Šta je novo?

Novi fiskalni uredjaji od 2022?

Ja imam radionicu za popravku usko specijalizovane opreme (33.11 popravka metalnih predmeta). Radim samo sa pravnim licima, do sada nisam bio u sistemu pdv-a. Kasu sam imao ali je služila samo da štampa dnevne izveštaje. Radim sa desetak preduzeća i štampam 2-3 fakture mesečno. Ima li za mene neko jeftino rešenje?
Ako radis samo sa pravim licima kasa ti ne treba.
Jel uspeo neko da nadje ponudu fiskalne kase sa softverom znaci da radi a da nije telenor mts vip...necu da placam 1000 din vise za mobilni net koji mi ne treba
Imas int-raster fiskalne kase koje na sebi imaju Lan port ili wi-fi modul. Mozes ih nakaciti na svoj internet. Placaces mesecno LPFR + odrzavanje servisera. Cene se krecu od 550din pa do 1200din.
 
Ja imam radionicu za popravku usko specijalizovane opreme (33.11 popravka metalnih predmeta). Radim samo sa pravnim licima, do sada nisam bio u sistemu pdv-a. Kasu sam imao ali je služila samo da štampa dnevne izveštaje. Radim sa desetak preduzeća i štampam 2-3 fakture mesečno. Ima li za mene neko jeftino rešenje?
Ne razumem kakve dnevne izveštaje ako nisi imao promet na njoj?

Kako je Mudri rekao ako ne posluješ sa fizičkim licima ne treba ti fiskalna kasa.
 
Tako je. Dosadna obaveza da svaki dana štampam dnevne izveštaje u kojima ne piše ništa. Meni je rečeno da sam morao imati kasu svejedno da li radim sa fizičkim licima ili ne. Pitam se da li je to sad promenjeno ili je tako bilo i pre samo što moj knjigovođa to nije znao?
 
Tako je. Dosadna obaveza da svaki dana štampam dnevne izveštaje u kojima ne piše ništa. Meni je rečeno da sam morao imati kasu svejedno da li radim sa fizičkim licima ili ne. Pitam se da li je to sad promenjeno ili je tako bilo i pre samo što moj knjigovođa to nije znao?
Screenshot (20).png
 
Novi momenti, računovođe i Privredna komora predlažu da se fiskalizacija odloži do kraja godine.


Računovodstvena komora Srbije i Udruženje Zaštitnik preduzetnika i privrednika Srbije, traže da se primena Zakona o fiskalizaciji i elektronskom fakturisanju odloži do kraja godine.​
Ovakav stav obrazlažu time što su, kako navode, kratki rokovi za primenu zakonskih rešenja za računovođe.

U prilog tome, između ostalog, navode da se prvi put redovni finansijski izveštaji za 2021. godinu moraju dostaviti do kraja marta, kada računovođe i zakonski zastupnici imaju previše zakonskih obaveza vezanih za prošlu i ovu godinu.

Ističu da nemaju vremena da daju podršku zakonskim zastupnicima za preuzeta ovlašćenja za fiskalizaciju, kao i pomoć kod implementacije elektronskih fiskalnih uređaja.

***

Traže takođe da se ukinu propisani informacioni posrednici, jer, kako navode, žele da uvid u poslovne podatke koji su poslovna tajna za PDV obveznike, kao što su podaci o kupcima, dobavljačima, cenama, maržama ima samo sistem elektronskih faktura koji će biti u nadležnosti Poreske uprave.

Takvo rešenje bi prema njihovom mišljenju predstavljalo jedinu sigurnost za poslovanje privrednika, a posebno domaćih privrednike koji su nacionalni interes Srbije.

S druge strane džava strogo najavljuje NE

Rok za prijavu za subvencije za prelazak na novi sistem fiskalizacije ističe u ponoć, a predstavnik Poreske uprave Dragoslav Glišović danas je za televiziju K1 izjavio da neće biti odlaganja prelaska na novi sistem i pozvao sve koji do sada to nisu učinili da se prijave i da ne čekaju krajnji rok.

***

„Apelujem na sve da ne čekaju poslednji momenat jer sistem neće moći odjednom da umreži sve fiskalne kase“, poručio je Glišović.
 
Ljudi ne nasedajte na ove fazone. Drzava ako hoce da nas prati u realnom vremenu mora za to ponuditi besplatno resnje ili neka preuzme trosak. Vracam im njihovih 200e, a po potrebi mozemo i na ulicu
 
Tesko da ce drzava da odustane od ovoga u zemljama okruzenja ovo odavno funkcionise i svuda se placaju nadoknade
 
Jeste, ali samo ESIR, a po zakonu moras da imas i LPFR.
 
Mozda malo skrecem sa teme ali iz ovog glupog primera videce se kako svi sve prebacuju na ledja male privrede!
Jos jedan momenat kacenja troskova na teret privatnika koji sam ja licno imao a tice se konkretno Telenor manguparije.
Imao sam njihov Gprs prenos podataka za postojecu kasu i samo odjednom prestanu da salju racune vec kao poslace na neki mail kod Apr.
A razlog je kao cesti strajkovi postara pa racun ne moze da stigne. To napisali u zadnjem racunu koji poslali. (pivo za menadzera iste firme koji je ovo napisao! Genije! )
I sad ja trebam da uradim sledece: Pod uslovom da imam sve ko BIA!
Trebam da primim mejl racun od Telenora. Da ga snimim i prebacim na flesku. Trebam tu flesku da odnesem na drugi racunar gde mi je povezan stampac.Mnogi stampac uopste i nemaju! Ili da kupim savremenu opremu gde je sve to bezicno na daljinu uvezano pa da stampam klikom Telenor racun. Za taj racun koji je bio Telenor trosak ja moram da kupim i trosim papir i mastilo.
Knjigovodja nece da mi knjizi mejlove vec papire.
Nije to neki trosak stampa 1 papira rekli bi ste, ali papir po papir pa dokle dodjosmo!?
I u principu SUMA SUMARUM, ZASTO JA MORAM DA STAMPAM TVOJ RACUN?!
EJ! TI SI PAMETAN A JA SAM GLUP?
E malo morgen.
Ja vec godinu ipo ili 2 od kad to ne salju ne placam i vidim da me iskljucili i kasa bipka povremeno, kao problem sa modemom.
Niti saljem izvestaje poreskoj niti placam Telenoru.
Nek im postari strajkuju.
 
@Dida ako je već do uštede papira i "mastila", razmotri promenu knjigovođe.
 
Ja u dalje mislim da su ti gprs uredjaji jedna velika laz i da nista ne salju. A i da salju da iz poreske niko i ne gleda u te izvestaje.

Meni uvek piše protok 9kb.
Dok sam imao staru kasu, 1-3x mesečno, uvek sredom, ako se dobro sećam, je tražila da stisnem ono dugme za slanje podataka. Ova sada to, kao, radi automatski. Verujem da je iza koncepta bila dobra ideja, ali nikada realizovana.

Nemam nista protiv nove fiskalizacije, ali zašto ne ponudiše potpuno besplatno rešenje za pravna lica koja rade recimo do 30 računa mesečno ili tako neki mali broj. Mnogima bi značilo. Ili recimo besplatno rešenje za promet do nekog iznosa mesečno.
 
Ja u dalje mislim da su ti gprs uredjaji jedna velika laz i da nista ne salju. A i da salju da iz poreske niko i ne gleda u te izvestaje.
I ja sam siguran da to ne radi. Inspektori u kontorli samo traze dokaz da placamo racune a nemaju informaciju da li kartica ostvaruje saobracaj. U novoj fiskalizaciji vise nema GPRS-a, nema godisnjeg tehnickog pregleda.
 
Kraljevo...umeo sam cesto subotom da kucam ispod 1000 din pa sam pretpostavio da im je to neka granica...SUR je u pitanju
 
Ceo sistem se između ostalog i zbig toga menja, dosadašnja baza i program koji sy skupljali podatke su odvojeno softversko rešenje od onog koji su koristili inspektori terenske kontrole, a terenci su koristili dos aplikaciju pa nije bilo mogućnosti istu nadograditi i povezati sa novom. Tako da je svaki put kada je nekom od inspektora potreban podatak o prometu, morao je cimati nekog iz IT sektora centrale poreske uprave da mu se ti podaci dostave, te je otud i bila takva situacija da su uglavnom kontrolisali da li se usluga plaća. Pre 6-7 godina su slali radili presek ko šalje podatke i svima koji ih nisu redovno slali su pismene opomene, ali zadnjih par godina od kako je priča o promeni sistema u vazduhu GPRS manje više niko nije kontrolisao.

Naravno, tu se videlo kakav je MTS za saradnju, gašenje kartica kada ljudi promaše plaćanje računa, jurenje sa korisničkom službom, tako da cenim da će oni koji se u ovoj turi zeznu i potpišu ugovor sa njima posle ugovorne obaveze tražiti drugo rešenje.
 
Da, svi proizvodjaci softvera ce fakticki iznajmljivati koriscenje programa i LPRF-a.

Vec sam pisao, sustinski za sada nema previse izbora:

1. Obicna kasa, sadrzi ESIR i LPFR, sa mesecnim odrzavanjem od oko 850din, bez interneta u paketu (podrazumeva kupovinu kase)
Da li moze neko da mi objasni zasto se placa to odrzavanje obicne kase i sta to podrazumeva?
Da li je po novom zakonu to obaveza ili neko namece da se dodatno izvlaci novac?
 
Zakonska je obaveza korišćenja sertifikovane aplikacije za izdavanje računa, i sertifikovanog procesora računa pa je kod nas, kao što je u okruženju, a kao što je opet i u svetu trend odabran sistem pretplate umesto jednokratne kupovine softvera(pandan iz Windows sveta, Office 365).

Razvoj aplikacije košta, proces sertifikacije nije jednostavan, a znamo kakve su plate programera(a ako pričamo o low level programiranju kod kasa još i veće) tako da se to sve preliva na krajnjeg korisnika. Na to dodaj i da neko treba da se javlja ceo dan na telefon i pruža tehničku podršku i popravi kasu u što kraćem roku kada stane, eventualno dođe do tebe ili ima servis u svakom delu zemlje, a to niko neće da radi za osmeh.

Teoretski bi mogao zaobići servis i kasu kupiti diretno od proizvođača, čime bi opet teoretski uštedeo 2-3 evra, možda će oni naplaćivati samo LPFR bez ikakvog tehničkog održavanja.
Problem je što po novom zakonu ako ti kasa ne radi, ne možeš uzeti novac, nema papirnog fiskalnog računa da je menja, sve mora proći kroz kasu/program. Zakon definiše rok za rešavanje reklamacije na kvar tehničke robe u roku od 30 dana, a da vidim bilo koga ko može da ostane toliko bez prihoda.
Naravno, može se kupiti rezervni uređaj, ali i to košta. Može se koristiti program za prodaju na PC-u, ali to je još skuplje od kase.

Jasno mi je da se ljudima ne daje novac tek tako, mali biznisi teško opstaju(i servisi kasa su pretežno male porodične firme i susreću se sa istim problemima) ali prosto u ovom momentu za sada nema izbora, veliki igrači razmišljaju logikom ako nemaš tih 7-15e mesečno onda nema šta ni da tražiš na tržištu i nažalost su u pravu, pored pandemije i opšteg poskupljenja prelazak na novi sistem fiskalizacije će naterati mnoge koji su živeli na ivici da zatvore radnje/počnu da rade na crno.

Veliki problem je i nespremnost proizvođača kasa i uvoznika POS opreme za ovaj ceo posao, pandemija, kašnjenje u razvoju usled komplikovanih tehničkih zahteva, uzevši u obzir jako mali broj do sada instaliran broj uređaja bojim se da do 30. aprila nema šanse da se cela priča završi, a država uprkos apelima sa raznih strana insistira da neće biti pomeranja rokova.
 
Ja mislim da ce na kraju morati da pomere rok, ili ce kao u crnoj gori gledati kroz prste do kraja ove godine.
 
Mozda malo skrecem sa teme ali iz ovog glupog primera videce se kako svi sve prebacuju na ledja male privrede!
Jos jedan momenat kacenja troskova na teret privatnika koji sam ja licno imao a tice se konkretno Telenor manguparije.
Imao sam njihov Gprs prenos podataka za postojecu kasu i samo odjednom prestanu da salju racune vec kao poslace na neki mail kod Apr.
A razlog je kao cesti strajkovi postara pa racun ne moze da stigne. To napisali u zadnjem racunu koji poslali. (pivo za menadzera iste firme koji je ovo napisao! Genije! )
I sad ja trebam da uradim sledece: Pod uslovom da imam sve ko BIA!
Trebam da primim mejl racun od Telenora. Da ga snimim i prebacim na flesku. Trebam tu flesku da odnesem na drugi racunar gde mi je povezan stampac.Mnogi stampac uopste i nemaju! Ili da kupim savremenu opremu gde je sve to bezicno na daljinu uvezano pa da stampam klikom Telenor racun. Za taj racun koji je bio Telenor trosak ja moram da kupim i trosim papir i mastilo.
Knjigovodja nece da mi knjizi mejlove vec papire.
Nije to neki trosak stampa 1 papira rekli bi ste, ali papir po papir pa dokle dodjosmo!?
I u principu SUMA SUMARUM, ZASTO JA MORAM DA STAMPAM TVOJ RACUN?!
EJ! TI SI PAMETAN A JA SAM GLUP?
E malo morgen.
Ja vec godinu ipo ili 2 od kad to ne salju ne placam i vidim da me iskljucili i kasa bipka povremeno, kao problem sa modemom.
Niti saljem izvestaje poreskoj niti placam Telenoru.
Nek im postari strajkuju.
Meni knjigovodja vec drugu godinu radi samo sa skeniranim dokumentima, svi originali su kod mene. Promeni knjigovodju.
 
Ajmo dalje u offtopic

Da li se iko raspitivao, s obzirom da se sve digitalizuje, koliko ce kostati odrzavanje digitalne arhive?
Nesto sam malo listao zakon i deluje suvise zakomplikovano tako da ce vecina posegnuti za nekakvim hosting uslugama i licima koja ce biti zastupnici - neka vrsta digitalnih arhivatora(kursista sa licencom). XD
 
Čvarkov Đorđe otvara privatno preduzeće? 🙃
 
Vec postoje firme koje cuvaju osetljive ugovore i arhivsku gradju u originalu i na zahtev skeniraju i, ili je odmah skeniraju pa vam je ucine dostupnom npr. za banke tako da mislim da ce oni prosiriti delatnost.
 
Da, imao sam poziv za razgovor za posao u takvoj firmi još pre 5-6 godina, za veće kompanije je jednostavnije da neko dođe, angažuju out-source firmu da odnese sve papire, arhivira i skenira i to im dostavi elektronski kada se ukaže potreba, jeftinije im je nego da ulažu u sopstvene skladištne prostorije, mašine za skeniranje, server i osobe koje će zaposliti da to rade. Ali to su velike kompanije, nije mi jasna poenta juriti male firme čija kompletna dokumentacija stane u par registratora da plaćaju arhiviranje i čuvanje, ali država hoće da bude moderna i gura IT sektor...
 
Nazad
Vrh Dno