Šta je novo?

Intel Larrabee = 32 core Pentium P54C

JC je tata!
O cemu je bese pricao?
 
:)

slusao sam izlaganje Rob Hubbard-a na YouTube (link) i stigao do Larrabee :)

elem, nije davno nista napisano pa samo mala retrospektiva jer se danas zna daleko vise o Larrabee - to je GPU. na wikipediji je dato kratko poredjenje sa Cellom, IntelGMA ....

koliko se da zakljuciti intelu je bilo potrebno nesto sto moze da parira nvidia i ATI GPU-ovima, nesto sto ce zameniti praistorijski Intel GMA (i740).
nacin na koji su to izveli, odnosno - ce izvesti, se razlikuje od pristupa prethodno spomenute nvidije i ATI-ja.

i to je to.

btw nisam ni znao da sve danasnje "graficke" firme (nvidia, SGI, sega, intel, ATI...) imaju zajednicke korene u Lockheed-Martin tehnologiji...
 

odlican tekst! hvala!

btw sta onaj demo "meteor" predstavlja? cisto vizualno ne izgleda bog zna kako impresivno... (ili je to samo demonstracija: "it's alive!!" :d)

i jos jedna stvar mi nikako nije jasna: da bi koristili Larrabee morate da koristite njegove SIMD instrukcije koje su Larrabee specficne - dakle ako pisete igru, napravite je na tradicionalan nacin + dodate poseban kod specijalno za Larabe ??
kako intel zamislja da izvede ovo ?!? hoce li uz svaki CPU poklanjati i Larrabee ?

i buduci da dolazi posle 5 godina nakon Cella (na koji se i Tom non stop osvrce) nadam se da ce biti 3 puta brzi, tj. dovoljno brzi od svega ostalog da bi se isplatilo programiranje posebno za njega :D
 
Poslednja izmena:
Da, ono je demonstracija "it's alive", ali ne za Larabee koji (ako je suditi po Tom's tekstu) je i dalje samo na papiru, vec za Offset...tek da se vidi da nesto napreduje...:p
 
Mislim da Intel nece uci na trzishte diskretne grafike ako ne bude imao jak proizvod. Generalno gledano, Intel ima vishe resursa od svih svojih konkurenata zajedno uzetih (AMD/ATI i Nvidije).
 
Poslednja izmena:
Pa šta ako ima više resursa? To nije garant da će njihova diskretna grafika biti nadmoćnija, korišćenija, pogodnija, pa čak ni bolja od rešenja koja nude AMD i Nvidia.
 
I to što je suviše malo infoa kako se bliži (istina, nikada potvrđeni) termin izlaska može biti indikator nečega, da ne kažem da jeste indikator nečega. Čega, pogađajte sami :p
 
odlican tekst! hvala!
i jos jedna stvar mi nikako nije jasna: da bi koristili Larrabee morate da koristite njegove SIMD instrukcije koje su Larrabee specficne - dakle ako pisete igru, napravite je na tradicionalan nacin + dodate poseban kod specijalno za Larabe ??
kako intel zamislja da izvede ovo ?!? hoce li uz svaki CPU poklanjati i Larrabee ?
Larrabe bi trebalo da bude x86 kompatibilna, pa to vazi i za SIMD. Ne vidim koji je tu problem ? Drajver bi pokretao vertex i pixell shader kalkulacije, ako i T&L. To je i do sada regulisano tako sto se shader program obracao drajveru, a ne direktno hardverskim registrima i instrukcijama u GPU.
OpenGL je OpenGL sve jedno da li se prikazuje na nVidiji ili ATi-ju, ili na necem trecem. Direct3D isto tako.

i buduci da dolazi posle 5 godina nakon Cella (na koji se i Tom non stop osvrce) nadam se da ce biti 3 puta brzi, tj. dovoljno brzi od svega ostalog da bi se isplatilo programiranje posebno za njega :D
Cell i Larrabee su dve prilicno razlicite stvari.
 
Larrabe bi trebalo da bude x86 kompatibilna, pa to vazi i za SIMD.

jok (po toms hardawreu!... :)) - procitaj tekst koji je starac ostavio: link

"Rather than extending the SSE instruction set (again) to support the new vector unit, the Intel engineers created a new one, called Larrabee new instructions (LRBni)."

Ne vidim koji je tu problem ? Drajver bi pokretao vertex i pixell shader kalkulacije, ako i T&L. To je i do sada regulisano tako sto se shader program obracao drajveru, a ne direktno hardverskim registrima i instrukcijama u GPU.
OpenGL je OpenGL sve jedno da li se prikazuje na nVidiji ili ATi-ju, ili na necem trecem. Direct3D isto tako.

izvini, ali koja je onda poenta Larabea i njegove programabilnosti?

scenario koji si ti opisao, da ce driver voditi brigu o izvrsavanju DirectX i OpenGL APIja na Larabeu, po ovome samo pisce ovih drivera zanimaju Larabe instrukcije; ali to ocigledno nije slucaj jer intel zeli da animira sto veci broj programera da programiraju samo za Larabe.


Cell i Larrabee su dve prilicno razlicite stvari.

pa Larabe je nesto najslicnije Cellu sto je intel napravio, odnosno planira da napravi ... ;)
 
Jos informacija i teorije - http://translate.google.com/transla...330/kaigai498.htm&sl=ja&tl=en&history_state0=

kaigai498_02.jpg
 
ocekivana velicina... sad samo ostaje da sacekamo 2010 i da vidimo kako ce da se nosi sa drasticno manjim RV870 i GT300
 
auuu koliki je... pa kako ce to da se hladi!
 
Pa izvrsavace x86 instrukcije? :D
 
^hoces reci - plotnu ?

Izraz lica gospodina govori sledece : "Ovo ti je djunta sa sitnim nutom, nek ti jeugradi onaj ko ti je prodao !"
 
Poslednja izmena:
larrabee%20plate%2045%20nm%2001.jpg


larrabee%20plate%2045%20nm%2002.jpg


On the silicic plate with 300 mm diameter are placed approximately 86 chips larrabee, although some sources call another number - 64 piece.
 
Koliko si ti izbrojao?
 
Oni s krajeva se ne racunaju! Skart :)
 
Nazad
Vrh Dno