I M$ je investirao ovoliko novca i vremena (mislim i više) u windows phone, pa spektakularno čabrirao. Jedina je ralika što što razvoj GPU-a pokriva više segmenata (HPC, ML, workstation, gaming...) od razvoja mobilnog WP-a, koji se vrti samo na mobilnim telefonima za angry birds i tiktok
Zaboravljaš jednu jako bitnu stvar. Bez obzira na neuspeh, Windows Phone je bio odličan. Bio je upotrebljiv. ARC je neupotrebljiv.
Da li im je strategija bila dobra, ili je trebalo kao Apple, da ćute i samo izbace dobar proizvod, to je na menadžmentu i investitorima. Ali i Apple nije tek tako napravio svoj (dobar) GPU, već su bukvalno uzeli najbolje Imagination inženjere, koji su godinama pravili najbolja mobilna rešenja (za njih)
Intel je samo trebao da ćuti do pojave finalnog proizvoda. Nisu trebali da objavljuju nikakve datume, nikakve slajdove, kule i gradove. Ona Gunnir kartica je u najboljem slučaju trebala biti sneak and peak i early alpha development hardware we are still working on, a ne kartica za javnost koju svako može da kupi i testira. Datum izlaska, TBD, i to je to. Ima Intel svoje razloge. Nisam ja pametniji od njih, niti mogu bilo koga da učim kako da vodi svoj posao.
Dobro, i kako da naprave prvo upotrebljivu grafičku karticu, a zatim i konkurentnu, bez novčanih gubitaka.
Ovo Intelu nije prvi put da ulazi na GPU tržiše. U slučaju ozkazivanja, gubitak je mizernih 319M USD. Intel ne gubi mnogo, ali krajnji korisnik, da.
Čitam neke članke gde piše da im treba minimum četiri godine da se približe Intelu i AMD u.
Čitaš članke? A jel ti palo možda na pamet da ne čitaš, nego da razmisliš svojom glavom umesto da pustiš da drugi razmišljaju umesto tebe? Intel je imao 22 godine da sve uradi kako treba. I pri tome uopšte ne pričam o hardware-u. Sad je kasno. Performanse Nvidia i AMD kartica su poznate svima. Zna se šta je potrebno da bi se uopšte upustio u bilo kakvu trku sa ova 2 GPU giganta.
Zna se kako se razvija proizvod i uz kolike gubitke. Šta bi trebalo da rade. Da kažu Puf i evo super grafike. Pa na taj način bi se pojavilo još minimum deset kompanija.
Da li ti znaš kako se razvija proizvod ? Ajde mani me. Kao što rekoh gore, Intel nije nov u celoj ovoj priči. Niti smo ja i ti magovi koji njih, ili bilo koga treba da učimo kako se razvija proizvod i vodi multibilionska mega korporacija. A te priče tipa "pa ovo im je prva grafička. Cut them some slack. I trebaće barem 2-3 generacije da se sve ispegla" ne piju vodu. Intel ARC je itekako sposoban hardware što je i demonstrirano nekoliko puta u handpicked naslovima.
Po ovome ispada da su nVidi a i AMD glu_pi što su ulagali godinama u proizvod kada su mogli prečicom da postignu isto.
Nema prečica u ovom poslu. A i kad već spominješ AMD, seti se koliko im je bilo potrebno da naprave kršteni OpenGL drajver. Jedan matori ATI 6600XT koji je bio odličan na papiru nije mogao da se nosi sa tada katastrofalnom Nvidia FX serijom kartica u OpenGL naslovima. I to samo zbog drajvera. Ljudi imaju selektivno pamćenje it seems.
E vidis ja bas radim u zapadnoj firmi koja je spremna da radi i sa gubitkom (na nekim projektima), jer se planira dugorocno i postavljaju se visegodisnji planovi.
A visegodisnji planovi su da se za nekoliko godina uzme veci % trzista od konkurencije, i tek onda krece da kaplje lova.
Velika je razlika u velokoj zapadnoj firmi koja proizvodi samo software, vs one koja proizvodi samo hardware, vs one koja proizvodi i software i hardware gde je dobar software esencijalan za pravilno funkcionisanje tog hardware-a.
Naravno ne moze cela firma da trpi gubitke, vec samo neki projekat.
Tako i ovde, nece Intel na kraju godine da ima minus, ali ako su hteli da udju u ovu GPU trku, morali su da planiraju da ih drugi sektori podrzavaju bar narednih 5 godina.
Intel je odavno u toj priči, tako da ovo ne pije vodu.
Ne znam u kolikoj firmi radis, da li imate bar par hiljada zaposlenih?
Preko 4000 ljudi globalno. Od toga 800 ljudi proizvodi hardware, a ostatak se ubija da napravi software koji će omogućiti da taj hardware radi kako treba. Isti problem imamo kao i sam Intel sa kojim tesno sarađujemo. Lično sam nekoliko puta bio na sastanku sa Jason Zeller-om iz Intel-a koji je tada bio director I/O divizije u Intelu. Intel je imao specifične probleme sa USB 3 kontrolerom na custom hardware-u koje je trebalo rešiti. 4 meseca višečasovnih online sastanaka i back and forth testiranje i frustracija da se njima dokaže da problem nije sa naše strane nego sa njihove. Posle 4 ipo meseca dobili smo novi firmware, i problem je rešen. Upravo ovakvi stastanci su potrebni između Intel GPU drajver tima, i game developera. Problem je u tome što se ljudi smenjuju, bolesni su, daju otkaze, nisu stručni, imaju ličnih problema zbog kojih se ne pojavljuju na high priority sastancima. A to uzrokuje pomeranje dedlineova, donošenje upitnih odluka sa vrha, prave se kardinalne greške i propusti. I to je samo jedan od milijardu problema. Mnogo toga se dešava u pozadini što ljudi niti vide niti razumeju. A da ne spominjem ono što je
@sam633 već naveo a to su inflacija, covid, global chip shortage...itd.
Lako je meni i ostalima da posle radnog vremena sedimo u fotelji, i da filujemo po forumu i govorimo Intelu da je nešto trebao da uradi ovako ili onako. Lako je reći, sve će biti ok, samo treba biti strpljiv i sačekati sledeću generaciju a pri tome niko ne kapira da sledeće generacije najverovatnije neće biti. Intel zbog ARC-a neće propasti. To je samo jedna mala nebitna divizija. Ovo nije ni prvi ni poslednji Intelov failed side project.