Šta je novo?

[MTS] BOX paketi

@MilanKragujevic : očekivao sam manje zvučni odgovor. Žao mi je što nisam dobro objasnio nedoumicu.

Čiji je telefonski priključak na izvodu ili kako se već zove razvodna kutija do koje dolaze linije? Da li neko, ko je ranije debelo platio (priključak, broj) ne mora sutra, kada prelazi sa optike da plaća uvođenje telefona/obezbeđivanje tehničkih uslova ili kako god Telekomisti nazivali tu uslugu? Šta se, u stvari, ranije plaćalo?
 
@MilanKragujevic : očekivao sam manje zvučni odgovor. Žao mi je što nisam dobro objasnio nedoumicu.

Čiji je telefonski priključak na izvodu ili kako se već zove razvodna kutija do koje dolaze linije? Da li neko, ko je ranije debelo platio (priključak, broj) ne mora sutra, kada prelazi sa optike da plaća uvođenje telefona/obezbeđivanje tehničkih uslova ili kako god Telekomisti nazivali tu uslugu? Šta se, u stvari, ranije plaćalo?
Žao mi je ukoliko ti se nisu dopale specifičnosti mog odgovora.

Infrastruktura do terminacione tačke kod korisnika (telefonska utičnica u stanu ili priključna regleta na objektu ako je kuća) je u ekskluzivnom vlasništvu Telekoma.

Priključna taksa se naplaćuje 6000 dinara ukoliko se korisnik opredeli za uslugu fiksne telefonije bez ugovorne obaveze. Uz ugovornu obavezu, priključna taksa iznosi 1 dinar.

Nemam informaciju šta se ranije plaćalo, a specifičnosti ponovnog priključenja POTS fiksne telefonije možeš pronaći na sajtu Telekoma ili dobiti informacije u poslovnici ili pozivanjem besplatnog call centra 0800/100-100.
 
Ništa. Deaktivira se port na centrali gde je spojena parica. Kad hoćeš opet, samo kliknu i aktivira se signal, i imaš "tuuuuuuuuuuu" ton, a kad uzmeš novi broj onda proradi POTS usluga i dobiješ "tu-tu".
Ali, cek. Je li ovo bezuslovno ili mogu da dodele tvoju liniju (port) nekome ko zatrazi fiksnu liniju, tako da ne mozes tako lako da se vratis bez obzira sto imas paricu u stanu? Prespoje drugom i vise nemas?

edit: joj nemoj call centar, uvek zauzeto
 
Poslednja izmena:
Ali, cek. Je li ovo bezuslovno ili mogu da dodele tvoju liniju (port) nekome ko zatrazi fiksnu liniju, tako da ne mozes tako lako da se vratis bez obzira sto imas paricu u stanu? Prespoje drugom i vise nemas?

edit: joj nemoj call centar, uvek zauzeto
Ne, parica je isto što i linija, a portova za POTS ima uvek. Nisu ovo devedesete.
 
Ok, drago mi je da vise nije Alo, Pozega?. Hvala za ove informacije.
 
Ја сам у једној другој теми говорио о истој ствари то јест да треба увек имати ону најстарију телефонску технологију свуда за случај
великих непредвиђених катастрофа. Слично као што је требало имати у целом свету већ спремне велике опремљене центре за случаје
епидемија, емиграната итд... Али обично је људима све смешно док се не деси иако је у принципу здраворазумски.

@MilanKragujevic

Милане, срећо наша, као што си вероватно скапирао са других тема да планирам прелазак већ дуже време на мтс, ако може два одговора ако знаш:
Нисам сигуран да ли ћу узети и тв или не, али ако узмем да ли је могуће преко тв који има опцију да контролише стб уређај (лгц9) то и радити,
пошто код конкуренције не ради, а стварно ме нервира што морам да имам 2 даљинска поред?
И друго питање ако се док траје уговор преселим да ли могу да преселим и онт/рутер итд(тј они), да ли се то плаћа или ако не могу да ли могу да пребацим на новог
власника(купца)?
Жив био ;-)
 
Нисам сигуран да ли ћу узети и тв или не, али ако узмем да ли је могуће преко тв који има опцију да контролише стб уређај (лгц9) то и радити,
Ne, ali možeš da IPTV daljinski koristiš za TV.

И друго питање ако се док траје уговор преселим да ли могу да преселим и онт/рутер итд(тј они),
Možeš, ali ako nema tehničkih mogućnosti za optiku dobićeš VDSL ili ADSL2+ i to sa paketom koji može na toj adresi i nećeš moći da raskineš ugovor jer su ti pružili "nešto" barem.

да ли се то плаћа
Ne ali se potpisuje aneks ugovora na 24 meseca ako se menja paket ili pristupna tehnologija, a mislim da sad generalno forsiraju aneks ugovora za bilo kakvu seobu.

да ли могу да пребацим на новог
власника(купца)?
Možeš, ne obnavlja se ugovor i besplatno je. Stari i novi vlasnik odlaze zajedno u mts poslovnicu i potpisuju ugovor o ustupanju ugovora. Neophodno je da novi vlasnik nije tužen od strane Telekoma i da nije na blacklisti da bi mogao da se prebaci ugovor.
 
@MilanKragujevic

Хвала ти пуно на одговорима, поготово што је већина управо оно што сам желео да чујем(тј надао се да је тако),
ако се некад сретнемо имаш чоколаду или пиво(не може оба ;)).

Иначе не пада ми на памет да се селим на локацију где нема мтс оптика, а овде има тако да тај део не представља проблем.

Једино мислим да грешиш за даљински пошто је овај блутут и користим стрелицу(као миш) да контролишем тв.
Све може и лево десно и тако то, али ем треба више дугмића и лако је омашити, ем је овако лакше, опуштеније и занимљивије.
Можда нешто и може преко овог од стба, ако прихвати контролу кроз кабл, али опет није то то.
 
@MilanKragujevic Sta tacno znaci na mts sajtu vezano za HD tv kanale "HD kanali su dostupni tamo gde postoje tehničke mogućnosti."? Pretpostavljam da je to u prevodu da HD kanali rade tamo gde je ostvariva dovoljna brzina interneta, ali koji je minimum? Hvala unapred.
 
@MilanKragujevic Sta tacno znaci na mts sajtu vezano za HD tv kanale "HD kanali su dostupni tamo gde postoje tehničke mogućnosti."? Pretpostavljam da je to u prevodu da HD kanali rade tamo gde je ostvariva dovoljna brzina interneta, ali koji je minimum? Hvala unapred.
~8Mbps izvan brzine interneta u paketu za svaki HD IPTV STB.
Dakle za NET20 i 1 HD IPTV STB treba 28/4 Mbps. Za NET50 i 2 HD IPTV STB treba 66/8 Mbps.
Za SD IPTV se računa 4 Mbps po STB-u inače.
 
~8Mbps izvan brzine interneta u paketu za svaki HD IPTV STB.
Dakle za NET20 i 1 HD IPTV STB treba 28/4 Mbps. Za NET50 i 2 HD IPTV STB treba 66/8 Mbps.
Za SD IPTV se računa 4 Mbps po STB-u inače.
Modulation Type VDSL2
Actual Rate(Up/Down) 4095/30719 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 14302/66056 kbps

NET20, svi kanali su SD, jedan STB i treba da donesu jos jedan. Jel bi trebali neki da budu HD, tj. postoji mogucnost ako se gleda Attainable Rate, ili ne?
 
Pa pravo da vam kazem malo sam staromodan. Rodjen sam kad i moja zgrada. Drugo, kod optike ako nema struje ili dodje do prekida neke druge vrste ne radi fiksni telefon. A bas sam navikao da mi je barem to pri ruci. Znam, mogu zvati sa mobilnog, ali opet nije to to, a i kosta. I onda ako je neka hitna situacija nekako sam u problemu.
E sad zamisli moju situaciju, imam VDSL 50/8Mbps na bakru (kuća na 300m od isturenog stepena).

Istureni stepen je kutija na ulici do koje dolazi optika i odatle kreće bakar.

Moj slučaj je takav da su u mom naselju i susednom - kako ideš prema centru grada, svi istureni stepeni nekako redno vezani. Ni jedan od njih nema nikakvo rezervno napajanje.
Fiksni telefon uopšte nije vezan više bakrom do stare centrale, već je sve tu u isturenom stepenu, i SIP klijent za fiksni koji mi daje POTS liniju i VDSL.

Ako moj istureni stepen ostane bez napajanja, DSL modem apsolutno ne može da uspostavi vezu sve i da ga zakačim na rezervno napajanje. Ranije sa ADSL-om - kada je drugi kraj parice bio u centrali na oko 2km - moglo je.
Kada je istureni stepen bez napajanja, fiksni isto nema signal nikakav.

U tom slučaju takođe SIP klijent nije povezan na telekomov SIP server, pa ako neko pozove moj fiksni broj dobija informaciju da je korisnik isključio mobilni telefon ili je nedostupan (klasična mts poruka o nedostupnosti u mobilnoj mreži).

Još gore je što ako bilo koji od isturenih stepena "usput" nema napajanje, meni iako DSL ima sinhronizaciju, nema PPPoE dostupnih servera, niti je SIP klijent za fiksni telefon online.

Niti imam optiku do kuće pa da smišljam sam backup rešenje za napajanje, ovako šta god da uradim, nemam ni fiksni ni internet kad bilo na kom od isturenih stepena "usput" nema struje.
 
Jel postoji neki nacin da se sredi kasnjenje zvuka izmedju q11 i hph07 stb-a? Kada se na dva tv-a pusti isti kanal cuje se malo kasnjenje koje je prilicno iritantno i takoreci je nemoguce da se gleda isti kanal.
 
Jel postoji neki nacin da se sredi kasnjenje zvuka izmedju q11 i hph07 stb-a? Kada se na dva tv-a pusti isti kanal cuje se malo kasnjenje koje je prilicno iritantno i takoreci je nemoguce da se gleda isti kanal.
Imam i ja to kasnjenje i ako imam tri ista stb-a, sva tri su q11 i ne poklapa se zvuk na sva tri stb-a, bas sam probao to.
 
Imajte u vidu razliku između analogne/kablovske i IP televizije. Kod IPTV svaki stream koji povlačite sa IPTV servera može do STB-a da prođe drugačijom trasom, da usput doživi kašnjenje, gubljenje paketa i retransmisiju... U teoriji, multicasting bi trebalo da detektuje takve situacije i da za višestruke zahteve za istim "live" stream-om na istom području/zgradi/ruteru isporučuje jedan isti stream. Pitanje je da li Telekom koristi multicast za live IPTV kanale, i na kojim nivoima mrežne infrastrukture. Za VOD zahteve multicast svakako ne može da isporuči isti stream i tu je desinhronizacija neminovna.
Čak i različiti TV / STB-ovi mogu da unesu različito kašnjenje zbog različitih procesuiranja slike koji unose kašnjenje, ali efekat toga bi trebalo da bude neprimetan, daleko manji od kašnjenja koje se javlja na mreži.
Tokom dužeg gledanja istog stream-a kašnjenje može i da raste - dovoljno je da neki od dekodera više puta na kratko isprazni bafer ako postoji nedovoljan bandwidth ili bilo koji drugi zastoj tokom prijema stream-a.
 
Jel postoji neki nacin da se sredi kasnjenje zvuka izmedju q11 i hph07 stb-a? Kada se na dva tv-a pusti isti kanal cuje se malo kasnjenje koje je prilicno iritantno i takoreci je nemoguce da se gleda isti kanal.
To je do tva i kako procesira, ne do stba
 
Dobih 4 meseca po dinar, za produzenje boks paketa.Da li je to ok ponuda, nisu hteli vise od toga da mi daju.
 
Ja pisao na telekom@, zvali i ponudili 3 meseca.Sačekaću da istekne ugovor i podneti zahtev za gašenje usluge, nadam se da će dati bolju ponudu.
 
Šta raditi u vezi bezobrazluka, vredi li ih prijavljivati ratelu? Od pre nedelju i po dana je počela da zeza televizija, zamrzne posle par minuta i izbaci greška pri reprodukciji. Prijavio, oni kao nešto profilisali, došao tehničar i u suštini nije radio ništa, osim izmerio slabljenje zbog kabla navodno sa 14 dB na 9 i rekao kao ne bi trebalo da se zamrzava.

Od tad počinje da puca konekcija oko 10 puta na dan. Prijavim ponovo, čekam 3 dana, da bi me nazvao tehničar i rekao kako su mu rekli da nije bilo uopšte pucanja osim jednom juče, a oni su jelte u pravu, jer bolje znaju od mene. Još se i smeje kad rekoh da nije tačno da je samo jednom pukla.

Reče kako su sad namestili, a to je u stvari smanjenje brzine sa 30mbps (20 net i 2 STBa) na 24mbps. Sad naravno nemam 20mbps, čak i na telekomovom serveru izvlači svega 11-12mbps.

Pitam ja ponovo tehničara u vezi ovoga, on se uhvati onog čuvenog DO 20mbps i nekih glupih analogija kao ne voziš ti stalno auto po autoputu itd. "zavisi šta gledaš". Kad mu rekoh da je brzina i za lokalni server 12, onda kaže da prijavim.

Ako se dobro sećam, odstupanje od brzine po ratelu sme da bude do 10%?
 
Pravilo je da mesečni prosek mora biti minimum 80% od ugovorenog protoka (i to mereno LAN kablom, za WiFi nema nikakvih garancija). Ako ti imaš ADSL sa ugovorenom brzinom od 20 Mb/s, znači da u proseku na mesečnom nivou mora biti bar 16 Mb/s. Neka potvrdi još neko, ali skoro sam 100% siguran da važi ovo što sam napisao.

Što se tiče RATEL-a, to uvek možeš da probaš, samo treba mnogo živaca, a pitanje je šta ćeš dobiti.
 
A kako izvući mesečni prosek? Da čekam mesec dana i merim brzinu svaki dan? Ne verujem da je to proces dokazivanja.

Što se tiče RATEL-a, to uvek možeš da probaš, samo treba mnogo živaca, a pitanje je šta ćeš dobiti.
Pa trenutno nemam bolju opciju, sad imam internet oko 12mbps umesto 20, plus puca konekcija konstantno, već 3 puta je puklo do sada, a samim tim puca i IPTV.
 
Proces dokazivanja ne znam tačno kakav je, ali mislim da moraš imati merenja u periodu od minimum sedam dana. Srećom nisam dosad imao većih problema sa operatorima, ali čini mi se da sam u jednoj od tema pročitao da je neko od članova imao dosta tih merenja i to prema različitim serverima pre nego što je podnosio žalbu. Ali svakako imaš osnova da pišeš žalbu RATEL-u, jer ti ne da nemaš minimalan protok, već i stalne prekide u konekciji, a samim tim i IPTV ne radi. Ima ovde ljudi koji bolje znaju kako ide proces oko slanja prigovora, pa bolje da te oni posavetuju.
 
Nastavak. Posto je najlakse okriviti drugu stranu, tehnicar napisao u smetnji da je problem u telefonskom kablu koji ide iz zida do modema i da mora da se menja, iako nije tako rekao uzivo, vec da ima odredjeno slabljenje i da bi bilo dobro promeniti to u buducnosti, ali da ce svakako raditi. Rece da bi bilo bolje da nije pljosnati kabl, ako neko moze ovo da mi protumaci, posto ja ne znam koji je to telefonski kabl, a da nije pljosnati?

Ovaj kod mene je standardni pljosnati od 10 metara (ruter i uticnica su na razlicitim stranama sobe) sa 4 pina, znam jos i za plavo-beli uvrnuti i to je to. Te dve vrste su imali i kad sam otisao da kupim novi kabl, nisu culi za nepljosnati. Uglavnom kupim od 10 metara, povezem i situacija apsolutno ista. Ovo su vrednosti na ruteru, pa ako moze neko ko se bolje razume da protumaci koji je ovde problem:

U6eG5Vt.png


Vrednosti su fakticki iste i na starom kablu koji je radio godinu dana do sada i na novom.
 
Rece da bi bilo bolje da nije pljosnati kabl, ako neko moze ovo da mi protumaci, posto ja ne znam koji je to telefonski kabl, a da nije pljosnati?
Tako je, upravo to je problem.

Sa slabljenjem na liniji od 15 dB nalaziš se na oko 1000 m od centrale. Ukoliko imaš prekide, skoro sigurno su do kabla.

Pljosnati kabl označava običan telefonski kabl koji je - pljosnat. Alternativa je kabl sa upredenim paricama, najčešće ethernet kabl sa 4 parice. Uzmi dakle 10 metra ethernet kabla, odvoji dve žice koje su u paru (npr. braon i belo-braon po praksi iz Telekoma), i terminiši ih sa RJ11 6P4C konektorom (na srednja dva pina u konektoru) na oba kraja. Dakle koristiš konektore za telefonski kabl ali na mrežnom kablu od koga samo jednu paricu koristiš (2 žice).

Posle toga više nećeš imati problema.

Ja kod kuće imam tako odrađen telefonski kabl i nema problema, dok sa pljosnatim ne može ni da se sinhronizuje VDSL konekcija na modemu zbog razdaljine i gubitaka u samom pljosnatom kablu.
 
Imaš puno grešaka za kratko vreme.
Kod mene je bio problem do utičnice u zidu (oksidacija ili kako se već kaže kontakata) i internet je bio neupotrebljiv. To je inače kvar pod mojom nadležnošću, da tako kažemo.
Proveri prvo utičnicu u zidu pošto si već promenio kabl. Ako nije to, onda ne znam šta da ti kažem, ne znam čija je dalja infrastruktura.
Takođe mi je sve super radilo i odjednom raspad. Zamenio utičnicu i sve OK.

Pogledaj moje parametre sa raspalim kablom od 15 metara (već godinama planiram da ga promenim ali već stiže optika...):
Maxthon Snap20210814132136.jpg
 
Tako je, upravo to je problem.

Sa slabljenjem na liniji od 15 dB nalaziš se na oko 1000 m od centrale. Ukoliko imaš prekide, skoro sigurno su do kabla.

Pljosnati kabl označava običan telefonski kabl koji je - pljosnat. Alternativa je kabl sa upredenim paricama, najčešće ethernet kabl sa 4 parice. Uzmi dakle 10 metra ethernet kabla, odvoji dve žice koje su u paru (npr. braon i belo-braon po praksi iz Telekoma), i terminiši ih sa RJ11 6P4C konektorom (na srednja dva pina u konektoru) na oba kraja. Dakle koristiš konektore za telefonski kabl ali na mrežnom kablu od koga samo jednu paricu koristiš (2 žice).

Posle toga više nećeš imati problema.

Ja kod kuće imam tako odrađen telefonski kabl i nema problema, dok sa pljosnatim ne može ni da se sinhronizuje VDSL konekcija na modemu zbog razdaljine i gubitaka u samom pljosnatom kablu.

Ma kakvi, ni govora o razdaljini od kilometar. Tehnicar rece da je centrala u posti, sad proverih i po GPSu ima 270m do tamo i to putem, ne vazdusnom linijom. Problem je sto ja niti imam ethernet kabl viska, niti imam konektore (hteo sinoc da ih kupim, ali nigde nisam nasao, a malo je glupo da narucujem na netu 2 konektora i placam postarinu 300din i najbitnije nemam krimp klesta, pa bih morao i to da kupujem. Meni nije jasno kako odjednom ima problema sa oba kabla? Prvi radio godinu dana bez problema (ni da stucne konekcija, izvlacio maksimalnu brzinu), ajde dobro neka se i desilo da se pokvario ili sta god, ali kako onda apsolutno nov kabl se ponasa isto? Mozemo reci da je onda problem do uticnice, ali je ovaj lik merio i rekao da je problem u kablu, ne u uticnici.

Imaš puno grešaka za kratko vreme.
Kod mene je bio problem do utičnice u zidu (oksidacija ili kako se već kaže kontakata) i internet je bio neupotrebljiv. To je inače kvar pod mojom nadležnošću, da tako kažemo.
Proveri prvo utičnicu u zidu pošto si već promenio kabl. Ako nije to, onda ne znam šta da ti kažem, ne znam čija je dalja infrastruktura.
Takođe mi je sve super radilo i odjednom raspad. Zamenio utičnicu i sve OK.

Pogledaj moje parametre sa raspalim kablom od 15 metara (već godinama planiram da ga promenim ali već stiže optika...):
Pogledajte prilog 314811

Gledao je ovaj uticnicu, vadio iz zida i merio aparatom protok direkt iz nje, pa je zakljucio da je problem u kablu. Evo sad novi kabl i opet isti problem. I kod mene je pre konekcija bila po 350+ sati, ali evo od pre 2 nedelje, ne moze da sastavi par sati.
 
Vrh Dno