Pazi, piraterija ne moze da im pomogne nikako, rusi imidz kompanije... smanjuje vrednost licence, zamisli kad prezentiras partneru podatke i kazes imate install base 20 miliona, a on te samo pogleda i nasmeje, bas lepo za vas, ali skini od toga 4 miliona onih koji nikad ne kupuju igre.
Sve je to super i logično u teoriji. Međutim piraterija jeste oblik sive ekonomije a sivu ekonomiju ne možeš predstaviti ciframa. Naša država obično kaže kako je izgubila toliko i toliko para zbog neplaćanja poreza, kako bi bila u plusu toliko i toliko kad bi siva ekonomija bila suzbijena. Na osnovu čega oni daju te cifre. Pa na osnovu pretpostavke da bi svi oni koji su nešto kupili na crno isto to kupili legalnim putem što nema veze sa životom.
Kod piraterije igara je situacija po tom pitanju jako drastična. Da li bi i koliko procenata onih koji su skinuli pirata kupili istu tu igru u prodavnici. Ko to može da odredi, na osnovu čega? Sve se to kasnije svede na nekakve analize, istraživanja, predviđanja. pretpostavke i sve ono čime se ekomisti bave a što se pokazalo u poslednjoj velikoj krizi kao totalni bullshit (da, smatram da je celokupna svetska-kapitalistička ekonomija bullshit i da je to jedan džinovski balon put pretpostavki, bez realnog osnova koji posle određenog perioda mora da pukne, pa onda uzmu drugi ali identičan balon pa u njega duvaju ispočetka dok i on ne pukne i tako u krug, samo je pitanje dokle ćemo tako).
Ti "podaci" o pirateriji koji se bacaju u javnost imaju samo jednu svrhu a to je opravdanje za neko delovanje. Cevat Yerli kukao kako 1 milion ljudi skinuo pirata Crysisa samo da bi mogao da se prebaci u multiplatform vode bez da ga smara zajednica. MPAA i RIAA ti "podaci" daju za pravo da rade šta hoće.
Znači sa jedne strane imamo "realne" podatke o procentu piraterije a sa druge broj prodatih konzola aka tržište na kome se prodaju igre. A u ovoj kapitalističkoj ekonomiji koju sam gore napljuvao veličina tržišta je najbitnija stavka. Što je veće tržište više igara će se praviti za tu konzolu, nezavisno od piraterije.
Pa šta ti misliš da je Sony Playstation poznat u svetu po kvalitetu izrade, po tome što je to sjajni japanski proizvod. Poznat je jer se prodao u užasno mnogo primeraka. Taj broj na obične ljude (consumere) deluje toliko zastrašujuće da njih odjednom drugi prozvodi ne zanimaju (risbo je dobar primer). Koga briga za Xbox i Nintendo Cube, PS2 se prodao u 100+ miliona primeraka! PS3 je zbog toga imao prednost u odnosu na Xbox360 jer su svi čuli za PlayStation a jako mali broj ljudi za Xbox. PS3 tu prednost nije iskoristio. Kad dođe sledeća generacija Xbox i PS brendovi će biti na istom ako odnos prodati konzola ostane ovakav kakav je. Njima treba da se odlepe ako hoće da im PS4 bude uspešan.
Pa ti vidi šta je bitnije tom partneru kome prezentuješ podatke. Procenat piraterije kao nešto što ne možeš proveriti ili broj potencijalnih korisnika (broj prodatih konzola). Taj tvoj fiktivni partner koji se smeje i kaže da imaš 4 miliona onih koji ne kupuju igre je u najmanju ruku neozbiljan. Otkud on zna da tih 4 miliona neće nikada kupiti igru. Da mu nije rekao Milan Tarot.