Šta je novo?

Oprema i zaštita automobila

Sve to stoji, ali tu dolazimo do vremenskog ograničenja. Nemaju oni vremena da gube na sve to. Auto koji vredi 10000e za lopova je 2000-3000e max, ako ga ne ukradu odmah, odlaze, jer nije vredno rizika.

Drugar na 308-ici, zatekne auto obijen ujutru, slomljeno leptir staklo i razlokana brava, auto na kontaktu.. Kad smo kasnije menjali bravu i nešto radili, shvatim zašto nije ukraden. Izgoreo mu osigurač za stalni plus na OBD-u..
 
Ja sam čuo za foru da se ugradi uređaj koji na obd izlaz izbacuje neki visok napon, tako da spali uređaj koji se na njega spoji. Naravno, kada postoji potreba za povezivanjem, isključi se/skine taj uređaj. Mana je što ako spalite lopovu alat, verovatno neće ostati dužan enterijeru :)
 
Mnogo lakše rešenje je okretanje pinova, 1 (ne svuda) i 16 su +12V, a 5 i 6 mase.

Samo što u slučaju da zaboraviš, a odeš u servis... Kkbuumm.. :)
 
Sve to stoji, ali tu dolazimo do vremenskog ograničenja. Nemaju oni vremena da gube na sve to. Auto koji vredi 10000e za lopova je 2000-3000e max, ako ga ne ukradu odmah, odlaze, jer nije vredno rizika.

Drugar na 308-ici, zatekne auto obijen ujutru, slomljeno leptir staklo i razlokana brava, auto na kontaktu.. Kad smo kasnije menjali bravu i nešto radili, shvatim zašto nije ukraden. Izgoreo mu osigurač za stalni plus na OBD-u..

Jeste, ali izmeštenih OBD je sve više. Ne gube oni vreme na "legalno" kačenje. Lopov danas, otvara enterijer, otvara motor i bode 4 igle sa žicama na 4 tačke u konektorima motora. Oni silni konektori po motoru sa po 40-50 žica, tu negde ima sve što i u OBD. Ko se spremi, treba da ubode svoje žice u 4 određene tačke, i na OBD magistrali je. Ako je unapred spreman za to, treba mu 30-60sec...

...ako je neki dilatant, samo će napraviti štetu na vozilu. Ima i takvih.
 
Jedno pitanje, za auta sa automatskim otkljucavanjem i zakljucavanjem auta, na dugme paljenje... Ti presretaci i ometaci signala, jel oni samo ometaju da zakljucas ili kopiraju taj kod i onda moze sam pridje i imitira ga i otkljuca lepo auto... I drugo da li tako samo otkljucavaju ili moze i startuje lagano na dugme cim udje u auto?

Ipak nije losa ova moja ideja sa senzorom i sirenom, sto rece neko cim vidi da je provaljen i da svira, nece se bakce sa trazenjem po autu i rizikuje vec paljba napolje...sa ovim senzorom nema trika da udje a da ga ne spazi dok ne reaguje na stakla... 20231116_115944.jpg
 
Kod PSA, pošto vidim da vozis Citroen, odvojen je sistem sa otključavanje i paljenje. Tako da bi trebalo da on samo udje u auto, bez mogućnosti da ga pokrene, posle mu predstoji posao o kome smo pričali. Povezivanje na OBD, iščitavanje PIN koda, kodiranje novog transpondera itd. ...
 
Jes siguran, ovo je keyless kljuc, cim pridjes na metar dva otkljucava auto isto takk i zakljucava... Ako je tako kao sto kaze bolje je nego da odma moze i syisne dugme start i zapali...
 
Jes siguran, ovo je keyless kljuc, cim pridjes na metar dva otkljucava auto isto takk i zakljucava... Ako je tako kao sto kaze bolje je nego da odma moze i syisne dugme start i zapali...
Probaj da upalis auto dok ti je ključ van kabinskog prostora, videćeš da ne može.. Ostavi ključ pored auta, a ti u sedi auto i probaj da ga startujes..
 
@cobraman
Kako si napisao te presretače i ometače koliko mi se čini koriste pilićari, ne zaključaš auto i gledaju šta ima da se pokupi iz auta. Ne znam da li je kod nas aktuelno ali još pre 10 god. su preko vršljali po parkinzima tržnih centara sa tim blokatorima signala, dok si u kupovini ima vremena lepo da izlista.
 
Sad koriste wireless relay napad sa 2 čoveka, jedan uređaj hvata signal tvog keyless priveska, bežično prenosi do drugog operativca koji ga reprodukuje na svojoj opremi i tako auto misli da je pravi privezak pored ili u autu i odvoze ti auto za par sekundi.

 
Nesto sumnjam da ovo radi bas tako, ovo bukvalno znaci da svaki noviji auto moze da se ukrade bez ikakve muke za 20s fazon.
 
Nesto sumnjam da ovo radi bas tako, ovo bukvalno znaci da svaki noviji auto moze da se ukrade bez ikakve muke za 20s fazon.
Ma i ja mislim da nije tako, jer prvo su bili oko samog auta, pa kad je ušao u auto, opet je neko vreme proveo unutra, bez da auto upali. Tako da je sigurno još nešto radio unutra..
 
Nazalost, tako je... u UK je to ogroman problem... mom poslovnom partneru su tako ukrali auto, bukvalno za 30 sekundi, gde im je najvise trebalo da nadju signal posto nije drzao kljuceve odmah kod vrata... Unutra je duze lopov jer prvo mora da otkljuca auto pa onda udje i ceka singal gde kola proveravaju da li je kljuc prisutan tada mu opet salje signal i auto se pali... Prijavio policiji, dosli znali za foru, uzeli snimke sa kamere ali sem kasko odsete nista nisu uradili...

Od tada su ljudi poceli da nose futrole sa faradejevim kavezom i da kod kuce drze kljuceve u njima... Naravno, proizvodjaci su postali svesni toga pa su i oni poceli da koriste metode zastite, recimo nissanov kljuce se deaktivira ako se ne pomera duze od dva minuta a mnogi su uveli da se posle nekog vremena ponovo vrsi provera da li je kljuc prisutan u kolima i ako nije gasi se auto...

Imate pun yt klipova sa video nadzora...
 
Ma i ja mislim da nije tako, jer prvo su bili oko samog auta, pa kad je ušao u auto, opet je neko vreme proveo unutra, bez da auto upali. Tako da je sigurno još nešto radio unutra..
Nije dovoljno da auto bude otključan da bi ga mogao startovati, za startovanje auta mora ključ ponovo da se "predstavi" kolima (imaš 2 puta proces autentifikacije ključa).

Još je više spooky varijanta da mogu na ulici/tržnom centru/bilo gde da ti priđu ili da hodaju paralelno sa tobom par sekundi, dovoljno da ti očitaju ključ iz džepa a da ti nisi ni svestan da ti je ključ "ukraden".
Rešenje je upravo ovo što je @akki napisao, faradejev kavez oko ključa kada niste u kolima, bez izuzetaka. Ne znam samo zašto ne praktikuju biometriju ili 2FA. U stvari znam, sve u cilju lakoće korišćenja, po cenu smanjivanja bezbednosti.
 
Nije dovoljno da auto bude otključan da bi ga mogao startovati, za startovanje auta mora ključ ponovo da se "predstavi" kolima (imaš 2 puta proces autentifikacije ključa).

Još je više spooky varijanta da mogu na ulici/tržnom centru/bilo gde da ti priđu ili da hodaju paralelno sa tobom par sekundi, dovoljno da ti očitaju ključ iz džepa a da ti nisi ni svestan da ti je ključ "ukraden".
Rešenje je upravo ovo što je @akki napisao, faradejev kavez oko ključa kada niste u kolima, bez izuzetaka. Ne znam samo zašto ne praktikuju biometriju ili 2FA. U stvari znam, sve u cilju lakoće korišćenja, po cenu smanjivanja bezbednosti.
Pa o ovome smo pričali gore, kad smo spominjali Citroen sa slike..
 
Bili ste blizu ali ne pričamo o istoj stvari, pričali ste o Replay attack (blokada/krađa i ponovna replikacija koda) ja pričam o Relay attack (udaljena autentifikacija), nisu iste stvari.
 
Evo ode Alfa u sred dana.
 
Ipak elektronska + fizička zaštita i dalje, samo kombinacija. Što više stvari imate to je teže i odustaju. Samo promena OBD i tvrditi da je to dovoljno je glupost zbog koje neko može ostati bez auta.
 
Ipak elektronska + fizička zaštita i dalje, samo kombinacija. Što više stvari imate to je teže i odustaju. Samo promena OBD i tvrditi da je to dovoljno je glupost zbog koje neko može ostati bez auta.
Malo manja od priče da je Zeder extra zaštita.
 
Oni iz lidla su skroz ok.
 
Dajte preporuku za neki povoljan kompresor za duvanje guma, valja li ovaj womax, koristi li ga neko? Ne treba bog zna kakav kvalitet, čisto da posluži kad zatreba.
Pogledajte prilog 413958
Ti neki najjeftiji plastični, ne mogu da tvrdim za sve, ali dva što sam koristio su neupotrebljivi, potpuno. Posle 10min drndanja ne podignu pritisak u gumi ni za 0.2bar. A posle sakupljenih 10-15min rada ukupno, ne rade uopšte.

Kasnije sam nabavio neki bolji sa Alija (bio oko 25€ tamo), i taj radi odlično.

Brat ima neki bolji kupljen u Briko radnji, takođe radi odlično.
 
Nadji na KP kompresore koji su išli uz automobile koji nemaju rezervni točak već samo onaj set sa tim kompresorom i penom. Koštaju tipa 15-20e, a daleko su bolji i kompaktniji od ovog da slike.

Ako se ne snadjes cimni me na PM, prilično sam siguran da ih imam u višku, jer pred svaku veću turu na motoru kupim po neki ili za nekog, da se nadje... 😂

Evo slike, a pena ti nije nužno potrebna.
 

Prilozi

  • 145732382_63a80ca3206ee5-8549268920221225_091739.jpg
    145732382_63a80ca3206ee5-8549268920221225_091739.jpg
    301.4 KB · Pregleda: 37
Nadji na KP kompresore koji su išli uz automobile koji nemaju rezervni točak već samo onaj set sa tim kompresorom i penom. Koštaju tipa 15-20e, a daleko su bolji i kompaktniji od ovog da slike.

Ako se ne snadjes cimni me na PM, prilično sam siguran da ih imam u višku, jer pred svaku veću turu na motoru kupim po neki ili za nekog, da se nadje... 😂

Evo slike, a pena ti nije nužno potrebna.
Mogu samo da potvrdim ono što je @ProMaster napisao, imam fabrički kompresor koji je stigao uz auto i mnogo je bolji od onih koje sam kupovao po raznim radnjama ranije.
 
Dajte preporuku za neku autodizalicu koja nije hidraulična (treba da se stavi u gepek) jer sam pokvario original žabu hyundai od 1T. Treba da ima "zub". Mogu i linkovi sa KP.
 
mnogi su uveli da se posle nekog vremena ponovo vrsi provera da li je kljuc prisutan u kolima i ako nije gasi se auto...
Ovo bi bilo totalno suludo.
Meni se x puta desilo da auto izgubi vezu sa ključem u toku vožnje (ključ držim u torbici u konzoli ispod naslona za ruku).
Samo bi mi falilo da se auto ugasi kada se to desi (recimo na autoputu).
 
Pa nece da ti ugasi bez da te prvo upozori :ROFLMAO: ili kada je nebezbedno... neke stvari se podrazumevaju, ne mora se valjda uvek sve crtati... a ti bi mogao da proveris bateriju u tom kljucu...
 
Interesuje me kamera koja je ugrađena za snimanje da li to igra neku ulogu u zaštiti automobila ili služi samo za snjimanje saobraćaja u slučaju nezgode i dokazivanja krivca ukoliko je to neki validan i prihvatljiv dokaz. Da li imate neku preporuku za kameru i kakva su vaša iskustva? Vidim da ih ima puno na Aliexpressu za male pare...
 
Samo 5-6 postova niže, imamo celu temu o car kamerama:
 
Hocu i ja da nabavim neki kompaktan kompresor za gume, 20-30eura, da mogu povremeno provjeravati pritisak. Ima po Ali-u Baseus model, djeluje ok, digitalni. Ima li neko preporuku, ili da idem na one sto dolaze u autu, mada nisu kompaktni kao Baseus.
 
Nazad
Vrh Dno