Šta je novo?

Letnje gume

Posao vulkanizera ne zahteva ni formalno ni stručno obrazovanje, bukvalno je jedan od najnecenjenijih poslova, pa ne očekujte da radnik zna (ili da želi da zna) više od najneophodnijeg. Druga stvar, nalepnica propisuje na koliko se duvaju FABRIČKI pneumatici na fabričkim točkovima, vi ste možda uzeli točak većih dimenzija, ili niskoprofilnu, ili runflat gumu i radnik ne može znati na koliko treba da je duva.
Probajte da se vratite na temu.
 
Koliko je ko cenjen zavisi od toga koliko se dao i predao tome čime se bavi. Sve ostalo je otaljavanje posla.
 
Posao vulkanizera ne zahteva ni formalno ni stručno obrazovanje, bukvalno je jedan od najnecenjenijih poslova, pa ne očekujte da radnik zna (ili da želi da zna) više od najneophodnijeg. Druga stvar, nalepnica propisuje na koliko se duvaju FABRIČKI pneumatici na fabričkim točkovima, vi ste možda uzeli točak većih dimenzija, ili niskoprofilnu, ili runflat gumu i radnik ne može znati na koliko treba da je duva.
Probajte da se vratite na temu.
Ne znam kako je kod drugih ali kod mene je nalepnicom obuhvaćeno nekoliko dimenzija točkova ali slažem se da se treba vratiti na temu.
 
Dosta puta sam ranije testirajući nove automobile zatekao pritisak i preko 3 bara. Gume prepumpaju da auto manje mrda na auto vozu, prodavci zaborave ili ne znaju ili ih mrzi da to regulišu pa auto skače kao jarac, više kliza i slabije koči.

Na sreću 90% novih modela ima TPMS, a i procedure za predaju auta klijentu su (uglavnom) napredovale.
 
Ima toga i da su deklarisani pritisci za pojedine gume previsoki, ja sam Astru K dobio sa Continental Eco Contact gumama, bila su dva različita deklarisana pritiska, regularni 2.2bar, i ECO pritisak 3.0bar, za smanjenu potrošnju. I sve to je pisalo na nalepnici na autu.

Meni je lično uvek lakše da naglasim pritisak jer sam navikao da vodim računa o autu i nekako da sam uključen u to. Za auto za grad imam samo "all season" gume, došao sa nekim viking zmiskim gumama, ne menjaju se nikad, i dalje su koliko-toliko ok. Taj auto pređe 2-3 hiljade godišnje, i ne verujem da je prešao 80kmh više od 3x godišnje. Kada budu za zamenu, staviću all season i opet neću razmišljati o tome. Za auto za putovanja sam mnogo ažurniji, pumpam gume na malo viši pritisak od uobičajenog jer praktično nikad nije prazan, nas troje, ker, koferi, i 90%+ je autoput.
 
KOd mene je sve lepo objašnjeno...
 
Lauffen ili Lassa letenje? :)
Lassu sam do sada imao i stvarno sam zadovoljan, letnje i zimske, doslo vreme posle 6 godina zamena letnjih ( mada sara i dalje ima bar 4mm minimum), ali starost, pocele malo da skripe, znaci doslo vreme jer ne prelazim mnogo, pa sad akcija neka na Lauffen, 500 din po gumi jeftinije od Lasse, pa ne znam sta da uzmem.
Trke ne vozim, Clio 2 2003 je u pitanju 1.2 motor ako je bitno, dimenzije 175/65 r14.
Hvala svima :)
 
Lauffen ili Lassa letenje? :)
Lassu sam do sada imao i stvarno sam zadovoljan, letnje i zimske, doslo vreme posle 6 godina zamena letnjih ( mada sara i dalje ima bar 4mm minimum), ali starost, pocele malo da skripe, znaci doslo vreme jer ne prelazim mnogo, pa sad akcija neka na Lauffen, 500 din po gumi jeftinije od Lasse, pa ne znam sta da uzmem.
Trke ne vozim, Clio 2 2003 je u pitanju 1.2 motor ako je bitno, dimenzije 175/65 r14.
Hvala svima :)
Nijednu od ta dva proizvođača.
Kemoimpeks gura Lauffen previse
 
Da li pumpate gume na benzinskim stanicama ili kod vulkanizera u BG?

Mene nervira kad nije digitalni merac, nego kad moram da nagadjam da li je 2.2 ili 2.3 ili 2.4
 
Kod mene u kraju na Shell-u sam provalio da je stvaran pritisak uvek 0.1 bar manji od onog na koji podesim i zato uvek tu pumpam. Naravno, uvek kada je hladna guma, nema poente doci sa vrelom gumom koja je vec dobila na pritisku od toplote.
 
Ako moze savet sta kupiti:

- Pirelli P Zero 255/40 R19 100Y XL AO (SO) (DOT 2022, nova nekoriscena guma iz radnje) - 16.500 din

- Lassa Driveways Sport+ 255/40 R19 100Y XL (DOT 2025) - 13.800 din.

I jos jedno pitanje, trenutno imam montirane 235/45 R19, prelazak na 255/40 R19 ne bi trebao da predstavlja problem?

Hvala!
 
Poslednja izmena:
Proveri da li može uopšte da stane toliko šira guma, na staru felnu svakako ne, ali da li je proizvođač uopšte navodi u listi dimenzija za tvoj auto. Inače, Pirelli, i nije neka dilema. Dot možda jeste star, ali pneumatici više klase su kreirani da traju cca 10 godina, a svakako ćeš ih zameniti kroz nekoliko godina, kao i bilo koje druge koje kupiš.
 
Nijednu od ta dva proizvođača.
Kemoimpeks gura Lauffen previse
Mislim da je pala odluka na letnje Nexen, Vidim da ih hvake, ja jedva predjem 5000 godisnje, znaci sa njima jedva kad je toplije da predjem 3000 km godisnje ako i toliko.
 
Montirane Pirelli, sve ispalo ok. Bio sam skeptican da li ce moci na iste felne zbog sirine, vulkanizer me je uverio da moze i tako je i bilo. Na wheelsize-u je takodje za moj auto bila preporucena ova dimenzija, tako da me je to dodatno uverilo da je montaza moguca.
 
Primetim (tačnije automobil me upizori) da mi ispušta zadnja guma. Naduvam, posle par dana opet signalizira lampica. Odem kod vulkanizera i vidimo da duž centralnog kanala ima 7-8 mikropukotina i tu pušta. Dot je iz 2021. godine ali je ovo 3. leto kako se vozi. Duvana po propisu, skladištena na suvom i na felni tokom zime. Prešao sa njom možda 20k km.
Continental PremiumContact6 je u pitanju. Ostao sam malo razočaran ovim, nikada mi se nije desila takva situacija.
 
Primetim (tačnije automobil me upizori) da mi ispušta zadnja guma. Naduvam, posle par dana opet signalizira lampica. Odem kod vulkanizera i vidimo da duž centralnog kanala ima 7-8 mikropukotina i tu pušta. Dot je iz 2021. godine ali je ovo 3. leto kako se vozi. Duvana po propisu, skladištena na suvom i na felni tokom zime. Prešao sa njom možda 20k km.
Continental PremiumContact6 je u pitanju. Ostao sam malo razočaran ovim, nikada mi se nije desila takva situacija.
Jel si probao da pises Continentalu za to?
 
Mislim da je slaba vajda. Imam račun za njih ali iz Norveške.
Svakako sada je izašao novi model (PremiumContact7) pa im i primedbe ništa ne znače.
 
a reko velika su i ugledna kompanijia a situacija je prilicno jasna da je guma losa pa reko mozda budu izasli u susret, svakako mala je sansa ali ono.
 
Šta se desilo gumi pojma nemam. Vožena je 3 leta i skladištena kako treba. Voznim karakteristikama sam prezadovoljan.
 
Proizvodjaci daju garancije na gume 4-6 godina, cak i u Srbiji (iskljucujuci fizicka ostecenja, naravno). S obzirom da je kod tebe u pitanju falicna guma, dakle nije fizicko ostecenje, mislim da treba da probas preko neke podrske, nemas sta da izgubis svakako. Nadji neku norvesku podrsku, objasni i posalji racun i slike ostecenja.
 
Iskreno ne bih se cimao sa tim. 2 gume su dot 21, dve su dot 20 tako da im je ovo leto svakako bilo poslednje kod mene. Jedino nisam planirao nabavku novih pre zime/proleća.
 
Michelin je izbacio CrossClimate 3, u normalnoj i Sport verziji (>18") ,
poboljsali su malo nedostatke proslih, po meni je ovo nobrainer kupovina za nasu klimu:
 
Društvo imam problem sa novim gumama već posle 1-2 hiljade km
Uzeo sam 4kom nove Viking protech 255/35 R19 XL, kad sam preuzeo kola naravno na 2.2 bara sve 4, odem na Lukoil naduvam prednje na 3 bara, zadnje na 2.7 kako stoji na vratima.
Posle max 2000 km sinoć sipam gorivo proverim gume kad ono sve 4 na oko 2 bara, sto je apsolutno nedopustivo da toliko puste.
Prednje se zeznem naduvam nije mi odmah palo na pamet da imam račun i garanciju lokalnog Vulco servisa.
Zadnje nisam duvao isto su oko 2 bara.
Idem ovih dana da reklamiram da ih nameste ponovo
Šta su tačno pogrešno uradili? Nisu mazali taj lepak na felnu?
Napominjem da sam pre ovih guma imao oko 7-8g Barum Bravuris 3HM i bukvalno nikad nimalo nisu puštale u vožnji, jako malo zimu u magacinu dok sam koristio zimske. Tako da izvlačenje na felne otpada
U svakom slučaju da neka felns ne valja duži su to reći i samo na vozačevu odgovornost montirati nove gume.
Možda i ventili ne valjaju nemam pojma, servis puca od opreme, dok sam radio kod lokalnog vulkanizer komšije kojem je radnja kao iz prošlog veka nikad problem nisam imao. Nego sad nije hteo da se zeza oko sigurnosnog šrafa pa me malo naljutio.
 
Jako je neverovatno da sve četiri ispuste toliko jednako, ako zaista ispuštaju?!?

Koja je bila temperatura prilikom duvanja, a koja prilikom kasnije provere?

Takođe, koliko si siguran u tačnost pištolja za merenje pritiska prilikom tog prvog duvanja i prilikom kasnije provere?
 
Jako je neverovatno da sve četiri ispuste toliko jednako, ako zaista ispuštaju?!?

Koja je bila temperatura prilikom duvanja, a koja prilikom kasnije provere?

Takođe, koliko si siguran u tačnost pištolja za merenje pritiska prilikom tog prvog duvanja i prilikom kasnije provere?
I meni je čudno da sve 4 ispuste slično.
Ako misliš na spoljnu temp bilo je uveče nekih 25°
Godinama duvam na toj pumpi, ponekad kući uglavnom se poklapalo.
Malo mi je sinoć bilo čudno da mu dugo treba sa 2.9 na 3
Idem baš da proverim sa kućnim kompresorom dok su gume hladne
Stavili su mi jako čudne ventile nijedan manometar neće lepo da uhvati sve mora baš jako da stisnem, meni ovo deluje duže nego stari
 

Prilozi

  • 20250619_181824.jpg
    20250619_181824.jpg
    152.6 KB · Pregleda: 15
Poslednja izmena:
Proverio sam sve 4 na mom kompresoru
Sinoć naduvane prednje 3 I pokazuje 3
Zadnje mi na pumpi pokazalo 2 bara, sad mi pokazuje 2.7
Znači ventili I taj nastavak na pumpi, kući odjednom nijedan ne paše
Jel su mi uvalili neke krš vanstandardne ventile?

Sad sam proverio na još 5,6 vozila ventile I ovi su najduži van felne, mnogo se lako mrdaju prstom, znači neko najgore moguće smeće. Nije to ni malo para plaćeno 4 x 1600 din, 50 evra
Dal da im to probam reklamirati ili jednostavno da odem naći ko ima neke kvalitetne i da platim ponovo?
 
Poslednja izmena:
Proverio sam sve 4 na mom kompresoru
Sinoć naduvane prednje 3 I pokazuje 3
Zadnje mi na pumpi pokazalo 2 bara, sad mi pokazuje 2.7
Znači ventili I taj nastavak na pumpi, kući odjednom nijedan ne paše
Jel su mi uvalili neke krš vanstandardne ventile?

Sad sam proverio na još 5,6 vozila ventile I ovi su najduži van felne, mnogo se lako mrdaju prstom, znači neko najgore moguće smeće. Nije to ni malo para plaćeno 4 x 1600 din, 50 evra
Dal da im to probam reklamirati ili jednostavno da odem naći ko ima neke kvalitetne i da platim ponovo?
Ja bih isao da reklamiram, ako ne uvaze, nikada vise nebih svratio u tu radnju, pa da daju dzabe gume.
 
Meni se jednom desilo da mi nova guma ispušta zato što nisu odlepili nalepnicu sa bar kodom na filcu.
Inače uzeh nove gume pošto su stare Conti Premium Contact dotrajale. Uzeo sam sledeći model, dakle Premium Contact 7. Za sada deluju odlično.
 
Nazad
Vrh Dno