Šta je novo?

Letnje gume

Ne uzima se uuhp guma ako je primarni kriterijum ekonomija, već performanse. Za to se traže touring gume.

U svakom slučaju ps4s impresivno dugo traje za segment. Pritom je i dalje razumno tiha i udobna guma.
 
Što je i logično - onaj ko prelazi 50k godišnje svakako će morati da kupuje gume jednom godišnje ma koje god da koristi.
Uglavnom 30.000 je malo pogoyovo za gumu za 20.000,i to sam menjao mestima prednje na zadnje jer prednje su se mnogo brze trosile i to sam ih bas potrosio daj boze da je ostao 1mm🤣
Kad pogledas ni 30.000 jer ja sam trebao jos proslo leto da ih menjam al sam izgurao sa njima,i bokovi su im isto losi mekani lako se probuse.
 
Trošenje bokova guma (oba boka jednako) uglavnom indicira da se voze sa pritiskom nižim od preporučenog.

Trošenje jednog boka, unutrašnjeg ili spoljašnjeg, govori da geometrija točkova nije kako treba.

...to se misli na bokove gazećeg sloja, jel?
 
Poslednja izmena:
Vozim letnje GoodYear kupljene pre 3 godine, presao sa njima oko 40.000 km

Zimske BF Goodrich Winter 2 kupljene pre 4 godine, presao manje od 20.000 km.

Na letnjim sam stavio cep prosle godine, planiram da ih menjam sledece.

Hankook je vrhunska guma, vozio sam je 4-5 godina bez problema.
 
Pazi, ni meni nije palo na pamet da na Yarisa turim 100 € pneumatik, em ne vozim reli, em nije realno da na auto koji vredi par hiljada € stavljam tako skupe pneumatike. Ali isto tako smatram da je kvalitet gume jedna od najvažnijih stvari na koju treba misliti, jer kao što rekoh, jedino je to ono što je u direktnom kontaktu sa kolovozom i treba mi pneumatik koji me neće "izdati" kada to bude potrebno. Zato uvek kupujem relativno kvalitetne pneumatike, nevezano koja kola vozim, a to obično bude neki koji je gornja ponuda srednje klase. Ovaj put su to Kleber, zimske i letnje, a odmah mogu da potvrdim da je odabir bio pametan, jer sam izuzetno zadovoljan kako se ponašaju na mokrom kolovozu (a tako sam ih i birao - da budu u odabranom cenovnom rangu i sa sopstvenim karakteristikama najbolje na mokrom kolovozu...nisam toliko gledao potrošnju i buku).
Zimska je Kleber 185/60/R15 Krisalp HP3 84T, a letnja Kleber 185/60/R15 Dynaxer HP4 84H.
Jedina mala zamerka je što su letnje za nijansu bučnije, dok su zimske odlične, nisu bučne. Verovatno zavisi i od felni, pošto su zimske na čeličnim, a letnje na original alu felnama.
Videćemo koliko dugo će da me služe, s obzirom da su oba seta nova, ali za sada sam zadovoljan.
Evo, mesec i kusur vozim letnje Kleber Dynarex HP4 uglavnom po kiši i pneumatik je vrhunski za te uslove.
Definitivno preporuka od mene.
 
I od mene preporuka, stvarno skroz dobra guma za taj cenovni rang.
 
Vozač sam 37 godina i nekad sam vozio daleko više nego sada i za sve to vreme ni na jednoj gumi nisam pocepao bok zato i pitam kako se to vozi kada se to tako dešava.

Mada i ja pitam svašta pošto svakodnevno imam prilike da vidim Ferštapene kojima je mnogo da uspore na sekund dva da bi lagano popeli auto preko ivičnjaka ili prešli preko ležećeg da ne lome trap nego ne smanjujući brzinu samo prelete preko njega.
 
Ja vozim 1 godinu kraće, nije da nisam cepao bokove guma, ali u poslednjih 15-ak od kako vozim staloženije i ne jurim da stignem, nisam zeznuo nijedan pneumatik. Ko vozi kako treba, menja gume na 4-5 godina i to je to. Ko izgrava Senu, menjaće ih češće.
 
Pa meni se desilo tako sto su radili asfalt i sad ono ivica asfalta je bila visa 10cm,krivina je bila na planini nisam iso brzo daj noze 40 nego nisam znao put i onda sam sa desnom stranom malo zakacio ivicu asfalta i na prednjoj se odma pojavio bubac a zadnja se rascepila😂kontinental ima mekane bokove druga guma bi to izdrzala,kad sam vozio nokian desilo mi se da sam zaspao za bolanom jer sam vozio dugo i udarim u ivicnjsk na mostu koji je bio bas visok i 5-6 metara tako prodjem po njemy i nista.
 
Nokian gume često imaju robusnije bočne zidove od prosečne gume te klase, čak i kada zvanično nemaju Aramid (sidewalls) ojačanje. Samo ne znam da li to važi i za letnje, ili samo za zimske/AS i AT.
 
Dese se situacije, licno jos uvek nisam pocepao nijednu gumu ali sam prisustvovao situaciji gde se covek provlaci kroz uzak prolaz i ima jedan mali stepenik mozda 10cm visok. I bokom gume pogadja ivicu keramike na stepeniku i probija gumu.
 
Dobro to je izuzetak jer su se poklopile kockice ali ne i pravilo da kod većine guma tog određenog proizvođača/modela dolazi do pomenutih problema.
 
Узео сам 4 Continental Sport Contact 6,одустао сам од Michelin Pilot Sport - a јер ми један пријатељ рече да су се буквално топиле код њега колико брзо су се трошиле. Ево по овим кишним данима, а и топлим стварно леже болесно добро, и прецизне су ненормално. Једина права мана бука, а колико сам видео већина Continental гума су бучније од конкуренције. Надам се да ће бити дуговечније кад су већ бучније.
Pilot Sport 'S' serija (tipa 4S) je mekša guma koja se brže troši a non-S treba da bude dugotrajnija guma za normalniju upotrebu (tipa sad aktuelni model 5).. U svakom slučaju Konti nije loš izbor, obe sam imao i bio zadovoljan.
 
S je direktnija guma, sa tvrđim bokovima, izdržljivija. U gazećem sloju ne verujem da ima neke previše bitne razlike. Meni su se pokazale veoma trajne, iako profil 35 ne ukazuje na to.
 
Kolege, maler, baš sam pratio diskusiju oko debljine zida guma i eto...
Sad parkirao na nizbrdici, i da se priljubim što bliže ivičnjaku, tj. betončini, da me ne zakači neko.
Zasečem bočni zid gume, tj. odvalio sam parče.
Kako vama ovo deluje, da bacam ovo tigrovo smeće?
Zašto kažem smeće, zato što je druga guma naprsla u samom kanalu, između šara na gazećem sloju i to posle 4 meseca vožnje i to nema traga nekom spoljnom uticaju.
IMG_20250528_173213.jpgIMG_20250528_173327.jpg
 
Kolege, maler, baš sam pratio diskusiju oko debljine zida guma i eto...
Sad parkirao na nizbrdici, i da se priljubim što bliže ivičnjaku, tj. betončini, da me ne zakači neko.
Zasečem bočni zid gume, tj. odvalio sam parče.
Kako vama ovo deluje, da bacam ovo tigrovo smeće?
Zašto kažem smeće, zato što je druga guma naprsla u samom kanalu, između šara na gazećem sloju i to posle 4 meseca vožnje i to nema traga nekom spoljnom uticaju.
Pogledajte prilog 493895Pogledajte prilog 493896
Bacaj to,kad je bocno tu nema zezanja,iz iskustva ti kszem🤣
 
Pa, i ja to kontam. Eto, bar imam razlog da zamenim gume.
A ovo je druga, sa pukotinom, doduše, nije se nešto proširila za ove 3 sezone.
I to ja uzmem domaće gume, da podržim našu privredu itd.
Definitivno najgora iskustva.
Imao sam Dunlop i to polovne, udarao koje kuda dok nisam navikao na gabarite auta, i ništa, nije bilo oštećenja.
Da ne tupim dalje, tigar vintera me je služila bukvalno dok nije ostarila guma, ali ove road performance, ovo je tragedija.
 

Prilozi

  • IMG_20250528_180604.jpg
    IMG_20250528_180604.jpg
    114.6 KB · Pregleda: 56
Koji god da je pneumatik, onaj od 50€ ili 250€, sa takvim oštećenjem voziti je veliki rizik, jer može da eksplodira u toku vožnje, pogotovo sad kad ide toplo i vazduh krene da se širi unutar pneumatika, a pri većim bezinama to je ravno katastrofi. Veruj mi, meni se desilo na autoputu pre nekih 20+ godina, izgubio sam na keca kontrolu, sleteo sa autoputa i samo pukom srećom ostao na sva 4 točka. Od tada, redovno proveravam rubove pneumatika.
 
Ne može da eksplodira ovaj tip gume, može da ispusti vazduh.
 
Pa, i ja to kontam. Eto, bar imam razlog da zamenim gume.
A ovo je druga, sa pukotinom, doduše, nije se nešto proširila za ove 3 sezone.
I to ja uzmem domaće gume, da podržim našu privredu itd.
Definitivno najgora iskustva.
Imao sam Dunlop i to polovne, udarao koje kuda dok nisam navikao na gabarite auta, i ništa, nije bilo oštećenja.
Da ne tupim dalje, tigar vintera me je služila bukvalno dok nije ostarila guma, ali ove road performance, ovo je tragedija.
Kažu da zavisi koji je naziv i kvalitet .Jer je to.. Riken,Orium,Tauris..Tigar .Zavisi za tržišta.Moguće da ima istine.
Vozio sam na bivšem autu ,te road perfomance al 15 inča. Bile su Riken.Izgurale 3 god,dok je auto bio kod mene.Lepo iskustvo sa njima
 
Vozim Golf 6 i ovo mi pise na rezervoaru za pritisak u gumama, nedavno sam bio kod vulkanizera i rekao mi je da sve 4 gume pumpam na 2,4 bar. Gume su letnje dimenzija 205/55/R16. Naglasavam da auto uglavnom vozim sam i ako vozim nekog to je uglavnom jedna osoba znaci ne vozim po 3-4 ljudi i nemam nikakav tezak prtljag u gepeku, da li je ok da drzim pritisak na 2,4 bara, trenutno mislim da mi je pritisak na oko 2,3 bara na sve 4 gumeIMG_7427.jpeg
 
0.2 bara razlike u pritisku ne pravi ama baš nikakvu razliku. Zato ne brini i vozi
 
Samo je problem sto tih 2.4 napumpanih na 20 stepeni kod vulkanizera ( koji obozavaju da pumpaju na 2,4 jer ih mrzi da promene) koliko je sada temperatura ide na 2,6, 2,7, 2,8 ako auto ostavis na suncu leti na 35 stepeni ili vozis malo zustrije ili duze, a to je vec ozbiljna razlika... drzi se ti onog sto fabrika preporucuje i ako uglavnom vozis sam gledaj da uvek bude oko 2,2...
 
Kada smo vec kod duvanja guma, na koliko duvate gume, na fabricki propisan pritisak, sa nalepnice ili ne dirate kako je vulkanizer naduvao? Zanima me za 225/55/17.
 
Uvek po nalepnici na kolima, pa ne stoji to tu dzabe i nije neko proizvoljno dosao do tih vrednosti... Da li ide niza vrednost ili visa zavisi od toga koliko je putnika u kolima i jel ima prtljaga... Vazi za sve dimenzije guma...

Tako da konkretno ja stavljam na minimum jer uglavnom vozim solo ili sa zenom i malim detetom, sem kad idem na put kad su kola krcata pa ide na visu vrednost ( konkretno e klasa 2,3 prednje, 2,6 zadnje, zenin Qashqai prednje 2,3 zadnje 2,1)... Naravno, gledam senzore pa kad treba odrzavam ( gospodja ne bi primetila ni da se skroz izduvaju tako da moram duplo, a najcesce i sipam gorivo duplo :ROFLMAO: )
 
Ja gledam da duvam guje ujutru kada je najhladnije napolju i tada ih duvam na propisan pritisak od strane proizvodjaca. Kasnije u voznju normalno je da pritisak raste usled zagrevanja vazduha, to je i fabrika predvidela.
 
Vrh Dno