Šta je novo?

Industrija igara

Ma kakvi. Take two da se proda a zaradjuju za sebe ko ludi. Bese GTA nadproda CoD za 2x,3x svaki put?
 
Na stranu glasina, CoD izlazi svake, a GTA svake pete godine. :)
 
I Kojima usvojio Ubijeve fazone

[youtube]YP9HSzlNP0Q[/youtube]

Doduše veći krivac je sigurno manja snaga next-gen konzola nego što je to očekivano.
 
I wanted to explore Tabata's thoughts on bringing Type-0 to Vita and PC. While porting it to the Vita seems more unlikely than the PC, he reiterated that they are only focused on the console version for now. At least Tabata acknowledged that the live demo was running on a PC. "First and foremost, with the Vita version, we wanted to quickly release the PS4 and Xbox One HD version overseas, so we really prioritized optimizing it for those platforms. In terms of the PC version, it’s still up for discussion. It is a possibility, but it’s up for discussion. And it's running it on the PC right now, so…"

Final Fantasy Director Hajime Tabata on Type-0, Final Fantasy 15, and More


Konacno neko da istupi i javno kaze ono sto svi znamo.
 
Dve milijarde za Minecraft?! Koji waste of money. :d
 
Browser based MOBA? Svaka cast na ideju, te MOBE su igre za teske casuale a oni vole browser based igre. Zelim vam puno uspeha.
 
Te MOBA igre su kompleksnije od svih ostalih zajedno ;)
 
Mozda na nekom pro nivou, ali cim vidim da nesto igra 100 miliona ljudi to ne moze da bude narocito kompleksno na pocetnickom nivou.
 
MOBA su ocigledno postale novi hit kao sto je to ranije bilo sa MMORPGs.

Prezasicenje trzista incoming... ako nije vec.

Covek bi pomislio da bi posle jednog takvog iskustva industrija naucila lekciju... ali ne svi bi da muzu. Pa kupite farmu i nabavite krave talenti talentovani!
 
To je normalna pojava, aka " videla žaba da se konj potkiva", tako funkcioniše i tržište.
Ja sam to u par navrata govorio, prolazimo faze, dok ne dodje do zasićenja ili nove faze, npr
MMO,Zombie,Crafting,Minecraft,Survival Horror,MOBA....
 
Don't forget indi 99% garbage i goat, mountain simulatore.
 
Bez obzira što ih prave u većoj meri nego nekada, živo me zanima kako to kvalifikuje MOBA igre za casual. Zapravo, ne mogu da zamislim žanr igara od koga se MOBA igre više igraju. Tom logikom, imamo da su FPS, RPG, RTS i sve ostalo samo casual igre.

Mislim da ljudi žestoko nasedaju na marketing MOBA igara, koji je grubo govoreći kao milion korisnika Burek foruma. 30 hiljada posetilaca dnevno pomnože sa 30 dana u mesecu, i to je milion korisnika mesečno. Tako isto LoL i ostali govore za sebe. Zapravo, to su igre koje se igraju fanatično i koje igra relativno mali krug ljudi. Svakako se ne igraju više od ostalih žanrova, tako da ih čak i da usvojimo taj suludi kriterijum "ako što više igrača igra X to znači da je X više casual" on ne rezultuje zaključkom da su MOBA igre casual. Tako posmatramo je verovatno i Starcraft najviše casual RTS...
 
Uff, nisam te bas najbolje razumeo, ali da ogovorim delimicno
Procena igraca kod igara koje imaju naloge je jednostavna, jer se brojo sami nalozi i kolicina istih koliko puta se igra, tako da je tu donekle cifra tacna.
Kad se kaze casual igra, odnosi se na nivo kompleksnosti i ozbiljnosti kojom je potrebno za samo igranje, nista vise, i eventualno visina takmicaraskog duha.
 
Bez obzira što ih prave u većoj meri nego nekada, živo me zanima kako to kvalifikuje MOBA igre za casual. Zapravo, ne mogu da zamislim žanr igara od koga se MOBA igre više igraju. Tom logikom, imamo da su FPS, RPG, RTS i sve ostalo samo casual igre.

Mislim da ljudi žestoko nasedaju na marketing MOBA igara, koji je grubo govoreći kao milion korisnika Burek foruma. 30 hiljada posetilaca dnevno pomnože sa 30 dana u mesecu, i to je milion korisnika mesečno. Tako isto LoL i ostali govore za sebe. Zapravo, to su igre koje se igraju fanatično i koje igra relativno mali krug ljudi. Svakako se ne igraju više od ostalih žanrova, tako da ih čak i da usvojimo taj suludi kriterijum "ako što više igrača igra X to znači da je X više casual" on ne rezultuje zaključkom da su MOBA igre casual. Tako posmatramo je verovatno i Starcraft najviše casual RTS...

Omašio si, ali baš si omašio. :)

Kod Riota broj igrača se računa po broju jedinstvenih akaunta koji su se ulogovali u nekom periodu, ništa ne množe ili sabiraju. Jeste da ima igrača koji recimo igraju na duplim akauntima, ali takvi su manjina.

O broju igrača odlično govore ovi podatci:
Riot reports that 27 million people play the game daily, while concurrent players peak at 7.5M. In total, 67 million players play the game every month.

Ili recimo ovaj podatak:
the League of Legends Season 3 World Championship broadcast over Twitch livestream on October 4th, was watched by 32 million people, 8.5 million of whom were watching at the same time.

Kada imaš ovoliki broj ljudi koji prate prenos finala, to sigurno govori o pravoj masovnosti igre, jer samo oni najzagriženiji prate takve stvari.

Uostalom nema ničeg čudnog, uđeš u bilo koji internet kafe i videćeš da se igraju lol i dota, čekaš bilo koji red i čućeš klince kako pričaju o njima. :)

Da nije tako, ne bi bilo moguće da ostvare ovoliku zaradu od mikro-transakcija u igri gde je gotovo sve vezano za mikro-transakcije najobičnija šminka i ne daje nikakvu prednost igračima (čak je i ubisoft kritikovao Riot zbog toga što naplaćuju samo šminku i tako smanjuju sebi "potencijalnu" zaradu http://www.pcgamer.com/2014/08/11/u...netization-warns-other-studios-not-to-try-it/), za razliku od drugih igara sa ove liste koje su uglavnom p2w.

top-10-superdata.jpg
 
Poslednja izmena:
Pa da, omašio sam ja zato što sam izneo opasku da ne verujem tim firmama kada iznose brojke vezane za količinu igrača, a nije omašio G@W koji tvrdi da je to sve casual. Predvidljiv si do bola, Ramo. Šta sad, da ubuduće MOBA smatramo pojednostavljenim igrama za neprosvećene mase?


P.S. nikada se nisam upućivao preterano u te brojke, samo znam da sam jedno vreme paralelno igrao nekoliko MOBA igara u kojima piše koliko je igrača trenutno online i da sam u tom periodu viđao dramatično drugačije tvrdnje i priče vezane za broj igrača. Ako ja u HoNu, lupam, u sličnim terminima vidim 45k igrača a u LoLu 65k više dana za redom da su online, ne može me niko uveriti da jedni imaju 30 puta više igrača od drugih. Ne sporim ja da je npr. LoL rastao dosta brže nego HoN jer je ulagano u marketing ohoho, a pride je LoL od starta krenuo sa forama mikrotransakcija i navukao ljude na štošta što zapravo može samo onaj prvi koji se doseti. Ali poenta je da oni mogu da interpretiraju sve te podatke kako im se ćefne.

Zapravo, poenta je da sve i da su te brojke tolike, to ne znači da je ceo žanr casual, potpuno mi je neverovatno da se za MOBA tako nešto tvrdi.

P.P.S. mislim da ne postoji niko - naročito otkad su uvedene globalne statistike u MOBA igrama vezane za ceo account - ko nema barem 3-4 naloga sa kojih igra. Sa jednog isprobava, na drugom igra public partije, treći mu služi za ozbiljne partije, neretko imaju ljudi posebne naloge sa kojima igraju kerije ili support. Što mi je bezveze, ali je tako. I sve to se igra. Plus po par zatvorenih naloga ili naloga sa kojih se ne igra aktivno, i tako svaki igrač, a sve se bojim da oni sve to stvarno mere i premeravaju.
 
P.P.S. mislim da ne postoji niko - naročito otkad su uvedene globalne statistike u MOBA igrama vezane za ceo account - ko nema barem 3-4 naloga sa kojih igra. Sa jednog isprobava, na drugom igra public partije, treći mu služi za ozbiljne partije, neretko imaju ljudi posebne naloge sa kojima igraju kerije ili support. Što mi je bezveze, ali je tako. I sve to se igra. Plus po par zatvorenih naloga ili naloga sa kojih se ne igra aktivno, i tako svaki igrač, a sve se bojim da oni sve to stvarno mere i premeravaju.

Daleko je ovo od istine, mislim na to što si ti naveo., da ima duplih naloga ima, u to nema dileme, da ima naloga koji su napravljeni i ne koriste se ima,
ali zato oni u izveštajima nabrajaju aktivne igrače, kao u wow-u gde se broje nalozi koji su platili mesečnu pretplatu.

A mislim da si si joše izrazio, zato se pojavilo par kontra postova, ti u tvrari hoćeš da kažeš da oni lažno predstavljaju količinu igrača, e pa ***, ako tako gledaš ne možeš ništa verovati.
a sa druge srane može se videti ko koliko zaradjuje.

Da su MOBA igre sve casual, to nije tačno, DOTA i LOL su najbolji primer... čim se vrti toliko keša, prestaje da bude zezanje, nego prelazi u biznis
 
Poslednja izmena:
Da su MOBA igre sve casual, to nije tačno, DOTA i LOL su najbolji primer... čim se vrti toliko keša, prestaje da bude zezanje, nego prelazi u biznis


Naravno da nisu casual, to i ja govorim, nego rAMA u želji da drži nekome stranu obrće po običaju priču na nešto što nema veze sa suštinom izrečenog. Da sam rekao "tako mi plavog neba", on bi pojurio da ustvrdi da sam potpuno promašio jer nebo nije plavo, već ga takvim čini difrakcija svetlosti.

Šta mene briga koliki su prihodi i kako se razvrstavaju, igram MOBA već 10-ak godina kao blesav. Nego MOBA nije casual i tačka :p
 
Nije rAMA držao stranu nego je odgovorio na jedan deo tvoje poruke, onaj o lažiranju broja igrača.
MOBA igre kao LoL i Dota nisu casual, ne može tu da se sedne i odma si lud i pobeđuješ.
 
Pa LOL i jeste jednostavna uprošćena MOBA za šire mase, HoN je recimo daleko ozbiljnija igra, Dota je negde između, to je i razlog zašto HoN ima manju bazu igrača i zašto nije porastao kao LOL. Riot je sa tog aspekta ubo u centar i privukao najšire moguće mase, što potvrđuje i to da lol u peak-u ima igrača koliko steam ima online korisnika u peak-u. :)
 
Nazad
Vrh Dno