Šta je novo?

Horizon: Forbidden West

Zavrsio sam je i prodao. Moram da priznam da sam na kraju poceo samo da jurim main story. Pocelo da me smara sve. Inace igra vrh.
 
Moram reci da sam baš uživao u igri dok nisam dosao do zadnjeg trofeja gde se pojavio BUG, koji sam opisao u prethodnim porukama.
Onda sam kupio ps5, instalirao PS4 verziju igre (iako imam i SP5 verziju) kako bih završio taj zadnji quest i uzeo platinu, ali isti bug i dalje postoji nakon ovoliko Patcheva... Ne počinje mi se PS5 verzija dok ne završim ovo malo što mi ostalo do 100%.
Zna li neko, ako instaliram sada drugu verziju igre, sa diska, ne sa naloga koji sam preorderovao, da li mi ostaje savegame i da li ima šanse da nemam bug?
 
Vrijedi li uzimati PS5 radi igre ili je odigrati na PS4 PRO?
 
Vredi bez razmisljanja
 
Neko mozda provalio do sad da li postoji nacin da se ubijaju ljudi u kampovima iz daleka ali stealth?
 
Vrijedi li uzimati PS5 radi igre ili je odigrati na PS4 PRO?
Ne toliko, sem ako si velik fan prve igre. Bolje sacekaj God Of War ako ti treba nova igra kao okidac za kupovinu. Ovo je barem meni suvise mlako i ne drzi paznju (prica/likovi su predosadni, imas utisak da igras dlc sve vreme). Stao sam negde na trecini ili 40% otprilike ako se gleda samo main lista.
 
Prešao ovo. Iskreno, mnogo više me je iritirala veličina mape i igre, brda svega i svačega. Ima tu kvalitetnih stvari, ali su neke deonice baš prenatrpali.
Mnoštvo oružja i izbora oružja, al na kraju se sve svodi na grind da apgrejduješ svako od njih, dok ne dobiješ blago bolju varijaciju na taj tip, za čiji upgrade isto moraš do beskonačnosti da grinduješ.
Sporedne misije za dve klase iznad prethodnika.
Glavna priča: ima super momenata, sviđa mi se veći fokus na sporedne likove, ali slabija misterija u odnosu na prethodnike. Poslednja trećina zbrzana, negativci nisu dovoljno dobro razrađeni, ne postoji adekvatno razrešenje kao u prvoj igri, i više je prelazna igra ka trećem delu (mada opet kapiram da su otpočetka ovo i zamišljali kao trilogiju).
Borba pati od doooosta problema. Iako se čini da veće i kompleksnije znači - bolje - to ovde nije slučaj. Kao što pomenuh, predrkan broj opcija nije uvek bolja stvar. Neka od oružja su nerfovana do beskorisnosti (u poređenju sa prethodnom igrom gde su bila izuzetno korisna). Stun i bacakanje od strane mašina je alarmantan ovde, više vremena provedem na zemlji nego u pokretu jer od deset gigantskih mašina, ne vidim ni četvrtinu jedne, i sa leđa me samo ošinu, bace u stun, i Aloy treba pola sata da se digne. Užasno ubija flow borbe, i glupo je što pored brda beskorisnih skillova, ne postoji grana za ovo.

Grafički - jedan od najimpresivnijih svetova koji sam video. Direktno rame uz rame sa svetom RDR2-a, sigurno. Facijalne ekspresije su zaista next-gen, visok nivo tekstura svugde, veliki diverzitet lokaliteta, flore, faune, super vertikalnost sveta, prostorna dubina. Animacije su ok ali najslabija tačka u ovom aspektu. Sjebali su kretanje kroz kamenje i brdovite pejzaže jer se Aloy sapliće na svaki kamičak, a mount jahanje je beskorisno jer isti problem ima, uvek zastane na najmanju prepreku, besmisleno.

Ali kao što pomenuh na početku, više me je iritirala igra nego što sam uživao. Ne volim prenatrpane mape, a sećam se neke recenzije pre par meseci gde je rečeno da je ovo OW igra za ljude kojima je dojadio open world. Spoiler - nije istina :D
Suštinski i dalje koristi isti Ubisoft model sa gomilom ikonica i usmeravanja igrača gde treba da ide šta treba da radi itd. Mnogo više volim pristup koji je RDR2 imao, i tu je zaista nemerljiv i sa jednom drugom igrom: ostaviš prostora igraču da diše, da sam otkrije sporedne likove, questove, znakove interesa itd. Ova igra bi cvetala sa tim pristupom. Ali jebiga, treba i kežual igračima da se proda, a većina voli čeklistu koju popunjava. Meni to ne donosi užitak, makar trenutno.
Takođe, ovakve igre mi uvek bolje legnu na drugi prelaz, ako se odvažim, jer nisam u žurbi da otkrijem kraj priče, dosta toga mi je poznato, a uvek ostavim dovoljno sporednih questova i gluposti da imam i nov sadržaj kad igram drugi put.
 
Izasao nov patch, po meni glavne stvari su podrska za vrr i 40fps balance mode
NEW FEATURES (PlayStation 5)

  • Variable Refresh Rate (VRR) and High Refresh Rate (HFR) support
    • VRR improves dynamic resolution scaling on 60Hz
    • VRR & HFR targets a refresh rate between 60Hz and 120Hz
  • New “Balanced” Graphics Mode introducing 40Hz for supported displays

I malo detaljnije ovde, ako nekoga zanima
 
Ovaj 40fps balance mode je sjajan, drago mi je da sve više Sony studija idu stopama Insomniac-a
 
Balanced mode radi i bez vrr - to znam jer moj monitor ne podrzava vrr a igra radi u balanced.

Sto se mene tice, ovo je idealan balans izmedju grafike i performansi, voleo bih kada bi ovaj mod postao standard na PS5.
 
Poslednja izmena:
Meni se ovde i ne svidja toliko, ne znam i dalje mi ima razlike i više mi prija 60fps mode. Dok sam ratcheta odigrao na 40fps bez problema i predobro je to radilo. Ne znam da li je insomniac to drugačije implementirao ili je samo moj utisak takav da je bilo fluidnije
 
Isti utisak sam i ja stekao. U Spider-Man igrama, kao i u R&C mi je taj 40fps mode mnogo fluidnije delovao. Ovde se jos uvek oseti taj neki lag.
 
U Insomniac igrama koliko se sećam 40fps mode je mogao samo da se aktivira ako je tv 120hz, a ovde mislim da može na svim. Tako da verovatno tu ima razlike u implementaciji i u samom utisku
 
Ja imam utisak da mi balanced mode radi gore nego quality (TV mi ne podrzava VRR). Svakako igram na performance, nista mi nije vredno spustanja ispod 60fps.
 
Danas sam počeo da igram na PS5 Forbidden West i velika mi je razlika u senkama na Resolution sa jedne strane i Balanced/Performance sa druge. Na Resolution su tamnije dosta i kontrast je bolji nekako. Tako da igram na Resolution. I oštrije se vide travke, to sam uspeo da primetim.
 
Moj savet nemoj menjati na Performance. Kad se jednom navikneš na 60 fps nema nazad. Ja sam probao Balanced ali nije to to.
 
Igra dobro drži pažnju. Mislim da ću je preći ponovo na Performance posle nekog vremena, kada zaboravim. Borba je sigurno ugodnija kada sve klizi.
 
Horizon Forbidden West: Burning Shores DLC | Announcement Trailer:

 
gameranx spomenuo da je DLC za H: FW je samo za PS5 jer su zeleli maksimalno da iskoriste potencijal hardvera, ps4(pro) vlasnici ostali kratkih rukava...
 
Mene je igra nesto smorila. Nekako su ove sporedne misije slicne. Kada sam poceo da igram, sve sam cistio. A sada me smorilo i gledam samo da zavrsim glavnu pricu...
Deluje mi da su na silu hteli da stave 50+ sati za igranje ali jednostavno se sve ponavlja i nemam volje da igram sa strane.
 
Upravo si opisao moj problem sa svim open world igrama.

Kod gotovo svih (cast izuzecima) je takva situacija - glavna misija je dobra a sporedne mi vrlo brzo dosade. Dodatni problem je sto dodatne misije cesto moraju da se igraju da bi se oružje i ostala oprema dovoljno levelovala da bi kasnije uopste moglo da se igra.

Mnogo mi vise prijaju igre tipa GoW Ragnarok ili TLOU 2 gde postoji neka ogranicena sloboda kretanja ali ne prevelika jer to nije uvek svrsishodno. Kao sto je neko napisao u review Shadow of Colossus - ako vidis neku planinu, nije neophodno i da se popenjes na nju.
 
Mene je igra nesto smorila. Nekako su ove sporedne misije slicne. Kada sam poceo da igram, sve sam cistio. A sada me smorilo i gledam samo da zavrsim glavnu pricu...
Deluje mi da su na silu hteli da stave 50+ sati za igranje ali jednostavno se sve ponavlja i nemam volje da igram sa strane.
Takođe.. Sve je na isti fazon prilaziš onim kampovima i biješ robote.. Sva sreća pa mi je dao drug na CD pa sam mu odmah vratio nazad..
 
Zna da bude dosadno ali mi ne smeta toliko open world kao kod drugih igara (Ubisoft ne mogu da smislim) jer mi je igra vizuelno i tehnički odlična. Valjda mi to drži pažnju i naravno igram u manjim intervalima pa nema burnouta.
 
Meni je, bogami, legla!
Što kaže @Alex, igra je vizuelno prelepa ... nekako me je sama gurala do platine.
Čekam 3. deo! :)
 
I meni je baš legla, side kvestovi su za dva koplja bolji od prvog dela.
 
Nazad
Vrh Dno