Šta je novo?

Intel Nova Lake-s glasine i novosti

Sass Drake

Slavan
Učlanjen(a)
27.06.2009
Poruke
2,290
Poena
445
Da ne zatrpavamo Arrow Lake-S temu, otvaram ovu da u njoj kačimo vijesti o Nova Lake procesorima.

Sumnjam sam da će ovaj i9 trošiti samo 150W na defaultu sa 16P, 32E i 4 LPE jezgra.


 
Da ne zatrpavamo Arrow Lake-S temu, otvaram ovu da u njoj kačimo vijesti o Nova Lake procesorima.

Sumnjam sam da će ovaj i9 trošiti samo 150W na defaultu sa 16P, 32E i 4 LPE jezgra.


Kolike ce cene biti sa tolikim jezgrima, ultra 5 po ovome ide na 8p-core sa do 16e-core i 4lpe?
Ovo je bas skok, koliko sam citao i AMD sa 10K serijom duplira broj jezgara? Sta to znaci za dosadasnje procesore sa 6/8/10/12 jezgara? Penzija? Jel gaming ide u nekom smeru gde nam treba vise jezgara? Ne verejum da nas AMD/Intel cascavaju sa vise jezgara za iste pare?
 
Mozda se konacno dogovorili da ne cede svaki mhz bez obzira na potrosnju. :)
Jedno P jezgro nek nasviraju na 6ghz za marketing, ostalo samo da radi stabilno i na konju su.

Ne verujem da ce ovo praviti veliku razliku za igre, korstice se vise P jezgra, a za pozadinske procese E.
Ono gde moze da bude dobra stvar je neka radna stanica. U toku aktivnog rada da se forsiraju P jezgra gde ce sve da radi tecno, a za simulacije/rendering/stagod multithreaded ima jos 36 jezgara u rezervi. I to sve u 150-200W. :)
 
Mozda se konacno dogovorili da ne cede svaki mhz bez obzira na potrosnju. :)
Jedno P jezgro nek nasviraju na 6ghz za marketing, ostalo samo da radi stabilno i na konju su.

Ne verujem da ce ovo praviti veliku razliku za igre, korstice se vise P jezgra, a za pozadinske procese E.
Ono gde moze da bude dobra stvar je neka radna stanica. U toku aktivnog rada da se forsiraju P jezgra gde ce sve da radi tecno, a za simulacije/rendering/stagod multithreaded ima jos 36 jezgara u rezervi. I to sve u 150-200W. :)
Nekako ne verujem u tih 150w kod Intela 😆
 
Može 150W, ali da budu još sporiji od prethodnika.
 
Ako bi to bila istina ovo bi bilo preokret kao kada je Intel napravio Conroe jezgra, 52core na 150w moze u nekom ultra low power rezimu na 2.5Ghz, lazu za TDP kako jednu tako i drugi to se zna.
 
Može 150W, ali da budu još sporiji od prethodnika.
Ne mora da znaci... kod AMD i intela 125W je sad oko ~200-210w realnih, 150W TPD moze biti oko realnih 240w na primer, ostali zavisi od a18 noda, veci je problem kako ce resiti kesh i kako ce raditi sa DDR5 8000 memorijom na ovoliko jezgra
240w se u multithredu jako lepo moze ponasat jer je svakako efikasnot uvek na manjem kloku bolja i sa smanjenjem kloka pad potrosnje nije linearan vec negativno exponencijalan tako da mozemo racunat i na klok preko 4Ghz
 
Ne brinem ja za memoriju, kao i da donosi nešto epohalno. Nebitna stvar totalno. Ali radiće sigurno na toliko, tu jedino ne brinem.
 

Klaster od 2P jezgra koji dijele 4MiB L2 keša.
 
Zato kad se koristi u igrama svako P jezgro ce imat dostupno celih 4MB L2, jer igre ni nece koristiti vise od 8 jezgara, isto vazi i za sve aplikacije koje se oslanjaju na manji broj jezgara
Takodje heavy multithread poslovi ponekad jako malo koriste L2, ono sto je komplikovano kod shared L2 je da optimizacija i to cemo videt kako je intel resio interno
 
Zato kad se koristi u igrama svako P jezgro ce imat dostupno celih 4MB L2, jer igre ni nece koristiti vise od 8 jezgara, isto vazi i za sve aplikacije koje se oslanjaju na manji broj jezgara
Takodje heavy multithread poslovi ponekad jako malo koriste L2, ono sto je komplikovano kod shared L2 je da optimizacija i to cemo videt kako je intel resio interno

Ima smisla. Međutim, onda će i Windowsov i Linuxov scheduler morati biti svjesni koja P jezgra su uparena da se ne desi slučaj da s dva P jezgra kolju za L2 keš, umjesto da se rasporedi na 4 "nezavisna" P jezgra.
 

E sad kad bi bilo tacno... intel zestoko odgovara ;)

po ovome i do/preko 50% moguce vece performanse u MT, u ST ne znam 5% mozda zavisno dal se koriste sva jezgra ili <8
onaj grafik ludacki skalira na maloj potrsonji ako se ne izivljavas sa voltazom tako da CPU itekako ce moci da radi na ~200-250w u MT
 
Poslednja izmena:
Zato kad se koristi u igrama svako P jezgro ce imat dostupno celih 4MB L2, jer igre ni nece koristiti vise od 8 jezgara, isto vazi i za sve aplikacije koje se oslanjaju na manji broj jezgara
Takodje heavy multithread poslovi ponekad jako malo koriste L2, ono sto je komplikovano kod shared L2 je da optimizacija i to cemo videt kako je intel resio interno
Teoretski da, u praksi, moracemo da gasimo pola jezgara kako bi dobili taj efekat o kome govoris.
 
Ne moras da gasis nista... kerneli ce se samo o ovom brinuti kad postoje uslovi, takodje i na AMD imas 2 fizicki odvojena dela (za 16 core CPU) sto nije isto kao deljenje po jezgru jeste isto ako nekoj aplikacije treba 8 zegara daleko je bolje da ih grupise iz jedne CCD jedinice
 
Ne moras da gasis nista... kerneli ce se samo o ovom brinuti kad postoje uslovi
Da, brinuce se, ali lose i performanse ce biti gore nego da sam gasis jezgra. Vec smo videli ovu pricu sa Buldozerom.
 
Da, brinuce se, ali lose i performanse ce biti gore nego da sam gasis jezgra. Vec smo videli ovu pricu sa Buldozerom.
Buldozer nema nikakve veze sa sa deljenjem L2 (buldozer je imao shared FPU), ne budite smesni, i core2due je imao shared L2
"The majority of Intel's Core 2 Duo line feature a single shared 4MB L2 cache"
 
Buldozer nema nikakve veze sa sa deljenjem L2 (buldozer je imao shared FPU), ne budite smesni, i core2due je imao shared L2
"The majority of Intel's Core 2 Duo line feature a single shared 4MB L2 cache"
Imao je deljene resurse, nevazno je dal je u pitanju FPU ili L2 Cache, a inace podseti me, koliko je bese jezgara imao Core 2 DUO?
 
Imao je deljene resurse, nevazno je dal je u pitanju FPU ili L2 Cache, a inace podseti me, koliko je bese jezgara imao Core 2 DUO?
Cekaj jel ti mene trolujes poredis L2 deljanje i FPU deljene, core 2 DUO 2 jezgra su delila jedan L2 od 4MB identicno zamisli kao i kod Nova Lake znaci IDENTICNO :ROFLMAO:
 
Pa sta je mogao thread scheduler da radi kad imas 2 jezgra? Da dodeli posao grafickoj? Deljenje resursa je deljenje resursa. Nema sta tu da poredim. Core 2 Quad nije imao L3 Cache i kritikovali su ga zbog toga vs Phenom II.
 
uporno poredis babe i zabe, ne vredi, dosao si ovde da trolujes i nastavi sam
 
Ne moras da gasis nista... kerneli ce se samo o ovom brinuti kad postoje uslovi, takodje i na AMD imas 2 fizicki odvojena dela (za 16 core CPU) sto nije isto kao deljenje po jezgru jeste isto ako nekoj aplikacije treba 8 zegara daleko je bolje da ih grupise iz jedne CCD jedinice

Nakon što izađu, čekaćemo bar godinu dana da o tome i Windowsov kernel i Linux mogu brinuti kako treba. :(
 
Pa isto vazi i za svaki nov cpu, ryzen je 2x modula sa 8 jezgra ako igra kojoj treba 4-8 jezgra iste razbaca na 2 modula bez potrebe imat ces gubitak u performansama, to je update koji AMD i intel samo vec sad testiraju i potrebna je se samo update sistema
 
Pa isto vazi i za svaki nov cpu, ryzen je 2x modula sa 8 jezgra ako igra kojoj treba 4-8 jezgra iste razbaca na 2 modula bez potrebe imat ces gubitak u performansama, to je update koji AMD i intel samo vec sad testiraju i potrebna je se samo update sistema
Igra i dalje nažalost najviše zavise od single core-a i brzog L cache-a. Dok igre ne budu istinski koristile sva jezgra i dok svi ne batale smeće od Unreal Engine-a - džaba pišemo.
 
Igra i dalje nažalost najviše zavise od single core-a i brzog L cache-a. Dok igre ne budu istinski koristile sva jezgra i dok svi ne batale smeće od Unreal Engine-a - džaba pišemo.
Unreal Engine peglaju jako sa novim verzijama, bas ciljano na performanse, verovatno ce ispeglati do 6.0 ovu 5
 
Unreal Engine peglaju jako sa novim verzijama, bas ciljano na performanse, verovatno ce ispeglati do 6.0 ovu 5

Bez uvrede ali ne zanima me mišljenje ljudi koji se lože na ičiji (a tek njihov) PR, ne bih dalje da diskutujem.
Radio sam neko vreme u jednom od najvećih gejm studia na svetu i svako iz te sfere zna o čemu se radi, koliko je do UE toliko je i do developera ali UE nikada neće biti dobar koliko neki enginei.

Imaš onog malog krembila što pravi videe o UE, jeste naporan ali ni ne greši za neke stvari (Threat Interactive) pa ćeš otprilike razumeti.
 
Bez uvrede ali ne zanima me mišljenje ljudi koji se lože na ičiji (a tek njihov) PR, ne bih dalje da diskutujem.
Radio sam neko vreme u jednom od najvećih gejm studia na svetu i svako iz te sfere zna o čemu se radi, koliko je do UE toliko je i do developera ali UE nikada neće biti dobar koliko neki enginei.

Imaš onog malog krembila što pravi videe o UE, jeste naporan ali ni ne greši za neke stvari (Threat Interactive) pa ćeš otprilike razumeti.
Da da, ispratio sam nesto sto je pricao :ROFLMAO: nasmeja me na ovo krembil ali jeste malo cudan, jasno je da je UE krs, meni je RAGE od Rockstara top engine, kazem to jer sam RDR2 igrao bas fino na staroj grafi a grafika je kidala
 
Da da, ispratio sam nesto, jasno je da je UE krs, meni je RAGE od Rockstara top engine, kazem to jer sam RDR2 igrao bas fino na staroj grafi a grafika je kidala
Nije krš koliko ga ljudi loše koriste i koliko ga koriste tamo za i kada ne treba, a to je sve više njih (pa i "AAA" studija).
A za to je veoma kriv i sam Epic jer guraju narativ koji najviše odgovara njihovom džepu, što je logično.
 
Tema je Intel Nova Lake-S, a ne UE.
 
Nazad
Vrh Dno