DexterMorgan
Slavan
- Učlanjen(a)
- 23.07.2021
- Poruke
- 460
- Poena
- 315
Edit: sad bacih opet pogled, to je to. 3 nano keramicke folije, prva jednoslojna, druga dvoslojna i treca ona zadnja sto im je na sajtu.
Kako ne znam taj test pre mozda 3-4 god radili, nisu me ubedili u rezultate a nisu ni tu najkvalitetniju testirali gde ima dosta poboljsanja sa IR blokatorima, nista, gledaj taj test i tako kupi, ja te ne odricem ali ni ne kazem iz iskustva bogatog necu biti skroman znsm sta pricam.Sat i black glass. Tada nije postojala zadnja folija pa su testirane samo ove koje su u tabeli.
UV i IR veze sa vezom nemaju, opet kazem, ne baratas materijom nije isto, ta folija nije kod nas bila uvezena tih godina kad su test radili. Drugo niti su iste folije te, al da vas ne bunim i Djordje(gazda BG) se iznenadio kad sam ga ispitivao ko sta kako itd, pa ni on bas nije znao sve odgovore opet kazem.Edit: sad bacih opet pogled, to je to. 3 nano keramicke folije, prva jednoslojna, druga dvoslojna i treca ona zadnja sto im je na sajtu.
Ne razumem se baš u auto folije, ali se malo razumem u fiziku oko svetlosti.
UV zračenje i toplotno zračenje su dva sasvim suprotna kraja svetlosnog spektra. Između njih je vidljiva svetlost.
Čist UV only filter ili zatamnjujući filter uopšte neće smanjiti toplotno zračenje i zagrevanje u kolima. Čisto UV zračenje i vidljivu svetlost i ne osetimo kao toplotu.
Za smanjenje toplote treba long wave infrared filter, koji, najbolje je, treba da reflektuje IR zračenje, što je bolje nego da ga apsorbuje.
Apsorbovanjem se sâmo staklo zagreva, a time i unutrašnjost automobila. Reflektovanjem će se sve zajedno značajno manje zagrevati.
UV zračenje svakako treba ukloniti jer jeste štetno. Ono, kancer kože, katarakta, mrežnjača, bla.bla.bla... ali UV filteri su već implementirani u većinu autostakala.
Najbolje bi trebale biti IR high reflection folije, koje filtriraju UV zraćenje (bilo refleksijom bilo apsorbovanjem), reflektuju toplotno IR zračenje (sa što manje apsorbovanja (da se i sâmo staklo manje zagreva)), a po želi korisnika imaju i zatamnjenje vidljive svetlosti.
Najgore su one što samo prigušuju vidljivo svetlo, a imaju mali uticaj na UV i IR.
Nije uopšte jednostavno napraviti toliko "striktne" UV i IR filtere (pogotovo reflektivne), a da neznatno utiču na vidljivu svetlost.
Ako se dobro sećam tamo neke fizike sa prezentacije fotonaponskih solarnih kolektora (odatle cela ova priča), long wave IR reflective filter (toplotni) sa malim uticajem na ostatak svetlosnog spektra je i najteže napraviti. UV only filter nije toliko teško napraviti.
Verujem da proizvođači folija dosta muljaju sa nazivima, brojevima i PR marketing pričom da svoj proizvod predstave u najboljem svetlu (), a zapravo ne iznose tačno one bitne podatke, koji su možda i zapetljani da budu jasni korisnicima.
Nisi ti razumeo nista mene, koliko vidim sve si u pravu ali gde sam rekao suprotno?Za low end IR toplotno zračenje jeste bitno da li se reflektuje ili apsorbuje, jer se apsorpcijom sâmo staklo jako zagreva, što i dalje utiče na zagrevanje kabine.
Svakako manje nego da IR zračenje prolazi kroz staklo i zagreva unutrašnost, ali opet je bolje da se "odbije" od stakla i što manje ostaje u/na kolima.
Pročitaj gore citirani tekst.
Zagrejano staklo i dalje ima sopstveno IR zračenje u unutrašnost vozila.
Upravo zato objasnjavam da je lepa razlika izmedju 5 i 7 ali dzaba ili ja to sto sve znam ne umem da objasnim pa me vi pogresno razumete, moguce je, ali znam cime se cca 25 godina "zabavljam" i radim.(za sebe i prijatelje)Nanokeramika 5* definitivno deo IR zračenja upija i emituje u kabinu jer je folija kada se pipne sa unutrašnje strane topla. Kod ove folije se i dalje "oseti" sunce, a posebno kada je nisko na horizontu. Međutim, sa ovom folijom nema osećaja prženja na koži. Vidljivost ka spolja je odlična kod ove folije.
Naravno tome moderne folije(mislim na tehnologiju izrade) sluze da smanje toplotu u kolima, stanu itd.Svakako, ako stakla i folija emituju neku kolicinu zracenja ka unutrasnjosti vozila to je dosta manje nego kada nema folija i sunce zagreje enterijer vozila.
Vredi, razlija je jer je 5 obicna JEDNOslojna keramika u osnovi, dok je 6 VISEslojna keramika, sto znaci bolje odbijanje IR zraka.Dzabe objasnjavanja ovde, folije su ocigledno nesto sto neko mora da oseti licno pa da odluci.
Cena 7. mi je prevelika nekako, jer bih ja ceo auto to je cena od 330+150+100e atest, to je dosta novca.
Da li neko zna kolika je razlika uzivo izmedju 5 i 6 i da li vredi dodati za 6. jer su obe ista tehnologija?
I tu ce videti koliko su 7 bolje od 6 kako su ih oni klasifikovali al sve te folije imaju svoj naziv al da vas ne zbunjujem jer vama to nije bitno zato su oni to i tako klasifikovali 3*,4,5,6,7...Proveri tamo na licu mesta. Imaju onaj tester.
Imaš na sajtu llumar https://llumar.com/na/en/automotive/window-tint/ceramic/formulaone-stratos/ idi na download specsNe ne, jasno mi je to. Bio sam na sajtu naravno.
Nego bih voleo da znam kako se STVARNO zovu te folije?
Llumar, pa onda koja je serija ili model ili kako se već to zove u svetu folija.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari