Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Preko 55Ah ne treba da gledaš, jer za te male benzince ne treba velik kapacitet. Može jača struja hladnog starta (ili kako god se već zove), ali ne mora da se juri najveća moguća. Koristio sam godinama 50Ah 400A na matorom BMW-u (1.8L), sa ogromnim anlaserom, koji je vukao poprilično struje, i nikad nisam imao problema sa startovanjem. Trenutno na drugom matorom BMW-u (2.0L) imam 60Ah 540A i nikad ne nedostaje snage.

P.S.
Evo neki primer koji akumulatori odgovaraju.
Screenshot_1.jpg
 
Ne verujem da L2B odgovara, pošto L1 izgleda da stoji knap.

A koliko sam istražio, neko best buy bi bio Vesna Premium - 55Ah, 560A, 40m garancije za 7.400din

Proizvodi ih ista firma kao i Topla (Tab Serbia).

Našao sam jos i Energizer Premium (54/530) za 7.900 a Exide Premium (53/520) ima na KP za 7.700.

Čak je i ona mobilna prodavnica akumulatora relativno povoljna za Exide akumulatore.
 
Poslednja izmena:
TAB je Slovenačka firma. Svakako bi bila preporuka da kupiš Topla Top, plavi akumulator.
 
@maxy Taj model je skuplji i od Exide koji sam imao nažalost.

U praksi, jedan od povoljnijih koje sam našao pored Vesne Premium za 7.400 je Rombat 50/500 za 6.800. Uz to dolaze na adresu i besplatno montiraju.

Imam li ja zbilja neke potrebe za više od toga za moj model? Benzinac 1.4 na 95
 
Exide akumulatore i jos neke marke uvozi i prodaje firma Andreja iz Temerina. Mislim da oni cak i otkupljuju stare akumulatore, ali treba proveriti , pa ako vam ne treba moze vam smanjiti cenu novog. Imaju nekoliko prodajnih mesta po Srbiji.
 
Onda zabrinjava što su Exide akumulatori kod njih čak i kad su na akciji skuplji nego na drugim mestima.
 
@maxy Taj model je skuplji i od Exide koji sam imao nažalost.

U praksi, jedan od povoljnijih koje sam našao pored Vesne Premium za 7.400 je Rombat 50/500 za 6.800. Uz to dolaze na adresu i besplatno montiraju.

Imam li ja zbilja neke potrebe za više od toga za moj model? Benzinac 1.4 na 95
jeste skuplji, ali kad ga kupiš miran si jedan malo duži period. Vesna je podbrend koji više naginje budžet kupcima.
 
Na kraju sam našao u Kit Komercu ovaj isti Exide Premium za 7.700 sa dostavom na kućnu adresu

Sve ostalo što sam proveravao nije bilo na stanju (Energizer kažu da više uopšte i ne uvoze), a realno i nemam nešto razloga da se bunim pošto je ovaj trenutni potrajao otprilike 50 meseci.

Jedina alternativa mi je bila spomenuta Rombat Tundra (i možda YUASA YBX3012), ali s obzirom da je nedostupan, pitanje je da li čovek uopšte i radi više tu mobilnu prodaju.
 
Moj prijatelj je menjao akumulator. Ja sam mu savetovao Topla Top ali mu je majstor prodao neki Bošov akumulator. Em skuplji em kraća garancija.☹️
Sad ću da ga dopunim jer ne znam koliko je stajao u prodavnici.
Nije me poslušao.
Više veruje tom majstoru, a izgleda da se i majstor ugrađuje u cenu jer je od nekud naručio da mu stigne akumulator pa se čekalo dva dana.
 
U majstorovu se rec ne sumnja. Ako se desi neki problem, on je adresa za zalbu. Ja uvek iz najbolje namere dam savet onakav kakav struka preporucuje, ali nikada ne navijam za neki brend, vec govorim iz iskustva. Radim duze od decenije u firmi koja je uvoznik akumulatora i ima u ponudi vecinu brendova pomenutih na formum i mogu samo da dam svoje skromno misljenje...

P.S. za savet nas narod kaze:
nikome ne treba deliti savete: pametnom ne trebaju a budali ne vredi...
 
Danas i meni izgleda crk'o.

Ja mislio da mi kineska multimedia izvukla akumulator (iako sam ranije isprovjeravao i bilo je ok), auto mrtvo skroz, nista ne radi, ni zakljucati ga ne mogu. Izvadim akumulator, o jadu se zabavio da poskidam silnu plastiku i pridjem nasadnim kljucem sarafima. Vidim da je mokar odozdo akumulator, iscurio je. Energizer fabricki, 13 godina star. Nikakvih simptoma ranije nisam imao da bih mogao skontati da ne valja akumulator, ono da teze vergla i sl.
 
Tako bilo jednom i kod mene. Upiškio se i završio karijeru.
 
Meni juce crce akumulator u najboljem od najgorih trenutaka (pred put, ako je bas morao da crkne mnogo bolje je pred put nego na putu). Ujutru sve normalno, popodne ni da bekne, sve mrtvo. Jedino ima snage da prikaze km sat, kad se da kontakt ni kalibraciju kazaljki ne moze da odradi, a km sat se ugasi skroz.
Posto sam isao peske/busom do radnji u komsiluku (hitno mi je bio potreban drugi) nisam mogao da uzmem FIAMM koji se ekstra pokazao u prethodnom autu. Uzeo Exide napravljen pre oko 3.5 meseca (i crknuti je Exide, videh posle), doneo kuci, dopunio na CTEKu da sam siguran da je na 100%, montirao i sve radi normalno. Punjenje alternatora radi OK (14.2-14.3V, zavisi sta ukljucim od potrosaca). Jedino sam naknadno morao da odradim kalibraciju svih podizaca prozora i namotam pun levi i pun desni u mestu zbog ESP/Servo/Hill Assist inicijalizacije.

Sta me brine: nisam siguran koliko dugo je koriscen prethodni (stigao uz auto, bez racuna ili pisane garancije), po kodu na kucistu deluje da je izgurao pola godine preko garancije i onda je samo naprasno vrisnuo, bez ikakve naznake da ce se to desiti... Po simptomima deluje da je jedna celija otisla u kratak spoj.

FIAMM (i/ili prethodni auto) je bar "upozoravao" slabijim verglanjem i generalnim problemima oslabljenog akumulatora, a ovom kao da je neko prebacio master prekidac u OFF...
 
Poslednja izmena:
Nema tu pravila, bilo koji može da otkaže na više načina
 
I ja sam bas juce kupio Fiamm Titanium Black 70Ah i stavio i pali k'o mina. Nisam ih imao do sada, ali uzeh ga iz dobrog iskustva drugih.
 
Varta silver prethodna trajala 5 godina, sada sam opet uzeo istu.
 
Imam ponudu za istu cenu Exide Premium ili Volthor Supreme. Garancija skoro pa ista, za Exide 40, Volthor 41 mesec. Šta je vaša preporuka?
 
Prelistaj prethodne stranice ...
 
Bez ikakve najave zveknuo mi Exide Premium Carbon 53Ah. Ujutru na paljenju kao da je nesto caknulo i auto upalio. Otisao na posao bez problema, krenem kuci auto mrtav. Vergla kao da nema snage. Pomogle mi kolege pa upalili na gurku. NIko nema kablove :(
Odmah otisao do majstora, puni dobro alternator. Kaze majstor mozes da probas da ga dopunis i da ti mozda izdrzi do zime ali racunaj da kupis nov.
Trajao tacno 5god.
Kupio isti. Trebalo mi za odmah, auto ako ugasim nema paljenja. Subota posle 14h slabo ko radi, Nedeljom skoro niko. Izbor Po radnjama koje sam nasao da rade neki Magnum, Varta , Firecell...nadjem u jednoj isti koji imam i kupim.
Edit: Pre 2 nedelje dosao iz Grcke. Sreca da mi nije crko u putu.
 
Ma da klasično crkavnje po ovim vrućinama, isto i meni pre par godina a vidim i ovde ljudi pišu učestalo na isti način...
 
Evo ja to upravo radim

Kupljen Exide Excel aku u Andrejinoj poslovnici u Zemunu na novosadskom putu....Inače koliko vidim po mom smart punjaču,nov akumulator je bio nekih 80-90% napunjen....proizveden je 2023,ne znam kog meseca

Posle nekih 6 meseci (?!) crko (navodno cool) Exide Excel kupljen direktno kod Andreje.....nisam vozio auto 5-6 dana,seo i da upalim kad ono ništa kao da nema akumulatora.....pre toga je sve bilo normalno,redovno koristio auto,bio nedavno na more itd....auto je u garaži,tj akumulator nije na nekoj velikoj vrućini ili hladnoći....

Kada sam izvadio aku vidim da u kućištu postoji neka veća kap,znači i procureo.....pokušao da napunim akumulator sa smart punjačem ništa nema šanse.....odneo u servis pošto je garancija 36 meseci,ljudi se čude šta mu je i nije im jasno šta se desilo....šalju ga nazad Andreji

I sva sreća pa sam sačuvao Yuasu staru skoro 5 godina,ubacio ga u auto dopunio smart punjačem i pali sasvim normalno,dok ovi ne reše garanciju......a ja sumnjao u yuasu......sad mi je žao što ponovo nisam kupio akumulator te marke,nego taj glupi Exide.......iz mog iskustva potpuno nepouzdana marka,trebam uvek da nosim u gepeku i yuasu akumulator kao rezervu?
 
Yuassa je ekstra marka. I Exide je, iako iz svog iskustva ti sada misliš drugačije.
Uređaj, naročito jednostavan, ne može biti ni glup ni pametan :), to što se tebi dogodilo ne mora biti pravilo. Procuri/crkne bilo koji, i preskupi Boš i Varta.
Nažalost, sa trendom recikliranih materijala počeli su svi generalno da cure mnogo češće nego ranije. Upravo zbog toga što sam to primetio u poslednjih godinu-dve dana, poslednji put kupio sam FIAMM Titanium. Hteo sam Yuasu, bila mi je prvi izbor iako smatram da su negde u istom nivou kvaliteta ali nije bila odmah dostupna.
 
Mozda bas Exide nije tako bajan i sjajan.
Samo da istestiram nesto jos koji dan da bih bio siguran pa cu napisati svoje iskustvo sa 4 Exide akumulatora na 2 razlicita auta.
 
Do sada 5 Exide aku-a na četiri auta :) Pisao sam svoja iskustva, ukratko. Svi su modeli Premium
Jedan auto, veliki benzinac
  • prvi služio 8 ipo god, počeo da posustaje (gubi snagu), zamenjen manje više preventivno. Taj prvi bio je i najkvalitetnije odrađen, imao MagicEye (izbačen već kod narednih generacija)...
  • drugi trajao 5 ipo god, otkazao "naprasno", dotle radio ekstra
Drugi auto
- mali benzinac, još traje (4 god)
Treći auto
- još manji benzinac, još traje (3 god)
Četvrti
- klasik dizel, 1,6, još traje (oko dve god)

Neki moji poznanici/drugari uzeli su takođe exide na moju preporuku, sve ih je verno služio (služi), većinom su dizeli (1,6 - 2,0)

Pomenuh - trend recikliranja je doveo do opšteg pada kvaliteta. Moguće je i da se namerno ne prave kao nekada, ipak je potrošačko društvo danas uzelo maha
 
Poslednja izmena:
Mislim da u Srbiji više nema da se kupi Exide Premium model,nego kao njegova "zamena" Exide Excel........tako nešto su mi i objašnjavali iz Andreje kad sam ih zvao da se raspitam oko tog Premiuma,kao Excel vam je bolji i njega sad uvozimo jer je malo jetiniji,a sličan kvalitet....(?!)......ajd' rekoh da uzmem taj Exide Excel i lepo sam prošao,mislim da mi u životu nije crkao neki akumulator star samo 6 meseci...

Ja bolje da kupim novu Yuasu,a ovaj novi Exide Excel koji ću dobiti kao zamenu za crkli da koristim kao neku rezervu........msm,bio sam nedavno na drugom kraju Evrope,šta da mi je onda procureo "super premium" Exide Excel i auto neće ni da drcne,da se "ubijem"?
 
Može li povračaj novca?
Nije Andreja jedini uvoznik, ima ih još. Znam za Delmax npr. To mi liči na priču koju serviraju da rasprodaju lager.
Traži Yuasu ili FIAMM. Da se razumemo, oba imaju svoje kategorije, Premium/Titanium Pro ... lično više naginjem tim "top" modelima
E sad, kod Yuase su totalno bezveze oznake, nisu umenovani, ne mogu da se setim tog gornjeg segmenta, valjda beše serija 5000 ali se može lako naći guglanjem

Da ti se nešto dogodi sa akuom, gumom ili bilo kojim delom auta na drugom kraju sveta, može nedajbože uvek da se desi. Možeš biti samo lud da se samoubiješ zbog toga :D, nhf
Sve što može da se plati novcem, nije vredno živaca ni života ...
 
Poslednja izmena:
@Ulrich Kupio sredinom prošlog meseca u Kit Komercu Exide Premium EA530, tako da ga ima još uvek na lageru.

Ja se ne mogu požaliti na Exide, jer dok je radio nikad nije pravio problem, doduše vozim 1.4 benzinca pa i nisam neka referenca. Idealno bi bilo da pokazuje neke znake pre "crkavanja", ali, eto, imao sam sreće pa mi se to dogodilo kad sam se parkirao ispred kuće.
 
Meni treba "tanki" akumultor za azijska vozila....takve valjda više nema kao taj exide premium model...
 
Stari exide premium 53ah je bio sive boje. Kuciste je sivo.
Ovaj novi je crne boje. Da ne muvaju nesto? Excel je bio crni.
Preumium sivi.
Sad oba crne boje a razlika je u nalepnicama samo.
Bila mi frka za akumulator pa nisam ni obraćao pažnju na to.
 
Menjaju se nekad nalepnice, kada mi je crkao stari Energizer 35Ah 300A (azijska varijanta), trazio sam novi isti takav da ne bih razmisljao o dimenzijama i novi je bukvalno isti takav samo sa nalepnicom druge boje.

Levo je crknuti, desno novi.

1722852115239.jpeg1722852133852.png
 
Nazad
Vrh Dno