Šta je novo?

Folije za auto stakla?

Edit: sad bacih opet pogled, to je to. 3 nano keramicke folije, prva jednoslojna, druga dvoslojna i treca ona zadnja sto im je na sajtu.
 
Sat i black glass. Tada nije postojala zadnja folija pa su testirane samo ove koje su u tabeli.
Kako ne znam taj test pre mozda 3-4 god radili, nisu me ubedili u rezultate a nisu ni tu najkvalitetniju testirali gde ima dosta poboljsanja sa IR blokatorima, nista, gledaj taj test i tako kupi, ja te ne odricem ali ni ne kazem iz iskustva bogatog necu biti skroman znsm sta pricam.
Obrisao sam drugi pooooduzi deo gde sam objasnjavao sta i kako, jer sam shvatio da nema svrhe neke stvari pisati, ako druga strana ne poznaje materiju ni 2% tako da opusteno.
Idi na peticu kako kazes ta se najvise isplati, i slazem se👍🍻
Edit: sad bacih opet pogled, to je to. 3 nano keramicke folije, prva jednoslojna, druga dvoslojna i treca ona zadnja sto im je na sajtu.
UV i IR veze sa vezom nemaju, opet kazem, ne baratas materijom nije isto, ta folija nije kod nas bila uvezena tih godina kad su test radili. Drugo niti su iste folije te, al da vas ne bunim i Djordje(gazda BG) se iznenadio kad sam ga ispitivao ko sta kako itd, pa ni on bas nije znao sve odgovore opet kazem.
U pravu si, ubaci peticu i uzivaj, sta drugo da ti kazem...
 
Ovo je zakljucak iz dostupnih informacija za Black Glass servis koje sam mogao da pronadjem na njihovom sajtu, niti oni na njihovom sajtu napominju koje su folije koje koriste, niti u testu, niti igde pise da su promenjene folije, samo jednostavni nazivi kao i na sajtu pa se da zakljuciti da se govori o istim folijama.

Svakako, ako bih zeleo bolje pojasnjenje pisao bih llumar direktno ali jos uvek ne planiram time u zivotu da se bavim, ovo je cista spekulacija prosecnog coveka koje folije se najvise isplate na autu po dostupnim informacijama sa njihovom sajtu i testovima koji su oni prilozili kao dokaz.
 
Da podsetim na jedan post sa početka ove teme (neznatno korigovan):
Ne razumem se baš u auto folije, ali se malo razumem u fiziku oko svetlosti.

UV zračenje i toplotno zračenje su dva sasvim suprotna kraja svetlosnog spektra. Između njih je vidljiva svetlost.
Čist UV only filter ili zatamnjujući filter uopšte neće smanjiti toplotno zračenje i zagrevanje u kolima. Čisto UV zračenje i vidljivu svetlost i ne osetimo kao toplotu.

Za smanjenje toplote treba long wave infrared filter, koji, najbolje je, treba da reflektuje IR zračenje, što je bolje nego da ga apsorbuje.
Apsorbovanjem se sâmo staklo zagreva, a time i unutrašnjost automobila. Reflektovanjem će se sve zajedno značajno manje zagrevati.

UV zračenje svakako treba ukloniti jer jeste štetno. Ono, kancer kože, katarakta, mrežnjača, bla.bla.bla... ali UV filteri su već implementirani u većinu autostakala.

Najbolje bi trebale biti IR high reflection folije, koje filtriraju UV zraćenje (bilo refleksijom bilo apsorbovanjem), reflektuju toplotno IR zračenje (sa što manje apsorbovanja (da se i sâmo staklo manje zagreva)), a po želi korisnika imaju i zatamnjenje vidljive svetlosti.

Najgore su one što samo prigušuju vidljivo svetlo, a imaju mali uticaj na UV i IR.

Nije uopšte jednostavno napraviti toliko "striktne" UV i IR filtere (pogotovo reflektivne), a da neznatno utiču na vidljivu svetlost.
Ako se dobro sećam tamo neke fizike sa prezentacije fotonaponskih solarnih kolektora (odatle cela ova priča), long wave IR reflective filter (toplotni) sa malim uticajem na ostatak svetlosnog spektra je i najteže napraviti. UV only filter nije toliko teško napraviti.

Verujem da proizvođači folija dosta muljaju sa nazivima, brojevima i PR marketing pričom da svoj proizvod predstave u najboljem svetlu ( :p ), a zapravo ne iznose tačno one bitne podatke, koji su možda i zapetljani da budu jasni korisnicima.


E sada, što se baš auto folija tiče, ja bih najradije postavio neku štojemogućeviše IRR (infrared reflective) foliju, ali potpuno transparentu za vidljivu svetlost.
Ako sam dobro razumeo, takva folija se lepi spolja? Da bi low infrared zračenje bilo efikasno reflektovano (a ne apsorbovano), trebalo bi da IRR filter bude spolja. Jel?

Pitanje za iskusnije, da li je spolja zalepljena folija problem za trajnost folije?
Da li se vremenom izgrebe od brisača (tj. od nakupljenog peska/zemlje/prašine, pod brisačima)?!?
Da li se tako spolja grebe kada se spuštaju dižu prozori, a u kederima se nakupilo abrazivne štroke (koju još nisam stigao da isčistim)?
 
Folije za to sto tebi trebaju lepe se iznutra. Nema veze gde je folija lepljena ne zavisi od toga dal ce biti apsorbovana toplota ili reflektovana, vec od materijala tj vrste folije.
Folija sa metalnom osnovom reflektuje logicno jer se IR zraci odbijaju od metal, nano keramicka apsorbuje jer je takav materijal i nano keramicke sa IR blokatorima odbijaju to su najnovije folije tj tehnologija.
 
Za low end IR toplotno zračenje jeste bitno da li se reflektuje ili apsorbuje, jer se apsorpcijom sâmo staklo jako zagreva, što i dalje utiče na zagrevanje kabine.
Svakako manje nego da IR zračenje prolazi kroz staklo i zagreva unutrašnost, ali opet je bolje da se "odbije" od stakla i što manje ostaje u/na kolima.

Pročitaj gore citirani tekst.

Zagrejano staklo i dalje ima sopstveno IR zračenje u unutrašnost vozila.
 
Nanokeramika 5* definitivno deo IR zračenja upija i emituje u kabinu jer je folija kada se pipne sa unutrašnje strane topla. Kod ove folije se i dalje "oseti" sunce, a posebno kada je nisko na horizontu. Međutim, sa ovom folijom nema osećaja prženja na koži. Vidljivost ka spolja je odlična kod ove folije.
 
Svakako, ako stakla i folija emituju neku kolicinu zracenja ka unutrasnjosti vozila to je dosta manje nego kada nema folija i sunce zagreje enterijer vozila.
 
Za low end IR toplotno zračenje jeste bitno da li se reflektuje ili apsorbuje, jer se apsorpcijom sâmo staklo jako zagreva, što i dalje utiče na zagrevanje kabine.
Svakako manje nego da IR zračenje prolazi kroz staklo i zagreva unutrašnost, ali opet je bolje da se "odbije" od stakla i što manje ostaje u/na kolima.

Pročitaj gore citirani tekst.

Zagrejano staklo i dalje ima sopstveno IR zračenje u unutrašnost vozila.
Nisi ti razumeo nista mene, koliko vidim sve si u pravu ali gde sam rekao suprotno?
Niko to nije rekao ali ono sto ne znas je da cim krenes da vozis ta toplota se delom gubi u odnosu kad auto stoji. To sam i napisao gore da ne pomisle ljudi da ako stave 5 ili 6 da ce im biti prijatno u kolima koja su stajala na suncu.
Nanokeramika 5* definitivno deo IR zračenja upija i emituje u kabinu jer je folija kada se pipne sa unutrašnje strane topla. Kod ove folije se i dalje "oseti" sunce, a posebno kada je nisko na horizontu. Međutim, sa ovom folijom nema osećaja prženja na koži. Vidljivost ka spolja je odlična kod ove folije.
Upravo zato objasnjavam da je lepa razlika izmedju 5 i 7 ali dzaba ili ja to sto sve znam ne umem da objasnim pa me vi pogresno razumete, moguce je, ali znam cime se cca 25 godina "zabavljam" i radim.(za sebe i prijatelje)
Svakako, ako stakla i folija emituju neku kolicinu zracenja ka unutrasnjosti vozila to je dosta manje nego kada nema folija i sunce zagreje enterijer vozila.
Naravno tome moderne folije(mislim na tehnologiju izrade) sluze da smanje toplotu u kolima, stanu itd.
Ne kao stare folije gde je estetika bila dominanti deo price i UV zracenje.
UV je lako "resiti" ali naucnicima je trebao razvoj novih materijala da bi uspeli da na najsvetlijoj foliji urade da odbija dosta IR zracenja.
 
Poslednja izmena:
Ne ocenjujem tvoj način komunikacije 😀
Samo prenosim lične utiske.

U stanu na prozorima imam još bolje folije što se tiče IR zračenja, ali je problem što one legalno ne mogu na auto.
 
Koje su folije u pitanju, VLT, IRR, TSER, UV?
Koje su cifre i proizvodjac i vrsta folije?
I da ne mislim da trebas da ocenjujes nacin komunikacije, kulturno se obracam, nego mislim na objasnjenje tj dal kvalitetno objasnim to sto napisem.
 
Na to sam i mislio.

Folije ne znam koje su, jer su iz vremena kada se nisam zanimao za tu materiju, ali možda ti znaš.

Imao sam zahtev za privatnošću, dakle da se spolja ne vidi. O zaštiti od ir zračenja nisam ni razmišljao. Došli su neki likovi iz neke firme sa nbgd i ugradili foliju koja kada se gleda sa spoljne strane daje efekat ogledala (mada sam viđao folije kod kojih je efekat ogledala i izraženiji).
Što se tiče ir zaštite, već prve godine sam video da je parket koji je izložen direktnom suncu u sred leta tek malo topliji od parketa koji nije izložen direktnom sunčevom zračenju.

Vidljivost ka spolja je malo lošija od ovih folija koje imam na autu.
Samo da dodam da je čovek koji je ugrađivao folije tvrdio da odbijaju ir zračenje (iako me to nije interesovalo u tom momentu). No merenjem temperature površine stakla tokom zime, utvrdih da su stakla sa folijom malo toplija od ovih bez... Merenje je rađeno opet zbog drugih razloga...
 
Da stara tehnologija fokije sa metalnom osnovom efekta ogledala, spolja danje ne vidis unutra tj, vidi se tamo gde ima vise svetla, preko dana to je spolja, a nocu ako ukljucis svetlo u kuci sve se vidi unutra. Naravno da je losija jer i to sam objasnjavao da se sad prave mnogo kvalitetnije folije kroz koje i kad su tamne dobro se iznutra vidi.
Da lepo ti je rekao, odbijaju jer kazem imaju metalnu osnovu naravno to odbijanje je manje nego sa kvalitetnim keramickiom stim da nivo zatamnjenja igra tu ulogu, dok kod nano keramickih narocito kvalitetnijim 6 i 7 zvezdica kod BG zatamnjenje ne igra ulogu isto je IR odbijanje i one sa 82% VLT kao i 05% VLT.
A toplija su to je normalno jer ona odbija veci deo ali ima i deo koji upija, dok prozorsko staklo bez folije sva toplota i svetlost(i svetlost ima svoju energiju koju emituje tj salje) prolazi tj ulazi kroz prozor zato ti je prozor sa folijom topliji, ali iza folije je prijatnije dok tamo gde nema folije iza prozora pece i toplije je zbog UV i svega sto prolazi gde nema folije. A dalekoooo je ta folija od ovih keramickih veruj mi, znam sta pricam.
 
Uglavnom, pitao sam, ko ima iskustva, spolja zalepljena folija na šoferci, kako se ponaša nakon par godina struganja brisača po njima?
 
Da li je realno da je atest za folije 100e???
Neverovatni su!!!
 
Dzabe objasnjavanja ovde, folije su ocigledno nesto sto neko mora da oseti licno pa da odluci.

Cena 7. mi je prevelika nekako, jer bih ja ceo auto to je cena od 330+150+100e atest, to je dosta novca.

Da li neko zna kolika je razlika uzivo izmedju 5 i 6 i da li vredi dodati za 6. jer su obe ista tehnologija?
 
Proveri tamo na licu mesta. Imaju onaj tester.
 
Dzabe objasnjavanja ovde, folije su ocigledno nesto sto neko mora da oseti licno pa da odluci.

Cena 7. mi je prevelika nekako, jer bih ja ceo auto to je cena od 330+150+100e atest, to je dosta novca.

Da li neko zna kolika je razlika uzivo izmedju 5 i 6 i da li vredi dodati za 6. jer su obe ista tehnologija?
Vredi, razlija je jer je 5 obicna JEDNOslojna keramika u osnovi, dok je 6 VISEslojna keramika, sto znaci bolje odbijanje IR zraka.
Po meni se isplati, kao sto se isplati 7 kad se razmisljas izmedju 6 i 7, ali neko misli da mu je dovoljno recimo ukupno odbijanje toplote u rangu od 40% neko se zadovoljava(ja) sa oko 75% ukupnog odbijanja tacnije TSER vrednost.
Trenutno najbolje u svetu to ti je to.
Cekamo novu tehnologiju pa da i to isprobam 😂
Ne znam koja je razlika u ceni izmedju 6 i 7 ili 5 i 7 ali znam sta kazu brojke i kako je leti.
Svako sam mora da odluci, ali ja na tome i na dobrim narocito zimskim gumama ne stedim nikada kao ni na kvalitetnim a bitnim delovima vozila, a plastika na koju oslanjam ruku moze da bude i kineska ako razumes poentu sta hocu da kazem, tako i na diskovima plocicama uzmem brembo ili ATE za moj Audi tu ne stedim.
E sad neko i na gumama i na kocnicama i na folijama stedi misli ne treba mu bolje i to je okay.
Vidi i Yugo iz 90te i Audi iz 2017 ce te dovesti od tacke A do tacke B ali kakav ce put biti, to nije isto.
Proveri tamo na licu mesta. Imaju onaj tester.
I tu ce videti koliko su 7 bolje od 6 kako su ih oni klasifikovali al sve te folije imaju svoj naziv al da vas ne zbunjujem jer vama to nije bitno zato su oni to i tako klasifikovali 3*,4,5,6,7...
 
Ako nije problem da napises imena folija. Ja bih voleo da znam. 5 je u stvari, 6 je u stvari itd...

Prekosutra idem, jedva cekam. :)
 
Imas sve na sajtu Black...
1745776085886.png
 
Ne ne, jasno mi je to. Bio sam na sajtu naravno.
Nego bih voleo da znam kako se STVARNO zovu te folije?
Llumar, pa onda koja je serija ili model ili kako se već to zove u svetu folija. :)
 
Kako racunaju ako je auto hecbek - kao limuzinu ili nesto drugo?
Pitam zbog cene folija.
 
Zna neko koje folije koristi dark glass?

I kakvi su sa ugradnjom?
 
На сајту пише Лумар.
 
Da li neko u Novom Sadu ili bližoj okolini radi dobre keramičke folije?
 
Imaju razne moras ili da odes ili da pozoves, obicno se Deki gazda javlja na fon i zna dosta o folijama.
Zovni pitaj sta te interesuje objasnice ti.
 
Evo ga, za 2h odradjeno. Videcemo kako ce se pokazati na vrucincinama. Moze se reci da se oseti razlika, ali i da nije bas da se ne oseti da greje sunce.
Ili sam ja previse ocekivao sta znam.
Odradjena 6* u BG, stavljena i na soferku, ne primecuje se sem ako se bas ne zagleda pa se vidi po ivici kako je opsecena folija.
Lik iz amss sto radi atest je bas kul, fino se popricasmo dok je slikao 560 slika iz svih mogucih uglova. :)
 

Prilozi

  • a.jpg
    a.jpg
    518.6 KB · Pregleda: 57
Nazad
Vrh Dno