OBD je apsolutno dovoljna zaštita, čak bi pre birao da kao jedinu zaštitu na autu imam izmešten OBD, nego mehaničku zaštitu.
To što mogu da se prikace na druga mesta jeste tačno, ali niko neće rizikovati da padne zbog toga što je preturao i tražio žice. Neka je priča da ako se auto ne ukrade za 2-3 min, da se ne zadržavaju duže, jer tada već šanse drastično rastu da budu primećeni.
Bez pristupa OBD-u, nema šanse da se kodira novi ključ ili premosti kodirana zaštita na automobilu, mislim možda i može, ali kada vam takav profesionalac dodje po auto, neće ga zadržati sve i da interventu držite u gepeku.
Lopovi napreduju zajedno sa zaštitama.
Iole "moderan" lopov kreće spreman za određeni model vozila. Dakle sa softverima baš za model koji želi da nabavi, i sa dobrim znanjem gde je šta i kako povezano u vozilu.
Ako zatekne izmeštan OBD, naravno da neće tada krenuti da čeprka po vozilu da vidi šta će sad, ili da googla "kako se povezati na OBD kada ga nema?!?".
Naravno da je spreman i za izmešten OBD. Sam OBD treba 4 žice za komunikaciju. Te 4 žile on već ima spremne sa
štipaljakma/iglicama na kraju svog OBD manipulatora, da se konektuje bilo gde u vozilu gde postoji OBD magistrala. Dovoljno je da otvori poklopac motora, ta 4 potencijala, po bojama žica i sa znanjem gde je koji od 4 potencijala, povezaće se za 30-60 sec.
Ja imam izmešten OBD. Po bojama žica na onom patrljku što viri na mestu originalnog OBD, pa i ja sada znam kako da se povežem na magistralu i bez originalnog adaptera.
...
Odlična ideja bi bila skriveni OBD bus jammer. Uređajčić koji u OBD Tx line šuketa random signal, i koji stalno radi. Samom ECU u kolima on ne smeta, jer ECU ne vidi taj signal, ali fake signal onemogućava service računaru lopova da uspostavi komunikaciju sa ECU bez obzira gde se lopov (ili servis) zakače. Što je najgore (ili najbolje), lopov samo vidi da nema komunikacije. Bez comm sniffera (a to je ceo laptop) ne može znati zašto. A i ako ima sniffer, dobar je inženjer i zaključi da postoji jammer, dok ga ne nađe i ne onesposobi, komunikaciju sa ECU ne može da uspostavi.
Po potrebi pravog servisa, skriveni jammer se isključi od strane korisnika.
...
Možda bi trebalo da patentiram ideju...