Šta je novo?

NBS - Sistem instant plaćanja

Da li znate za neki lanac trgovina ili pojedinačne trgovinske ili ugostiteljske objekte u BG ili ostatku Srbije koji su krenuli sa uslugom naplate putem QR koda u realnom vremenu na mestu prodaje?
Do sada su koliko vidim samo komunalne službe, javna preduzeća i kablovski/telekom operateri ponudili opciju plaćanja računa skeniranjem QR koda odštampanog na računima koje šalju poštom.
 
Nisam siguran na sta mislis ali to ima vec nekoliko meseci u Idea,Roda i Mercator objektima. Imas ips skeniraj i pokazi.
 
Hvala, retko kupujem u tom lancu ali je korisno znati da funkcioniše plaćanje skeniranjem QR koda.
 
Na NIS pumpi u Mirijevu sam pre neki dan čekao da počnem sa točenjem 5-6 minuta. Čovek hteo da plati preko QR koda, ali aplikacija na pumpi zabagovala. Nije imao keš niti karticu, pa se rezvuklo. Momak koji radi na pumpi mi reče da se dešava tako povremeno.
Verujem da su u pitanju "dečije bolesti" sistema. Tih 5-6minuta kada se ovako napiše ne deluje mnogo, ali na punoj pumpi kad stojiš i cupkaš pored automata, mnogo je...
 
baš IPS preko bankarske app zakazao ili možda ona NIS-ova "Drive & Go" app koja takođe pruža mogućnost plaćanja skeniranjem QR koda na samom aparatu za točenje?
 
Šta god da je u pitanju potpuni je bezveze da ne kažem nenormalno da ideš na pumpu ili bilo gde u kupovinu a da nemaš opciju. U ovom slučaju je mučio druge, nadam se da će sledeći put probleme imati samo on tipa parkiraj sa strane, idi kući po pare/karticu.
 
Znači ako idem na pumpu treba da imam 5000 dinara na kartici i 5000 u kešu?
Mislim da to ipak ne funkcioniše tako. Nema tu nikakve krivice kupca. Nemoj da nudiš način plaćanja koji ne funkcioniše.
Opcija može da bude da zaposleni na pumpi uzme crevo i izvuče gorivo, a ne da ja idem kući po keš.
 
@Joker Znam da je bilo fugurativno, ali da li si zaista siguran da bi dozvolio zaposlenom na pumpi da ti skine zadnje sedište i otvori rezervoar? 😬

Dok ne urade račun, točiono mesto ne može da se koristi, a dok ne izvrše naplatu, ne mogu da urade račun.
Sporno točiono mesto se zatvara dok se ne reši problem. Ako je mala stanica, zatvaranje jednog točionog mesta može sa bude problem. Posebno za one koji su već stali u taj red.

Anyway, verujem da ti nijedna pumpa ne bi zadržala auto i da bi se našlo neko rešenje da možeš da ideš dalje, a platiš naknadno, taman po cenu da nikada ne platiš.
 
Naravno, opaska je bila na konstataciju da je nenormalno da nemam opciju za dva plaćanja. što znači da treba da imam dupli iznos koji hoću da potrošim.
Sve se dogovorom rešava.
 
Meni se skoro desilo na pumpi da dina kartica nije mogla da prodje. Otvorio sam bancinu aplikaciju pokazao kod i proslo je. Pitam radnika sta bi se desilo da nije ni tako proslo? Kaze imaju oni karticu za takve slucajeve koju provuku da mogu da zatvore nalog tj da moze tociono mesto da nastavi da radi. E sad,posto na toj pumpi(NIS) stalno sipam gorivo,radnik me poznaje,kaze ostavis neki dokument i doneses kes. Da li to vazi za sve ne znam. Sledeci put kad sam svracao kaze da mu je odmah nakon mog odlaska stigao mail da postoji problem sa Dina karticama tog trenutka.
 
Da li dobro razumem, ovo je u stvari servis koji nudi da se umesto broja računa koristi broj mobilnog? U pozadini i dalje sve ide isto kao da je unesen broj računa?
Ako je tako, ne razumem baš čemu to, ali ne moram ja sve da znam 😁
 
Jednostavnije je, br računa je previše dugačak i proveravaš ga 3 puta pre nego što nekome pošalješ pare.
 
Broj telefona se lakše pamti, ali nema kontrolni broj kao broj računa, pa su veće šanse da se desi greška.

Prednost je što će broj telefona moći da se povuče iz telefonskog imenika, pa se smanjuje verovatnoća za grešku.
U najavi jedan broj sa posla vezujemo za broj računa u banci. U zbiru (kupac+prodavac), moglo bi da bude lakše i od QR koda. Provučeš broj iz imenika, upišeš iznos.
 
Samo još i da sve druge banke ovo implementiraju. Nadam se da ih NBS obavezuje da omoguće uslugu prenesi.
 
Šta se dešava ako imam više računa?

Pretpostavljam da broj telefona mogu, za ovu uslugu, da vežem samo sa jednom bankom/računom.
 
Možeš sve račune iz više banaka povezati sa istim mob brojem ali naravno samo je jedan račun difoltni sve dok ga kroz bank app ne promeniš i postaviš drugi račun za difoltni.
 
  • Like
Reagovanja: PJ
Šta se dešava ako imam više računa?

Pretpostavljam da broj telefona mogu, za ovu uslugu, da vežem samo sa jednom bankom/računom.
Verovatno može da se bira račun. Ja imam samo 1 tekući u Eurobanci i po defaultu mi samo taj ponudio da mogu da vežem sa brojem telefona.
 
Možeš sve račune iz više banaka povezati sa istim mob brojem ali naravno samo je jedan račun difoltni sve dok ga kroz bank app ne promeniš i postaviš drugi račun za difoltni.

Da li će biti rešeno da čim u aplikaciji jedne banke izabereš da koristiš račun na neki broj telefona, taj broj se "raskači" sa prethodne banke gde je bio vezan?
 
Ako si već registrovan za prenesi uslugu kod jedne banke verovatno ti neće dati da taj isti broj registruješ za uslugu prenesi u drugoj banci. Moraćeš da se odjaviš u jednoj banci da bi se prijavio za uslugu u drugoj banci naravno sve preko mob bank app.
 
  • Like
Reagovanja: PJ
UniCredit omogućio uslugu PRENESI. Slanje novca na osnovu mob broja primaoca. Sada ga imaju Intesa, Eurobanka i UniCredit.
 
Probaću ja sutra kod žene pa javljam rezultat.
EFG ka Intesi testirano i radi.

Edit: ne stiže verifikacioni kod za UniCredit.
 
Poslednja izmena:
Molim Vas da ponovite prema Intesi da budemo sigurni da radi🤣🤣🤣
 
Izgleda da je problem na relaciji UniCredit mts..code-ovi ne stižu mts korisnicima.
 
Nazad
Vrh Dno