WTH, kakvo "inteligentno" igranje. I šta predstavlja inteligentno igranje uopšte po tvom mišljenju?
Inteligentno rešavanje problema u igrama je jako ograničeno zbog toga što igre nisu dovoljno kompleksne. Nisu kompleksne iz razloga što to zahteva mnogo vremena i truda. Drugi razlog zašto igre nisu kompleksne jeste što se developeri boje besnih mušterija koje nisu navikle na izbor. Call of Duty je mega popularan najviše zahvaljujući marketingu ali ne treba zaboraviti da nit odsustvo izbora pri igranju što očigledno prija širokim masama. Dokaz za to je jedan od tri komentara na metacritic strani posvećenoj Deus Ex-u:
The graphics r good an' all, but it's so hard i can't even get past level 1. roll on, invincibility cheat, please.
Ovom čoveku je igra "teška" samo zbog toga što mu nije objasnila kako treba da je igra već mu je ostavila slobodu izbora. Nemoj mi reći da je bilo šta u Deus Ex teško na podrazumevanom nivou težine
No comment na oba pasusa.
Ja sam izneo mišljenje šta mislim o kompetitivnom igranju video igara, ništa više.
Koja je tvoja definicija kompleksnosti, a koja komplikovanosti? I koje su razlike? Baš me zanima.
Opšte definicije da dajem nema smisla jer nisam univerzitetski profesor pa da se bavim definisanjem pojmova.
Konkretno kada pričamo o igrama, kompleksnom smatram igru koja pruža mnogo mogućnosti, igru koja je bogata opcijama i sadržajem. Kompleksna igra je igra koja je sačinjena iz velikog broja međusobno povezanih elemenata koji utiču jedan na drugi i na taj način kreiraju svet igre.
Komplikovan u igrama može biti samo gejmplej element tj. način na koji ti vršiš interakciju sa igrom i način na koji ti ona daje povratne informacije. U određenoj meri je komplikovana ona igra koja ne vrši interakciju sa igračem na najelegantniji (najjednostavniji) mogući način uzimajući u obzir kompleksnost te igre. Pošto verujem da si me slabo razumeo pokušaći primerima bolje da objasnim.
Primer: Diablo
Upravljački sistem izuzetno jednostavan, igra šalje informacije ka igraču na jasan i jednostavan način. Komplikovanost minimalna tj. igra je jako jednostavna i svima pristupačna.
Igra nije naročito kompleksna ali svakako kompleksnija nego što bi se dalo zaključiti na osnovu jednostavnog gejmpleja koji poseduje. Kvalitet gejmpleja dobar, odnos kompleknost/komplikovanost teži kecu.
Primera lošeg gejmpleja ima dosta ali pošto pamtim samo dobre igre teško mi je sada da izdvojim konkretnu igru. Recimo da loš gejmplej ima svaka igra koja ima komplikovan upravljački sistem i sa igračem ne vrši jasnu interakciju a pritom ne pruža mnogo mogućnosti.
Stvarni život za sada ima bolji gejmplej od svih igara bar dok se ne pojavi igra koja ima sve što i stvarni život uz dodatak mogućnosti koje su čoveku trenutno nedostupne (teleportacija na primer). Gejmplej je kvalitetan jer se interakcija vrši na prirodan i jednostavan način a mogućnosti su ogromne.
Hvala moderatoru koji je prebacio postove
