Šta je novo?

Letnje gume

Posao vulkanizera ne zahteva ni formalno ni stručno obrazovanje, bukvalno je jedan od najnecenjenijih poslova, pa ne očekujte da radnik zna (ili da želi da zna) više od najneophodnijeg. Druga stvar, nalepnica propisuje na koliko se duvaju FABRIČKI pneumatici na fabričkim točkovima, vi ste možda uzeli točak većih dimenzija, ili niskoprofilnu, ili runflat gumu i radnik ne može znati na koliko treba da je duva.
Probajte da se vratite na temu.
 
Koliko je ko cenjen zavisi od toga koliko se dao i predao tome čime se bavi. Sve ostalo je otaljavanje posla.
 
Posao vulkanizera ne zahteva ni formalno ni stručno obrazovanje, bukvalno je jedan od najnecenjenijih poslova, pa ne očekujte da radnik zna (ili da želi da zna) više od najneophodnijeg. Druga stvar, nalepnica propisuje na koliko se duvaju FABRIČKI pneumatici na fabričkim točkovima, vi ste možda uzeli točak većih dimenzija, ili niskoprofilnu, ili runflat gumu i radnik ne može znati na koliko treba da je duva.
Probajte da se vratite na temu.
Ne znam kako je kod drugih ali kod mene je nalepnicom obuhvaćeno nekoliko dimenzija točkova ali slažem se da se treba vratiti na temu.
 
Dosta puta sam ranije testirajući nove automobile zatekao pritisak i preko 3 bara. Gume prepumpaju da auto manje mrda na auto vozu, prodavci zaborave ili ne znaju ili ih mrzi da to regulišu pa auto skače kao jarac, više kliza i slabije koči.

Na sreću 90% novih modela ima TPMS, a i procedure za predaju auta klijentu su (uglavnom) napredovale.
 
Ima toga i da su deklarisani pritisci za pojedine gume previsoki, ja sam Astru K dobio sa Continental Eco Contact gumama, bila su dva različita deklarisana pritiska, regularni 2.2bar, i ECO pritisak 3.0bar, za smanjenu potrošnju. I sve to je pisalo na nalepnici na autu.

Meni je lično uvek lakše da naglasim pritisak jer sam navikao da vodim računa o autu i nekako da sam uključen u to. Za auto za grad imam samo "all season" gume, došao sa nekim viking zmiskim gumama, ne menjaju se nikad, i dalje su koliko-toliko ok. Taj auto pređe 2-3 hiljade godišnje, i ne verujem da je prešao 80kmh više od 3x godišnje. Kada budu za zamenu, staviću all season i opet neću razmišljati o tome. Za auto za putovanja sam mnogo ažurniji, pumpam gume na malo viši pritisak od uobičajenog jer praktično nikad nije prazan, nas troje, ker, koferi, i 90%+ je autoput.
 
KOd mene je sve lepo objašnjeno...
 
Lauffen ili Lassa letenje? :)
Lassu sam do sada imao i stvarno sam zadovoljan, letnje i zimske, doslo vreme posle 6 godina zamena letnjih ( mada sara i dalje ima bar 4mm minimum), ali starost, pocele malo da skripe, znaci doslo vreme jer ne prelazim mnogo, pa sad akcija neka na Lauffen, 500 din po gumi jeftinije od Lasse, pa ne znam sta da uzmem.
Trke ne vozim, Clio 2 2003 je u pitanju 1.2 motor ako je bitno, dimenzije 175/65 r14.
Hvala svima :)
 
Lauffen ili Lassa letenje? :)
Lassu sam do sada imao i stvarno sam zadovoljan, letnje i zimske, doslo vreme posle 6 godina zamena letnjih ( mada sara i dalje ima bar 4mm minimum), ali starost, pocele malo da skripe, znaci doslo vreme jer ne prelazim mnogo, pa sad akcija neka na Lauffen, 500 din po gumi jeftinije od Lasse, pa ne znam sta da uzmem.
Trke ne vozim, Clio 2 2003 je u pitanju 1.2 motor ako je bitno, dimenzije 175/65 r14.
Hvala svima :)
Nijednu od ta dva proizvođača.
Kemoimpeks gura Lauffen previse
 
Vrh Dno