Šta je novo?

Industrija igara

Verujem da dosta ljudi nije igralo uglavnom zato sto je hardverski bila prezahtevna, pa cak i za one sto su kupovali najjace karte od 500,600E pa je i dan-danas prisutan taj hejt tipa" igra nista posebno, ima i boljih fps-a" itd.. Samo ne znam sta je Cevat ocekivao onda ? Da svi prodaju levo plucno krilo da bi mogla da se igra u fuliski ?:trust:

Ja sam je presao na 7600gt silenti intel d915, pa ti zamisli kakva su podesavanja bila.:D Ne mrzim ja krizu, nego samo kazem da sigurno nije najnaj igra kao sto neko rece. Odoh u offtopic skroz. Kad izadje drugi deo videcemo da li ce, i u kojoj meri, ljudi uzimati nv da bi igrali krizu. Mada mislim da je totalna budalastina sama ta fora da je igra dizajnirana da radi dobro samo na nV. Da bi im to proslo (da zarade goleme pare i jedni i drugi) moraju da naprave nesto neverovatno, nesto sto ce da odvaljuje vilice zagrizenim igracima i sto se tice grafike, a i igrivosti. Ali opet, otom potom, videcemo sta ce biti i kako ce izgledati.
 
Aman ljudi, kakva bre prezahtevnost?
Ja ga odigrah 3 puta kada se pojavio na HD2600XT koji je tada bila neka srednja klasa i sasvim je lepo izgledao na medium i bio je savršeno igriv.
Još uvek ne kapiram ljude koji hejtuju igru jer ne mogu da je igraju na maksimumu detalja...
 
Kako je lepo sto si to podelio sa nama :D

Ova tema bas nema previse smisla, ne?
 
Ja sam je presao na 7600gt silenti intel d915, pa ti zamisli kakva su podesavanja bila.:D Ne mrzim ja krizu, nego samo kazem da sigurno nije najnaj igra kao sto neko rece. Odoh u offtopic skroz. Kad izadje drugi deo videcemo da li ce, i u kojoj meri, ljudi uzimati nv da bi igrali krizu. Mada mislim da je totalna budalastina sama ta fora da je igra dizajnirana da radi dobro samo na nV. Da bi im to proslo (da zarade goleme pare i jedni i drugi) moraju da naprave nesto neverovatno, nesto sto ce da odvaljuje vilice zagrizenim igracima i sto se tice grafike, a i igrivosti. Ali opet, otom potom, videcemo sta ce biti i kako ce izgledati.

A pazi ovo. Igra kad je izasla 2007-e, ja imao staru masinu athlon 2400+ i 6600gt, mozda sam i mogao da je igram na low, na "300x200" rez ali nisam hteo, bas zato sto sam video kod drugara (takodje clan foruma), na 8800gtx kako izgleda, pa cak i sa tom grafom je guralo na high, dok na vh je bila misaona imenica a zna se kolko je graficka kostala. Hocu da kazem da mi je igra bila vrh i onda bez obzira sto nisam imao mogucnosti da je igram dok nisam nabavio novu masinu pre otprilike godinu dana. Igra nije mozda naj-naj ali daleko je od proseka(u prilog tome govori valjda i ogromna komuna sa custom mapama i modovima). Sem toga, da nije izbacena cenim da bi grafika na drugim pc naslovima bila duplo gora. Bez obzira, cenim da ce Kriza 2 biti odlicna, bar sto se tice fps-a.
Izvinjavam se za off.

Aman ljudi, kakva bre prezahtevnost?
Još uvek ne kapiram ljude koji hejtuju igru jer ne mogu da je igraju na maksimumu detalja...

Takodje.
 
Kako neko moze da zakljuci da mrzim igru iz svega sto sam napisao (ako se to uopste odnosi na mene)? Sama igra na medium ili low, graficki nema veze sa vezom kada se stavi na max podesavanja. Razlika je ogromna i nadasve ocigledna. Sama poenta ove teme je komentarisanje da ce drugi deo raditi bolje, tj. biti prilagodjen nVidiji. Kakve sad to ima veze sa igrivoscu neke igre. Ja sam mafiju 1 presao sa tim sto mi je voznja po gradu radila na max 7fps (low podesavanja). Nema veze kvalitet igrivosti sa grafikom. Niko nije rekao da kriza ima losu grafiku, ja sam samo rekao da igra nema neku vrednost da je odigras vise puta, za razliku od nekih odlicnih igara (subjektivno misljenje). A to "hejtovanje" mi nikad nece biti jasno, nesto ili igras ili jednostavno ne igras. Sta ja imam nesto da volim i mrzim. To je zabavni softver. Nije mi to jasno nikako.

Ako nastavim odoh u offtopic nacisto. Ako sad nisam razjasnio nekima sta mislim, onda je svaki komentar suvisan.
 
Ne hejtuju ljudi igru zbog toga što ne mogu da je poteraju na ultra giga max, već zato što igra ako se zanerami grafika nije ništa posebno.
 
To je subjektivno i mislim da ovde nema više smisla da razvlačimo opet priču o tome.
Za mene je jedan od najboljih FPS-ova u poslednjih par godina i jedini FPS koji sam odigrao više od 5 puta u celosti još od vremena Duke Nukem-a.
 
Svakako se slazem. Od novijih fps-a koji su me odusevili u poslednjih par godina Crysis zajedno sa Stalkerom zauzima prvo mesto.
 
Ne znam, mene ne može da oduševi igra u kojoj kao super američki marinac ubijam severne korejance na tropskom ostrvu sa vanzemaljcima koji vršljaju okolo. Mada možda je mene teško oduševiti.
 
I opet se vrtimo oko te price... Ja ne bih stvarno znao da kazem neku pucacinu koja ima desavanje u relativno bliskoj buducnosti koja bi mogla da ima "svarljivu" pricu. Ako bi mogao da pojasnis sta za tebe predstavlja "normalan" zaplet neke pucacine? Jedino da protivnicka strana ima neki izmisljen naziv i da protivnici budu neke mix rase (da se cak i ne uvredi neko po rasnoj diskriminaciji) i da protiv njih ratujes jedino zbog toga sto mrze tebe licno i mrzeli su te oduvek, pocevsi od tvog rodjenja. :D
 
Ma Stalker je objasnio :D
Bolje ce da radi na nV samo zato sto su nV karte bolje a ne zbog marketinske price... Inace do izlaska igre imaju dovoljno vremena da ubace tesalaciju na par mesta eto samo reda radi. Zato sam batalio PC igranje. Sve se svodi na budzenje grafike bez smisla a u poslednje vreme i bez potrebe za estetikom. I dalje najbolje izgleda samo 3d mark demo.
 
Nadam se da mislis na mark06.
 
Bolje ce da radi na nV samo zato sto su nV karte bolje a ne zbog marketinske price...

Opet neke tvoje mudrolije bez ikakve smislene argumentacije. Zapravo skontao sam da je do mene problem, ta vaša grupica je na višem nivou komunikacije. Il kapiraš il ne kapiraš. Ko mi je kriv što ne kapiram :)

Zato sam batalio PC igranje. Sve se svodi na budzenje grafike bez smisla a u poslednje vreme i bez potrebe za estetikom. I dalje najbolje izgleda samo 3d mark demo.

Ovo si dobro rekao ali današnje PC igre su prerađene konzolne igre tako da ista priča važi sa sve igre, i na PC i na konzolama. Sve što su uradili za deset godina jeste budženje prezentacije (modeli + teksture + animacije). Tu i tamo poneka prosečna igra u naprednom endžinu (CE2, Dunia i Avalanche 2.0) i to je to.
 
BTW, 3DMark Vantage izgleda po meni losije nego 2006. Dzaba vise detalja kad je sve nekako ruznjikavo i ostavlja los utisak.
 
Kad ce novi talas kvaliteta? I grafickog i gejmplejskog, pitate se... Kada se pojave nove konzole. Jednostavno. Crysis 2 je vise kao teaser sta nas ocekuje u blizoj ili daljoj buducnosti. Sve je danas mutiplatform. I ne vidim zasto opet ovo zeleni protiv crvenih...
 
Crysis 2 uopste nije nikakav teaser novog talasa. Ono sto nov talas bude doneo, bice obelodanjeno kad budemo znali sta i kakve instrukcije ce podrzavati ps4 i novi xbox graficki cip.
 
Onda Crysis 2 predstavlja sta ? Ako nece biti graficki najjaca igrica u trenutku kada izadje sta ce biti onda ? Najjaca po gejmpleju? Ja vam govorim da je sve to hype, da se lozi masa. Zive od slave prvog dela, i zivece i kada izadje 2-ka. Sto neko rece, ubace teselaciju na par mesta i odrade je u dx11. I mi cemo da se lozimo ko baba na penziju ? Ja sigurno necu, a za vas ne znam. Ja znam sta bi mene ostavilo bez texta, apropo cele Crysis price, ali to se nece dogoditi ni u Krizi 4, garantovano. Stoga, ocekujem je kao sto ocekujem i bilo koju drugu igru iz zanra.
 
Pa ne, nismo se rauzmeli, ja sam se samo nadovezao na pricu da ce novi talas graficki naprednijih igara doci sa novom generacijom konzola. Mislim da je to vecini jasno. Crysis 2 uskoro izlazi, a next generation konzole jos nisu ni u najavi. Da li ce xboxov nov chip ili ps4 da podrzava tesselaciju i ostale danasnje tehnike tek ostaje da se vidi. Zato i kazem, masovni shift grafike i toga sta ce graficke da podrzavaju dolazi tek sa novom generacijom.
 
Opet neke tvoje mudrolije bez ikakve smislene argumentacije. Zapravo skontao sam da je do mene problem, ta vaša grupica je na višem nivou komunikacije. Il kapiraš il ne kapiraš. Ko mi je kriv što ne kapiram :)



Ovo si dobro rekao ali današnje PC igre su prerađene konzolne igre tako da ista priča važi sa sve igre, i na PC i na konzolama. Sve što su uradili za deset godina jeste budženje prezentacije (modeli + teksture + animacije). Tu i tamo poneka prosečna igra u naprednom endžinu (CE2, Dunia i Avalanche 2.0) i to je to.

gtx580 ce biti najbrzi cip sto znaci da ce kriza na njemu najbolje raditi. Ne znam sta tu ima posebno da se razume.

Sto se igara tice, slazem se. Recikliraj, recikliraj, recikliraj...
'Fala bogu te ima ekskluziva kakve su gt5, gow3 heavy rain, LBP i Killzone2 koje lepo objasne kako se koristi HW, sta je odlicna grafika i sjajan gameplay...
 
Pa ne, nismo se rauzmeli, ja sam se samo nadovezao na pricu da ce novi talas graficki naprednijih igara doci sa novom generacijom konzola. Mislim da je to vecini jasno. Crysis 2 uskoro izlazi, a next generation konzole jos nisu ni u najavi. Da li ce xboxov nov chip ili ps4 da podrzava tesselaciju i ostale danasnje tehnike tek ostaje da se vidi. Zato i kazem, masovni shift grafike i toga sta ce graficke da podrzavaju dolazi tek sa novom generacijom.

Mogu oni i sad da podrze tesalaciju ali bi imala preveliki uticaj na performanse. Ja mislim da neki drasticnijih promena necemo videti jos bar 2 generacije. Vecina tehnika je "provaljena" i sve sto dolazi bice neka "HD" verzija onoga sto sada gledamo. Pokusace da uguraju 3D gde god mogu, move i natal kontrole ce se podrazumevati u buducnosti i igracemo nastavke i remake-ove igara koje smo vec igrali...
Izbacite sebi iz glave da GPU ima "jedinice" za ovo ili ono. Sve su to neki oblici jezgara koje krckaju brojeve i sve sto gledamo zavisi od kreativnost programera koji pisu shadere kojim se ti efekti iscrtavaju.
 
@ MAD_MUzzY
Pa u nekom prethodnom postu sam rekao gpu instrukcije na konzoli. No nebitno, slazemo se oko toga da ne znamo sta ce biti glavno u narednih par godina.
 
Pa samo pogledaj koliko je konzola prodato. Ja verujem da imaju bolji profit od prodaje gpu-ova za xbox i ps3 nego sto ovamo prodaju 250e igracke za 2 naslova godisnje. PC je odavno prestao da bude platforma koja probija barijere upravo zato sto imate refresh hardwera na 6 meseci a i on se svodi na "nabi sto vise raw power" a onda "e aj sad da to smanjimo da se manje greje" i tako u krug. Svaki veci DX donese po koju opciju vise a svi ti "novi efekti" se bar godinu dana pre naprave na konzoli u timovima koji se znoje da sto mastovitije iskoriste hardver. Da, konzole imaju svojih ogranicenja ali ne postoji samo FPS zanr... Setite se samo koliko je PS2 razbijao sa svojim naslovima kako po gameplay-u tako i vizuelno dok smo se na PC-u tesili sa "ma vazi, TV rezolucija HA-HA!"... Meni i dalje nije jasno odakle tolika potreba da se kupi nova graficka.
Hvala bogu te nV gura CUDA-u kako zna i ume.

Pošto ceo topic nema smisla... samo da te ispravim. NVIDIA i AMD nemaju ništa od prodaje Xboxa360 i PS3... Dobili su pare da razviju to, dizajniraju i onda su im prodali, praktično, prava za to. Dakle, tad su jednokratno dobili keš da odrade posao i tu je kraj.
 
gtx580 ce biti najbrzi cip sto znaci da ce kriza na njemu najbolje raditi. Ne znam sta tu ima posebno da se razume.

Sto se igara tice, slazem se. Recikliraj, recikliraj, recikliraj...
'Fala bogu te ima ekskluziva kakve su gt5, gow3 heavy rain, LBP i Killzone2 koje lepo objasne kako se koristi HW, sta je odlicna grafika i sjajan gameplay...

To da li će GTX580 biti najbrži ili ne to ćemo videti. Ne mislim da će biti tako.

Nisam pričao o dobrim i odličnim igrama već o naprednim endžinima. Za mene napredan endžin je endžin koji je u stanju prikaže veliki broj detalja na otvorenom prostoru uz minimalno vidljiva učitavanja "ćelija" i da nudi dobre performanse. Takođe taj endžin mora biti fleksibilan tj. da je u stanju da prikaže neverovatan broj detalja u zatvorenom prostoru uz odlične performanse. Za sada nema nijedan takav endžin na tržištu, CE3 bi trebao biti takav. Ali zato imamo endžine koje sam već pomenuo koji nude veliki broj detalja na otvorenom uz solidan FPS.

Najpopularniji endžin današnjice je UE3 a taj endžin se koristi uglavnom u igrama zatvorenog tipa što je tip igara koji je prevaziđen još pre više od 10 godina imho. Naravno takve igre su i dalje najpopularnije ali popularan je i Super Mario ali to ne znači da je to napredan tip igre.

GoW3 je impresivan u pokretu ali to ima više veze sa dizajnom igre nego sa kvalitetom tog endžina. Heavy Rain izgleda odlično ali je ipak statična igra. Ostale igre ne bih komentarisao jer neke nisam još probao a jedna nije izašla.

Pošto ceo topic nema smisla... samo da te ispravim. NVIDIA i AMD nemaju ništa od prodaje Xboxa360 i PS3... Dobili su pare da razviju to, dizajniraju i onda su im prodali, praktično, prava za to. Dakle, tad su jednokratno dobili keš da odrade posao i tu je kraj.

Ti si to objasnio kao da su dobili neku siću za taj posao. Niko ne razmišlja o tome šta će se desiti sa PC gejmingom po izlasku novih konzola. Ja lično predviđam katastrofu, PC gejming je preživeo zahvaljujući time što je bio solidno stojeći pre izlaska Xbox360 i imao solidan broj eksluziva u rukavu. Danas čast PC igranja brani Blizzard, osim njih PC eksluziva nema ni za najbrojati na prste jedne ruke niti se čini da će toga biti u narednim godinama. Na stranu to što će za konzole biti raznih fensi kontrolera, ootb 3D igranja i mnogih drugih sitnica koje privlače raju. Na PCju ako i bude takvih spravica to će proizvoditi Logitech, cena će biti paprena a podrška lošija od one na konzolama.
 
Poslednja izmena:
Ma Stalker je objasnio :D
Bolje ce da radi na nV samo zato sto su nV karte bolje a ne zbog marketinske price... Inace do izlaska igre imaju dovoljno vremena da ubace tesalaciju na par mesta eto samo reda radi. Zato sam batalio PC igranje. Sve se svodi na budzenje grafike bez smisla a u poslednje vreme i bez potrebe za estetikom. I dalje najbolje izgleda samo 3d mark demo.

Tebe izgleda zanimaju samo "AAAAA" multi-bazillion-dollar blokbasteri. Dobre vesti za tebe onda. I da, Stalker je objasno, možda se tebi kao triple-ej loveru ne sviđa, ali postoji 4-4.5 miliona ljudi kojima se svideo. Kao što su objasnil Deus Ex i Thief pre 10 i 12 godina. Objasniće i Miner Wars, Dead State, Natural Selection 2, Red Orchestra 2. Nažalost, takav tip igara ne privlači prosečnog Wal-Mart potrošača, pa one danas nisu popularne te stvaraju vicious cycle na izdavače i investitore. Postoji svet van Avatara, Transformersa i The Expendables-a...
 
Poslednja izmena:
G@W mislim da si delimicno u pravu sto se tice pc naslova, a imho nije fora u aaa, fizici, hemiji,
nego u programerima koji prave igrice.

uvek se setim ground control 2 igre od pre 6 god., koju kada sam prvi put ukljucio nisam mogao verovati da covek moze tako nesto da napravi.
radi se o sf strategiji koja je neverovatno dobro odradjena, sa neverovatno dobrim efektima i neverovatno dobro radi na grafickama od pre pet godina.

prema tome ako danasnje grafe bilo crvene bilo zelene od 170e ne vrte igre na 3xmax, neznaci da kartica nije dobra, nego da su programeri razvojnih timova debelo zakazali u svome poslu, kao i da su puno koristili copy / paste, a probleme resavali macevima i sekirama.
mislim koliko sejdera i rop-top-cop procesora ima po frejmu ? 50? 100? 200? i to jos nije dosta ?
ccc..

mozda je zato i nvidia "mitila" lenje bube koji nece da rade nego udri po copy / paste / sekira, nebili se malo potrudili da udju u problematiku i da omoguce da 1000? proces. jedinica izvuku 30 frejma ( mozda )
po meni to (i toj slicne ) ne da nije najbolja igra koja je ikada napravljena nego bruka i sramota programerske nesposobnosti.

a za vas sa dobrim karticama mogu predloziti da provrtite na 3max podesavanjima GC2 ( sto cu ja sigurno uraditi cim se docepam jelte neke karte od 170-200e ) pa da vidite koji gameplay moze odraditi dobra ekipa .
:,,:
 
To da li će GTX580 biti najbrži ili ne to ćemo videti. Ne mislim da će biti tako.

Nisam pričao o dobrim i odličnim igrama već o naprednim endžinima. Za mene napredan endžin je endžin koji je u stanju prikaže veliki broj detalja na otvorenom prostoru uz minimalno vidljiva učitavanja "ćelija" i da nudi dobre performanse. Takođe taj endžin mora biti fleksibilan tj. da je u stanju da prikaže neverovatan broj detalja u zatvorenom prostoru uz odlične performanse. Za sada nema nijedan takav endžin na tržištu, CE3 bi trebao biti takav. Ali zato imamo endžine koje sam već pomenuo koji nude veliki broj detalja na otvorenom uz solidan FPS.

Najpopularniji endžin današnjice je UE3 a taj endžin se koristi uglavnom u igrama zatvorenog tipa što je tip igara koji je prevaziđen još pre više od 10 godina imho. Naravno takve igre su i dalje najpopularnije ali popularan je i Super Mario ali to ne znači da je to napredan tip igre.

GoW3 je impresivan u pokretu ali to ima više veze sa dizajnom igre nego sa kvalitetom tog endžina. Heavy Rain izgleda odlično ali je ipak statična igra. Ostale igre ne bih komentarisao jer neke nisam još probao a jedna nije izašla.



Ti si to objasnio kao da su dobili neku siću za taj posao. Niko ne razmišlja o tome šta će se desiti sa PC gejmingom po izlasku novih konzola. Ja lično predviđam katastrofu, PC gejming je preživeo zahvaljujući time što je bio solidno stojeći pre izlaska Xbox360 i imao solidan broj eksluziva u rukavu. Danas čast PC igranja brani Blizzard, osim njih PC eksluziva nema ni za najbrojati na prste jedne ruke niti se čini da će toga biti u narednim godinama. Na stranu to što će za konzole biti raznih fensi kontrolera, ootb 3D igranja i mnogih drugih sitnica koje privlače raju. Na PCju ako i bude takvih spravica to će proizvoditi Logitech, cena će biti paprena a podrška lošija od one na konzolama.

Jedan veliki +1. Nekad me bas iznenadis.

Sto se tvojih zelja za engine tice, bilo bi lepo kad dodjemo do toga jednog dana. Nece to skoro. Ni u najavi nije... Ja vise cenim timove koji razviju svoj engine i prilagode ga ideji same igre (iD mi prvi pada na pamet voleo ili ne voleo Doom). Crysis je sandbox igra i to je samo jedan od podzanrova u gameing svetu.
Optimizacija i samo optimizacija. Jasan cilj i koncept igre je uvek donosio vizuelno odlicne naslove i na losijem hardweru. Pa pogledajte samo bre Metal gear solid serijal i sta su oni izvlacili iz PS2 hardvera. Ili sad recimo GT5 za ps3. Ili fantasticno koricenje postproces efekata da bi se mnoge stvari sakrile ali i poboljsala atmosfera igre u Killzone2. Da ima podrsku za misa i tastaturu ne bi mu prismrdeo ni jedan FPS...

Pa 480 je bila najbrza do 6xxx serije, sto 580 ne bi opet preuzeo vodjstvo?
 
Tebe izgleda zanimaju samo "AAAAA" multi-bazillion-dollar blokbasteri. Dobre vesti za tebe onda. I da, Stalker je objasno, možda se tebi kao triple-ej loveru ne sviđa, ali postoji 4-4.5 miliona ljudi kojima se svideo. Kao što su objasnil Deus Ex i Thief pre 10 i 12 godina. Objasniće i Miner Wars, Dead State, Natural Selection 2, Red Orchestra 2. Nažalost, takav tip igara ne privlači prosečnog Wal-Mart potrošača, pa one danas nisu popularne te stvaraju vicious cycle na izdavače i investitore. Postoji svet van Avatara, Transformersa i The Expendables-a...

Dajes sebi previse prava da nekoga tek tako etiketaras, al' dobro ... to si radio u onim drugim temama.
Mene interesuje svaka igra koja je kvalitetno odradjena. Postoje zabavne igre sa fenomenalnom idejom u 2D izvedbi i njih stalno igram i uzivam na iPhone-u. Kad upalis konzolu/PC onda su ocekivanja visa. Igram se od 96' te znam poprilicno o tome i veruj mi da sam preskocio jedno 10 AAA naslova ove i protekle godine zato sto su reciklaza i smaranje (COD i sl. gluposti).
Stalker je objasnio ... sta? Imas i gomilu ljudi kojima se svidja Fallout3 pa to ne znaci da je igra/engine dobar. Ja kad u 2010 vidim ono linearno kretanje, budjave modele i trecerazredne aimacije odma uninstaliram igru.

Od novih igara ocekujem bar vidljiv napredak u gameplay segmentima kad je vec zaista tesko osmisliti nesto "novo". Nek bude FPS sa prezvakanom i mlakom temom ali neka napucavanje bude adrenalnisko, nek je kretanje "realno" nek postoji osecaj tezine, inercije, interakcije itd. Kriza je vecinu toga donela i "objasnila" za razliku od "one" igre i Metroa recimo za koji treba da izadje 102093049 zakrpa i "community" modifikacija da bi bio dobar naslov. Neka...

Prosto, PC sa svojom "upagrade na 6 mseseci" filozofijom koci gejming koliko god to suludo zvucalo a svedoci toga smo svi mi. Za par godina ce se to biti jos radikalnije. Jos veci krivci su kompanije tipa EA sa svojim "stancuj nastavke i DLCove".

Sva ta finansiranja i "pomoc" koju ATI i nV pruzaju se svedu na 80% marketinga i 20% tehnologija. Jedino sto oni mogu da ponude je tesna saradnja sa timom koji pise drajvere i da u tome nalaze nacine kako da sto bolje optimizuju sve engine.
 
Nazad
Vrh Dno