Šta je novo?

Industrija igara

^ Zaista je neumesno porediti onu ispraznu show off igru Crysis sa jednim Stalkerom.
 
Tebe izgleda zanimaju samo "AAAAA" multi-bazillion-dollar blokbasteri. Dobre vesti za tebe onda. I da, Stalker je objasno, možda se tebi kao triple-ej loveru ne sviđa, ali postoji 4-4.5 miliona ljudi kojima se svideo. Kao što su objasnil Deus Ex i Thief pre 10 i 12 godina. Objasniće i Miner Wars, Dead State, Natural Selection 2, Red Orchestra 2. Nažalost, takav tip igara ne privlači prosečnog Wal-Mart potrošača, pa one danas nisu popularne te stvaraju vicious cycle na izdavače i investitore. Postoji svet van Avatara, Transformersa i The Expendables-a...

I tu pricu o tripple-A loverima treba pravilno shvatiti. S obzirom na stanje u mainstreamu, mogu da razumem tvoju pricu, ali to ne moze da bude pravilo. Normalno je voleti tripple-A stvari u svim oblastima. I kod filmova mozes da budes ljubitelj B-produkcije, ali to je tako jer na sve to gledas iz nekog posebnog ugla i mnogo si popustljiviji prema takvim filmovima, jer nude "nesto drugo" u odnosu na klasican Holivud, ali nikad njih neces jednako ozbiljno doziveti kao dobre filmove A produkcije.

Bez obizra sta se danas prica, ja mislim da vreme za "studentske projekte", male i siromasne timove itd, nikad nije bilo gore. Nekad nije bilo potrebno TOLIKO uloziti u igru da bi izgledala pristojno na svim poljima, danas jeste, prosto je tako. Ne moze nas par talentovanih da se nadje i da napravi vrhunsku igru danas, ako to nije neka najjednostavnija moguca ideja.

Nekad je mnogo lakse bilo sesti i napraviti dobar mod za neku igru, a danas je za to prosto potrebno previse radnih sati ako hoces da lici na nesto. Zato je i u toj oblasti stanje kakvo jeste (iako verujem da mozes da mi bacis bar 50 linkova ka nekim interesantnim projektima).

Ono sto hocu da kazem je da ne moze nesto da "ozdravi" tako sto krenne da se razvija vise besplatnih ili jeftinih projekata koji se i pored toga skoro nikako ne prodaju, naprotiv, mora da se digne nivo kvaliteta onoga sto je moguce prodati, jedino tako moze da se ide napred. Utopijske price o talentovanim klincima i timovima koji programirajuci u garazi izvlace industriju na pravi put moramo da ostavimo po strani, ako hocemo da budemo realni.
 
Poslednja izmena:
I tu pricu o tripple-A loverima treba pravilno shvatiti. S obzirom na stanje u mainstreamu, mogu da razumem tvoju pricu, ali to ne moze da bude pravilo. Normalno je voleti tripple-A stvari u svim oblastima. I kod filmova mozes da budes ljubitelj B-produkcije, ali to je tako jer na sve to gledas iz nekog posebnog ugla i mnogo si popustljiviji prema takvim filmovima, jer nude "nesto drugo" u odnosu na klasican Holivud, ali nikad njih neces jednako ozbiljno doziveti kao dobre filmove A produkcije.

Bez obizra sta se danas prica, ja mislim da vreme za "studentske projekte", male i siromasne timove itd, nikad nije bilo gore. Nekad nije bilo potrebno TOLIKO uloziti u igru da bi izgledala pristojno na svim poljima, danas jeste, prosto je tako. Ne moze nas par talentovanih da se nadje i da napravi vrhunsku igru danas, ako to nije neka najjednostavnija moguca ideja.

Nekad je mnogo lakse bilo sesti i napraviti dobar mod za neku igru, a danas je za to prosto potrebno previse radnih sati ako hoces da lici na nesto. Zato je i u toj oblasti stanje kakvo jeste (iako verujem da mozes da mi bacis bar 50 linkova ka nekim interesantnim projektima).

Ono sto hocu da kazem je da ne moze nesto da "ozdravi" tako sto krenne da se razvija vise besplatnih ili jeftinih projekata koji se i pored toga skoro nikako ne prodaju, naprotiv, mora da se digne nivo kvaliteta onoga sto je moguce prodati, jedino tako moze da se ide napred. Utopijske price o talentovanim klincima i timovima koji programirajuci u garazi izvlace industriju na pravi put moramo da ostavimo po strani, ako hocemo da budemo realni.

+1

Još bih da dodam nešto... Kad kažete TrippleA naslovi... govorite o tome uvek kao da je to obavezno nešto loše. I kad su igre i kad su filmovi u pitanju, Tripple A ne mora da bude loša stvar... Naprotiv! Postoji toliko dobrih visokobudžetnih Holivudskih filmova, i toliko dobrih visokobudžetnih igara... skoro isto kao i onih "dragulja" koje je pravilo par filmadžija ili programera... a možda i više. Ispade sad da sve što je skupo i ima veliki budžet za produkciju i marketing mora da bude loše.
 
INormalno je voleti tripple-A stvari u svim oblastima.

Šta znači AAA? Kvalitetan proizvod? Ove igre su definitvno to.

Bez obizra sta se danas prica, ja mislim da vreme za "studentske projekte", male i siromasne timove itd, nikad nije bilo gore. Nekad nije bilo potrebno TOLIKO uloziti u igru da bi izgledala pristojno na svim poljima, danas jeste, prosto je tako. Ne moze nas par talentovanih da se nadje i da napravi vrhunsku igru danas, ako to nije neka najjednostavnija moguca ideja.

Može da izgleda pristojno na svim poljima. Ne mora da bude Crysis/Uncharted, ne mora da ima sate i sate CGI-a, ne mora da ima holivudski VA itd. Ove igre što sam naveo su daleko od najjednostavnijih ideja, složićemo se. To je na drugoj strani.


Nekad je mnogo lakse bilo sesti i napraviti dobar mod za neku igru, a danas je za to prosto potrebno previse radnih sati ako hoces da lici na nesto. Zato je i u toj oblasti stanje kakvo jeste (iako verujem da mozes da mi bacis bar 50 linkova ka nekim interesantnim projektima).

Ne, naprotiv, danas je mnogo lakše napraviti igru jer je moć, fleksibilnost i lakoća upotrebe alata daleko bolja nego što je bila pre 10-15 godina i u budućnosti će biti samo bolja situacija. Digitalna distrubucija će nastaviti da jača i omogućiti da se takve projekti budu komercijalno uspešni.

Ono sto hocu da kazem je da ne moze nesto da "ozdravi" tako sto krenne da se razvija vise besplatnih ili jeftinih projekata koji se i pored toga skoro nikako ne prodaju, naprotiv, mora da se digne nivo kvaliteta onoga sto je moguce prodati, jedino tako moze da se ide napred. Utopijske price o talentovanim klincima i timovima koji programirajuci u garazi izvlace industriju na pravi put moramo da ostavimo po strani, ako hocemo da budemo realni.

Ove igre što sam naveo nikako nisu besplatne ni jeftine za izradu, niti su lošeg kvaliteta. Prodaće se sasvim solidno i biće profitabilne. Neće naravno nikada videti mainstream brojke, ali to nije ni potrebno.

Šta misliš zašto će Chahi-ev From Dust izaći samo za digitalne platforme? Zato što zbog veličine projekta ne mogu da konkurišu u marketingu sa retail naslovima i sigurno neće videti big budget FPS brojke u prodaji.
 
Poslednja izmena:
Pa dobro, onda problem zapravo i ne postoji, drago mi je. U zlatnom smo dobu PC gaminga i kvalitet vlada u svim segmentima, PC gura industriju napred i na njemu se desavaju glavne stvari u industriji, uz dobru zaradu malih timova koji rade stvari koje si nabrojao. (ne pokusavam da provociram, samo na stvari moze da se gleda iz razlicitih uglova, iako ti nista pogresno nisi rekao, pricamo istu pricu iz dva ugla tj. dva vidjenja situacije).
 
Poslednja izmena:
Pa dobro, onda problem zapravo i ne postoji, drago mi je. U zlatnom smo dobu PC gaminga i kvalitet vlada u svim segmentima, PC gura industriju napred i na njemu se desavaju glavne stvari u industriji, uz dobru zaradu malih timova koji rade stvari koje si nabrojao. (ne pokusavam da provociram, samo na stvari moze da se gleda iz razlicitih uglova, iako ti nista pogresno nisi rekao, pricamo istu pricu iz dva ugla tj. dva vidjenja situacije).

Zlatno doba je nešto indivudalno za svakoga, zar ne? :)
Btw, baš me zanima koje igre/žanrovi su nekada bile na PC-u i koje te zanimaju, unikatne za platformu, napravljene sa PC publikom na umu, a sada ih nema?

I to što je igra multiplatform, ne znači nužno da je loša. Videli smo kako je prošla Mafia 2 i skoro Fallout: NV. To što će npr. Portal 2 biti na PS3 i 360, ništa ne oduzima od PC-a, jer će na PC-u biti "the" verzija, što zbog kontrola što zbog drugi stvari. Verovatno će se više i prodati na PC-u, kao i Orange Box, gde je razlika prilično velika između PC i PS3/360 verzija. TF2 postoji na X360, ali kao i da ga nema.
 
Poslednja izmena:
+1

Još bih da dodam nešto... Kad kažete TrippleA naslovi... govorite o tome uvek kao da je to obavezno nešto loše. I kad su igre i kad su filmovi u pitanju, Tripple A ne mora da bude loša stvar... Naprotiv! Postoji toliko dobrih visokobudžetnih Holivudskih filmova, i toliko dobrih visokobudžetnih igara... skoro isto kao i onih "dragulja" koje je pravilo par filmadžija ili programera... a možda i više. Ispade sad da sve što je skupo i ima veliki budžet za produkciju i marketing mora da bude loše.

Ne mora da bude ali biva loše. Što su veće pare u igri to je strah od gubljenja istih veći pa se igra na 'sigurno'. To znači povlađivanje onima koji čine većinu a po pravilima univerzuma u kome živimo oni su površni, lenji i željni brze i jeftine zabave. To je develo do toga da se moderne igre mogu opisati sa kratke i tupave. Nekome je to ok, ne predstavlja mu problem da svoje slobodno vreme troši na takve igre, serije (sitkomi) i filmove (holivudski blokbasteri). Nekome pak nije i taj kuka na sav glas jer nema šta novo da igra.

Pa dobro, onda problem zapravo i ne postoji, drago mi je. U zlatnom smo dobu PC gaminga i kvalitet vlada u svim segmentima, PC gura industriju napred i na njemu se desavaju glavne stvari u industriji, uz dobru zaradu malih timova koji rade stvari koje si nabrojao. (ne pokusavam da provociram, samo na stvari moze da se gleda iz razlicitih uglova, iako ti nista pogresno nisi rekao, pricamo istu pricu iz dva ugla tj. dva vidjenja situacije).

To i jeste poenta. Tebi trenutna situacija odgovara. Ti voliš igre kako su današ zastupljene jer igrama ne pridaješ značaj. Za neke ljude video igre su više od trošenja slobodnog vremena i oni su sa pravom nezadovoljni napretkom koji je ostvaren u poslednjih deset godina. Osim prezentacije moderne igre nisu nimalo napredovale. Gejmplej je već viđen uz sitnije fazone koji nemaju veze sa logikom poput regeneracije koja je u Halou smislena dok je Call of Duty totalno besmislena stvar (u Halou si supervojnik i imaš štit koji se obnavlja, u CoD nema šta da se obnavlja).
 
To i jeste poenta. Tebi trenutna situacija odgovara. Ti voliš igre kako su današ zastupljene jer igrama ne pridaješ značaj. Za neke ljude video igre su više od trošenja slobodnog vremena i oni su sa pravom nezadovoljni napretkom koji je ostvaren u poslednjih deset godina. Osim prezentacije moderne igre nisu nimalo napredovale. Gejmplej je već viđen uz sitnije fazone koji nemaju veze sa logikom poput regeneracije koja je u Halou smislena dok je Call of Duty totalno besmislena stvar (u Halou si supervojnik i imaš štit koji se obnavlja, u CoD nema šta da se obnavlja).

Bio sam ironican, mislim da nije tesko zakljuciti. Rekao sam to zato to je on "branio" trenutnu situaciju. Ne izvlaci prevelike zakljucke i etikete tako lako.
 
Poslednja izmena:
Amnesia?:)
Zato sto developer dok nema toliki budzet on ce da izdaje za jednu platformu, a ti indi projekti su obicno vezani za pc. A ako se dobije veliki kes onda mora da ide streamom gde svi developeri idu, dakle multiplatforming.

Pa šta ima veze ako nema veliki budžet? To je prednost, a ne mana. Jer ako ima veliki budžet to povlači mnoga ograničenja sa sobom, najviše što se tiče ciljne grupe korisnika. Pogledaj Alan Wake, od ovoga do Max Payne with flashlight bullshita.
 
Bio sam ironican, mislim da nije tesko zakljuciti. Rekao sam to zato to je on "branio" trenutnu situaciju. Ne izvlaci prevelike zakljucke i etikete tako lako.

Iskreno nisam primetio ali nije neka šteta. To 'ti' koje pominjem i kojem se obraćam je bilo ko kome su današnje igre superiška. Meni nije problem da me bilo ko etiketira kao zaluđenika, rpgovca, noolifera jer volim igre u kojima možeš da biraš rešenje određene situacije. Sigurno neću krenuti da igram Call of Duty i Mass Effect na silu jer me neko proziva. Nemoj se mnogo osvrtati na etikete koje ti lepe, ljudi kada pišu ne mogu voditi računa o svim mogućim posledicama njihovih postova. Najsmešnija stvar koju sa do sada pročitao na ovom forumu su reakcije ljudi kada se neko ne složi sa njihovim viđenjem, konkretno kada je nešto što oni poseduju u pitanju. Odmah krenu sa pitanjima: a šta sad ja treba da prodam ovo moje i kupim to što ti hvališ? Totalno bezvezno gledanje na stvari imo.

Ako je ipak problem to etiketiranje onda se izvinjavam i trudiću se da više pazim u narednim postovima.

Btw. slažem se da bi Killzone bio izuzetno popularan kada bi izašao za PC, tu nema nikakve sumnje. Killzone se može podičiti naročitom originalnošću kada su današnje FPS igre u pitanju. Pored toga je sigurno dobar FPS, za razliku od Borderlandsa na primer. Eto taj Borderlands iako repetativan i sa jako lošom FPS komponentom mi se svideo dovoljno da pređem igru a do toga je došlo samo zato što igra na momente ima dobrog humora. Ne tražim ja puno od igara ali mora imati bar nešto da mi se dopada, Call of Duty nema nijedan element koji mi se dopada.

Crysis je dobar FPS i imaš slobodu izbora (Crysis nije u potpunosti sandbox igra poput Far Cry 2, Stalkera i Just Cause 2). Battlefield Bad Company 2 singl ima tupavu priču i generičke nivoe sa glupim AIjem ali opet imaš određenu slobodu pri eliminaciji protivnika. Call of Duty moram igrati onako kako su autori zamislili a to me smara.

Nadam se da nije preveliki problem off u koji smo otišli. Valjda je svima jasno pa i pokretaču teme da je tema na klimavim nogama dok ne dođe do definitivne potvrde da će biti nešto od cele priče. Valjda nije problem pobrisati off kada dođe do toga?
 
Bio sam ironican, mislim da nije tesko zakljuciti. Rekao sam to zato to je on "branio" trenutnu situaciju. Ne izvlaci prevelike zakljucke i etikete tako lako.

Situacija svakako nije idealna, ali zanimljivo je da se u ovakvim diskusijama previdi da to ne važi samo za PC, i posledica je opet velikih budžeta. Raznovrsnost naslova je bili mnogo bolja u PS1 i N64 generaciji, zato što je skoro svako mogao da napravi igru, ne samo najveći izdavači sa velikimi investicijma. Da li misliš npr. da bi Sony odobrio razvoj naslednika Colony Wars-a, definitivno tip igre koji nije mainstream-friendly i koji ne bi privukao veći segment populacije samim tim nema potencijal da se proda u milionskim tiražima i koji bi koštao jedno minimum 10'15M da se napravi, a u najboljem slučaju bi prodaja došla na nulu ili uz manji profit. Sada je blokbaster za blokbasterom, a za takvu sitauciju su sami krivi Sony i MS.

Both Sony and Microsoft stretched particularly towards these precise types of games for their HD consoles, because they -- like the large publishers they court -- have a strong incentive to raise the barriers of entry and keep small competitors from entering the market. By creating a market space where high end technology is absolutely necessary to compete -- we now call this the "hardcore" market -- they make it nigh impossible for anyone without an enormous amount of investment capital to enter.
 
Poslednja izmena:
Iskreno nisam primetio ali nije neka šteta. To 'ti' koje pominjem i kojem se obraćam je bilo ko kome su današnje igre superiška.

Ja sam najdalje od coveka kome su danasnje igre "superiska", naprotiv, preterujem sa raznim retro-glupostima u zelji za starim osecajem. Mada, nadje se poneka dobra igra i danas.

Situacija svakako nije idealna, ali zanimljivo je da se u ovakvim diskusijama previdi da to ne važi samo za PC, i posledica je opet velikih budžeta. Raznovrsnost naslova je bili mnogo bolja u PS1 i N64 generaciji, zato što je skoro svako mogao da napravi igru, ne samo najveći izdavači sa velikimi investicijma. Da li misliš npr. da bi Sony odobrio razvoj naslednika Colony Wars-a, definitivno tip igre koji nije mainstream-friendly i koji ne bi prvukao veći segment populacije i koji bi koštao jedno minimum 10M da se napravi, a u najboljem slučaju bi prodaja došla na nulu. Sada je blokbaster za blokbasterom, a za takvu sitauciju su sami krivi Sony i MS.

I sa ovim se potpuno slazem. Nema veze sa platformom, ali ovde pricamo o PC-u. Nebitno je ko sta igra, ja imam ogromnu istoriju u pc igranju, vrlo sam vezan za mnoge stvari u tom svetu, tako da moje komentare treba da shvatis kao komentare nekog ko zeli samo dobro igranju na kompjterima.

Shvatam sta hoces da kazes, ali rezultatom nisam prezadovoljan: ne vidim toliko tih "manje poznatih, ali mnogo dobrih" igara na sve strane. Ili mi se ucini da ce biti takve, a ispadnu krs.

Sve ovo jeste offtopic, ali sa druge strane i nije, pricamo upravo o "smislu" imanja jakog hardvera, buducnosti itd. Sve to ima veze sa temom, indirektno.

PS: sve bih dao da vidim novi Colony Wars :)
 
Poslednja izmena:
Situacija svakako nije idealna, ali zanimljivo je da se u ovakvim diskusijama previdi da to ne važi samo za PC, i posledica je opet velikih budžeta. Raznovrsnost naslova je bili mnogo bolja u PS1 i N64 generaciji, zato što je skoro svako mogao da napravi igru, ne samo najveći izdavači sa velikimi investicijma. Da li misliš npr. da bi Sony odobrio razvoj naslednika Colony Wars-a, definitivno tip igre koji nije mainstream-friendly i koji ne bi privukao veći segment populacije samim tim nema potencijal da se proda u milionskim tiražima i koji bi koštao jedno minimum 10'15M da se napravi, a u najboljem slučaju bi prodaja došla na nulu ili uz manji profit. Sada je blokbaster za blokbasterom, a za takvu sitauciju su sami krivi Sony i MS.

Itekeko ima istine, evo recimo Demons Souls se prodao u mizarnih 800.000, a pitanje je da li bi prodali i tolko da na par mesta nije pokupio GOTY nagradu. MAda verovatno nisu ni toliku prodaju očekivali pošto je prvo planirana u izdata samo za japansko tržište, pošto nisu očekivali da može imati bilo kakvu prođu na zapadu.
 
Poslednja izmena:
Problem sa AAA naslovima je sto je kod njih marketing AAA dok je sam proizvod uglavnom prosecan.

Sve je stalo jer sad mogu da naprave obican prezvakani CoD i zarade stotine miliona na konzolama.
Na vec vidjenom zaradjuju i zasto bi se trudili da ponude nesto novo i bolje. To je jedini razlog zasto svi idu na multiplatform.

Provalite da je AI na nivou od pre 10 godina, da ta fizika nikako da postane standardni deo DX-a. Sve stoji vec dugo samo se tu i tamo pojavi neki novi efekat za koji me bas briga. Lud sam pa cu da kupim GTX580 samo zbog teselacije u dve igre :S:

Nije istina da je potrebno kupovati novu graficku svakih 6 meseci. I one stare 3 godine rade odlicno upravo zahvaljujuci konzolama..
 
Shvatam sta hoces da kazes, ali rezultatom nisam prezadovoljan: ne vidim toliko tih "manje poznatih, ali mnogo dobrih" igara na sve strane. Ili mi se ucini da ce biti takve, a ispadnu krs.

Pa zavisi šta voliš. Portal 2, fenomenalna art direkcija (kao i uvek od Valve-a) a i sve ostalo. From Dust obećava, Chahi je rekao je bio inspirisan Koyaanisqatsi-em. Prva epizoda Back to the Future izlazi u decembru. Novi Deus Ex bi trebao da ispadne dobar, ali je moglo mnogo bolje i dublje. Trapped Dead, Commandos meets zombies :). Frozen Synapse, stlizovana turn-based taktika. Trackmania 2. Od modova, The Dark Mod za ljubitelje Thief-a, Renegade X i ostali C&C. I ova dva PC-only FPS-a što sam pomenuo. Ima igara, samo su manje vidljive zbog hajpa za mega-budget naslove, koji pokupe svu pažnju medija.

Btw, koje igre/žanrovi iz "zlatnog doba" PC igranja ti nedostaju? Ili ih nema uopšte ili su izbubili na kvalitetu?

Sve ovo jeste offtopic, ali sa druge strane i nije, pricamo upravo o "smislu" imanja jakog hardvera, buducnosti itd. Sve to ima veze sa temom, indirektno.

Ja mislim da ljudi vezuju "zdravlje" PC platforme sa tipom igara koje guraju grafiku/tehnikalije napred krupnim koracima, i kada vide da ih nema zaključe da "PC gaming umire", kao da to treba da bude nešto glavno što definiše PC (zbog same prirode hardvera koji konstantno napreduje) i da samo postojanje brzog hardvera *mora* podrazumevati prisustvo igara koje će biti dizajnirane sa njim na umu. Taj tehnički deo je samo mali deo iskustva igranja PC-u, i nikako ne bi trebao da bude centralni po mom mišljenju.
Iako su sada orijentisani na više platformi (zbog vikobudžetne prirode naslova koje razvijaju), iD se izgleda nije puno promenio od D3, koji je predstavjlao vrhunac benchmark demo + "istrošeni" dizajn/priča filozofije njihovog pravljenja igara, a tako deluje da će zadesiti i Rage... Upravo zbog tog fokusa na taj vizuelni deo, skoro sve ostalo vrlo malo ili nikako napreduje. Pored toga, ima uticaj na kakav tip igara će se praviti, za koju ciljnu grupu, kako će to uticati na mehaniku, priču itd.

Itekeko ima istine, evo recimo Demons Souls se prodao u mizarnih 800.000, a pitanje je da li bi prodali i tolko da na par mesta nije pokupio GOTY nagradu.

Ne znači da nije profitabilan (jeste čim rade nastavak), zavisi koliki im je budžet. The Witcher se prodao 1.5M na PC-u urađen na budžetu od 5M, za nastavak je 8M. Npr. nedavno izašli Winter Voices: Avalanche ima dosta dosta manji bud od budžet od oba.
 
Poslednja izmena:
Kad upalis konzolu/PC onda su ocekivanja visa.

One igre što sam naveo upravo i jesu za one koje imaju viša očekivanja i čiji ukus je "malo" van mainstream-a. Problem je što postoji velika praznina u ponudi zmeđu blokbastera i casual/social igara, koju povremeno ispune pomenuti naslovi. Svi jure blokbaster trend i građenje brenda, čak i oni koji mogu da urade nešto više (Irrational npr.) ali su ograničeni time da moraju da potroše 15M+ na razvoj da bi bili konkurentni (i još min. toliko na marketing) što ima velikog uticaja na dizajnerske odluke, oblikovane ciljnim grupama. Umesto da bude obrnuto, da Irrational oblikuje njih kao što su radili pre 2K buyout-a.

Imas i gomilu ljudi kojima se svidja Fallout3 pa to ne znaci da je igra/engine dobar. Ja kad u 2010 vidim ono linearno kretanje, budjave modele i trecerazredne animacije odma uninstaliram igru.

F3 je loš, ali je za to kriva Bethesda. New Vegas je mnogo bolji. Tebe izgleda više zanima taj tehnički/audiovizuelni deo nego sama igra. Fable ima dobro sve što si naveo, pa ne znači da je dobar RPG ili uopšte dobra igra. Tj., jeste "dobra" u smislu da je prosečna, ali ništa više od toga. Treći deo će biti još više uproš... pardon, streamline-ovan da bi se više prodao. Molyneux nije ispunio tonu obećanja u vezi te igre, samo je dizao hype što i danas radi.

Od novih igara ocekujem bar vidljiv napredak u gameplay segmentima kad je vec zaista tesko osmisliti nesto "novo". Nek bude FPS sa prezvakanom i mlakom temom ali neka napucavanje bude adrenalnisko, nek je kretanje "realno" nek postoji osecaj tezine, inercije, interakcije itd. Kriza je vecinu toga donela i "objasnila" za razliku od "one" igre i Metroa recimo za koji treba da izadje 102093049 zakrpa i "community" modifikacija da bi bio dobar naslov. Neka...

Stalno taj realizam... Ako hoćeš "realnost", eno ti ARMA2 i SWAT4, nijedan drugi shooter ne prilazi njima. Ja ću uvek radije igrati TribesNext ili Fortress Forever nego bilo šta što je "realno" (lol). Ja čim vidim onako generičan dizajn i karakterizaciju glavnog lika u Killzone-u kao i generičko "dudebro space marine" okruženje, ili "faceless" glavnog lika u Halo-u, ili "gung-ho-bald space marine walking steroid" Gears (u jednom intervjuu, neko iz Epic-a je rekao nešto u stilu "Gears of War is a 13th year old wet dream", što dovoljno govori kome je igra namenjena), može da ima ne znama kakvu OMG igru/mehaniku ispod, to predstavlja ogroman turn-off što se mene tiče i odma' mi se ne igra. Uporedi to sa HL-om npr., taj "regular guy/girl" dizajn ima veliki uticaj na fikciju i imerziju, barem što se mene tiče.

Stalker je bagovit zato što: 1) nema $20-50M "backing" najvećih i najbogatijih igrača u industriji 2) ambiciozan je u dizajnu za razliku od ratatatata kroz hodnike i polu-zatvorene prostore sa GI Joe-ovima/svemirskim marincima i "filmskom atmosVerom". :rolleyes:

Prosto, PC sa svojom "upgrade na 6 mseseci" filozofijom koci gejming koliko god to suludo zvucalo a svedoci toga smo svi mi. Za par godina ce se to biti jos radikalnije. Jos veci krivci su kompanije tipa EA sa svojim "stancuj nastavke i DLCove".

Ono što koči gejming su veliki budžeti za "more shiny&pretty" i korporacije koje jedu manje developere i onda ih zatvore/prodaju/nateraju da rade na lošim franšizama. Da podsetim:

EA:

Origin
Bullfrog
Westwood
Maxis

Microsoft:

Digital Anvil
Ensemble
FASA
ACES
Lionhead
Access Software

http://adrianwerner.wordpress.com/2009/01/24/end-of-an-era/

Jedino sto oni mogu da ponude je tesna saradnja sa timom koji pise drajvere i da u tome nalaze nacine kako da sto bolje optimizuju sve engine.

Pa šta je loše u tome?

Heavy Rain izgleda odlično ali je ipak statična igra. Ostale igre ne bih komentarisao jer neke nisam još probao a jedna nije izašla.

Heavy Rain predstavlja kulminaciju svega što je loše u današnjim igrama, pokušaj da igre budu ono što nisu. Koncept je zvučao dobro na papiru, ali je realizacija katastrofa. U igri oko koje se sve vrti oko priče i gde ima vrlo malo "igre"/interakcije, ona je prilično loše napisana, ima gomilu rupa, likovi su loše portretisani, dijalog je loš, VA je loš i na momente užasan, facijalna animacija takođe. Nije mi jasno kako je dobila tako visoke ocene, mada s obzirom na stanje igračkog "novinartva" nije ni čudo. Jedino što je dobro je da su eto kao pokušali da urade nešto novo. Pored toga, izgleda ima jako egoističnog dizajnera koji je vrlo... čudan? Izgleda da hoće da režira filmove, ali je u pogrešnoj industriji.

The medium seems to have been hijacked by a bunch of failed bards who couldn't cut it in other mediums and so thought a bunch of myopic geeks would be easy to muscle in on.
http://forum.insomnia.ac/viewtopic.php?p=12771#12771

Niko ne razmišlja o tome šta će se desiti sa PC gejmingom po izlasku novih konzola. Ja lično predviđam katastrofu, PC gejming je preživeo zahvaljujući time što je bio solidno stojeći pre izlaska Xbox360 i imao solidan broj eksluziva u rukavu.

Doom and gloom... svaki put u istoriji kada izađe nova generacija konzola. "You can go on Google Groups and read the rants of *****s who ripped on 486s because their SNES was the future."

Danas čast PC igranja brani Blizzard, osim njih PC eksluziva nema ni za najbrojati na prste jedne ruke niti se čini da će toga biti u narednim godinama. Na stranu to što će za konzole biti raznih fensi kontrolera, ootb 3D igranja i mnogih drugih sitnica koje privlače raju. Na PCju ako i bude takvih spravica to će proizvoditi Logitech, cena će biti paprena a podrška lošija od one na konzolama.

Po x-ti put, imaš vrlo ograničen pogled na to šta PC gaming treba da predstavlja. Postoji sasvim solidan broj PC ne-MMO ekskluziva, samo zato što nisu 1st i 3rd person shooteri sa $20M+ budžetima ne znači da su išta manje vredne, aman! PC nikada nije imao puno takvih igara, niti bi, zbog otvorene prirode platforme koja nema vlasnika, iko imao koristi od toga da plati tonu novca nekome da ih napravi. Microsoft (ili Sony/Nintendo) osiguravanjem ekskluziva gomilom novca imaju direktne koristi od toga, zato što jedini način da bi neko igrao tu igru je da kupi njihovu konzolu, što dalje stvara network effects jer će vrlo verovatno kupiti još igara, pretplatiti se na servise, ili kupiti periferije na visokim marginama, tri stvari kroz koje vraćaju uloženo. Tako da ne znam da li se žališ što nema takvih naslova ili? I opet, to što je nešto mutliplatform, ne znači automatski da je loše. Imam utisak da imaš filter u glavi - multiplatform = crap. Ne znam zašto bi bilo ko igrao npr. Bethesda-ine igre na konzoli (osim naravno ako nema PC), kada su modovi esencijalni deo iskustva. Ili Valve-ove (Portal 2 možeš slobodno da tretiraš kao PC ekskluzivu). Ili bilo koji drugi multiplatform naslov koji izlazi na PC-u. Izgleda da nikoga nije briga što postoje naslovi kao što su Space Rangers 2 i King's Bounty, već samo "demographic-calculated facelifted-polished to death" kategorija. :S:

Ne mora da bude ali biva loše. Što su veće pare u igri to je strah od gubljenja istih veći pa se igra na 'sigurno'. To znači povlađivanje onima koji čine većinu a po pravilima univerzuma u kome živimo oni su površni, lenji i željni brze i jeftine zabave. To je develo do toga da se moderne igre mogu opisati sa kratke i tupave. Nekome je to ok, ne predstavlja mu problem da svoje slobodno vreme troši na takve igre, serije (sitkomi) i filmove (holivudski blokbasteri). Nekome pak nije i taj kuka na sav glas jer nema šta novo da igra.

100% tačno. Moglo bi se nazvati "Holivudizacija" gejminga. Većina ljudi neće Blade Runner, hoće tipičan "power fantasy" blokbaster.
 
Poslednja izmena:
Uuuuu.Osecam da si tezak slucaj.Neizvodljivo je takve prosvetliti.Prvo moras da skines te naocare da bi spoznao istinu.
To ti je prvi korak ka spasenju..Svet ce ti delovati mnogo veselije,videces jos neke boje :D Za sad ne mozes biti prosvetljen ostaces i dalje zaslepljen:d

"The truth is out there" :D

No hard feelings:smash:

Hehe zvucis kao Morpheus... :d
 
Problem sa AAA naslovima je sto je kod njih marketing AAA dok je sam proizvod uglavnom prosecan.

Problem je što koštaju previše to ima ogroman uticaj na sve ostalo.
http://www.bruceongames.com/2008/01/30/the-aaa-games-business/

Sve je stalo jer sad mogu da naprave obican prezvakani CoD i zarade stotine miliona na konzolama.

Nije baš ni da je PC publika "nevina" i da ne kupuje milione kopija svake godine (i pošalje Stimulus pack na vrh Steam top liste), samo su u senci konzolnih 10+ miliona...

Razlog zašto se FPS-ovi sada prodaju u ogromnim količinama na konzolama je zato što: 1) relativno su novi za konzolnu publiku - ovo je prva generacija na kojoj su koliko-toliko na nivou sa onima na PC-u pre svega što se online-a tiče i 2) marketing kampanje su žestoko fokusirane na konzole. Naravno, njihov multiplejer dizajn nikada neće dostići Tribes/Team Fortress/Quake jer kontroler ograničava mnogo toga.

Cevat izgleda misli da čim izda igru na konzolama to automatski znači da će prodati 4-5x više od prvog dela na PC-u, tj. 6-7.5 miliona kopija. Pa, najblaže rečeno, nije u pravu. Jedini naslovi koje prelaze 5M+ kopija su najveće franšize. Nijedan drugi FPS ne prilazi CoD/Halo brojkama, a i vrlo malo igara drugih žanrova uopšte. Ne primećuje da Crysis ne spada u "simmiliar games on consoles" jer te igre koje se prodaju u brojkama koje on želi da vidi za Crysis imaju vrlo snažnu multiplejer komponentu i komunu i snagu brenda iza sebe, nešto što Crysis 2 nema.

Na vec vidjenom zaradjuju i zasto bi se trudili da ponude nesto novo i bolje.

Ne mogu da nude novo i bolje zato što je za tripple-A naslov rizik ogroman i može lako da ispadne komercijalni flop. Sveži i inovativni naslovi su na drugoj strani, manji timovi sa manjim budžetima, zato što manje investiranog kapitala znači veću kreativnu slobodu. Samo moraš da progutaš manje "shiny" grafiku. Ali to ne bi trebalo da je problem nadam se, ne gledaju se valjda filmovi da bi bi bili na nivou sa klincima iz komšiluka i videli "nove strava efekte" :). Pogledaj samo Minecraft, done je kreatoru 5M+. Natural Selection 2 i Red Orchestra 2 će gurati žanr napred, iako se naravno neće prodati ni blizu kao CoD, ali koga briga za to, kao i to što nemaju njegove produkcijske vrednosti i marketing budžet.

Najveći problem je što veliki broj izdavača nisu zainteresovani ni za šta osim za onu kategoriju igara koji donose najveći profit. Kao i ukrupnjavanje tržišta. Irrational npr. je pre nego što su kupljeni od strane 2K imao igre koje su odlične u svojim žanrovima. Nakon akvizicije imaju jedan samo ok atmosferični šuter i to je to. Na čiji su razvoj velikog uticaja imale fokus grupe. Bukvalno su izmenili dizajn igre iz korena usled povratne reakcije testera. E sad, zašto je za mase "depth and density of game systems that fit into a game about character building and choice " previše komplikovano je već za posebnu temu.

Tako da se pitanje What was the Downfall of Computer Gaming? An Attempted Analysis svodi na

The real question you're asking is "Why are big budget video games getting simpler?" I think there is an interesting debate to be had there.

Is there? The answer to that one should be obvious to everyone.

The face of big budget development has changed dramatically. Expecting every genre to make the jump as the definition of "big budget" goes from $500k through to $30 million is naive. This is not a PC specific issue. The best to hope for is that genres drop out of the arms race and continue to be made on a lower budget, which does seem to happen a lot of the time when the biggest publishers aren't involved.

To je jedini razlog zasto svi idu na multiplatform.

Igre sa većim budžetima su multiplatform zato što jedna platforma nije dovoljna da ih izdrži.To što je igra multiplatform ne znači automatski da ne valjaju ili da verzija PC nije najbolja i bitno različita (Valve očigledan primer). Mirror's Edge npr. je retko sveža igra u današnje vreme. PC verzija izgleda prilično bolje i jedna je od najlepših igara u ovoj generaciji. Pored toga, pokazuje koliko je kontrola t&m superiorna kada je igra dizajnirana da iskoristi to. Sa gamepadom je skoro pa mučenje igrati.


Provalite da je AI na nivou od pre 10 godina, da ta fizika nikako da postane standardni deo DX-a.

I ne samo to, suviše se trude da budu kao filmovi i priče koje se pojavljuju su vrlo plitke (kao i ti filmovi koje pokušavaju da kopiraju) i fokusirane na "male adolescent power fantasies" što kaze Spector. Scenario i dijalozi u 'ass Effectu npr. su vrlo površni u poređenju sa npr. Bloodlines-om i Tormentom. Choices&consquences crno-beli, kao i u Fable-u. I dubina priče i karaktera je opet povezana sa komercijalnom prirodom takvih naslova. Igre koje ne koštaju puno da se naprave ne moraju da brinu da zadovolje najširi krug ljudi, kao npr. nadolazeći Dead State, iz novog studija pisca/dizajnera Bloodlines-a.

Because we don't have to focus test a game to please over a million people, we can do some things with the characters and themes that would never be allowed in a mass market game.

http://www.irontowerstudio.com/forum/index.php/topic,989.msg30456.html#msg30456

Nije istina da je potrebno kupovati novu graficku svakih 6 meseci. I one stare 3 godine rade odlicno upravo zahvaljujuci konzolama..

Da, stabilan min. spec. ima svoje dobre strane, pogotovo za manje timove, jer će imati veće tržište kojima mogu da prodaju igre. Sledeće godine sa Fusion-om će se granica spustiti još više pa će i low-end laptopovi moći da pokrenu skoro svaku igru na vrlo pristojnim podešavanjima.

Ono što je još bitno je što će korisnička baza Steam-a i ostalih DD servisa nastaviti da raste i neće se resetovati na nulu kao na konzolama, što će imati uticaj na izbor developera.
 
Poslednja izmena:
One igre što sam naveo upravo i jesu za one koje imaju viša očekivanja i čiji ukus je "malo" van mainstream-a.

Nisam probao pa necu komentarisati :)



F3 je loš, ali je za to kriva Bethesda. New Vegas je mnogo bolji. Tebe izgleda više zanima taj tehnički/audiovizuelni deo nego sama igra. Fable ima dobro sve što si naveo, pa ne znači da je dobar RPG ili uopšte dobra igra. Tj., jeste "dobra" u smislu da je prosečna, ali ništa više od toga. Treći deo će biti još više uproš... pardon, streamline-ovan da bi se više prodao. Molyneux nije ispunio tonu obećanja u vezi te igre, samo je dizao hype što i danas radi.

Fable2 pored jako glatkog gameplay-a, odlicne grafike (i zbog efekata i zbog dizajna) ima i jaku pricu, vrlo emotivnu. Nije nesto sto mozda prvi put srecemo ali definitivno ispricanu na jedan ubedljiv nacin. Trojku nisam igrao i nadam se da gresis.

Fallout NW ne moze meni ostaviti nista bolji utisak jer je u apsolutno istom izvodjenju kao i F3. Ne treba meni da postji hit sistem koji je na nivou simulacije vec zelim da se osecam da zaista hodam, trcim, skacem, da zaista nosim pusketinu od 15 kg min. itd. Kako to ne kapiras? Necu u 2010 lik lebdi iznad tla. Kraj price. Mogu da budu detalji i prica najbolji na svetu, ako ovo nema za mene je fail. Ne treba sve da bude simulacija ali treba da postoji neki "osecaj".


Stalno taj realizam... Ako hoćeš "realnost", eno ti ARMA2 i SWAT4, nijedan drugi shooter ne prilazi njima. Ja ću uvek radije igrati TribesNext ili Fortress Forever nego bilo šta što je "realno" (lol). Ja čim vidim onako generičan dizajn i karakterizaciju glavnog lika u Killzone-u kao i generičko "dudebro space marine" okruženje, ili "faceless" glavnog lika u Halo-u, ili "gung-ho-bald space marine walking steroid" Gears (u jednom intervjuu, neko iz Epic-a je rekao nešto u stilu "Gears of War is a 13th year old wet dream", što dovoljno govori kome je igra namenjena), može da ima ne znama kakvu OMG igru/mehaniku ispod, to predstavlja ogroman turn-off što se mene tiče i odma' mi se ne igra. Uporedi to sa HL-om npr., taj "regular guy/girl" dizajn ima veliki uticaj na fikciju i imerziju, barem što se mene tiče.

Dizajn je nesto sto je zaista subjektivna stvar. Meni su mehanike ovih igara koje si naveo veoma dobro realizovane. Da ne spominjem atmosferu, muziku, reziju... E za to ti treba brdo para.

Stalker je bagovit zato što: 1) nema $20-50M "backing" najvećih i najbogatijih igrača u industriji 2) ambiciozan je u dizajnu za razliku od ratatatata kroz hodnike i polu-zatvorene prostore sa GI Joe-ovima/svemirskim marincima i "filmskom atmosVerom". :rolleyes:

U, ma nije nego ... Zato haj'd da izbacimo poluproizvod? Vazi...


Ono što koči gejming su veliki budžeti za "more shiny&pretty" i korporacije koje jedu manje developere i onda ih zatvore/prodaju/nateraju da rade na lošim franšizama. Da podsetim:

EA:

Origin
Bullfrog
Westwood
Maxis

Microsoft:

Digital Anvil
Ensemble
FASA
ACES
Lionhead
Access Software

http://adrianwerner.wordpress.com/2009/01/24/end-of-an-era/

Da, sa ovim se slazem. Ali oni su samo deo jedancine...


Pa šta je loše u tome?[/QUOTE]

Nisam ni rekao da ima ista lose u tome nego da ne treba ocekivati ne znam kakva cuda.
 
@ nano.tube

Da li si razmišljao da otvoriš neki blog? Bilo bi mi jako zanimljivo da čitam tvoje tekstove, pretpostavljam i ostalima :)
 
@ nano.tube

Da li si razmišljao da otvoriš neki blog? Bilo bi mi jako zanimljivo da čitam tvoje tekstove, pretpostavljam i ostalima :)

Imam ja sigurno 1000 obimnih postova na temu gejminga, kreni od početka ima dosta da se čita. Mada verujem da si ti već utvrdio to gradivo :p

Jedna molba, ako ima dobra moderatorska duša na ovom forumu molio bih ga (nju) da prebaci offtopic postove vezane za Industriju igara, ako je moguće bez većih gubitaka.

Hvala :)
 
Imam ja sigurno 1000 obimnih postova na temu gejminga, kreni od početka ima dosta da se čita. Mada verujem da si ti već utvrdio to gradivo :p

Da, da, tvoje štivo je već odavno utvrđeno, uglavnom se slažem sa svime što napišeš, ako se izuzmu mane poput pesa/fife i ati amd-a, ali dobro, niko nije savršen :d

Ali nano.tube uvek iznenadi sa brdom korisnih linkova i nadasve zanimljivih postova :)
 
Mnogo toga dobrog si rekao, nano.tube , svaka cast. Slazem se sa svakom stavkom pojedinacno i izuzetno cenim tvoje misljenje. Ali... iako si u pravu i argumenti su ti na mestu, nekako si previse optimistican sto se tice buducnosti. Mozda je to ona varijanta kad prizeljkujes to sto pricas, pa si nekako sebi (potpuno argumentovano) objasnio da je apsolutno sve ok i da nikakav problem ne postoji. Treba priznati da problem postoji, da bi se ikako resavao (ako zaista ne smatras da bilo sta fali danasnjem pc gejmingu, ok, i to razumem). Meni fali. Iako mi je prosto zao da idem protiv svih stvari koje si nabrojao, i bez mnogo mozganja i detaljisanja mi je jasno da nisam zadovoljan. Fali mi fokus koji je pc nekada imao u industriji (grafika i tehnikalije generalno su mi najmanje bitne). Moj utisak je i dalje slicniji onome sto je G@W rekao da ocekuje kad stigne sledeca generacija konzola i generalno imam malo crnju viziju, ali...svaka cast, jos jednom.



(sto vise nisi colt, btw?:))
 
Poslednja izmena:
Meni fali. Iako mi je prosto zao da idem protiv svih stvari koje si nabrojao, i bez mnogo mozganja i detaljisanja mi je jasno da nisam zadovoljan. Fali mi fokus koji je pc nekada imao u industriji (grafika i tehnikalije generalno su mi najmanje bitne).

Možda sam dosadan, ali već treći put te pitam ovo :). Koji to žanrovi i igre koji vrište "PC-centric" ti nedostaju? Velika većina kompanija koje su pravile te unikatne PC naslove ne postoje više iz mnoštva razloga. Neke od njih su i dalje tu, neki novi su došli i zauzeli njihovo mesto. Pojedini žanrovi, svemirske simulacije/akrade npr., ili imaju nove igre koje nisu na nivou klasika ili uopšte ne postoje, zbog već pomenute cene razvoja i nezainteresovanosti izdavača/investitora. Neki drugi žanrovi su porasli mnogo više u popularnosti i prihvaćenosti u mainstream-u (šuteri pre svega), a samim tim i u budžetima za takve projekte. Kao i drugim oblastima, najveće budžete će dobiti ono što najširi segment populacije traži. Ne znam zašto su ljudi time iznenađeni. Naravno, problem nastaje ako neko ne pripada toj grupi/ukusima.

(sto vise nisi colt, btw?:))

Lepše mi zvuči. :)


Što se tiče pomeranja granica:

http://www.gamasutra.com/view/feature/3930/pc_heritage_bright_future_the_.php?page=2

The PC market is changing a lot these days. What do you think the future of this kind of development is?

KB: Well, we have a console division as well, yeah. But this falls down to the question, "Is PC still alive?" It comes down to the question of whether PCs are still a viable platform; right?

Certainly, the answer is, "Yes." The answer is, "They most definitely are." If you want to get statistical about it, in terms of sales figures, projections, and actual market share, they're actually pretty damn good.

Look at, for example, the UK market -- I don't want to get too analytical, in [a recent] month, PC made up the third ranking, out of ten, in terms of market share for Ubisoft, out of ten formats. So, you've got Wii and 360, then in terms of percentage of the pie, the PC came in at third. When you consider that's behind the Nintendo Wii, that's not exactly a bad achievement. It's a fantastic piece of market share.

And, yeah, PC tends to rise and drop, rise and drop; but in my view, because of the technological advancement, the things you can do on PCs, and the continual growth of that hardware platform, it's a very, very viable platform for development.

Not to mention that, when you're developing console games, you develop them on PCs. You're coding primarily through PCs. As a market, it's certainly something that we're very familiar with and we see continuing in the future very strongly.

How well does Total War sell? Do you have data off the top of your head?

KB: I do. It's more a question for our publisher; you'd have to ask them about that one. But in real terms, I can tell you that our games are certainly very successful, and successful enough that Sega looked at us and said, "That's the studio we want," in terms of where they wanted to invest and how they wanted to grow their own company. They looked at Creative Assembly and said that it's a company that does well. Within its medium, it does very well; it's a profitable company to have. So, in that respect, yes, we do well.

And I hope, and cross my fingers, that Empire is the latest installment in that success and we see a market increase as well.

I genuinely believe -- and this is one of the things I love about doing PC games, and about PC games in general -- that you are a driver for hardware creation, you're a driver for the progress and evolution of hardware, and, indeed, for achievements in the entertainment industry.

Could you elaborate on that aspect of development?

KB: Well, it's very easy to overlook. When you have a standard console format and you're trying to get the best out of that console, you can get some awesome results. But when you're with the PC market, you're looking at technology that just hasn't been done before.

I mentioned the water and everything else. We worked very closely with Nvidia and ATI and with CPU manufacturers to make sure we're getting the most out of what they do. And we are driving their development, too; we have a very symbiotic relationship. When we need to do stuff, the entertainment industry really spurs PC-hardware development. It's what sells the latest generation of chipsets and cards.

From that perspective, it benefits us to have a very close relationship with them and push the envelope and really try to do more, technologically. And that's one of the things I really enjoy about PC development.

Our programmers, who are absolutely fantastic guys, will often say that the reason they work in PC gaming software, as opposed to financial systems or something like that -- which are traditionally more lucrative environments -- is because of the things you have to solve and the issues you address.

Whether you're a logistician, a mathematician, a physicist, or a basic core programmer, these guys have the ability to apply their problem-solving techniques to things that you just would never do anywhere else. Where else are you asked to write a morale system for a crew, based on the proximity of other vessels and the condition of the vessel they're on? And how do you go about characterizing and staticizing that psychology, that group psychology? It's things like that.

And that's before you even get into traditional fields like AI and graphics development. We're very, very lucky in CA to have a world-class team who really wants to do more and better every time. I certainly am very privileged to work with them.
 
Poslednja izmena:
Možda sam dosadan, ali već treći put te pitam ovo :). Koji to žanrovi i igre koji vrište "PC-centric" ti nedostaju? Velika većina kompanija koje su pravile te unikatne PC naslove ne postoje više iz mnoštva razloga. Neke od njih su i dalje tu, neki novi su došli i zauzeli njihovo mesto. Pojedini žanrovi, svemirske simulacije/akrade npr., ili imaju nove igre koje nisu na nivou klasika ili uopšte ne postoje, zbog već pomenute cene razvoja i nezainteresovanosti izdavača/investitora. Neki drugi žanrovi su porasli mnogo više u popularnosti i prihvaćenosti u mainstream-u (šuteri pre svega), a samim tim i u budžetima za takve projekte. Kao i drugim oblastima, najveće budžete će dobiti ono što najširi segment populacije traži. Ne znam zašto su ljudi time iznenađeni. Naravno, problem nastaje ako neko ne pripada toj grupi/ukusima.

I treci put mi nije logicno da ti direktno odgovorim :)

To je kao da opusteno pitas: "Pa koji problem sa danasnjom muzikom? Pa koji problem sa danasnjim filmovima? Na sta KONKRETNO mislis? Sta ti fali?"


Sve mi fali, ceo "stari" pc gaming, nema sta pojedinacno da se nabraja... Nek ostane na tome :)
 
Meni fali napredak u igrama što je po mom mišljenju bila ključna karakteristika PC igara. Next gen igre su next gen samo po pitanju prezentacije.

Nisam od ljudi koji se zadovoljavaju igranjem Super Marija ili Kvejka deset, dvadeset godina posle uz unapređenu prezentaciju. Ne smatram da su stare igre imale idealan gejmplej pa da to ne treba dirati. FPS i RPG igre (kao i sistemi na kojima su te igra bazirane) su uvek težili većoj realističnosti. Ok je za igre poput Heroja i Civilizacije da ne menjaju gejmplej jer su to zapravo stone igre koje se igraju na PCju. Kvejk nema napredan gejmplej za FPS, takmičenje u istom se svodi na takmičenje ko ima bolje reflekse a to je nije kategorija u kojoj bi ljudi trebali da se takmiče. Gepard je brz, gorila je snažan a čovek inteligentan ;)
 
Nazad
Vrh Dno