Šta je novo?

koliki vam je račun za struju?

  • Začetnik teme Deleted member 30833
  • Datum pokretanja
......У оквиру унапређења квалитета услуга купцима електричне енергије у ЕПС АД Београд, Огранак ЕПС Снабдевање омогућио је доставу рачуна за електричну енергију у електронском облику свим купцима на гарантованом снабдевању (домаћинства и мали купци). Овако достављен рачун је идентичан рачуну у папирном облику, који бисте добили поштом........„Електропривреда Србије“ ће свим купцима, који се одлуче за овакав начин доставе рачуна, сваког месеца одобрити попуст у износу од 50,00 динара........(y)(y)(y)
 
Koliko im treba da raskinjiže račun? Plaćen račun 25.1 i dalje stoji dugovanje na portalu:rolleyes:
 
Ja izabrao ovu opciju, čisto da mi poštar ne puni sanduče. Taj račun sam uvek samo bacio, bez otvaranja. Ima online račun, a banka vrši automatsko plaćanje. Papir ne znači ništa.
 
Ja izabrao ovu opciju, čisto da mi poštar ne puni sanduče. Taj račun sam uvek samo bacio, bez otvaranja. Ima online račun, a banka vrši automatsko plaćanje. Papir ne znači ništa.
A može li se vratiti ponovo na papir ako se predomisliš nekad, može li isto preko sajta?
 
A može li se vratiti ponovo na papir ako se predomisliš nekad, može li isto preko sajta?
Da. Imaš na delu https://portal.eps.rs/bills da izabereš "Način dostave računa". Stisni dugme "Promeni" i izaberi "Način dostave". Iz padajućeg menija imaš samo 2 opcije "1 - Elektronski" i "2 - Putem pošte".
Idi na sajt i biće ti sve jasno. Ne pada mi na pamet kako bi neko mogao da pogreši. Što bi rekli "foolproof".
 
Da. Imaš na delu https://portal.eps.rs/bills da izabereš "Način dostave računa". Stisni dugme "Promeni" i izaberi "Način dostave". Iz padajućeg menija imaš samo 2 opcije "1 - Elektronski" i "2 - Putem pošte".
Idi na sajt i biće ti sve jasno. Ne pada mi na pamet kako bi neko mogao da pogreši. Što bi rekli "foolproof".
Video sam da ima opciju da se promeni, samo nisam bio siguran da ima opcija i da se vrati, pošto si ti izabrao znači i dalje imaš opciju da vratiš na papirni račun. Uglavnom bude opcija u jednom smeru, pa kad se prebacis onda vise ne nudi opciji za vraćanje.
 
......У оквиру унапређења квалитета услуга купцима електричне енергије у ЕПС АД Београд, Огранак ЕПС Снабдевање омогућио је доставу рачуна за електричну енергију у електронском облику свим купцима на гарантованом снабдевању (домаћинства и мали купци). Овако достављен рачун је идентичан рачуну у папирном облику, који бисте добили поштом........„Електропривреда Србије“ ће свим купцима, који се одлуче за овакав начин доставе рачуна, сваког месеца одобрити попуст у износу од 50,00 динара........(y)(y)(y)
Slao im na onaj email za dva mesta koja ne mogu da se ubace na portalu jer podaci nisu tacni, isti odgovor dobio dodjite u poslovnicu bla bla... Za suprugu i lokal cu i da resim mozda ali pazite, ona je potpisala novi ugovor kao pravno lice posto se lokal i salon vodi na nju sve i to u oktobru sad i opet podaci nisu tacni u bazi. Isto je bilo i pre ovog napada sto imali tako da ostaje da su totalni da ne kazem sta.
Za selo, vodi se na umrlo lice, naslednik je zena od 80god koja je tesko pokretljiva i od toga nema nista.
A sve sam imao digitalno lepo ranije i sve su uspeli da u$eru.
 
Slao im na onaj email za dva mesta koja ne mogu da se ubace na portalu jer podaci nisu tacni, isti odgovor dobio dodjite u poslovnicu bla bla... Za suprugu i lokal cu i da resim mozda ali pazite, ona je potpisala novi ugovor kao pravno lice posto se lokal i salon vodi na nju sve i to u oktobru sad i opet podaci nisu tacni u bazi. Isto je bilo i pre ovog napada sto imali tako da ostaje da su totalni da ne kazem sta.
Za selo, vodi se na umrlo lice, naslednik je zena od 80god koja je tesko pokretljiva i od toga nema nista.
A sve sam imao digitalno lepo ranije i sve su uspeli da u$eru.
Ja dobio odgovor, otišao u poslovnicu, predao zahtevano, sačekao malo i sutradan se ulogovao na portal a štampani dokument dobio nakon nedelju dana......Nema pravila......Svaki slučaj je posebna priča..... Ipak, potrebno je malo strpljenja i upornosti.....Biće.;)
 
A sta da im nosi opet kad pre 4 meseca sve to nosila vec i novi ugovor potpisan, ne razumem? Predhodni je bio od 2016 do 2023 i sve radilo kako treba na starom sajtu, sad samo neki problemi i nista ne radi.
 
Napon, ne voltaža. Naravno da će da potroši više, merim meračem mikrotalasnu na primer, ona vuče 1,2kW i treba joj više vremena da zagreje nego na 220V.
Merac bio zabrljavio, mikrotalasna trosi 900W na ovako niskom naponu dok kada je 220V onda vuce 1200W.
 
meni posle novembarskog koji je bio 16.000 i skoro 200% više kWh YoY sada stigao neuobiajeno manji račun sa 24% manje potrošnje YoY
 
Lupetali su potrošnju, pa ako prođe, prođe.
A sve pod velom, nismo mi krivi, hakeri su.
Ovo mi nije jasno. Kako misliš lupetali? Ubeležili veću cifru, nego što je na brojilu? Ako su to i uradili, kako će za sledeći mesec? Valjda bi svako prvo to proverio kad mu stigne račun.
Pitam ovo, pošto sam u inostranstvu, a deca su u BGD i stigao mi je račun na 12000din, a inače je oko 7000-8000 već par godina unazad. Naravno i to je previše, pošto imam centralno, a svi oko mene su za skoro isti stan plaćali oko 5000 i govorili mi da nešto nije u redu. Ja budala, ćutim i plaćam. Sad kad čitam ovu temu, odjednom mi se upali lampica i sebe svrstah u ”ako prođe, prođe”. Izgleda da im je prošlo, pogotovo što od ozbiljnijih potrošača imam sve standardno, klinci mašinu za pranje i sušenje puštaju noću, ne kuvaju ništa posebno, bojler 80l radi 24/7, naravno sve je led rasveta i to je to. Doduše, imam u svakoj sobi Fujitsu inverter (4 kom 9-ke), novije proizvodnje, ali one rade samo leti, tako da mi je čudno da ne smanjuju račun od septembra, nego i dalje stiže uredno 8000, a sad još više.😤
 
stigao mi je račun na 12000din, a inače je oko 7000-8000 već par godina unazad
Pošto si u inosotranstvu verovatno ne znaš da je u Srbiji par godina u nazad poskupljivala struja i to ne malo.
Pre par godina prosečna cena sa porezima je bila 11.32 din/kWh sada je 15.57 din/kWh
Odmah da te obavestim da nismo stali sa poskupljenjima i ima bar još jedno u maju, u dogovoru sa MMF-om (a posle će ih biti verovatno još, van dogovora sa MMF-om). Očekuj za par godina u budućnosti da će ti račun biti sigurno preko 15.000 din.
Jedini način da znaš da li su lupetali je da porediš potrošnju u kWh, a ne iznos u dinarima.
 
Ovo mi nije jasno. Kako misliš lupetali? Ubeležili veću cifru, nego što je na brojilu? Ako su to i uradili, kako će za sledeći mesec? Valjda bi svako prvo to proverio kad mu stigne račun.
Norveška beše…:)….živiš u normalom i uređenom sistemu, pa je logično što postavljaš ovakva pitanja.
 
Pa jeste se događalo da kako reče "lupetaju" potrošnju. tj, ne očitaju brojilo pa "lupe" neku cifru ali to se ispravi na sledećem računu. Jedan put mi se dogodilo da je tako bilo dva meseca a posle došao račun po kome sam preplatio za neki iznos.
 
Norveška beše…:)….živiš u normalom i uređenom sistemu, pa je logično što postavljaš ovakva pitanja.
Holandija.🙂
Ovde bukvalno da ne plaćam struju. Imam jedan solarni panel na krovu, koji proizvede u zemlji bez preteranog sunca toliko struje, da sam za prošlu godinu trebao da doplatim 12 eura. Dakle, na struju od većih potrošača radi samo indukciona ploča, rerna i mašine za pranje i sušenje veša. Ostalo je na gas. Pola januara i ceo avgust sam u Srbiji, uz povremeni dolazak po nedelju dana. Višak struje koju proizvedem se vraća ED-u i kad se na kraju oduzme potrošena od proizvedene uglavnom budem u plusu. Što se ostalih računa tiče, kablovska i internet od 1GB je 75e, voda 30e, gas oko 150-200 (grejanje u grejnoj sezoni i topla voda) - prosečno bude oko 100e, mobilni 30e (sve neograničeno u EU) i smeće 280e godišnje. Ispade manje nego u Beogradu. Kuća je 120m2 životnog prostora, kategorisana sa AAA. Tako je već nekoliko godina uz jedno veće odstupanje (gas) kad je počeo rat u Ukrajini, ali to je trajalo 7-8 meseci i do sad se vratilo u normalu.
U Beogradu su mi mesečne komunalije bile oko 30000din, a sad će biti još veće za manji stan, pa zato pitam. Bilo mi je čudno, pa sam mislio da treba da reagujem pošto vidim da svi podnose žalbe.
 
Poslednja izmena:
Zašto se porede troškovi Holandija vs Beograd, a ne Srbija vs Amsterdam?
Naša kuća od 140m2 sa četiri člana domaćinstva, ima duplo manje troškove od tvoje u Holandiji, a nemamo solarne panele.
Kada budemo stavljali solarne panele, sigurno ćemo staviti više od jednog, kao što ti imaš (mada mi nije jasan smisao korišćenja jednog jedinog panela). Pre bih dodao još i rešio se gasa.

Siguran sam da je u Holandiji mnogo ugodniji život nego u Srbiji (ili ne daj bože Beogradu).
Jedan prijatelj je imao običaj da kaže "ne možeš toliko da uštediš koliko možeš da zaradiš" - u prevodu možeš da uštediš maksimalno da ti troškovi budu 0 dinara. A možeš da zaradiš milione (ako znaš kako). Nije isto da li imaš mesečne troškove od 250€ i zaradu od 2500€ u Holandiji ili 125€ i zaradu od 1250€ u Srbiji.
 
Zašto se porede troškovi Holandija vs Beograd, a ne Srbija vs Amsterdam?
Ne poredim, samo konstatujem s obzirom da mi je stigao drastično veći račun za struju za ono što realno može da se potroši po ceni od 15din/kwh. Logično bi bilo da u Holandiji troškovi budu 3x veći, kao što je i bilo do pre neku godinu. Shodno tome, interesovalo me je da li je to stvarno tako ili je kako mnogi pišu u ovoj temi, u pitanju krađa.
Naša kuća od 140m2 sa četiri člana domaćinstva, ima duplo manje troškove od tvoje u Holandiji, a nemamo solarne panele.
Tako bi i trebalo da bude.😉 Zato mi je i bilo čudno, pa sam pomislio da je u pitanju neka greška i da sam od onih koji je naseo na APP, te sam se uključio u diskusiju.
Siguran sam da je u Holandiji mnogo ugodniji život nego u Srbiji (ili ne daj bože Beogradu).
Jedan prijatelj je imao običaj da kaže "ne možeš toliko da uštediš koliko možeš da zaradiš" - u prevodu možeš da uštediš maksimalno da ti troškovi budu 0 dinara. A možeš da zaradiš milione (ako znaš kako). Nije isto da li imaš mesečne troškove od 250€ i zaradu od 2500€ u Holandiji ili 125€ i zaradu od 1250€ u Srbiji.
Zavisi kako se snađeš.😉 Ni ovde ne teče med i mleko. Kao što rekoh, sve je bilo 3x skuplje nego u Srbiji, ali sad se skoro izjednačilo. U tome je poenta.

Elem, da više ne raspravljamo o ovome i ne idemo u Off, jer mi nije bila namera da bilo šta poredim, već me je samo zanimalo, pošto je neko spomenuo da “lupetaju” cifre na računu, da li treba da podnesem žalbu EDB-u ili da i dalje plaćam račune kao i do sada, koliki god bili.
 
Proveri na satu potrošnju i uporedi sa računom. Ako se nešto ne slaže podnesi žalbu.
Ne verujem da je naplaćeno po većoj ceni po kWh. Pre će da bude da je greška u pogrešnom očitavanju, a to nije veliki problem pošto u sledećm mesecu će ispasti da ste trošili jako malo. Čak može da upadnete u veliki popust za taj drugi mesec.
Da li vredi da se računa razlika izgubljenog popust jednog i dobijenog popusta drugog meseca, ne znam. Isto važi i za kalkulacije u zelnoj ili plavoj zoni...

Mislim da treba da se svaki račun proveri pre nego što se plati. Ako baš hoćeš da se rešiš te brige, instaliraj neki pametni merač potrošnje na svojoj strani na svakoj fazi i znaćeš svakog meseca, dana i sata koliko si potrošio struje. Pa ako ima velikih odstupanja od EDB sata onda troši vreme na reklamacije i žalbe.
 
Imate predhodni racun na kome pise stanje, pogledajte koliko je sad na brojilu pa uporedite i prijavite.
 
Meni očitali 84kw manje sto bi trebalo da bude još 2000 dinara više od prilike. U oktobru su mi recimo napisali duplo više kilovata, ja prijavio, dao novo stanje, dva puta ponovio, ona opet pogrešno zapisala, došlo mi jeftine tarife duplo više. Nisam hteo opet da prijavim nego platio, a sledeci mesec mi doslo samo 3 kw jeftine. Sad neću ni da prijavim, platiću i tih 2000 dinara više jer sam već tako planirao pa će sledeći mesec da se uskladi valjda. Svakog meseca sam zapišem stanje baš iz ovih razloga, mnogo greše.
 
Web portal pokazuje da je potrošnja za januar u skladu sa potrošnjom iz prethodnih meseci tako da sada, barem kod mene, nema nelogičnih iznosa.
 
Januarski račun još veći od decembarskog sa skoro 500 kWh potrošnjom pa me zanima šta mi je za činiti? Uložena žalba za decembarski očigledno nije urodila plodom. Od većih potrošača zamrzivač, bojler i frižider koji naravno rade 24/7, veš mašina koja se uglavnom uključuje u jeftinoj tarifi (otprilike 5x sedmično) i šporet koji se doduše češće koristi u poslednje vreme (da ne navodim razloge zbog čega). Brojilo je pod katancem, pretpostavljam da ključ imaju samo ovi iz ED-a.
 

Prilozi

  • Screenshot_20240214-082627.png
    Screenshot_20240214-082627.png
    56 KB · Pregleda: 29
Требало би да има и управник или неко од станара, ако не, једино да се остави порука читачу да не закључа ормар.
 
Па и децембарски је био већи од претходног. Шпорет очас посла направи велику потрошњу, 100 киловатсати није нека забрињавајуће велика разлика. Провери са неким ко има кључ од бројила да ли је очитано ок, мада мени ово изгледа прилично нормално.
 
Nazad
Vrh Dno