Object fizika kakvu imamo u vecini igara danas (havok na primer) se izvrsava na CPU. Max Payne 2, HL2, Crysis su i gre koje imaju sjajan fizicki model, ali je - object fizika. Bazira se na koliziji primitive-sa, i takodje sluzi za ragdoll.
PhysX je takodje poput Havok-a, takodje "pokriva" object-fiziku i ragdoll, i to na CPU. To podrzava velika vecina UE3 igara.
GPU PhysX podrzava ne samo prostu interakciju objekata na sceni (casa koja padne sa stola, dve kutije koje se kotrljaju), vec simulira realno ponasanje materijala, fluida, partikla. Opet da pomenem- ne radi se o animaciji, vec o simulaciji u realnom vremenu (
APEX) .
Betmen u zavisnosti gde doskoci ili udari, unisti podlogu, skrshi komad zida, u fajtu lete papiri na sve strane, kad se puca, lete varnice i odskacu realno, a ne kao animacija koja se ponavlja....
Unistavanje objekata ide na nivo materijala, ne primitives-a. Realisticne tkanine, tecnosti, gasovi i sl, se ne mogu postici na CPU iz dobro poznatih razloga, tako da se jedino od GPU ocekuje da pogura stvari unapred.
Naravno, GPU akceleracija fizike je sad na losem glasu jer ga podrzava jedino "zla nvidia" i jedino PC, tako da je pljuje prilican broj igraca i tvrdi da je to "marketing", "sarena laza", "mrdanje plasta" i tome slicno. Sto je i razumljivo ... Uostalom, to je "samo" eye-candy koji ne utice na gameplay, jelte.
Medjutim, kada dodje OpenCL, i Compute Shader, videce se kome je zapravo u interesu da pogura GPU akceleraciju fizike, a kome da zadrzi status-quo, tj. prostu object fiziku koju "gura" CPU, i videcemo hoce li se misljenje promeniti kada AMD bude odlucio da podrzi tako nesto.