Šta je novo?

Komercijalna banka

Problem je sto nemas uvid u stanje kartice bez e-bankinga (a e-banking nemas bez racuna). Stanje jedino vidis kada nesto platis karticom, pa dobijes SMS gde vidis i preostali iznos.
 
Predao zahtev za izdavanje Visa Prepaid, rečeno da stiže za dve nedelje. Nakon 3 i po nedelje nikakva informacija od strane banke. Nisam klijent banke, prvi put sam imao iskustvo sa NLB Komercijalnom i stičem utisak da su dosta neozbiljni
Ja sam pre par godina tako čekao i kad sam otišao ispostavilo se da su izgubili zahtev za izdavanje kartice.
 
Kakva je naknada tj provizija za placanje u inostranstvu Visa PayWave karticom, sa deviznog racuna u nlb komerc, mislim fizicki u inostranstvu ( ne online placanje netflix i sl) ?
 
Meni je sredinom prosle godine obrazunavano po ~117 i nesto dinara za evro, sto bi trebalo da znaci da je srecnji kurs u pitanju.

Edit: Ipak je prodajni, uporedio sam datum iz sms-a sa nlb kursnom listom, u paru je isti kurs. Doduse, u pitanju je placanje sa obicnog tekuceg racuna.
 
Poslednja izmena:
Kakva je naknada tj provizija za placanje u inostranstvu Visa PayWave karticom, sa deviznog racuna u nlb komerc, mislim fizicki u inostranstvu ( ne online placanje netflix i sl) ?

Sa Visa NLBKB nema provizije kod plaćanja u EUR, dok je provizija za druge inostrane valute 2%. Sa Mastercard NLBKB nema provizije ni za jednu inostranu valutu. Dakle, ako si u nekoj zemlji gde se koristi EUR, sve jedno je da li koristiš Visu ili Mastercard, dok u ostalim zemljama je Mastercard bolja opcija. Odnosi se na plaćanje direktno u prodajnom objektu. Kod podizanja sa bankomata koje nisu članice NLB grupe, postoji provizija.
 
3. Naknada za placanje roba i usluga u inostranstvu*** Bez naknade
***Prilikom knjiženja primenjuje se prodajni kurs Komercijalne banke ad Beograd za devize koji važi na dan knjiženja
Zaboravili da napomenu za visu
 
3. Naknada za placanje roba i usluga u inostranstvu*** Bez naknade
***Prilikom knjiženja primenjuje se prodajni kurs Komercijalne banke ad Beograd za devize koji važi na dan knjiženja
Zaboravili da napomenu za visu

Prodajni kurs NLBKB se primenjuje samo kod konverzije referentne valute (EUR) u RSD. A to se dešava samo ako nemaš sredstva na deviznom računu u EUR. Ako imaš sredstva na deviznom računu u EUR, nema te konverzije nego samo konverzije iz valute plaćanja u referentnu valutu (EUR), po kartičarskom kursu.


Što se Vise tiče:

https://www.nlbkb.rs/content/dam/nlb/nlbkb-rs-serbia/documents/opsti-uslovi-poslovanja/opsti-uslovi-poslovanja-beograd-od-01-05-2024/Pravila izdavanja i koriscenja debitne kartice od 01.05.2024.pdf

Strana 5:
Ukoliko se originalna valuta transakcije izvršene Visa karticom u inostranstvu razlikuje od referentne valute (EUR)
konverzija u valutu EUR se vrši prema kursu koji primenjuje kompanija Visa. Nakon izvršene konverzije,
konvertovani iznos transakcije će biti uvećan za 2% i tako dobijen ukupan iznos će se naplatiti Korisniku.
 
Najverovatnije MIB ima vezanu karticu samo za dinarski račun pa se u tom slučaju primenjuje prodajni kurs.
 
Prodajni kurs NLBKB se primenjuje samo kod konverzije referentne valute (EUR) u RSD. A to se dešava samo ako nemaš sredstva na deviznom računu u EUR. Ako imaš sredstva na deviznom računu u EUR, nema te konverzije nego samo konverzije iz valute plaćanja u referentnu valutu (EUR), po kartičarskom kursu.


Što se Vise tiče:

https://www.nlbkb.rs/content/dam/nlb/nlbkb-rs-serbia/documents/opsti-uslovi-poslovanja/opsti-uslovi-poslovanja-beograd-od-01-05-2024/Pravila izdavanja i koriscenja debitne kartice od 01.05.2024.pdf

Strana 5:
taj pdf nisam procitao uvek citam tarifnike ;-)) dobro si napisao .,mada su trebali staviti i tu stavku u tarifniku ...slicno kao provera stanja na bankomatima se naplacuje sa visom 15 din sa MC ne .
nego kod raiff banke ta provizija za ino placanja se vidi kao pojedinacna stavka u transkacijama i kod yettel banke ,,,, dok ovde oni spoje i ti ne primetis ...a koristio sam karticu ranije u cg i bosni .
znaci u bosni su svaki put dodavali 2% ...vreme da se uzima MC :)
 
Najverovatnije MIB ima vezanu karticu samo za dinarski račun pa se u tom slučaju primenjuje prodajni kurs.
Tako je. Ponasao sam se kao da sam kod kuce, izdata kartica uz tekuci racun. Ne znam da li bi bilo isto da sam obavljao kupovinu na drugom kontinentu.
 
Da li vam radi plaćanje online? Odbijena MC danas na Ananasu, regularno uključen online kanal, plaćano tom karticom i ranije. Posle uvođenja Gpay, još pre Nove godine sam je “reaktivirao” PIN-om na bankomatu da može i pay pass i online i radilo regularno do sada..
 
Tako je. Ponasao sam se kao da sam kod kuce, izdata kartica uz tekuci racun. Ne znam da li bi bilo isto da sam obavljao kupovinu na drugom kontinentu.
Ako bi tražio da ti vežu karticu na devizni i direktno trošiš EUR, onda ne bi bilo konverzije. Međutim, za Visa kartice banka vrši konverziju u druge ino valute i dodaje još 2%. Na Masteru toga nema. U slučaju da me pitaš da li postoji neka banka koja uz potrošnju sa tekućeg ne računa bankarski kurs, za sada samo AIK kod dinarskih kartica ne radi konverziju, već MasterCard i u Poštanskoj štedionici za Račun plus bivše mts banke je korektna autokonverzija, ali pošto i oni rade integraciju iduće nedelje, ispratićemo da li se kasnije po tom pitanju nešto menja.
 
  • Like
Reagovanja: MIB
Da li vam radi plaćanje online? Odbijena MC danas na Ananasu, regularno uključen online kanal, plaćano tom karticom i ranije. Posle uvođenja Gpay, još pre Nove godine sam je “reaktivirao” PIN-om na bankomatu da može i pay pass i online i radilo regularno do sada..
Izgleda da će ta reaktivacija morati da se radi nakon nekog vremena. Meni je prošle nedelje odbijena kartica na POS terminalu za NFC ali kada sam je ubacio i uneo PIN onda je prošlo. Nakon toga radi normalno. Prethodna reaktivacija je bila negde krajem prošle godine. Ne znam da li bi je odbili da je bilo online plaćanje ali ako bi onda im je novi stistem baš bezveze.
 
Izgleda da će ta reaktivacija morati da se radi nakon nekog vremena. Meni je prošle nedelje odbijena kartica na POS terminalu za NFC ali kada sam je ubacio i uneo PIN onda je prošlo. Nakon toga radi normalno. Prethodna reaktivacija je bila negde krajem prošle godine. Ne znam da li bi je odbili da je bilo online plaćanje ali ako bi onda im je novi stistem baš bezveze.

Isto sa Visom pre neki dan, neće Paypass, prošlo posle kucanja PINa.
Nadam se da je samo neko pakovanje/sređivanje sistema. Nakon nekog vremena (i.e. jednom godišnje) je i ok, ali ovako svakih mesec-dva.. :rolleyes:
 
Koliko je ovo JADNA I BEDNA banka, ja ne mogu da verujem. Ubacim neki vaucer od 5k na Ananasu, i posto cifra treba da predje 5k da bi se iskoristio vaucer, krenem da platim 167 dinara karticom ove BEDNE banke. Najpre se NE UCITA stranica eway2pay, tj. ucita se prazno (belo) - SMS mi je stigao, ali nemam gde da ga ukucam. Sacekam, nema znakova zivota - odradim refresh, opet stigne SMS - sada invalid request, opet nemam gde da upisem kod.

Krenem ponovo u korpu, da platim IPS normalne RF banke, ukucam Ananas kod - KAD ONO SAD NE RADI KOD, pojela ga Komercijalna banka svojim uzasnim servisima, i sutra moram da se natezem sa podrskom Ananasa jer su Slovenci razvalili i ono malo usluga koje su radile.
 
Pa kakve veze ima eway2pay sa komercijalnom bankom?
 
Kako nema, jesam li ja odabrao njihovu platformu ili banka?!
 
Tu karticu si ranije trebao da dodas na Ananas i da se ne zezas.
Vaucer mogu da ti odblokiraju.
I do Ananasa je, a ne banke.
Imao sam takav problem sa barem 3 banke i razlicite kartice...
 
Ne želim nigde da čuvam karticu ako ne moram, iako je prepaid.
 
eway2pay je valjda Intezin kartični procesor, a i pošto samo sa njima rade podelu na rate, onda im je to u globalu i za ecommerce. Možda IPS radi kroz WSPay, a on je isto posredstvom Inteze.
 
Tu karticu si ranije trebao da dodas na Ananas i da se ne zezas.
Vaucer mogu da ti odblokiraju.
I do Ananasa je, a ne banke.
Imao sam takav problem sa barem 3 banke i razlicite kartice...

Imam upravo sličnu situaciju kao @Jericho stigne SMS, ali link 3ds.kombank zabaguje, refresh, stigne drugi sms, ukucam… transakcija neuspešna. Probano i sa Masterom koji je bio sačuvan, isto..
Srećom pa mi je bar vaučer automatski reaktiviran.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Epilog, kao što sam prvo i pomislio, morale su opet da se fizički "reaktiviraju" kartice unosom PIN-a i posle toga je plaćanje prošlo iz prve.
Iskreno se nadam da im ovo neće biti praksa i ubuduće.
 
Navodno su prošle nedelje završili prelazak na novi platni procesor, što ujedno znači da ponovo knjiže refundacije i uplate na karticu u evrima.
 
Za sve koji ne veruju u cuda cuda se desavaju.
Dosao mi je mail od Komercijalne da ce mi kartica biti dostavljena na kucnu adresu, za visu i za dinu.
Znaci nema vise x odlazaka u banku, niije stigla, ne mogu da je nadju, otisla u nepoznatom pravcu, nema koverte sa pinom i slicno:):):)
 

Prilozi

  • kombanka.jpg
    kombanka.jpg
    148.6 KB · Pregleda: 40
Poznanik mi je poslao oko 100e na devizni a stiglo je manje od 50%. Ranije sam imao slicnu situaciju kad sam slao novac a banka posrednica uzela oko 10%, ali ovo sad je bas veliki procenat. Kod njega kazu da se najverovatnije to i sad desilo, a meni nije jasno kako je moguce da jednom dobijem pun iznos a drugi put samo polovinu? Zna li neko kako to funkcionise i ko moze da proveri gde je zavrsio taj novac?
 
Da li neko zna da li banka blokira kartice kada istekne lična karta?
 
@tiha probaj sa slanjem očitane lične u pdf-u na [email protected]. Dok je bila Komercijalna, morao sam da ih zovem telefonom pre otvaranja Start seta da dovršimo zahtev. Ako ne odgovore, zovi 19939 (naplaćuje se preko pretplate ili iz kredita, odnosno najjeftinije je preko fiksnog).
Edit: pošto se moj post završava na ovoj strani, mejl za slanje nove lične je [email protected] mada smatram da ih ne bi trebalo poštedeti spamova, kao što ni oni ne štede korisnike istim.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno