Šta je novo?

[MTS] Problemi sa proverom *797# postpejd stanja

Malopre sam potrošio net iz paketa i nije mi spori radio uopšte. Zatim sam poslušao poolmakera (hvala mu) iz posta 216 i sad mi je ovakav net:

Što se sad ovo desilo? Ne bih da me iznenade nekim računom. :D

A ovo je ono sto kazem cesto - ne moze postpaid sistem odmah da prekine vezu, vec tek kasnije detektuje. Do tada ide punom brzinom, i moze dosta da se nakrca :D
Izgleda da kod MTS-a proxy radi proveru kvote, ali ne radi dobro rollover na sporiji proxy, pa zato nekima ne radi.

Znaci - ko hoce da cuga fullspeed i posle ovoga ukloni proxy? :D
 
Sta kazu u MTSu - kada ce da omoguce proveru stanja megabajta? :p
 
A ovo je ono sto kazem cesto - ne moze postpaid sistem odmah da prekine vezu, vec tek kasnije detektuje. Do tada ide punom brzinom, i moze dosta da se nakrca :D
Izgleda da kod MTS-a proxy radi proveru kvote, ali ne radi dobro rollover na sporiji proxy, pa zato nekima ne radi.

Znaci - ko hoce da cuga fullspeed i posle ovoga ukloni proxy? :D
Postpaid sistem za naplatu nema nikakve veze sa ovim. Upravljanje "protokom" tj. Quality of Service (QoS) parametrima radi poseban element u mrezi, tkzv SAPC (Service Aware Policy Controler). On prati saobracaj u real-time i, kada korisnik potrosi dodeljenu kolicinu besplatnog saobracaja, menja korisniku QoS parametre konekcije. U konkretnom slucaju menja (smanjuje) maksimalnu brzinu veze, tj, protok.

Ne postoje "brzi" i "spori" proxy-ji, niti proxy ima bilo kakvu ulogu u regulisanju protoka (osim sto sam po sebi unosi kasnjenje i evenutalno usporenje, u zavisnosti od trenutnog opterecenja).

Pozdrav
 
Nisam rekao postpaid sistem za naplatu, vec samo postpaid sistem (za processing tokom samog koriscenja). Proxy deo je bila pretpostavka.

Kod MTS-a se radi real-time provera kvote za net??
 
Da, radi se real-time provera kolicine prenetih podataka. Naravno, samo za pakete kod kojih se vrsi obaranje protoka nakon sto se potrosi "besplatna" kvota.
To je novina - od 01.12. (valjda), ranije je bilo drugacije.
Sada GGSN prilikom uspostave veze konsultuje SAPC - cvor na kome se nalazi baza podataka korisnika sa QoS parametrima, dodeljenom kvotom "besplatnog" saobracaja, polisama za razne slucajeve prekoracenja kvote, itd... Ukoliko korisnik nije potrosio kvotu, veza se uspostavlja najvecom mogucom brzinom. Ukoliko je potrosio kvotu, uspostavlja se onom brzinom koja je definisana u polisi za "saobracaj preko besplatne kvote". GGSN obavestava/konsultuje SAPC i prilikom raskida veze, kao i povremeno u toku trajanja veze: napr svakih prenetih 10MB. Na taj nacin je moguce promeniti QoS (tj. protok) u toku trajanja konekcije.

Isto ovo vazi i za Telenor: oni isto resenje primenjuju vec duze vreme.

Pozdrav
 
To nije real-time bas onda; tako sam i mislio da radi otprilike (pri svakom pocetku i kraju sesije ocigledno, i eeeeventualno tokom nje, mada mi je ovo "tokom" izgledalo nerealno, posto evo dosta njih i u MTS-u i u VIP-u ume mnogo vise od ukljucenog brzog saobracaja da potrosi).

Proxy je licio na dobar nacin da se podele sistemi i da nesto sto je ionako uradjeno da dobro radi kvotiranje (proxy) preuzme tu odgovornost.


Fino je znati kako konkretno radi, lepo je kad se neko razume i objasni precizno :) Hvala.
 
Dobro, ako govorimo precizno, nije real-time nego "near real-time" :)
Sa brzinom od 5Mb/s (sto nije nerealna brzina), 10MB se prenese za 16 sekundi - sto nije mnogo daleko od "real-time". Naravno, moguce je smanjiti kolicinu podataka nakon koje se vrsi upit ka SAPC-u i time smanjiti i vremensko kasnjenje. Sa druge strane, to bi dovelo do povecanja signalizacionog saobracaja na relaciji GGSN <> SAPC, kao i do povecanja opterecenja oba noda, sto nije bas zeljena pojava. Dakle, kao i u mnogim drugim situacijama u zivotu, resenje je u kompromisu.

Slucaj da neko potrosi znatno vise saobracaja moze da ima vise uzroka: pogresna definicija na SAPC-u je jedan o cescih. Moguce je da jedan korisnik ima vise profila, pa se u nekim granicnim slucajevima desi nesto "nepredvidjeno". Treba imati u vidu da je mobilna telefonija izuzetno kompleksna tehnologija, koja se svakim danom sve vise komplikuje uvodjenjem novih usluga i elemenata.

Pozdrav
 
Jaoooo jesam budala :d
Uzeo ja da napravim nalog na sajtu da bi proverio stanje i posto je na caleta Box paket unesem njegov JMBG i to sve i dodje onaj korak gde su svi njegovi podaci i vidim ja sve popunjeno osim dole neke email adrese za privremenu sifru da mi posalju da ja to aktiviram. Medjutim ja nisam izmedju svih tih podataka procitao da je tamo i korisnicko ime i sifra :D Tako da sada ne znam nijedno od to dvoje xD :smack: Kako "najbezbolnije" da saznam to? Da li hoce da kazu preko call centra ili ipak moram do neke poslovnice? I da li ce uopste meni reci ako nisam moj tata :shock: :d
 
Hahaa meni se isto to desilo, ali nisam siguran da mogu da se setim kako sam sredio. Znam da zam pokusavao preko zaboravljene lozinke, pa ti salju i na mejl i na mob uzas..
 
Ako to ne pomogne, tvoj otac ce morati do poslovnice sa svojom LK.
 
Ma pre cu se strpiti da vrate USSD nego njega da cimam...

Nego sad mi uopste ni ne pali net, probao sam oba APN-a i uopste se gore ne pojavljuje nikakva ikonica, bukvalno se nista ne desava. Mozda sam potrosio i spori net :d
 
Lozinka moze preko sajta da se sazna, ali za korisnicko mora u poslovnicu :)
 
Tako sam i mislio :/ A da nije korisnicko ime neki sablon pa da provalim? :D Tj da nije ime samo ili tako nesto?
 
Meni se cini da moze da se bira?
 
Ne znam, moguce. Ali bas ne verujem da je moj cale ista tu birao :O
 
Ako si preko boxa pise ti u ugovoru, nas box je na ime devojke, tako da su je korisnicki napravili kao prezimeime.

Nije nam ponudjeno da biramo mejl adresu.
 
Da, ko ima internet izgleda, vec ima korisnicko ime podeseno. Mada je moguce da se napravi nalog i sa drugim korisnickim.

Jel' ti dozvoljava da ponovo napravis nalog? :D
 
Јеси ли проверио преостале мегабајте на moj.rs/stanje јер ја нисам нашао други начин на Боксу?
 
Какво логовање, на телефону који је на том мобилном интернету отвориш ову страну и одмах добијеш инфо.
 
Hm... A da nije problem sto sada kada ukljucim mobilni net nista se ne desava, ne reaguje, ne radi, gecrkt :D
 
Cinimi se da korisnicko ime imas na ugovoru. Meni je mojtelekom nalog kreiran uza adsl tako da sam uz ugovor dobio username i password na posebnom papiru. verovatno je isti slucaj i kod mtsa
 
Snasao sam se za user i pass. Ali mobilni net i dalje ne radi, mislim na spori.
 
Koristim MixNet M paket od septembra i do pre mesec dana sam, kad okrenem *797#, video pored minuta i poruka koliko imam jos MB da iskoristim. Od skoro nikako ne mogu da vidim koliko jos megabajta imam da iskoristim, plus sto je brzina interneta mnogo gora od one od pre mesec dana. Jel se desilo nesto sto treba da znam ili je ovo uobičajeno?
 
^ To mora da je izolovan slučaj, nema pomoci od foruma, probaj fabrički restart telefona.
 
Jeste slucaj, ali ne bih ispred toga koristio rec izolovani vec neku drugu;)
 
Heh, da nije malo drasticno da resetujem telefon zbog mtsa? :/ Nije izolovan slucaj...Kolega sa posla ima isti paket, i on takodje ne moze da vidi preostale megabajte.

Jeste slucaj, ali ne bih ispred toga koristio rec izolovani vec neku drugu
??? Ne razumem sta bi ovo trebalo da znaci.
 
Nazad
Vrh Dno