konektor, jer ga od firme sigurno nije zaduzio... a sasvim moguce da nema ni krimp klesta...

A sve i da ti je to uradio onda bi ti kao kolega setio se da ima na jos 5 mesta da krimpuje.

Njihovo je da povezu do modema, iza modema je do korisnika.
I kako sad mogu da dodju sutra opet samo to da urade?
 
...
Pamtim neka sretnija vremena od pre par godina jer nisam juče izašao iz ljuske. I sećam se da tehničari nisu naplaćivali razvlačenje kablova (RG6, UTP) prilikom inicijalne instalacije, ni terminisanje kablova nisu tarifirali (samo preradu instalacija po želji korisnika).
...
Bez namere da analiziram starost tvoje ljuske, ali nekada nije loše izaći i iz ljuske i iz gnezda.

Jel to bilo ono vreme kad smo cupkali u mestu i čekali da nam jedan, bilo koji, operater dovuče neki broadband do kuće?

Ili je već tada bilo ono vreme kada korisnici na 2 godine menjaju operatera, jer prelaskom kod novog dobijaju neke mesece džabe?
 
Zadnji put pre 2 godine. NBG je u pitanju da ne pomisliš da je neko ostrvo ili pećina.
Poenta je bila da prvi put uvode optiku i da, sem tankog optičkog kabla, druge imaju samo fabričke.
Koliko vidim po mišljenju drugih, nisu dužni da imaju alat ni konektore makar bio jedan kabl u pitanju, samo alat za optiku. OK ali ako već imaš kontakt sa KS i tehničarima i telefonom objasne kako to izgleda i kako sam biraš trasu instalacije uz merenje jačine Wi-Fi signala, za očekivati je da mogu bar jedan konektor da stave na već postavljen kabl. Ili ne?
S druge strane, mogli su da napomenu da to ne rade i to bi bilo isto OK. Bar da znam na čemu sam da me ne sačeka neprijatno iznenađenje.
A imam naviku da pitam sitne detalje oko instalacija da ne gube i oni vreme oko razmatranja trase npr. Ali mi nije palo na pamet da nemaju klješta. A to nije jedino što znaju da prećute.
Eto da ne davim više, bar drugi da znaju šta može da ih snađe ako ONT, ruter, PC i STB nisu u blizini jednih do drugih a traže žičnu vezu dužu od 1,5 do 2m.
 
Pravo pitanje koje se postavlja je pitanje "tačke demarkacije", odnosno, šta je provajderovo, šta je korisnikovo. Tu situaciju malo mute TV box-evi. Kad se uzima samo internet, logično je da je tačka demarkacije provajderov ONT/Ruter, kad je uključena i TV usluga - naročito kao kod Oriona u OTT varijanti, onda veza između provajderovog rutera i TV box-eva može biti i ovako i onako tumačena. Upravo od toga zavisi da li oni treba da urade ili ne.

Lično smatram da je celokupna instalacija u kući moje vlasništvo i da provajder nema tu nikakvog posla da nešto sređuje ili uopšte dira. Njihov optički kabl za PON uslugu je ušao dokle smo se dogovorili, tu su postavili svoj uređaj, podesili ga kako sam tražio, ostalo je moje. Ali to je samo moje mišljenje.
 
Poslednja izmena:
Kod mene je tako da sam izabrao najlakšu i najbližu trasu od ulaza da smeste ZOK, ONT i STB. Tu je odmah i TV a ima dovoljno utičnica u zidu da ne mora da se budži lopovima ili produžnim.
Problem je bio za ruter jer iz te tačke ne pokriva ceo stan. Za to mesto sam odredio centar i stavio postolje i sproveo kabl preko 15m. Problem je eto ispao u povratku, od rutera do STB-a. A da nisam već imao taj jedan kabl, ne bi ni mogli obaviti instalaciju, bar ne ovako kako sam predvidio.
 
Gospodo niti je iko dužan da ima alat, niti znanje da namešta. Kada se budete vodili mojom politikom bolje će te svi proći. Uslugu bilo kog operatera smatram uvedenom onog trenutka kada vidim da internet radi, i imam sliku na oba TV-a. Kada pregledam uređaje u kakvom su stanju ( vidi se odma uređaj koji je korišćen) dotle mogu samo na vrata da izađu kako su i ušli. To što su lenji boli ih uvce da imaju kablove, komektore itd to je njihov problem, a ne moj. Zapamtite usluga je uvedena onog trenutka kada vam sve radi. Slično bi bilo prodam vam Auto, a za motor se vi snađite sami, dobili ste auto.
 
Imajte u vidu da "terenci" nisu zaposleni u Orionu nego u svojim firmama koje pružaju uslugu Orionu.
 
Slažem se u potpunosti,ali da nismo u Srbiji...
Jel neko od vas prijavio Orionu taj "problem" i koji odgovor je dobio?
Da napomenem,ne radim u Orionu,korisnik sam Supernove,kod njih "podrška" skoro da i ne postoji.
 
Ja sam zvao Orion nakon sto su izasli na teren i nisu uradili posao do kraja. Nikola iz tehnicke podrske mi je rekao da mora da napravi nov nalog za izlazak na teren ali da ulozim reklamaciju jer prvi put posao nije odradjen do kraja i da ce se stornirati taj drugi nalog. Ja mu na to rekao da moze on da mi kaze sta hoce preko telefona, ja ovaj razgovor ne snimam, on je bio u faoznu, bez brige, nije prvi put da se desava, stornirace. Pa aj da vidimo sta ce biti za sledeci racun.
 
Gospodo niti je iko dužan da ima alat, niti znanje da namešta. Kada se budete vodili mojom politikom bolje će te svi proći. Uslugu bilo kog operatera smatram uvedenom onog trenutka kada vidim da internet radi, i imam sliku na oba TV-a. Kada pregledam uređaje u kakvom su stanju ( vidi se odma uređaj koji je korišćen) dotle mogu samo na vrata da izađu kako su i ušli. To što su lenji boli ih uvce da imaju kablove, komektore itd to je njihov problem, a ne moj. Zapamtite usluga je uvedena onog trenutka kada vam sve radi. Slično bi bilo prodam vam Auto, a za motor se vi snađite sami, dobili ste auto.
Naravno da je tako, apsolutno se slazem sa tobom.

Moj komentar se odnosio na dodatne zahteve i zelje korisnika, koji su ovde u temi navodjeni, tipa premesti mi ruter u drugu sobi ili iskrimpuj mi ovaj kabl treba mi za nesto...

Ko je imao iskustva da radi posao na adrsama korisnika sigurno ce znati koje je to gubljenje vremena a potpuno nije u opisu radu instalatera na terenu, a za taj dodatni rad u praksi dobije tacno nula dinara!

ako imamo net i TV, njegovo je da dovuce opticki kabl do modema, i obicno dovoljno da utakne fabricki kabl u TV boks...
ako ima vise TV to ce uraditi u svaki i tu se njihov posao zavrsava.

koliko god se nama cinilo prosto i brzo krimpovanje mreznih kablova zahteva dosta vremena,
narocito ako neko pod tim podrazumeva i krimpovanje zidnih uticnica a siguran sam da sve to podrazumevate.
 
@Der Schnitter Da li je taj ruter koji se nalazi na centralnoj lokaciji tvoj ili provajderov? Da li si od provajdera dobio All-in-One rešenje ONT/Ruter/Switch/AP ili imaš posebno ONT ili?

Ja imam na tri lokacije net (jedna je kancelarija). Naj komplikovanija i najveća mreža mi je kući u Pirotu. Izuzetno mi je bitno da svi desktop računari budu povezani kablom, što zbog ostvarivanja pune brzine interneta, što zbog multi-gigabit veze između računara i NAS/Ruter/Hypervizor mašina. Wifi je tu za telefone, laptopove (kad nisu dock-ovani).

Smatram da moderna kuća / stan u današnje vreme mora da ima kako električnu, vodovodnu, kanalizacionu, tako i mrežnu i coax infrastrukturu, a da ljudi koji razmišljaju za budućnost već imaju bužire u zidovima u kojima će lako zameniti UTP/STP/FTP kablove sa multimode / single mode optikom.

Kod mene kući imam iz hodnika na spratu (gde je NAS, mrežni switchevi, x86 ruter, mts ont...), preko tavana pa kroz vertikale (bužire) puštene do 7 soba u kući - po dva CAT6 FTP kabla i po dva RG6 koaksijalca. U svakoj sobi po modularnu 4M zidnu utičnicu (trenutno 2xF konektor + 2xRJ45), što se na drugoj strani u ormaru završava na 14 (od 24) portova na patch polju. Ostali portovi su za dva kabla ka lokacijama wireless AP-ova na plafonu u hodniku na spratu i u prizemlju, kao i lokacijama za 2 AP-a napolju (koja pokrivaju dvorište).

Plan je da do radne sobe uskoro jedan od koaksijalaca (jer tu i nemam TV) zamenim multimode fiber vezom za 10Gbps mrežu.

I u Nišu imam (doduše prostiju) mrežu razvedenu, a u kancelariji - nisam hteo da bušim - nije moj objekat, pa sve ide dole nisko - tik iznad pločica kroz plastične kanalice, a iznad njih naizdne modularne utičnice. Sve povezano na ormarić sa mrežnom opremom i NAS mašinom u ostavi :)

Kabl je kabl, wifi je za telefone - i po nekad laptopove. Celokupan setup je poprilično fleksibilan, može i kablovska, i obična dvb antena, i satelitska, i iris, i internet (1, 2.5, 10Gbps)... Šta god mi bude trebalo - bez dodatnog bušenja.
 
Nazad
Vrh Dno