Šta je novo?

MTS Telekom ADSL

@armor+ kako da dodjem do parametara,mislim da sam jednom pokušao i nisam uspeo do kraja:wall:

Kucaj u tvom brouzeru sledecu adresu: 192.168.1.1

Otvorice ti meni tvog rutera procitaj podatke i ubaci ih u kalkulator sa linka koji sam ti dao

Videces odmah i koja ti je udaljenost od centrale i kolika je moguca maksimalna brzina na tvojoj parici
 
Kucaj u tvom brouzeru sledecu adresu: 192.168.1.1

Otvorice ti meni tvog rutera procitaj podatke i ubaci ih u kalkulator sa linka koji sam ti dao

Videces odmah i koja ti je udaljenost od centrale i kolika je moguca maksimalna brzina na tvojoj parici
Da li je potrebno ukucati downstream i ništa više?
 
Dobio sam rezultat-741km,sta god znacilo.Pretpostavljam da to nije dobro?Hvala armor+ i necu vise dosadjivati:sceptic:
 
Мени мерење каже око 500м али сам званично по кабловима на мало преко 700м што значи да твојих 741км или 741м ;) значи бар 30% више.
 
I kod mene je slično, ja sam po Telekomu 295 metara udaljen od centrale (kuća mi je na ~240+ metara od centrale).

Downstream line attenuation je 3, što daje rezultat od 217 metara. Nemojte se čvrsto držati tih podataka.

Nego ne znam da li da pitam ovde, ili u VDSL temi, kad sam uvodio ADSL pre mesec i nešto, operater mi reče da ne može VDSL kod mene, prošle nedelje bio tehničar iz Telekoma i pitam ga baš kakva je situacija, na šta mi čovek s čuđenjem kaže da je od početka u centrali VDSL ploča (nazvao i kolegu u telekomu, koji je potvrdio), što znači da me je operater namagarčio.

Jel postoji neka mogućnost da potpišem novi ugovor, ili sam se zapečatio za naredne dve godine?
 
I kod mene je slično, ja sam po Telekomu 295 metara udaljen od centrale (kuća mi je na ~240+ metara od centrale).

Downstream line attenuation je 3, što daje rezultat od 217 metara. Nemojte se čvrsto držati tih podataka.

Nego ne znam da li da pitam ovde, ili u VDSL temi, kad sam uvodio ADSL pre mesec i nešto, operater mi reče da ne može VDSL kod mene, prošle nedelje bio tehničar iz Telekoma i pitam ga baš kakva je situacija, na šta mi čovek s čuđenjem kaže da je od početka u centrali VDSL ploča (nazvao i kolegu u telekomu, koji je potvrdio), što znači da me je operater namagarčio.

Jel postoji neka mogućnost da potpišem novi ugovor, ili sam se zapečatio za naredne dve godine?

uspeo sam da promenim ugovor u roku od 7 dana od potpisivanja ali sam za to dobio napismeno i zapecaceno od tehnicke sluzbe

"zbog promene tehnickih uslova bla, bla, bla... dozvoljava se promena paketa" i pecat sluzbe ispod

tako da probaj nista ne kosta a moze da ti znaci
 
Мени мерење каже око 500м али сам званично по кабловима на мало преко 700м што значи да твојих 741км или 741м ;) значи бар 30% више.

nije lose 2 puta proveriti

kaze ona stara:" 3 puta meri 1 seci." ;)
 
I kod mene je slično, ja sam po Telekomu 295 metara udaljen od centrale (kuća mi je na ~240+ metara od centrale).

Downstream line attenuation je 3, što daje rezultat od 217 metara. Nemojte se čvrsto držati tih podataka.

Nego ne znam da li da pitam ovde, ili u VDSL temi, kad sam uvodio ADSL pre mesec i nešto, operater mi reče da ne može VDSL kod mene, prošle nedelje bio tehničar iz Telekoma i pitam ga baš kakva je situacija, na šta mi čovek s čuđenjem kaže da je od početka u centrali VDSL ploča (nazvao i kolegu u telekomu, koji je potvrdio), što znači da me je operater namagarčio.

Jel postoji neka mogućnost da potpišem novi ugovor, ili sam se zapečatio za naredne dve godine?
Po zakonu imas pravo da raskines ugovor u roku od 14 dana i to bez objasnjenja, pa probaj ako je proslo manje od 14 dana i potpisi novi za vdsl.
Naravno da mozes i da imas na toj maloj radaljini uslove za vdsl taj te iz CC zeznuo druze.
 
Nažalost prošlo je skoro dva meseca. Da mi nije crkao ruter nikad ne bih ni saznao.

Svratiću do Telekoma pa ću videti šta može da se uradi. Realno, ni ovih 10 ne upošljavam 20%, ali kad je 300 dinara razlika, što ne bih uzeo.
 
Naravno ja imam vdsl ne uposaljavam ga non stop 100% ali kad zatreba smesno je sve koliko brzo skine a za sumu od 1900 RSD sto je smesna cifra, neki imaju za tu cifru 2Mbit-a, ali da ne sirimo pricu dalje.
Pazi nisu u obavezi da ti to dozvole jer nisi iskoristio pravo zakonsko da sam raskines, pa ti ostaje da oni budu dobre volje i razuma(zasto razuma jer bi trebalo da im bude u interesu da ti uzmu 300 RSD vise mesecno i da te obavezu za njih jos 2 godine) e sad ako su nenormalni nece ti dozvoliti, da je to privatna firma svakako bi bez problema presao na veci-skuplji paket bez problema ovako drzavna firma, bas ih nesto briga, ali probaj.
Srecno druze.
 
Da, i? Tad mrmot zavije cokoladu u alu foliju na 501. metru?
...
verovatno ima veze sa Telekom ADSL-om, jel da?
Ima veze koliko i:
...
Svasta, valjda znam sta pricam!!!
Na to se odnosilo:
...

Bi 1 korisnik do kraja juna 2014., nema ga vise, trajno. Pojavi se 2. korisnik, od kraja juna 2014. I kad se to sabere u 1 osobi....
2 korisnicka naloga 1 osoba - iste teme, recnik, sintaksa, pravopis, itd... - i ishod, izmedju ostalog, " ... Svasta, valjda znam sta pricam!!!".
 
Poslednja izmena:
S obzirom da imam Telekomov ADSL paket "do 10 mbps" do pre nekoliko dana sam imao realan DL od oko 8 mbps ili više i UL od oko 0,80 mbps. Meni je bilo dovoljno, morao sam da uzmem u obzir da je moj kraj udaljeniji od centrale, a i da telefonske instalacije u komšiluku nisu baš najbolje.
Realno sam skidao torente maksimalnom brzinom od oko 800 MB/s i meni je to bilo sasvim zadovoljavajuće iskorišćenje paketa (znam da nije moglo više).

Elem, pre 4-5 dana je net krenuo da non-stop puca i da download bude praktično nemoguć, a i surfovanje takođe. Speedtest je pokazivao DL od svega 0,30 - 0,40 mbps, ako bi uopšte i hteo da odradi test a da ne pukne veza. Interesantno je što je upload sve to vreme (ako bi se test odradio) bio normalan, tj. oko 0,80 mbps.

Probao sam drugi ruter (provereno ispravan), sve je bilo isto. Resetovao sam svoj ruter na fabrička podešavanja, opet sve isto. Probao sam i druge kablove, sve isto. Zato sam u petak zvao Telekomovu podršku i rekli su da će prvo dajinski da ispitaju problem, a onda da šalju ekipu ako treba (još nisu bili).

Nekoliko dana u tom periodu nisam testirao Speedtest, ali je svako korišćenje interenta bilo maltene nemoguće.

U međuvremenu sam otkrio šta je problem (ili bar deo njega). Kablovi koji vode do telefonske utičnice (postavljene pre više decenija) su bili veoma krti na krajevima gde su povezani sa utičnicom (tj. iza nje). Isekao sam te krajeve, ogulio izolaciju i povezao ponovo i sada net ponovo radi! Nema pucanja, sve ide glatko.
A šta onda imam da pitam? Pa - ovo: Sada mi Speedtest pokazuje DL od oko 5 mbps (ili malo više) a UL je takođe pao na oko 0,60 mbps. Drugim rečima, imam vrednosti kao za manji paket (od 6 mbps, rekao bih). Nemam brzine koje sam imao do pre neki dan, pre kvara.
Ne verujem da su opet u pitanju moji kablovi, mislim da je u ruteru postavljeno podešavanje za nižu brzinu.

Kada uđem u konfiguraciju rutera, pa idem na Status - WAN - DSL - Line status, vidim da za "Downstream line rate" piše 6144 kbps, a za "Upstream line rate" piše 766. Te brzine su u skladu sa onim što trenutno realno imam, zar ne? Kao paket 6 mbps? Nisu kao ono što sam imao do pre nekoliko dana.
Inače, stoji da je "Maximum downstream bandwidth" 9700, a "Maximum upstream bandwidth" je 1040.

Da li sam to obaranje brzine izazvao ja resetom rutera na fabrička podešavanja? Ili su mi Telekomovci daljinski oborili brzinu?
 
Zovi ih i reci da ti je ograničena brzina. Dešava se da sami smanje bez pitanja korisnika. Drug se žalio na vezu i ograničili su mu net na 1Mbit, posle toga je muku mučio da mu vrate na starih 5.

Jako je bezobrazno što ne jave šta su uradili, nego moraš da da ih zoveš. Da je neko ko se ne razume ostao bi na tih 1Mbit.

Malo je off, ali sa druge strane ja moram da pohvalim ljude koji izlaze na teren. Ne znam da li su svi takvi, ali čovek koji radi u mom reonu je super.
 
I ja imam veoma pozitivna iskustva sa ljudima koji izlaze na teren. Jako dobro znaju svoj posao, a i spremni su da pomognu i da objasne.

Što se mog novog problema tiče, i ja sam mislio da je u pitanju nešto kao što ti kažeš. Pretpostavljam da je bilo ovako - zato što sam zvao tehničku podršku i prijavio da puca veza, oni su mi lepo ograničili protok i tako "rešili problem". Samo što to nije bio problem i što moja linija dokazano podržava i veće brzine. Još od prošle zime sam imao 10 mbps (tj. kod mene realnih 8 i malo preko) i net nije pucao. Zato im je "rešenje" sasvim bezveze.

Ništa, idem sutra u poslovnicu da probam da objasnim o čemu se radi i da tražim svoju brzinu natrag (samo što, za razliku od terenskih tehničara, sa šalterskim službenicima imam raznolika iskustva, na šalteru ponekad rade i ljudi ne baš mnogo upućeni u tehničku problematiku).
 
Poslednja izmena:
Baš tako kao što si napisao.

Samo budi uporan, ako budeš dobio nekog nerazumnog, traži da pričaš sa nekim drugim. Jednosatavno tako mora, u ovom slučaju gore su tek posle mnogo ubeđivanja vratili sa 1 na 5 jer su tvrdili da je veza nestabilna, iako je godinu dana sve radilo ok na 5.

Nego su oni par dana ranije nešto radili u centrali i zeznulu, a posle problem rešili tako što su ovom smanjili brzinu.
 
@star-duster
Identican problem i kod mene bio. Izmenjao sve moguce sto sam mogao kod mene u stanu, stavljao sve novo, dobio celu opremu od telekoma novu koja provereno radi i problem nije resen. Smanjili su mi upload na 768, ni to nije pomoglo. *******cija sa ovim trajala je dve nedelje ako ne i jace. Udaljen od centrale 248 metara kablom, fizicki oko 100 metara, linija odlicna bez smetnji. Tako je zezalo dve nedelje i onda prestalo samo od sebe. Da kucnem u drvo sada radi dobro. Verovatno je kod njih nesto zeznuto u centrali, ali ove kod mene mrzi da ceprkaju i proveravaju po centrali i naterati ih na to je misija nemoguce. Pitanje je i koliko znaju uopste da nesto podesavaju. Oni sve pokusavaju pre nego sto odu do centrale da provere i uvek polaze od toga da je korisnik pacer koji nema pojma, sto nije uvek tako, na kraju pokusaju nesto daljinski i kad to ne uspe onda kad im dune provere kod njih na centrali. Do tada ti se patis sa netom koji ne mozes ljudski ni da koristis jer su brzine kao kod dial up :wall: tj. potpuno neupotrebljive. Budi uporan i zovi ih i trazi da rese problem i da ti vrate brzinu iz ugovora jer mislim da su duzni da ti to isporuce.
 
Je konkretno imam problem trenutno gde su mi na pocetku ugovora pustili brzrinu od pravih 20 Mb sto znaci da je ostvarljivo po mom paketu te su nakon nekoliko dana smanjili na 16Mb.. Sada se krece oko 17Mb ali opet to nije ono sto je realno maksimalno moguce?
Da li imam uslova da se zalim ili tome slicno ?

Kobajagi su dolazili kod mene kuci i covek je probao sa drugim ruterom pa cak i zvao coveka direkt u centrali da povecava protok na 21 Mb i vise ali kod mene to nije rezultovalo povecanjem. Stvarno mi nije jasno o cemu se radi.
 
Pre nekoliko meseci sam uzeo 10/1 paket uz 2 god ugovora (3 meseca nakon toga krenu akciju 20/1 po ceni 10/1). Sada su me zvali i nudili ovaj tablet uz akcije besplatni minuti itd. Ja sam cuo za ove akcije ali nisam ni ocekivao da pitam njih jer sam pod ugovorom, mada sada kada su me zvali sam se zainteresovao.

Mislite da bi mogli da trazim 2god ugovor da uzmem tablet i dobijem 20/1 net po ceni 1899 ili koliko vec ide iako imam oko 1god ili manje ugovora jos da pesacim?
 
@Fidel imaš pivo od menecheers
 
Ne kapiram ovaj njihov cenovnik...

Net 5 - 1550din

A ako kupim tablet za dinar dobija se net 10 za 1550 din? :)

Ako idem na varijantu tablet za dinar, koji je najbolji / najpopularniji?? Pitam zato sto mi tablet ne treba, isao bi na oglas odmah...
 
Hajde ako može neko da mi objasni ovo:




Net mi je opet čist krš. Promenjen je spliter, ali i sa novim se isto dešava.
Šta može da bude uzrok da DL bude ovoliko loš, a da UL bude koliko-toliko očekivan (bar za brzinu na koju su me ograničili)?

Pet godina mi je net radio skoro pa odlično, ili 'ajde da kažem vrlo dobro. Od prošle zime imam i paket do 10 mbps, pa je i on radio jako dobro preko pola godine, izvlačio je stabilnih cca 8mbps. A sada imam ovo što vidite na priloženoj slici.
Doduše nije svaki put tako loše, nekad DL ode i preko brzine UL - evo večeras povremeno izgura i do čitavih 2 mbps. :mad:

Šta se desilo sa mojom konekcijom? Nisam bio kod kuće kad je dolazio čovek iz Telekoma, ali rekao je mojim ukućanima da treba da promenimo kablove od krova do utičnice. Važi, ali da li je moguće da su kablovi tako odjednom propali? Do pre 5-6 dana je net radio k'o zmaj sa istim tim kablovima.
 

Prilozi

  • 3750888989.png
    3750888989.png
    30.5 KB · Pregleda: 103
Poslednja izmena:
Probaj sa iskljucenim wifi-em.
Druga varijanta je da je mozda modem vrisnuo.
 
Vrh Dno