Šta je novo?

Komercijalna banka

nastavak priče nlb visa prepaid, tvrde da smo dobili pin u crnoj koverti, što definitivno nismo...tek bi crnu kovertu zapamtili...samo znam da kad smo podizali karticu da su jedva pronašli kovertu u kojoj je bio samo tipski ugovor i to je bilo sve...nismo to ni registrovali do pre neki dan jer smo karticu koristili samo za online plaćanje, računali smo da je sve unutra...

ukratko, kartica blokirana i kao jedini način da povratimo pin je kažu da otvorimo tekući račun u nlb ( koji nam baš nije potreban), kako bismo povratili pin kroz aplikaciju...ali, zar neće i aplikacija da traži stari pin kako bi mogao da upišeš novi?

koliko vidim bankama je izuzetno stalo da ako je potrebno na silu ljudima uguraju aplikaciju niz grlo...sve to u cilju naše sigurnosti, koja je aplikacijom samo dodatno kompromitovana ( krađa telefona itd)...

da li i druge banke imaju ovakve visa prepaid kartice na koje točiš dinare za online plaćanje, i za koju ne moram da imam račun u toj banci. jer ćemo verovatno probati sa karticom neke druge banke? imate neku preporuku?
 
Poslednja izmena:
Poštanska štedionica VISA, euro bank direktna master
intesa ima neku visa karticu samo za online plaćanje, koja i nema pin kod, kakva je ona? zanimaju me samo prepaid kartice koje ne moraju da budu vezane za neki račun u toj banci...
 
Poslednja izmena:
Pouzdano znam da nije. PŠ se tek 2018. pojavila na severu Kosova preuzimanjem Jugbanke. U enklavama su postavili bankomate u okviru poslovnica pošta. Verovatno je to bila priprema za prodaju državne KB, jer su svakako očekivali da privatnik koji uzme KB neće sačuvati poslovnice na Kosovu. Po istom sistemu je PŠ preuzela KB u Republici Srpskoj.

Ako ništa NLB Kosovo ima poslovnicu u Severnoj Mitrovici i bankomate u Zubinom Potoku i Leposaviću, pa barem ko prima platu u dinarima u NLBKB, može bez provizije dizati u evrima (NLB grupa).
Cao, da li mogu negde da nadjem pismeno informaciju da se moze bez provizije podizati?

Pisao sam NLB u Srbiji i na Kosovu da mi kazu, narocito NLB Kosovo jer oni obicno uzimaju 5EUR po podizanju, mada oni su mi odgovorili da pitam banku u Srbiji (jer NLB Srbija moze da mi odgovori zasto NLB Kosovo uzima proviziju??). Pisao sam im opet da mi pojasne proviziju jer je oni naplacuju.

Hvala unapred
 
intesa ima neku visa karticu samo za online plaćanje, koja i nema pin kod, kakva je ona?
Od početka naplate deviznog računa, karticama se više ne dodeljuje namenski, već vezuje za tekući devizni. Ne naplaćuje se jedino kada je prazan, odnosno ima ispod potrebnog iznosa za vođenje računa.
zanimaju me samo prepaid kartice koje ne moraju da budu vezane za neki račun u toj banci...
Sve kartice su vezane za račun u banci, samo što u slučaju debit prepaid je taj račun namenski, odnosno poklon karticama se određuje platni instrument male novčane vrednosti do 15k dinara i ne personalizovane su (ne vode se ni na koga, ako je to problem u slučaju blokade zbog izvršenja pa da nekako to izbegneš).
U slučaju da to nije problem, ti možeš da otvoriš i iRačun pa podatke virtuelne i plastične kartice pregledavati u aplikaciji. Jedino što bi plastičnu morao da provučeš na bankomatu isplatom, odnosno besplatnom promenom pina ili aparatu u prodavnici pa ako budeš hteo, onda da je uništiš ili odložiš.
Pisao sam NLB u Srbiji i na Kosovu da mi kazu, narocito NLB Kosovo jer oni obicno uzimaju 5EUR po podizanju, mada oni su mi odgovorili da pitam banku u Srbiji (jer NLB Srbija moze da mi odgovori zasto NLB Kosovo uzima proviziju??). Pisao sam im opet da mi pojasne proviziju jer je oni naplacuju.
Napiši prigovor i nemoj da im se obraćaš u formi redovnog dopisa. Ako u tarifama stoji da je podizanje u NLB grupi bez naknade, pozovi se na taj tarifni stav i traži storniranje svih naplaćenih naknada.
 
nastavak priče nlb visa prepaid, tvrde da smo dobili pin u crnoj koverti, što definitivno nismo...tek bi crnu kovertu zapamtili...samo znam da kad smo podizali karticu da su jedva pronašli kovertu u kojoj je bio samo tipski ugovor i to je bilo sve...nismo to ni registrovali do pre neki dan jer smo karticu koristili samo za online plaćanje, računali smo da je sve unutra...

ukratko, kartica blokirana i kao jedini način da povratimo pin je kažu da otvorimo tekući račun u nlb ( koji nam baš nije potreban), kako bismo povratili pin kroz aplikaciju...ali, zar neće i aplikacija da traži stari pin kako bi mogao da upišeš novi?

koliko vidim bankama je izuzetno stalo da ako je potrebno na silu ljudima uguraju aplikaciju niz grlo...sve to u cilju naše sigurnosti, koja je aplikacijom samo dodatno kompromitovana ( krađa telefona itd)...

da li i druge banke imaju ovakve visa prepaid kartice na koje točiš dinare za online plaćanje, i za koju ne moram da imam račun u toj banci. jer ćemo verovatno probati sa karticom neke druge banke? imate neku preporuku?
Uz karticu se dobija "sigurnosna" koverta (oni je verovatno zovu "crna") gde se ne moze procitati PIN spolja, vec tek kad se otvori i odlepi "prozor", verovatno si je izgubio.
Nije losa ova kartica, ja sam zadovoljan sto sam je ostavio kada sam ugasio racun u NLB, drugo resenje je da ti IZDAJU NOVU (iako se placa, jeftinija je varijanta nego otvaranje racuna) - ali svakako ti moraju novac sa trenutne kartice isplatiti.
 
Uz karticu se dobija "sigurnosna" koverta (oni je verovatno zovu "crna") gde se ne moze procitati PIN spolja, vec tek kad se otvori i odlepi "prozor", verovatno si je izgubio.
Nije losa ova kartica, ja sam zadovoljan sto sam je ostavio kada sam ugasio racun u NLB, drugo resenje je da ti IZDAJU NOVU (iako se placa, jeftinija je varijanta nego otvaranje racuna) - ali svakako ti moraju novac sa trenutne kartice isplatiti.
znaš kako, kad smo otišli po karticu 20 minuta je službenica tražila kovertu, bukvalno tipa ne može da je nađe...na kraju smo dobili jednu kovertu, na koju dalje nismo obraćali pažnju jer nam pin nije ni bio potreban, karticu smo koristili samo za online plaćanje...

kad je kartica blokirana pre neki dan smo potražili dokumentaciju i u toj koverti našli samo tipski ugovor...imamo inače i druge kartice, svaka ide u svoju fasciklu, i za svaku imamo pin...pretpostavljam da nije nemoguće da nekad i banka napravi propust...ali ajd, neka bude da smo mi to izgubili/zaturili, ali ima ljudi koji i zaborave pin, ta procedura u kojoj ti pin ne možeš da povratiš osim kroz aplikaciju mi je suluda...i dalje ne znam ni to kako funkcioniše, jer pretpostavljam da pre unošenja novog pina aplikacija traži da upišeš stari?

kartica je ok sama po sebi, ali ostaje i pitanje zašto je blokirana iz čista mira, do pre neki dan smo normalno naručivali...
 
Ne znam kako si ikad koristio tu karticu kada prvo korištenje mora biti uživo na pos-u/bankomatu sa pinom
 
Cao, da li mogu negde da nadjem pismeno informaciju da se moze bez provizije podizati?

Pisao sam NLB u Srbiji i na Kosovu da mi kazu, narocito NLB Kosovo jer oni obicno uzimaju 5EUR po podizanju, mada oni su mi odgovorili da pitam banku u Srbiji (jer NLB Srbija moze da mi odgovori zasto NLB Kosovo uzima proviziju??). Pisao sam im opet da mi pojasne proviziju jer je oni naplacuju.

Hvala unapred

U tarifniku NLB Komercijalne Srbija stoji da na bankomatima NLB grupe nema provizije za podizanje novca. NLB Kosovo je deo NLB grupe. Mislim da je minimum za podizanje 50 EUR.

U Tarifniku NLB Kosovo sam našao da je 5 EUR naknada za transfere iz jedne članice NLB grupe u drugu. Ali to nema veze sa podizanjem novca na bankomatu. To je za prebacivanje sa računa na račun. NLB Kosovo ima naknade za podizanje sa bankomata u zavisnosti od paketa (od besplatno do 0,30 EUR) ali sa karticama NLB Kosovo, ne za druge banke.

Svakako, NLB Komercijalna Srbija neće naplatiti nikakvu naknadu, a NLB Kosovo ako ima neku naknadu, ona mora jasno da bude iskazana tokom samog procesa podizanja novca, ali nju nisam nigde našao u tarifniku NLB Kosovo, te ne bi trebala da postoji. Najpovoljniji način bi bio vezati Visa ili Master karticu NLB Komercijalne Srbija sa deviznim računom za devizne transakcije u oviru nekog od Set paketa i pre podizanja novca u aplikaciji promeniti dinare u evre (razlika kupovni-prodajni je 1 din za Set pakete, što je ok).

Viđao sam u poslednje vreme dosta ljudi ispred NLB bankomata u Severnoj Mitrovici, tako da mislim da sve više ljudi koristi ovu mogućnost. NLB Kosovo je nedavno otvorio filijale i u Leposaviću i Zubinom Potoku (uz već postojeće u Severnoj Mitrovici, Gračanici i Štrpcu), tako da očigledno gledaju da pokriju srpske sredine u nedostatku srpskih banaka koje su zatvorene.
 
Svejedno mora da postoji i drugi nacin, nego je mozda sluzbeniku jedina poznata metoda preko aplikacije.
 
U tarifniku NLB Komercijalne Srbija stoji da na bankomatima NLB grupe nema provizije za podizanje novca. NLB Kosovo je deo NLB grupe. Mislim da je minimum za podizanje 50 EUR.

U Tarifniku NLB Kosovo sam našao da je 5 EUR naknada za transfere iz jedne članice NLB grupe u drugu. Ali to nema veze sa podizanjem novca na bankomatu. To je za prebacivanje sa računa na račun. NLB Kosovo ima naknade za podizanje sa bankomata u zavisnosti od paketa (od besplatno do 0,30 EUR) ali sa karticama NLB Kosovo, ne za druge banke.

Svakako, NLB Komercijalna Srbija neće naplatiti nikakvu naknadu, a NLB Kosovo ako ima neku naknadu, ona mora jasno da bude iskazana tokom samog procesa podizanja novca, ali nju nisam nigde našao u tarifniku NLB Kosovo, te ne bi trebala da postoji. Najpovoljniji način bi bio vezati Visa ili Master karticu NLB Komercijalne Srbija sa deviznim računom za devizne transakcije u oviru nekog od Set paketa i pre podizanja novca u aplikaciji promeniti dinare u evre (razlika kupovni-prodajni je 1 din za Set pakete, što je ok).

Viđao sam u poslednje vreme dosta ljudi ispred NLB bankomata u Severnoj Mitrovici, tako da mislim da sve više ljudi koristi ovu mogućnost. NLB Kosovo je nedavno otvorio filijale i u Leposaviću i Zubinom Potoku (uz već postojeće u Severnoj Mitrovici, Gračanici i Štrpcu), tako da očigledno gledaju da pokriju srpske sredine u nedostatku srpskih banaka koje su zatvorene.
Hvala na odgovoru.

Video sam da NLB Srb ne naplacuje kada je u pitanju NLB Group, ali nisam isto video u tarifniku NLB Kosovo, pa cekam odgovor, valjda ce dati konkretan odgovor. Mada sam u medjuvremenu video na Twitteru ovo - tako da izgleda da je NLB Srb svesna i vec prijavila NLB Slo ovu situaciju, tako da, videcemo.

Moracu da proverim sa nekim ko koristi NLB za podizanje novca, zato sto nemam racun u toj banci, ali bih otvorio ako je stvarno tacno da provizije nema kada se podizu evri.

Hvala jos jednom na odgovoru.
 

Prilozi

  • WhatsApp Image 2025-01-08 at 12.35.50.jpeg
    WhatsApp Image 2025-01-08 at 12.35.50.jpeg
    83.3 KB · Pregleda: 33
@philiptbh ti imaš obligacioni odnos, odnosno ugovor sa srpskom NLB bankom, ona ti naplaćuje fantomske provizije i njoj pišeš prigovor da ti vrati sve što je naplaćeno bez osnova. Tebe ne bi trebalo da interesuje poslovna politika NLB tkz. republike Kosova, jer nemaš nikakve veze sa njima, osim što koristiš mogućnost i olakšicu koju je tvoja banka u svojim tarifama istakla.
 
Hvala na odgovoru.

Video sam da NLB Srb ne naplacuje kada je u pitanju NLB Group, ali nisam isto video u tarifniku NLB Kosovo, pa cekam odgovor, valjda ce dati konkretan odgovor. Mada sam u medjuvremenu video na Twitteru ovo - tako da izgleda da je NLB Srb svesna i vec prijavila NLB Slo ovu situaciju, tako da, videcemo.

Moracu da proverim sa nekim ko koristi NLB za podizanje novca, zato sto nemam racun u toj banci, ali bih otvorio ako je stvarno tacno da provizije nema kada se podizu evri.

Hvala jos jednom na odgovoru.

Tarifa je od 04.11.2024. ne 04.12.2024.

Ipak sam našao sledeće u cenovniku NLB Kosovo:


Podizanje novca na bankomatima NLB Banke sa
inostranim karticama
5€


Naknada za dinamičku konverziju valuta (DCC)
za podizanje novca na bankomatu - sa non euro
karticama (Master i VISA)
7% za podizanje novca sa bankomata


Dakle, ovo prvo je očigledno ta naknada od 5 evra, koja ipak mislim da bi trebala biti predmet žalbe jer nigde nema tog troška unutar NLB grupe.

Ovo drugo (7% i katastrofalan kurs) se može izbeći kao što sam predložio. Prebaciti dinare u evre u aplikaciji NLBKB (kod Set paketa trenutni kurs oko 117.6), Master ili Visu vezati za devizni račun za devizna plaćanja i onda podići novac. Dakle, nikako ne dizati novac ukoliko direktno sa dinarskog računa inače sledi "dinamička konverzija valute" sa katastrofalnim kursem + 7%.
 
@philiptbh ti imaš obligacioni odnos, odnosno ugovor sa srpskom NLB bankom, ona ti naplaćuje fantomske provizije i njoj pišeš prigovor da ti vrati sve što je naplaćeno bez osnova. Tebe ne bi trebalo da interesuje poslovna politika NLB tkz. republike Kosova, jer nemaš nikakve veze sa njima, osim što koristiš mogućnost i olakšicu koju je tvoja banka u svojim tarifama istakla.

Imao sam takve provizije na bankomatima u inostranstvu. Tebe bankomat obaveštava da banka sa čijeg bankomata dižeš novac će ti naplatiti proviziju i ti imaš opciju da prihvatiš ili odustaneš. Ako prihvatiš, iznos novca koji si podigao + provizija banke na čijem si bankomatu podigao novac je tvojoj banci vidljiva kao jedan iznos, tj. kao da si podigao novac u tom iznosu. Ti si pristao na to prema banci sa čijeg si bankomata podigao novac i tvoja matična banka nema nikakve veze sa tim. E sad, to su banke koje nemaju jedna sa drugom ništa. U ovom slučaju je sve u okviru NLB grupe, te bi moralo da bude rešeno žalbom, bar što se naknade od 5 evra tiče. Naknada od 7% "dinamičku konverziju valuta" i lopovski kurs te "dinamičke konverzije" sam već napisao kako se može izbeći. Naravno, sve deluje kao još jedno podmetanje noge od strane Šiptara.
 
Imao sam takve provizije na bankomatima u inostranstvu. Tebe bankomat obaveštava da banka sa čijeg bankomata dižeš novac će ti naplatiti proviziju i ti imaš opciju da prihvatiš ili odustaneš. Ako prihvatiš, iznos novca koji si podigao + provizija banke na čijem si bankomatu podigao novac je tvojoj banci vidljiva kao jedan iznos, tj. kao da si podigao novac u tom iznosu. Ti si pristao na to prema banci sa čijeg si bankomata podigao novac i tvoja matična banka nema nikakve veze sa tim. E sad, to su banke koje nemaju jedna sa drugom ništa. Naknada od 7% "dinamičku konverziju valuta" i lopovski kurs te "dinamičke konverzije" sam već napisao kako se može izbeći. Naravno, sve deluje kao još jedno podmetanje noge od strane Šiptara.
Definitivno je DCC podmetanje noge, jer autokonverziju bi trebalo da radi matična banka, odnosno naša NLB. Svakako, to je druga priča i osnovna premisa je da korisnik ima povezanu karticu na deviznom računu sa kojeg podiže u okviru grupacije bez naknade.
 
I mene isto zanima? I da li je moguca zamena obične za beskontaktnu bez plaćanja?
 
Da li je moguca zamena obične za beskontaktnu bez plaćanja?
Ako su od juna izdate sa čipom, može da se uputi prigovor banci i traži beskontaktna, s obzirom na to da je inicijativa narodne banke bila da početak izdavanja krene od 1.6.2024. U suprotnom, čekaćeš reizdavanje.
 
Ako su od juna izdate sa čipom, može da se uputi prigovor banci i traži beskontaktna, s obzirom na to da je inicijativa narodne banke bila da početak izdavanja krene od 1.6.2024. U suprotnom, čekaćeš reizdavanje.
Hvala na odgovoru, ipak sam je dobio pre 1.6.
 
VISA paywave osnovna - moze uplata isplata eur na bankomatima .... dodatna NE moze da znate
VISA paywave osnovna - moze u Google pay i NLB pay ........................... dodatna za sada ne ...
ali cekam da jave poslao sam im email sa screenshots posto koci kod verifikacije ;-)
 
Predao zahtev za izdavanje Visa Prepaid, rečeno da stiže za dve nedelje. Nakon 3 i po nedelje nikakva informacija od strane banke. Nisam klijent banke, prvi put sam imao iskustvo sa NLB Komercijalnom i stičem utisak da su dosta neozbiljni
 
Banka ne šalje obaveštenje kada izrade kartice, sa razlogom su rekli da stiže za 2 nedelje da dođeš po njih
Nije baš skroz tačno... Dugogodišnji sam klijent. Mnoge kartice sam menjao, dobijao...
Nekada dobijem sms kada je stigla u moju filijalu iz BG a nekada NE. Odel i pitam, budu razni izgovori što nije stigla posle tog vremena koje su sami rekli. Bilo je varijanti kako tamo neka firma koja pravi te kartice ima neki problema i tako... ali tek kad odeš sam da proveriš. U principu DOĐI OPET DA ČEKAŠ U REDU.
 
Predao zahtev za izdavanje Visa Prepaid, rečeno da stiže za dve nedelje. Nakon 3 i po nedelje nikakva informacija od strane banke. Nisam klijent banke, prvi put sam imao iskustvo sa NLB Komercijalnom i stičem utisak da su dosta neozbiljni
Nema pravila da li su je izradili ili ne, jer im je svejedno da li gube klijente. Zasto nisi uzeo prepaid karticu banke ciji si klijent?
 
Biće da zavisi od filijale u kojoj stižu kartice, slično kao i u Intezi, dešava se da ne označe da su kartice izrađene i onda nikakvo obaveštenje ni ne stigne.

Ja sam do sad uvek dobijao SMS poruku da je kartica gotova.
 
Nema pravila da li su je izradili ili ne, jer im je svejedno da li gube klijente. Zasto nisi uzeo prepaid karticu banke ciji si klijent?
Odgovarala mi je ova
Nema pravila da li su je izradili ili ne, jer im je svejedno da li gube klijente. Zasto nisi uzeo prepaid karticu banke ciji si klijent?
Banke čiji sam klijent nemaju ovakvu karticu u ponudi, treba mi jedna bas prepaid pa sam podneo zahtev
 
Nazad
Vrh Dno