Šta je novo?

IT sličice 2025.

Možda je pripremljen za kablovsko povezivanje, pa zaista i nema problema.
 
Pa ni nema problema, morao sam da se snalazim. Rekoh može biti zanimljivo. Jedino što je disk kao disk djubre pa sad služi samo kao download folder.
 

Prilozi

  • 20250902_174622.jpg
    20250902_174622.jpg
    214 KB · Pregleda: 552
FB_IMG_1757680834062.jpg
 
1000011346.jpg
 
20251003-132501.jpg
 
1000011803.jpg
 
Треба додати и 8К:
КККККККК
 
od bloomberga ni manje ni vise, koji je nvidijin pulen (za sada)
1760017123669.png
 
558078913_25064641266481217_6021041174759665606_n.jpg
I just realised that the ‘dn’ in ‘page dn’ is ‘up’ upside down...
 
^^
Lokacija power tastera 🤦‍♂️

1000045002.jpg
 
1000012042.jpg
 
571238868_10162833100082496_3747330027462205042_n.jpg
Za njega kažu da je najružniji sajt na svetu.

Craigslist nema dizajn, nema šindiri mindiri, zaglavljen u 1998, nikad apdejtovan. Cela Amerika sve prodaje i kupuje preko Craigslista.

Craig Newmar sada zarađuje 700 miliona godišnje, a svojevremeno je odbio ponudu da ga proda za 11 milijardi: "Imam ja dovoljn novca", rekao je.

Craigslist je zanimljiv fenomen jer je jedan od najprofitabilnijih i najposećenijih sajtova na svetu — a izgleda kao da je dizajniran 1998. i nikada više nije dotaknut. Ipak, to je namerno. Evo nekoliko stvari koje ga čine „lean“ i gotovo genijalno bez dizajna:

Minimalizam kao filozofija, ne greška
Craig Newmark je od početka verovao da jednostavnost znači poverenje. Nema reklama koje iskaču, nema animacija, nema algoritama. Samo tekstualne liste. Korisnici znaju da kad odu tamo, dobiće ono što traže – direktno, bez distrakcije. To je UX iz doba pre „UX-a“.

Težak fokus na funkcionalnost, ne estetiku
Craigslist je “lean” jer radi samo ono što treba da radi: omogućava da se kupuje, prodaje, iznajmljuje i pronalazi posao. Ništa više. To je ekstremni primer Minimum Viable Producta koji je opstao decenijama. Njegov uspeh je dokaz da forma ne mora da prati funkciju – ako funkcija radi savršeno.

Nema rasta po svaku cenu
Dok su svi tech startapi jurili rast i investitore, Craigslist nikad nije uzimao VC novac. To znači da nije morao da juri “engagement”, “retention” i “monetization” po svaku cenu. Zato sajt nije morao da bude lepljiv, nego samo koristan. To je lean thinking u najčistijoj formi.

Stalnost gradi poverenje
Ljudi vole predvidljivost. Sajt izgleda isto 20 godina. To stvara osećaj kontinuiteta, skoro kao infrastruktura — kao voda iz slavine, ili struja. Kad znaš da nešto radi, ne menjaš ga da bi bilo „lepše“. Craigslist je praktično utility, a ne „product“.

Radikalna decentralizacija
Craigslist nema “personalizaciju” – korisnici sami biraju grad, kategoriju, i listu. Sve je ravno i jednako. To znači da nema manipulacije sadržajem, nema algoritamskog „feed-a“, i nema cenzure zasnovane na interesima platforme. To je lean governance model koji se svodi na poverenje u zajednicu.

Tehnička efikasnost
Ceo sajt radi sa minimalnim serverima i timom od nekoliko desetina ljudi, dok zarađuje stotine miliona dolara godišnje. To je neverovatan odnos između inputa i outputa — skoro zen primer efikasnosti u digitalnom biznisu.

Arhetip “anti-startup” uspeha
Dok se većina kompanija trudi da izgleda „inovativno“, Craigslist je postao legenda upravo jer je ostao isti. To je svojevrsni kontrakulturološki simbol — dokaz da dugovečnost i jednostavnost mogu da pobede „growth hacking“.
 
^^ I OVAJ nije daleko od toga. Legendaran sajt.
 
Nazad
Vrh Dno