Šta je novo?

Industrija igara

Kvejk nema napredan gejmplej za FPS, takmičenje u istom se svodi na takmičenje ko ima bolje reflekse a to je nije kategorija u kojoj bi ljudi trebali da se takmiče. Gepard je brz, gorila je snažan a čovek inteligentan ;)

Netačno, nisi ti izgleda igrao te igre niti gledao mečeve... Još će reći da su tzv. "twitch shooteri" lol.
http://www.youtube.com/watch?v=XdkDjsBiO58
http://www.youtube.com/watch?v=-T6IAHWMd2I


Skill cap za Quake/Tribes/Team Fortress je prilično visoko u odnosu na današnje colectathon FPS-ove.
 
Poslednja izmena:
Ja bih rekao da se ceo gaming promenio, ne samo PC, kao što već rekoh. Kada bilo šta ode u mainstream, tu počinju da važe neka prilično drugačija pravila...
"The game industry has moved out of the garage, like everyone seemingly wanted back in the day. Behold the results when big money is at stake and the moving target is the drooling masses."

Tacno, samo sto od mainstreama ocekujes da bude mainstream (konzole) i to nije nista lose, a kad nesto cemu se nije pristupalo kao mainstreamu postane mainstream, e to onda druga stvar. To mi smeta i za to ne vidim resenje, sem da igram studentske projekte.
 
Tacno, samo sto od mainstreama ocekujes da bude mainstream (konzole) i to nije nista lose, a kad nesto cemu se nije pristupalo kao mainstreamu postane mainstream, e to onda druga stvar. To mi smeta i za to ne vidim resenje, sem da igram studentske projekte.

NS2 i RO2 što sam promenuo definitivno neće biti mainstream u odnosu na CoD i KZ npr., i nikako ne spadaju u studentske projekte. Ima itekako ne-mainstream igara na PC-u, samo zavisi koji žanr te interesuje. I Amnesia nije mainstream (i bolja je zbog toga naravno) u odnosu na Alan Wake, koji je kao trebao da bude nešto groundbreaking i tako je bio iščekivan, pa znamo kako je ispao na kraju.

Upravo otvorenost platforme i neplaćanje bilo kakvih troškova nekome da bi uopšte izdao igru omogućava svakome priliku da napravi igru. Na konzolama se "takmiče" najveći i najbogatiji. Ima vrlo malo igara u toj sredini, između "AAA" naslova i onih na PSN-u/XBL-u, i pored toga se ne prodaju baš dobro.

Ja ću uvek radije radije igrati npr. Thief2X:Shadows of the Metal Age nego neki Gears of War bullshit, makar on imao audiovizuelni deo deset koplja ispred svega.
 
Poslednja izmena:
Netačno, nisi ti izgleda igrao te igre niti gledao mečeve... Još će reći da su tzv. "twitch shooteri" lol.
http://www.youtube.com/watch?v=XdkDjsBiO58
http://www.youtube.com/watch?v=-T6IAHWMd2I


Skill cap za Quake/Tribes/Team Fortress je prilično visoko u odnosu na današnje colectathon FPS-ove.

Pa kako nisu twitch shooteri. Ako ti obilaženje malih mapa pri tom vodeći računa da neko drugi ne pokupi power up smatraš integentnim igranjem onda stvarno ne znam zašto uopšte vodimo ovu raspravu. Ne kažem da u Quake intelekt i dovitljivost ne igra nikakvu ulogu već da je intelekt manje bitan od refleksa u toj igri. Ja mogu biti ne znam koliko lukav i imati toliko iskustva da mogu da anticipiram poteze protivnika (jedna krajnost*) ali ako su mi refleksi nikakvi (druga krajnost**) ja ću svakako izgubiti od protivnika bez trunke inteligencije (*) koji savršeno gađa (**).

Što se tiče priče o skillu, jedna od stvari do koje je došlo sasvim prirodno po pojavi multiplejera jeste želja ljudi da se takmiče međusobno. To je postojalo i pre multiplejer igara ali je dobilo značaja sa pojavom mrežnog igranja. Tačno je da nas je međusobno takmičenje stvorilo ovakvim kakvi smo danas ali takmičenja u nekim oblastima bi trebala imati prednost nad drugim. Svi smo mi pametni dovoljno da je takmičenje u pameti svakako ispred takmičenja u refleksima bilo koje vrste. Nažalost ljudi nisu uvek racionalni a i umno su lenji pa neretko daju prednost unapređenju fizičkih karakteristika i takmičenjima u sportskim disciplinama. To što se većina time bavi i to prati ne znači da je tako bolje.

Još jedna stvar vezana za igre i toliko puta pomenuti skil. Igre su tu prvenstveno da zabave a ljude zabavljaju različite stvari. Međutim igranje igara je deo života kao i sve ostalo a život je jedno veliko putovanje. Potrošiti ogromnu količinu vremena na sticanje skila u nekoj igri je jednako smisleno koliko i trošenje vremena na usavršavanje pakovanja kutija. Možda to nekog zabavlja ali se time ne bi valjalo hvaliti niti to uzdizati. Stoga ja biram igre koje nude putovanje, avanturu priču a ne one koje od tebe zahtevaju rad da bi bio bolji od nekog sličnog tebi u nečemu što nema nikakvu poentu ali zabavlja obojicu i to se može podvesti pod blagi mazohizam.

To što ja ne uzdižem Kvejk na pijedestal savršenog FPS gejmpleja ne znači da su nove igre bolje. Nažalost nisu ali ako već imam ideju u glavi kako bi bolje od oba pristupa izgledalo ne vidim potrebu da hvalim nešto samo zato što naizgled trenutno nema ništa bolje. Mogu igre mnogo bolje ali zbog mašinerije u kojoj se video igre nalaze to nećemo skoro videti. Sva unapređenja će nam dozirati na kašičicu.

Tacno, samo sto od mainstreama ocekujes da bude mainstream (konzole) i to nije nista lose, a kad nesto cemu se nije pristupalo kao mainstreamu postane mainstream, e to onda druga stvar. To mi smeta i za to ne vidim resenje, sem da igram studentske projekte.

Iz tog razloga ja imam jako negativno mišljenje o Sony Move. Nintendo Wiimote mi nije toliko smetao jer ga nisam video kao pretnju. Sa druge strane Sony Move i ovo MS čudo bi mogli i ono malo kompleksnosti u igrama svesti na minimum što mi se nikako ne dopada. Sony je imao izbor, ući u trku motion kontrola ili napraviti nešto sasvim drugačije tj. otići u drugom smeru. Oni su izabrali lak profit a ne izazov i stoga imaju jedan veliki minus od mene.

Ako mene pitate kvalitet gejmpleja neke igre merim odnosom kompleksnosti i komplikovanosti. Ako taj odnosi teži kecu igra ima savršen gejmplej a ako teži nuli radi se igri čiji gejmplej vređa inteligenciju. Možete vaše omiljene igre testirati na taj način da biste videli čemu teži njihov gejmplej ;)
 
Pa kako nisu twitch shooteri. Ako ti obilaženje malih mapa pri tom vodeći računa da neko drugi ne pokupi power up smatraš integentnim igranjem onda stvarno ne znam zašto uopšte vodimo ovu raspravu. Ne kažem da u Quake intelekt i dovitljivost ne igra nikakvu ulogu već da je intelekt manje bitan od refleksa u toj igri. Ja mogu biti ne znam koliko lukav i imati toliko iskustva da mogu da anticipiram poteze protivnika (jedna krajnost*) ali ako su mi refleksi nikakvi (druga krajnost**) ja ću svakako izgubiti od protivnika bez trunke inteligencije (*) koji savršeno gađa (**).

WTH, kakvo "inteligentno" igranje. I šta predstavlja inteligentno igranje uopšte po tvom mišljenju? Ja sam pričao o tome da nisi u pravu jer očigledno ne znaš o čemu se radi u pomenutim igrama. Ti izgleda koristiš igre kao merilo da bi pokazao/dokazao koliko je neko inteligentan... I ne, onaj ko igra Quake ili bilo koju drugu kompetitivnu igru na iole višem nivou od početničkog, nije mouthbreather kako ti želiš da predstaviš. Ako pogledaš prvi video koji sam linkovao, primeti da su se za nivo takmičenja solidan broj puta izpromašivali. Kontrola mape i tajming za iteme su mnogo bitniji faktori za pobedu


Što se tiče priče o skillu, jedna od stvari do koje je došlo sasvim prirodno po pojavi multiplejera jeste želja ljudi da se takmiče međusobno. To je postojalo i pre multiplejer igara ali je dobilo značaja sa pojavom mrežnog igranja. Tačno je da nas je međusobno takmičenje stvorilo ovakvim kakvi smo danas ali takmičenja u nekim oblastima bi trebala imati prednost nad drugim. Svi smo mi pametni dovoljno da je takmičenje u pameti svakako ispred takmičenja u refleksima bilo koje vrste. Nažalost ljudi nisu uvek racionalni a i umno su lenji pa neretko daju prednost unapređenju fizičkih karakteristika i takmičenjima u sportskim disciplinama. To što se većina time bavi i to prati ne znači da je tako bolje.

Još jedna stvar vezana za igre i toliko puta pomenuti skil. Igre su tu prvenstveno da zabave a ljude zabavljaju različite stvari. Međutim igranje igara je deo života kao i sve ostalo a život je jedno veliko putovanje. Potrošiti ogromnu količinu vremena na sticanje skila u nekoj igri je jednako smisleno koliko i trošenje vremena na usavršavanje pakovanja kutija. Možda to nekog zabavlja ali se time ne bi valjalo hvaliti niti to uzdizati. Stoga ja biram igre koje nude putovanje, avanturu priču a ne one koje od tebe zahtevaju rad da bi bio bolji od nekog sličnog tebi u nečemu što nema nikakvu poentu ali zabavlja obojicu i to se može podvesti pod blagi mazohizam.

No comment na oba pasusa.

http://insomnia.ac/commentary/domination_101/so_you_want_to_be_a_dominator_part_1/
There's something deeply satisfying about seeing these games played truly well. It has a kind of beauty all its own. A well-played match has a flow like nothing else -- that you'll never see just screwing around, no matter how big the combos or how wacky the tactics. "Fun" is used not only as an excuse for lazy slop play, it's also (of course) used against certain tactics. Usually those same tactics that make you work to get around them. This is a new kind of sadness all its own, as in the vast majority of cases, counter tactics exist. Finding these, and the back and forth of complex tactics, is one of the greatest pleasures these games offer. But no -- we should give that up for the "fun" of being able to slap our buttons the same ways we used to. Scrubs.

The idea that fun can't go together with winning isn't just confused, it's exactly wrong. These guys are playing the game better, more satisfyingly, seeing more in it, and getting to beat everyone down at the same time. Fun.

Ako mene pitate kvalitet gejmpleja neke igre merim odnosom kompleksnosti i komplikovanosti. Ako taj odnosi teži kecu igra ima savršen gejmplej a ako teži nuli radi se igri čiji gejmplej vređa inteligenciju. Možete vaše omiljene igre testirati na taj način da biste videli čemu teži njihov gejmplej ;)

Koja je tvoja definicija kompleksnosti, a koja komplikovanosti? I koje su razlike? Baš me zanima.


Btw, sav ovaj OT treba prebaciti u posebnu temu.
 
Poslednja izmena:
WTH, kakvo "inteligentno" igranje. Ja sam pričao o tome da nisi u pravu jer očigledno ne znaš o čemu se radi u pomenutim igrama. Ti izgleda koristiš igre kao merilo da bi pokazao/dokazao koliko je neko inteligentan... I ne, onaj ko igra Quake na iole višem nivou od totalno početničkog, nije mouthbreather kako ti želiš da predstaviš.

To sam i ja pokusavao da mu objasnim (ok, ne ljuti se G@W :))
 
Poslednja izmena:
WTH, kakvo "inteligentno" igranje. I šta predstavlja inteligentno igranje uopšte po tvom mišljenju?

Inteligentno rešavanje problema u igrama je jako ograničeno zbog toga što igre nisu dovoljno kompleksne. Nisu kompleksne iz razloga što to zahteva mnogo vremena i truda. Drugi razlog zašto igre nisu kompleksne jeste što se developeri boje besnih mušterija koje nisu navikle na izbor. Call of Duty je mega popularan najviše zahvaljujući marketingu ali ne treba zaboraviti da nit odsustvo izbora pri igranju što očigledno prija širokim masama. Dokaz za to je jedan od tri komentara na metacritic strani posvećenoj Deus Ex-u:

The graphics r good an' all, but it's so hard i can't even get past level 1. roll on, invincibility cheat, please.

Ovom čoveku je igra "teška" samo zbog toga što mu nije objasnila kako treba da je igra već mu je ostavila slobodu izbora. Nemoj mi reći da je bilo šta u Deus Ex teško na podrazumevanom nivou težine :)

No comment na oba pasusa.

Ja sam izneo mišljenje šta mislim o kompetitivnom igranju video igara, ništa više.

Koja je tvoja definicija kompleksnosti, a koja komplikovanosti? I koje su razlike? Baš me zanima.

Opšte definicije da dajem nema smisla jer nisam univerzitetski profesor pa da se bavim definisanjem pojmova.

Konkretno kada pričamo o igrama, kompleksnom smatram igru koja pruža mnogo mogućnosti, igru koja je bogata opcijama i sadržajem. Kompleksna igra je igra koja je sačinjena iz velikog broja međusobno povezanih elemenata koji utiču jedan na drugi i na taj način kreiraju svet igre.

Komplikovan u igrama može biti samo gejmplej element tj. način na koji ti vršiš interakciju sa igrom i način na koji ti ona daje povratne informacije. U određenoj meri je komplikovana ona igra koja ne vrši interakciju sa igračem na najelegantniji (najjednostavniji) mogući način uzimajući u obzir kompleksnost te igre. Pošto verujem da si me slabo razumeo pokušaći primerima bolje da objasnim.

Primer: Diablo

Upravljački sistem izuzetno jednostavan, igra šalje informacije ka igraču na jasan i jednostavan način. Komplikovanost minimalna tj. igra je jako jednostavna i svima pristupačna.

Igra nije naročito kompleksna ali svakako kompleksnija nego što bi se dalo zaključiti na osnovu jednostavnog gejmpleja koji poseduje. Kvalitet gejmpleja dobar, odnos kompleknost/komplikovanost teži kecu.

Primera lošeg gejmpleja ima dosta ali pošto pamtim samo dobre igre teško mi je sada da izdvojim konkretnu igru. Recimo da loš gejmplej ima svaka igra koja ima komplikovan upravljački sistem i sa igračem ne vrši jasnu interakciju a pritom ne pruža mnogo mogućnosti.

Stvarni život za sada ima bolji gejmplej od svih igara bar dok se ne pojavi igra koja ima sve što i stvarni život uz dodatak mogućnosti koje su čoveku trenutno nedostupne (teleportacija na primer). Gejmplej je kvalitetan jer se interakcija vrši na prirodan i jednostavan način a mogućnosti su ogromne.

Hvala moderatoru koji je prebacio postove :)
 
Poslednja izmena:
Quake i Starcraft su esencija hardcore gaminga!
Koliko god da su matore neprevazidjene su i dan danas. Kad spustis ruke na tast i misa kao da si se diretno prikljucio na engine igre. Potpuna kontrola i nije bitno koliko si dobar da bi to osetio.
Samo gledanje najboljih igraca je uzitak kakav ne pruza 90% ostalih igara...
 
WTH, kakvo "inteligentno" igranje. I šta predstavlja inteligentno igranje uopšte po tvom mišljenju? Ja sam pričao o tome da nisi u pravu jer očigledno ne znaš o čemu se radi u pomenutim igrama. Ti izgleda koristiš igre kao merilo da bi pokazao/dokazao koliko je neko inteligentan... I ne, onaj ko igra Quake ili bilo koju drugu kompetitivnu igru na iole višem nivou od početničkog, nije mouthbreather kako ti želiš da predstaviš. Ako pogledaš prvi video koji sam linkovao, primeti da su se za nivo takmičenja solidan broj puta izpromašivali. Kontrola mape i tajming za iteme su mnogo bitniji faktori za pobedu


Slazem se sa ovim potpuno.

G@W je napisao(la):
Inteligentno rešavanje problema u igrama je jako ograničeno zbog toga što igre nisu dovoljno kompleksne. Nisu kompleksne iz razloga što to zahteva mnogo vremena i truda. Drugi razlog zašto igre nisu kompleksne jeste što se developeri boje besnih mušterija koje nisu navikle na izbor. Call of Duty je mega popularan najviše zahvaljujući marketingu ali ne treba zaboraviti da nit odsustvo izbora pri igranju što očigledno prija širokim masama. Dokaz za to je jedan od tri komentara na metacritic strani posvećenoj Deus Ex-u:

Da dodam i da megahejtovani cod je takodje sa prvim i cetvrtim delom postavio standarde multija sto se tice fps-a, tako da nije uopste marketing cinio svoje vec sama interesantnost gameplaya.
 
Da dodam i da megahejtovani cod je takodje sa prvim i cetvrtim delom postavio standarde multija sto se tice fps-a, tako da nije uopste marketing cinio svoje vec sama interesantnost gameplaya.

Pišem, brišem, pišem, brišem. Ostao sam bez komentara. Kako čovek da odogovori na ovaj tvoj post. Postavio standarde. Ma važi...

Izem ti "standarde" koje je CoD postavio. Ačivmenti i skilovi/magije u realističnom ratnom FPSu. Sjajno, bajno!
 
Poslednja izmena:
Dokaz za to je jedan od tri komentara na metacritic strani posvećenoj Deus Ex-u:

Ovom čoveku je igra "teška" samo zbog toga što mu nije objasnila kako treba da je igra već mu je ostavila slobodu izbora. Nemoj mi reći da je bilo šta u Deus Ex teško na podrazumevanom nivou težine :)

Iako mi je Deus Ex jedna od omiljenih igara, prvi nivo jeste malo više "spor" i težak za početnike. Mogli su malko da spuste "barijeru ulaska" sa nekim hint sistemom ili da upotrebe neki drugi nivo za početno upoznavanje sa igrom/tutorijal, onaj u hangaru bi bio bolji izbor IMO. Ja mislim da je on očekivao klasičan FPS pa je zato razočaran. Kao što je rekao glavni dizajner HR-a - više je "simey" nego "gamey" (btw, to ne znači da se slažem sa njim da igra nije dovoljno uzbudljiva, naprotiv), kao i Thief. Ali upravo to ih čini vrhunskim.


Konkretno kada pričamo o igrama, kompleksnom smatram igru koja pruža mnogo mogućnosti, igru koja je bogata opcijama i sadržajem. Kompleksna igra je igra koja je sačinjena iz velikog broja međusobno povezanih elemenata koji utiču jedan na drugi i na taj način kreiraju svet igre.

To što si opisao je najbolje urađeno u "immersive sim" tipu igara, koje su radili Looking Glass i Ion Storm, kao i Irrational. Mada su uprostili dosta toga u odnosu na SS2, Bioshock takođe spada u tu kategoriju. Ja bih voleo više igara u stilu Thief-a i DE-a. Kamo sreće da su oni poslužili kao model za dalje igre, a ne CoD i Halo.
http://www.witchboy.net/articles/th...ing-beyond-deus-ex-and-other-dated-paradigms/

Izem ti "standarde" koje je CoD postavio. Ačivmenti i skilovi/magije u realističnom ratnom FPSu. Sjajno, bajno!

Od MW, CoD je postao mega popularan zbog positive reinforcement-a na sve strane :). Zato svi posle kopiraju taj colectathon sistem.
 
Poslednja izmena:
Pišem, brišem, pišem, brišem. Ostao sam bez komentara. Kako čovek da odogovori na ovaj tvoj post. Postavio standarde. Ma važi...

Izem ti "standarde" koje je CoD postavio. Ačivmenti i skilovi/magije u realističnom ratnom FPSu. Sjajno, bajno!

Jeste, da tako je bilo u prvom delu ako se ga ne daj Boze igrao. :D Kakav bre skill u cod1 pobogu?
Cetvorka je donela otkljucavanje oruzja i perkova, ne magija, onaj ko je prvi nivo u codu nista nije slabiji od onog sto je 55... cisto radi informacije. Meni sa mp5 i extreme conditioning nije potrebno nista bolje...
Inace, za tvoju informaciju cod je megapopularan bas zbog igrivosti, ne zbog nikakvih marketinga i ostalih stvari sto ti mislis da ga cine.

G@W prvo igraj nesto pa sudi... tj. realno sudi. Ja stvarno ne znam kako ti zamisljas te tvoje imaginarne shootere pogotovo multiplayer ili si sve vezao za taj Deus Ex iz detinjstva koji ti je ostavio vece uspomene nego prvi poljubac. :D
 
Iako mi je Deus Ex jedna od omiljenih igara, prvi nivo jeste malo više "spor". Mogli su malko da spuste "barijeru ulaska" sa nekim hint sistemom ili da upotrebe neki drugi nivo za početno upoznavanje sa igrom/tutorijal, onaj u hangaru bi bio bolji izbor IMO. Ja mislim da je on očekivao klasičan FPS pa je zato razočaran.

Naravno da nisu trebali da spuštaju nikakve barijere. Pošto si se predstavio kao fan Deus Ex-a, trebalo bi da znaš da je prvi nivo test nivo tvojih sposobnosti kao operativca UNATCO-a. Tako je zamišljen i takav treba da bude.

Za one manje snalažljive tu je TUTORIAL koji objašnjava osnovne stvari.

Spuštanjem barijera došli smo do današnjeg stanja. Valjda je lakše spustiti barijeru nego objasniti lenjim stvorovima širom sveta da postoji bolja zabava od igranja CoDa, ispijanja piva i gledanja lokalne "Grand" televizije.

Ti koji se šokiraju kada vide nešto malo više opcija od pukog napucavanja bolje da batale kompjuter i idu da oru njivu ili čiste ribu šta im više odgovara. Ljudska lenjost nema granica.

Jeste, da tako je bilo u prvom delu ako se ga ne daj Boze igrao. :D Kakav bre skill u cod1 pobogu?

Pa pričao sam za CoD4. Prvi CoD nije bio nešto naročito popularan u MP. Mislim ono, igraju ljudi i FC2 u multi pa niko ne priča da igra postavlja kojekakve standarde. Perkovi, skilovi, isti qrac.
 
Spuštanjem barijera došli smo do današnjeg stanja. Valjda je lakše spustiti barijeru nego objasniti lenjim stvorovima širom sveta da postoji bolja zabava od igranja CoDa, ispijanja piva i gledanja lokalne "Grand" televizije.

Mislio sam svakako ne previše. Sigurno ne na AWESOME REACH nivo lol.
 
Poslednja izmena:
COD 1 nije bio popularan u multiju? :D Od njega je sva popularnost i krenula, kazem ti neupucen si u multi vodama fps-a. :) No nebitno, samo da dodam da tvoj hejt prema "igrama za mase" nije opravdan, to sto se tebi ne svidja multi rostiljanje ne znaci da su to lose igre samo zato sto ti ne igras i ne svidja ti se sistem brzog refleksa i taktike i kod ovog drugog sistem otkljucavanja oruzja i perkova.
Vadjenje na neke stare hitove koji su nas odusevljavali u detinjstvu je bas nekeko bezveze. :) Eto meni je SWAT 3 i 4 neprevazidjen pa opet ne kazem da zbog toga na cod gledam odozgo vec naprotiv, i jedno i drugo mi pruzaju zanimaciju i extra zabavu i zato je svaka dobra na svoj nacin.
 
Kada se samo setim kukanja u vreme pojave CS-a da uništava inteligentne pucačine i svih nas koji smo se čudili "pa kakav ovde skil treba, nigde rocket jump-a" :D


Meni generalno u priči o igrama smeta što se sve što je nekada bilo hvali, a sve što danas postoji osuđuje i potcenjuje, nekada sa razlogom, a nekada (suviše često) bez njega. Priča se kao da je nekada za PC izlazilo 15-20 hitova mesečno, i kao da nikada nije bilo loše igre u bilo kom žanru, odnosno kao da i nekada i sada 95% toga što je izlazilo nije bilo mejnstrim i krš. Onda se glorifikuje "hardkor gejmer", koji i nakon 15 godina treba da želi da igra iste stvari.

Konačno, svemu što nije u skladu sa tim merilima, daje se pridev "konzolaško", kao da su loši fps-ovi nastali tek sa pojavom konzola i da smo nekada imali 100 RTS naslova godišnje u kojima smo uživali, umesto 3-4, pa je njihova nestašica sada veliki problem. Podrazumeva se da nikome ukus i zahtevi od pojedine igre ne smeju da se promene (u neželjenom pravcu), i da ono što je nekome prijalo pre 15 godina mora da mu prija i sada.

Ne znam, suviše puta sam dolazio u situaciju da potpuno zaboravim kako je izgledao i pre svega kako se igrao neki stari hit, da bih ga ponovo instalirao, zaprepastio se i pitao "da li je moguće da sam ja ovo igrao", ili makar "da li sam ovo igrao tako i tako". Ljudski mozak je čudo, pamti najlepše o nečemu, a loše zaboravlja.


edit: P.S. a da ne spominjem odlaske u CD klubove, skidanje igara na virtualni drajv, groznice raznih najava i očekivanja...sve mi je bilo dobro, i pokušavao sam da igram sve. Otuda i takav osećaj. Uživao sam uz Great Battles of Hannibal, krš najobičniji. Druga vremena...
 
Poslednja izmena:
Slazem se sa recenim. Ali da dodam i jednu veoma bitnu stavku. Dosta ili najveca vecina nas na forumu koji o tome polemisemo su bili klinci ili tinejdzeri u to vreme, krajem 90-ih pocetak 2000-ih i na tu omladinu je najlakse ostaviti utisak. Ono sto je iz detinjstva to je najsladje. :D
 
Slazem se sa recenim. Ali da dodam i jednu veoma bitnu stavku. Dosta ili najveca vecina nas na forumu koji o tome polemisemo su bili klinci ili tinejdzeri u to vreme, krajem 90-ih pocetak 2000-ih i na tu omladinu je najlakse ostaviti utisak. Ono sto je iz detinjstva to je najsladje. :D

To je samo delimično tačno, lako je vaditi se na nostaligju. Nijedna igra (objektivno) do sada nije prevazišla ili makar dostigla ili kopirala Deus Ex i Thief. Koliko ima igara koje imaju "emergent gameplay"? Vrlo malo. E sad, zašto? Ima mnogo razloga...
 
Poslednja izmena:
Slazem se sa recenim.

Super. Kupiš lepo PS3 i Move Starter Pack i sit se izigraš.

Korigovati svoje mišljenje ako shvatiš da si pogrešio je vrlina. Menjati pogrešno mišljenje za tuđe pogrešno i jednako zadrto mišljenje je mana. Ali ***a da nema takvih ne bi ni bilo izreke savija se kud vetar duva.
 
Dokaz za to je jedan od tri komentara na metacritic strani posvećenoj Deus Ex-u:



Ovom čoveku je igra "teška" samo zbog toga što mu nije objasnila kako treba da je igra već mu je ostavila slobodu izbora. Nemoj mi reći da je bilo šta u Deus Ex teško na podrazumevanom nivou težine :)

Kad su komentari takvi, đene-đene. Ali kad kritičari počnu da kritikuje te aspekte, onda je sasvim jasno gde ja gaming otišao danas.

http://www.gamervision.com/users/coop/articles/demon_39_s_souls_ps3
Even after the tactics behind weapon focus are learned, the difficulty is far from over. Expect to die more than you have in any other game, and expect to be screaming expletives at the television half of the time. It’s not necessarily cheap, it’s more cruel, and anyone besides sadomasochists will likely grow tired of the game’s punishing ways. The only thing that really keeps the game somewhat balanced is how the levels are laid out, since working through an area gradually unlocks shortcuts to get back faster. Even so, an expanded tutorial or more of a narrative earlier on would have rendered this complaint irrelevant. But From Software’s devotion to creating a difficult game seems to stand in the way of making something anyone besides their small target audience might understand.
There was a massive amount of potential in Demon’s Souls, but it’s an experience that most people will not appreciate. It’s simply uninviting, and made for such a small niche that it’s impossible to know whether or not it’s an experience you might enjoy without giving it a try. Comparisons to the King’s Field series have been made by a few, with some going as far as to say that Demon's Souls is a spiritual successor to the series. Those comparisons aren't unfounded; both focus on immersion and realism, both have punishing difficulty and a harsh learning curve, and both are ruthless, and don’t take kindly to casual gamers by any means.

The problem is, this target audience is remarkably small, and there’s no doubt that many of the people highly anticipating Demon’s Souls will be more than a little disappointed once they start the game and see what they’ve gotten themselves into.

I’d love to be pulled in by this world, since it has a certain allure that could lead to a great experience. It has dozens and dozens of hours of gameplay on each playthrough, and vastly different experiences depending on the class and build. The enemy design is, simply put, wonderful, and so many different elements of Demon’s Souls call out to me, demanding love and affection. Sadly, I cannot return its calls.
 
Poslednja izmena:
Super. Kupiš lepo PS3 i Move Starter Pack i sit se izigraš.

Korigovati svoje mišljenje ako shvatiš da si pogrešio je vrlina. Menjati pogrešno mišljenje za tuđe pogrešno i jednako zadrto mišljenje je mana. Ali ***a da nema takvih ne bi ni bilo izreke savija se kud vetar duva.

Hahah. Zasto bas ps3 i starter pack? Zar ti bese nemas ps3? Tebi ce to biti manja investicija. :D

Filipenko nista generalno lose nije rekao o tome kakvi smo nekad bili gameri a kakvi sad. A ja sam samo naveo da su ocekivanja porasla sa sazrevanjem i iskustvom, sto je jedan veliki faktor, ali bas veliki.
 
Super. Kupiš lepo PS3 i Move Starter Pack i sit se izigraš.

Korigovati svoje mišljenje ako shvatiš da si pogrešio je vrlina. Menjati pogrešno mišljenje za tuđe pogrešno i jednako zadrto mišljenje je mana. Ali ***a da nema takvih ne bi ni bilo izreke savija se kud vetar duva.

Neverovatan si.

Konačno, svemu što nije u skladu sa tim merilima, daje se pridev "konzolaško"

Može biti da ja pripadam uskoj grupi igrača, ali ja spadam u one koji su tražili RPG u 3D-u kao što je Elder Scrolls, koji su priželjkivali Battlezone dok su igrali Dark Reign, koji su želeli Deus Ex kada su igrali neki generički fps tog doba, koji su hteli Independence War 2 dok su igrali Freespace, koji su želeli System Shock 2 kao pravac u kome treba da se razvija igranje kompleksnih igara, umesto na kliktanje po ikonicama, a povećavanje skale nivoa težine je vremenom prestalo da bude zabavno jer se sve svodilo na malo pažljivije igranje, češći sejv i više napitaka.

I potpuno mi je svejedno na kojoj će se platformi pojaviti igra, ako je dobra.



Sve u svemu, ako je nekada zaista bilo na desetine i stotine dobrih igara na PC-ju godišnje, svakako onaj ko tako misli ne može da se izigra za ceo život, već je dovoljno da instalira neki od barem 200 naslova koje nije stigao da igra ili koje je propustio...i svi mirni i zadovoljni.
 
nazalost, dosta je FPS-ova konzolizovano, i tu nema pomoci
mp nekad i sad, zaista nemaju veze jedno sa drugim... drugacije su mape, drugacije je naoruzanje i njegova "fizika" .. sve je drugacije, tj losije i ukocenije i sa mnogo vise ogranicenja nego pre.. zbog cega, pa zbog uzimanja u obzir igraca koji igraju na gamepadu... *** surova realnost... i to je samo jedan od primera...
 
nazalost, dosta je FPS-ova konzolizovano, i tu nema pomoci
mp nekad i sad, zaista nemaju veze jedno sa drugim... drugacije su mape, drugacije je naoruzanje i njegova "fizika" .. sve je drugacije, tj losije i ukocenije i sa mnogo vise ogranicenja nego pre.. zbog cega, pa zbog uzimanja u obzir igraca koji igraju na gamepadu... *** surova realnost... i to je samo jedan od primera...

Nije baš tačno, uzeo si u obzir samo lcd-friendly "AAA" kategoriju. U ovoj generaciji samo:

Red Orchestra: Ostfront 41-45
BF 2142 + exp.
ARMA 1, 2 + exp.
Enemy Territory: Quake Wars
Fortress Forever
Team Fortress 2
Quake Live
Natural Selection 2
Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
Rising Storm for HoS
Nuclear Dawn


Pre-order NS2 and stop whining!
 
Poslednja izmena:
Ti bi mogao da napravis jednu posebnu temu sa tim manje vidljivim, a dobrim igrama... Za mnoge cujemo, ali neke samo ti mozs da iskopas :)


PS: novi games for windows marketplace za stare PC gamere :D

www.gamesforwindows.com
 
Poslednja izmena:
To je samo delimično tačno, lako je vaditi se na nostaligju. Nijedna igra (objektivno) do sada nije prevazišla ili makar dostigla ili kopirala Deus Ex i Thief. Koliko ima igara koje imaju "emergent gameplay"? Vrlo malo. E sad, zašto? Ima mnogo razloga...

word...
 
Red Orchestra: Ostfront 41-45 je mator i malte ne vise niko i ne igra, u ostalom on je mod bas kao i natural selection
quake wars nikad nije zaziveo, tj reklo bi se cak da je bio cist omasaj
quake live, e stvarno aj da uzimamo u obzir igre od pre 10 godina, quake legenda ali ovo nije nista novo

sta je

Fortress Forever
Rising Storm for HoS
Nuclear Dawn ???? mislim pogledao sam sta je, ne zna se ni koje godinece ce se pojaviti naslovi, iako deluju veoma zanimljivo

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad cekam ko ozeblo sunce
NS2 nije jos ni izasao, valjda ce valjati...

dakle sta, imam 2 pc pucacine u buducnosti, proizasle od modova, i od nezavisnih developera... ne bas sjajna buducnost pc fps-a
 
Kad su komentari takvi, đene-đene. Ali kad kritičari počnu da kritikuje te aspekte, onda je sasvim jasno gde ja gaming otišao danas.

http://www.gamervision.com/users/coop/articles/demon_39_s_souls_ps3

***a, takvi su svi gejming novinari i kritičari pa i ovaj naš benčovski. Meni su te priče o igračima mazohistima jako smešne. Ljudi su nekad trošili pare i pare na žetone automata pokušavajući da pređu jednostavne igre sastavljene od nekoliko sprajtova koje su bile poprilično izazovnije od većine današnjih. Tada niko nije pričao o mazohistima. A onda je došao predak Awesome Reach-a i sve upropastio (svu krivicu za današnje stanje svaljujem na Microsoft i tu specifičnu igru).

Šta bi dao su igre se kao Oblivion i Two Worlds više ugledale na Deamon Souls kada je izazov koje stavljaju pred igrača u pitanju. Nažalost, deca su glavni konzumenti a posle njih idu kenjkavi odrasli i kompanije sebi ne smeju dozvoliti njihove suze i bes.


Neverovatan si.

Ja sam bar konzistentan. Ti si taj koji je neverovatan. Search na korisničko ime filipenko daje jako interesantne rezultate, gotovo zapanjujuće. Najzanimljivije je prelaz između hard core isometry RPG-ovca u Oblivion lover-a. Mada ni ova poslednja tranzicija (faza) nije ništa manje interesantna. Nemam ja ništa protiv toga, ljudska osobina kao i svaka druga. Ali kao što se čoveku koji je sklon lažima ne može verovati tako ni čoveka, koji često menja mišljenje, stalno otriva neke nove istine i oduševljava se njima, ne mogu uzeti za ozbiljno.

Može biti da ja pripadam uskoj grupi igrača, ali ja spadam u one koji su tražili RPG u 3D-u kao što je Elder Scrolls, koji su priželjkivali Battlezone dok su igrali Dark Reign, koji su želeli Deus Ex kada su igrali neki generički fps tog doba, koji su hteli Independence War 2 dok su igrali Freespace, koji su želeli System Shock 2 kao pravac u kome treba da se razvija igranje kompleksnih igara, umesto na kliktanje po ikonicama, a povećavanje skale nivoa težine je vremenom prestalo da bude zabavno jer se sve svodilo na malo pažljivije igranje, češći sejv i više napitaka.

Kažeš tražili, jel to znači da ipak nisi pronašao što si tražio? Elder Scrolls jeste RPG/FRP ma šta zagriženi ljubitelji izometrijskog PC RPGa pričali. Da je nekvalitetniji RPG od legendi žanra poput BG, Tormenta i Fallouta, to jeste. Ali to ne znači da nije RPG. Svako ko je igrao neki od stonih RPG sistema zna to i zna koliki značaj ima GM. Bethesda je loš GM a Black Isle je bio dobar, to je glavna razlika.

I potpuno mi je svejedno na kojoj će se platformi pojaviti igra, ako je dobra.

Složio bih se sa tobom kada bi znao da si iskreno mislio. Mnogi koriste tu rečenicu a samo retki su iskreni.

Sve u svemu, ako je nekada zaista bilo na desetine i stotine dobrih igara na PC-ju godišnje, svakako onaj ko tako misli ne može da se izigra za ceo život, već je dovoljno da instalira neki od barem 200 naslova koje nije stigao da igra ili koje je propustio...i svi mirni i zadovoljni.

Nije bilo toliko dobrih igara za poslednjih 10 godina a ne godišnje. Desetine za 10 godina bi bilo preciznije. Naravno da se igram tih starih igara. Zato i ne obraćam pažnju na vašu priču da se sa setom sećam lepog detinjstva pa mi je zato Deus Ex dobar. Deus Ex je i danas izuzetna igra, deset godina starosti joj nije puno naškodilo.

Nije problem što nema šta da se igra, zapravo ja nemam dovoljno vremena da se igram koliko bi želeo. Problem je što su današnje igre krš i što za deset godina ako se ovako nastavi neće biti mnogo toga da se igra. Call of Duty mogu da urade kao u Jonny Questu, ja to neću nikad igrati jer je obično smeće.
 
dakle sta, imam 2 pc pucacine u buducnosti, proizasle od modova, i od nezavisnih developera... ne bas sjajna buducnost pc fps-a

Pa kakve veze ima što su proizašle iz modova? Je l' ih to nekako čini manje vrednim, ako nemaju mega korporaciju iza sebe? Morate da izbacite tu ideju iz glave da igra mora biti super nahajpovani blokbaster (u suprotnom "it sux") ako su vam ukusi iole dalje od mainstreama.

Btw, Fortress Forever - TF Classic u novom ruhu. Ima viši skill cap u odnosu na TF2.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno