Šta je novo?

FIFA '10

Evo, samo za Borisa, i pritom ću ići u najmanje sitnice pa upozoravam da gadno dugačak post sledi :)

Bugovi i stvari koje mi se ne svidjaju u FIFI10 :)

  1. Golovi glavom - Ovo je možda i najgori problem koji sam do sada iskusio. Mislim da je nastao prilikom kreiranja finalnog koda jer ga se u demou ne sećam.

    Analog je jako osetljiv na usmeravanje šuta glavom te se lako desi da ciljaš na suprotan ili bliži ugao a on pre pogodi korner zastavicu nego gol. Tehnički, ispada kao da je šut glavom ostavljen na manualu (dodavanje, centriranje, dodavanje u prostor i šutiranje se može nameštati po želji izmedju assisted, semi i manual kako kome odgovara) te nije dovoljno držati samo ukoso već i "koliko je to ukoso" u odnosu na vašu trenutnu poziciju.

    Rešenje? Ne dirati analog prilikom šuta uopšte - tada lopta ide ka golu a ostalo zavisi od pozicije golmana. Ili ako lopta ide previše na drugu stativu bolje razmišljati o prijemu ili voleju umesto glave pošto će lopta nastaviti da ide pravolinijski posle šuta i otići u gol aut. Na svu sreću ovo lako ulazi u naviku, samo se treba setiti toga na vreme :D

  2. Dodavanje na assisted podešavanju - Generalno je sasvim OK, ali postoje situacije kada se ide u krajnosti. Usmerite recimo ka daljem igraču koji utrčava u kazneni i tako napunite a on doda onom bližem i obrnuto. Ne dešava se baš redovno ali ume da izfrustrira. A pored toga druga strana krajnosti je to što ponekad dodavanja budu jako precizna i za razliku od šuteva jako oštra bez obzira u kojoj poziciji vaš igrač pa makar dodavao i za 180 stepeni. Tako se odbrana vrlo često može lako izbaciti uz nekoliko povezanih dodavanja. Kod ljudi koji to besomučno forsiraju napad poprilično može zaličiti na hokej utakmicu ili možda vaterpolo sa akcijama na sidraša...

    Na svu sreću potrebno je dosta dodavanja da bi se tako nešto izvelo a pošto je odbrana poprilično povezana i agresivna ima dosta vremena da se jedno od takvih dodavanja spreči prostim čitanjem (ili ako zatreba uklizavanjem).

  3. Šut - Ovo se obično uzima kao najveća zamerka FIFI pa ću tome posvetiti i najviše prostora jer se slažem da bi moglo i moralo bolje od trenutnog stanja samo pošto ipak igram ovu igru imam tu priliku i da vidim u čemu leži problem. Ono što je i na demou bilo očigledno jeste da je poboljšan u odnosu na prošlu verziju. Ali većini nije dovoljno. Po meni, nije problem samo do algoritma za šuta iz daljine već i u drugim stvarima koje utiču na to...

    Uz znatno dinamičniji odziv komandi i dosta blažu i realniju implementaciju inercije koja postoji prilikom menjanja smera u odnosu na ovogodišnji PES pozicije za šut iz kojih se daju golovi u FIFI su uglavnom jako slične onima iz kojih su se davali golovi nekada u PESu. Ukoliko neko ne zna, to su one pozicije gde izbaciš pratioca i onda uputiš jedan for ukoso ka golu i raspališ u dalji ugao - e isto tako je i ovde moguće samo redje i ruku na srce sa manje udaljenosti. Recimo da je u ovoj FIFI sasvim normalno da daš gol sa 20tak metara.

    Dosta stvari sprečavaju da šut u FIFI bude efikasan kao u PESu počevši od pozicije tela, pritiska igrača (defanzivna linija mnogo bolje radi pokrivanje i preuzimanje u odnosu na PES) ocena ali i golmana.

    U FIFI sledeći faktori odlučuju kvalitet šuta:

    • 7 ocena za šut: jačina, preciznost iz: kaznenog, daljine, voleja, slobodnjaka i felš

    • 7 "traitsa" (zvezdice u PESu) vezanih za šut koje se ne mogu videti u igri a svaki igrač može imati sklonosti da bude dobar u: šutiranju iz prve, sa felšom, iz daleka, tehničkih ili snažnih slobodnjaka ili sklonost ka izvodjenju akrobatskih šuteva odnosno makazica i da li izbegava da koristi slabiju nogu

    • kvalitet šutiranja slabijom nogom koji se rangira od 1 do 5. Ovaj faktor mi se čini još možda i najbitniji ove godine jer sve golove koje sam dao van 16m (da, moguće je dati ih) dao sam jačom nogom bez obzira na to koliku dobru slabiju nogu igrač imao.

      Kod klasičnih cutback šuteva (kad probiješ po boku pa pošalješ nazad na ivicu kaznenog) ako lopta ide na jaču nogu, raspaliće sasvim jako iz prve i može lako iz takvog šuta ispasti gol ako neko ne blokira taj šut (a dešava se pomalo i prečesto da ako neko to izblokira to bude tvoj igrač, barem sa formacijom i taktikom koju imam). Ako ide na slabiju prvo će se malo čudno postaviti da bi je zahvatio (odnosno trebaće mu više vremena nego za jaču nogu) dok će jačina puta biti na nivou Luke Modrića - u prevodu takav šut jedva da će stići do golmana :D

      Izgleda da je u FIFI slabija noga jednostavno uvek znatno slabija po jačini a da ova ocena od 1 do 5 utiče samo na preciznost šuta.

    Sada je valjda makar malo jasnije da ne može svaki "vrsni strelac" šutirati van 16. Nistleroy ima ocenu za šut iz kaznenog 92 (od maksimalnih 96) ali za šuteve iz daljine ima samo 65 dok opet za voleje ima 89. Pirlo za razliku od njega ima iz kaznenog 62 a iz daljine 89 a voleje 80).

    U PESu se jednostavno ne ide ovako daleko u definisanju šuta - postoji shot acc i shot power i dve ocene od 1 do 8 za slabiju nogu i njenu učestalost + jednu zvezdicu (sada nisam siguran kako je u PES2010) i zato je lakše postići pogodak iz daleka. Pogotovu zato što je šut u dobroj meri bio random pa se moglo lako desiti da igrač koji čak i nema ocene za šut nekim čudom ubode kako treba. Uz to je i brzina kretanja znatno uticala na jačinu šuta te nije tajna da su najbrži igrači imali i najsilovitije šuteve jer je lopta obično preuzimala brzinu kretanja od igrača a retko kada se oslanjala na postojeću ocenu.

    Ipak i u FIFI važi ista stvar kao i u PESu, jačina šuta dosta odredjuje uspešnost ovakvih šuteva. Pre će neko ko ima maximalnu ocenu za jačinu i 70 za preciznost da da gol iz daleka nego obrnuto.

    Medjutim tu nije kraj priče o šutevima - još jedan od glavnih problema za dobre golove iz daljine je i golman koji je u ovoj verziji jednostavno napravljen tako da mu je bliži ugao slabija strana a da mnogo bolje pokriva dalji (mada opet i to dosta zavisi od toga kojom nogom šutiraš).

    Pošto šutevi iz daleka na koje se svi mi manje ili više ložimo običnu seku dijagonalu i "skidaju paučinu" mislim da je onda sasvim jasno da deo krivice za "slabe šuteve" odlazi i na golmane. Ali moguće je dati ih. Juče sam zabio Van Der Saru sa Ballackom sa ~35m u 90+. Protivnik se zaebao pa otišao da pokriva napadače očekujući neko dodavanje i ostavio mi dosta prostora i eto: čak je išao u dalji ugao, pustio rolnu na desni analog sa nekih 40m, napunio malo preko 1/3 i ušao je od stative :D

    Ovih 1/3 me podsetilo i na to da je verovatno svima navika iz PESa da za dobar šut pune preko pola. FIFA slajder za šut je znatno osetljiviji na ovo te je mnogo pogoditi 24. red tribina. U FIFI se šut "puni" maksimalno do polovine (čak je i to mnogo) i donekle razumem razlog. Pravi šut treba "ubosti" pa se stoga veći deo skale odnosi na zonu u kojoj lopta ide previše jako.

    No suština i dalje stoji, u odnosu na postojeće šuteve apsolutno ne bih imao ništa protiv da učestalost golova iz dalijne poraste za nekih... recimo 15%. Ne bih se bunio ni kad bi brzina šuta bila malo veća, isto tako, nekih 15-20% :)

  4. Sprint - Nisam mislio da ću ovo ikada reći ali čini mi se da su ove godine preterali u tome koliko brzo spori igrači mogu dostići one brze. Brzi im osim ako nisu u pitanju neki drastično spori igrači poput Van Buytena mogu pobeći jedino ako daju dug for na desni analog (za one koji igraju PES to bi bilo nešto slično R1+R2 sprintu uz promenu pravca).

    Ali, kad bih morao da biram izmedju ove verzije i one prošlogodišnje, kada pomislim na sve one exploitere koji su samo puštali lopte napamet na Ronalda i Eto'a ova je definitivno prihvatljivija samo eto, mislim da bi se ovo moralo još malo izbrusiti za moj ukus. Ako ništa drugo sada ima smisla igrati sa igračima u odbrani koji imaju manje od 70 za sprint (Terry ima 61 npr.)

  5. Duel igra - Iako je savršeno odradjena i sa savršenim animacija pa čak i prilikom upotrebe preterane agresivnosti sudija lako svira faul ipak je pomalo razočaravajuće to što je nemoguće napraviti penal na X. Ma šta da mu uradiš, kako god da ga polomiš neće ti svirati penal. Ovo je nešto što se nadam da će prepraviti u narednim delovima. Ako ništa drugo, raduje činjenica da brzanci kao i u stvarnosti nisu svemogući u odnosu na čvrste a spore štopere i da jedino mogu da ih pobede ako trče oko njih i to toliko daleko da ovi ne mogu ni da ih dodirnu.

  6. Kartoni i golmani - Iako su najavili da je moguće da golman dobije crveni, ja sam samo jednom video da je golman zaista napravio penal tako što je zakačio igrača. Za to je dobio žuti karton. Istina, golman se može predriblati pa čak i sa onom kocka+X fintom iz PESa ali čini mi se kao da je ova ideja sa davanjem crvenog kartona i uopšte golmanskim faulovima ukoliko zaista i postoji dosta blago primenjena u next-gen verziji.

  7. Aut bug - Iskreno ovo se retko dešava ali može biti jako gadno. Ovo je do sada i jedini bug koji sam primetio da postoji u samom gameplayu. Sve one iz FIFE09 (šutiranje sa centra, nemogućnost promene igrača kad se lopta odbije u vis sve dok je neko ne primi, puštanje prednosti za igrače koji igraju na d-pad, golman koji se ukopa nakon odbijenog šuta i nema nameru ni da pokuša da spasi gol pa makar mu lopta prošla pored noge itd itd) više ne postoje.

    Zamislimo situaciju u kojoj napadate i tu ste negde blizu protivnikove polovine i desi se da pošaljete loptu nazad i daleko u aut, negde oko linije kaznenog (pre te linije je sve ok). E tu se prilikom izvodjenja auta može desiti da svi vaši igrači ostanu gde su bili dok se protivnikovi svi prešaltuju na izvodjenje napadačkog auta i praktično imaju situaciju gde idu sami na golmana.


Eto, da ne bude kako "pljujem samo PES", evo i stvari koji mi zaista smetaju na FIFI :)

I samo da znaš, demo opet nema baš veze sa full igrom :)
 
Poslednja izmena:
Nisam bio tu neko vreme, pa sam tek sad porucio full verziju. Kakva je brzina u odnosu na demo? Jel ista?
 
Meni ista. Šta znam, malčice je brže u odnosu na FIFU09 ali se navikneš bez problema na tempo.
 
Normal. Probao sam slow i da budem iskren nisam provalio po čemu je to slow. Ako i ima razlike, takva je da dok igraš i ne primetiš da je slow.

A da, kad kažem da je brža u odnosu na FIFU09 to se odnosi na najjače klubove. Nisam siguran da li mogu da poredim kako treba jer sam poslednjih meseci FIFE09 igrao uglavnom sa Blackburnom koji i nije baš nešto izrazito brz klub :)
 
Vladimire a sta je sa ostalim manama? Neke si naveo.

1.ubrzali su igru, i na slow mi deluje nekako prebrzo, okretanje igracha itd...
2.lopta se nekako oseca kao da nema svoju tezinu (tako se i cuje) ovo me najvise bode.Igrači prosto lelujaju po terenu, nema te težine.
3.replay su takodje sjebali, sad i kad sutnem pola metra pored gola, ne prikazuje mi se repriza u 90% slucajeva. Sve nesto skracuju, i kad dam gol oni mi puste jedanput reprizu.Mislim bezobzira koliko je ruzan gol hocu da mi ga pokazu najmanje 2x. Jako bezveze!
4.Kad dam gol, imam vrlo malo vremena da ga proslavim. To je stvarno bespotrebno, sto su skratili.Zelim da trcim do lupam managera pa da "pucam" u njega, al ne mogu, jer me prekinu.
5.Oni bagovi koje sam ranije spomenuo, kako se ponasa golman, svaki put se baca u "suprotni ugao" naveo sam ranije u postu.
6.Golovi se po najvise svode na to sto se usetas u kazneni i opusteno dobacujes tamo, i shut (finnese u blizi ugao) i gol. Na "foru" .
7. Lopta koliko god jako isla ka igracu, da ga napucas iz sve snage, igrac ce iz prve ustopovati loptu ukoliko drzis LT (L2), bez imalo da mu pobegne ili tako nesto.
 
Naveo sam sve one koje su mi pale na pamet.

1. Subjektivan dojam. Meni je brzina kakva je sada i više nego podnošljiva. Nemam ništa protiv slow brzine ali i na normal je sasvim igrivo. Meni je odziv komandi sada savršen.

2. Opet suprotno. Ne samo da imaju težinu nego se tretiraju kao zasebni objekti u odnosu na loptu pa se može desiti da u duelu obojica odu 2 metra od lopte i onda pojure nazad. To nikad pre nisam video ni u jednoj simulaciji da je odradjeno. Svaki duel se rešavao tu oko lopte. E sad, to što si ti očekivao da Messi bude kao tenk kada Terry krene frontalno na njega to je već tvoja stvar - naravno da će u takvom duelu Messi da leluja po terenu :)

3. i 4. su opet jako subjektivna i u krajnju ruku pomalo i nebitna stvar. Da igraš online shvatio bi koliko ume da smara kada se neko raduje i trči u krug po pola minuta posle nebitnog gola - otrči do pola terena i tu nije kraj nego aktivira robot slavlje i produži sve za još pola minuta. Pa onda posle toga pusti jedno 3-4 ugla replaya. I zamisli sad primiš tri takva gola i svaki put ista procedura, gledaš budalu kako vrti onaj analog u krug pa se čas vata za lice pa pokazuje na uvo pa prst na usta i prodje ti 3 minuta na to.

5. Ovo sam doživeo samo kada si 1na1 i to na metar od golmana. Nijednom nisam video da se golman baci u pogrešnu stranu kada šutiraš sa 7-8m recimo.

Kod golmana mi jedino nedostaje špaga, odnosno da u tim nekim bliskim situacijama pokuša nogom da odbrani - ta animacija kao da ne postoji, uvek se golman baca, na svaku loptu.

6. ovo sam napomenuo pod dodavanjima ali protiv čoveka uopšte nije to baš lako kako si ti opisao. Neko će pomisliti pogrešno medjutim treba itekako da poznaješ kretanje igrača i da odoliš presingu štopera koji je u takvim duelima itekako favorizovan. Jedno tačno čitanje i predvidjanje tvog kretanja i više nemaš loptu. Pogtovu nema šanse da se možeš opušteno šetati u kaznenom, barem ne duže od sekunde-dve.

Mada opet zavisi sa kim igraš - sa AI, možda - protiv živog čoveka koji iole poznaje igru nema teoretske šanse. A fore će uvek postojati. Fora u 9tki je bio lob (sada je preciznost malo umanjena i postoji komanda da kažeš golmanu da ostane na gol liniji), u starijim PESovima cutback, u novijim napucavanje golmana iz mrtvog ugla. Sve zavisi od tvog karaktera da li igraš da bi uživao u igri ili igraš po principu ko više "fora" primeni - prvak galaksije.

7. Ovo sa napucavanjem a da ja držim pace control dugme prvi put čujem. Da pomalo prelako štopaju loptu posle centaršuta, ok, slažem se ali za šut stvarno sumnjam. Samo pokušavam da zamislim šut van 16 a ja stisnem R2 i šta? Uštopujem loptu na putu ka golu? Da je to zaista tako pa valjda bi neko od ovih protiv kojih igram online to makar jedno uradio. A uz to je jako mala verovatnoća da ću držati to dugme u trenutku kada ti šutiraš a ne X da probam da ti oduzmem loptu.

Ipak, ovo je meni uz postojeći gameplay traženje dlake u jajetu i stvarno mogu živeti sa svim ovim "propustima" (kada je propust u igri to što imaš malo vremena za radovanje onda znaš koliko je igra dobra :)) jer je ostatak igre takav da pokriva te nedostatke. Nijedna igra pa ni PES6 koji sam najviše voleo od svih ovih igara nije bila savršena. A ako mi je FIFA09 ličio na PES6 onda mi FIFA10 još više vuče na to iako ne mogu da kažem ni da je bolja od FIFE09 ali ni da je gora. Samo se treba navići jer su neke stvari drugačije odradjene počevši od centaršuteva pa do kretanja igrača.
 
Poslednja izmena:
Ipak, ovo je meni uz postojeći gameplay traženje dlake u jajetu i stvarno mogu živeti sa svim ovim "propustima" (kada je propust u igri to što imaš malo vremena za radovanje onda znaš koliko je igra dobra :)) jer je ostatak igre takav da pokriva te nedostatke.

Bas to.
I meni smetaju neke gluposti, kao sto je na primer animacija kada drzis LT u odbrani, ili sto svi jedva cekaju da preskoce loptu(ovo cak rade i pomocnici:)).
Ali za razliku od PESa, nece mi se desiti da me nesto toliko iznervira da gasim igru.
Kada sam losiji izgubim i to je to.
 
2. Sto se tiche lopte hteo sam da kazem da lopta ima dobru fiziku i na to se ne zalim, nego zalim se na to sto kad se dobacuju-sutiraju, lopta kao da nema tezinu, kao da sutiram nesto jako jako mekano, sto se krece normalno.To meni ne lichi na loptu onda, ako su je tako napravili. Kad bi takvu loptu sad prebacili u realan zivot, izgledalo bi kao da mozemo da se napucavamo u glavu do sutra, i da nam nista ne bude. A lelulaju mislim na to da malo zanose dok trce.

I jos nesto, mnogo su se lepsi golovi davali u 09-ci nego u 10-ci ;)
 
Poslednja izmena:
2. Sto se tiche lopte hteo sam da kazem da lopta ima dobru fiziku i na to se ne zalim, nego zalim se na to sto kad se dobacuju-sutiraju, lopta kao da nema tezinu, kao da sutiram nesto jako jako mekano, sto se krece normalno.To meni ne lichi na loptu onda, ako su je tako napravili. Kad bi takvu loptu sad prebacili u realan zivot, izgledalo bi kao da mozemo da se napucavamo u glavu do sutra, i da nam nista ne bude. A lelulaju mislim na to da malo zanose dok trce.

Pa ako te dve stvari nisu dovoljne da ti upropaste igru, pa da je i SVE ostalo savrseno, onda ne znam o cemu Wlaidmir prica :) Ovo nije RPG, ne zanima me koliko je igra "kompleksna", alo, pricamo o utisku koji igra ostavlja na tebe, a losa fizika lopte i igraci koji se osecaju kao papirna kesa su dovoljni da jednostavno ne mogu to da igram. To sto lelujaju, to je motion-capture animacija koja fudbalskoj vezari moze da izgleda lepo, ali tako nesto nikad ne zelim da vidim u PES-u, jer je to ubilo svaku dozu individualnosti igraca. Zelim lepse animacije, ali ne ovakve. Svi se ponasaju isto na terenu zbog toga. Dakle lose ponasanje lopte plus barsunasto i genericko ponasanje igraca, pa mislim, o cemu pricamo, sta je bitnije od toga u ovoj prelepoj igri koja se zove fudbal? :)

Inace hvala vladimire na konacno nekim recima o toj savrsenoj igri :)
 
Poslednja izmena:
Jaoj jaoj kako neko ovde obrće teze i lupa :)

Kicba ti kaže da mu je fizika lopte sasvim OK medjutim sama animacija šuta / dodavanja bi mogla biti bolja i šta Boris zaključi? Ponašanje odnosno fizika lopte je loše - bravo :D

Onda novi biser - svi imaju istu animaciju trčanja -> a pa da: svi igrači se ponašaju generički u svim aspektima gameplaya, logično! Pa jel ti sam sebi makar veruješ kada kucaš ove nebuloze? :)

I to ajde da si igrao FIFU, testirao je, isprobavao. Ne, ti si igrao demo pola sata i na osnovu toga si zaključio stvari koje čak ni ja sada ne mogu da potvrdim. Zašto pljuješ igru koju nisi ni upalio u full verziji, to samo ti znaš.

Uz to kad spominješ generičko trčanje ajd bez gledanja u edit mod, koliko postoji animacija trčanja u PESu? :)

čitavih 4 koji se nisu menjali od PES5 pri čemu je razlika samo vizuelna, svi trče na isti način bez obzira koji type trčanja imaju :)

Ostavi se ti FIFE, bolje dodji kod Vuka u nedelju na turnir pa da se pokažeš koliko si dobar ;)
 
Poslednja izmena:
E kad je taj turnir i u kojoj igri, da dodjemo da se gledamo-igramo zajedno?
 
Uz to kad spominješ generičko trčanje ajd bez gledanja u edit mod, koliko postoji animacija trčanja u PESu? :)

čitavih 4 koji se nisu menjali od PES5 pri čemu je razlika samo vizuelna, svi trče na isti način bez obzira koji type trčanja imaju :)

Pa 4 je bolje od jedne :) Znas ti na sta ja mislim na trcanje i na ponasanje lopte, kaze covek "da, fizika lopte je ok, ali dugo putuje do gola" :D Pa sta je onda u pitanju :)
Kazem i pored robotskog trcanja, mnogo se lakse razlikuju i uocavaju igraci u PES-u, ko to ne vidi, nema potrebe dalje da pricamo.. Da ne pricam o tome na sta lice face i gradja igraca u Fifi..
 
4 animacije robotskog trčanja i grafika su najbitnije stvari za jednu simulaciju igre, naravno :)

Evo malo te užasne grafike i generičkih igrčaa u FIFI u jednoj zaebanciji:

[YOUTUBE]1k5RWm14l2I[/YOUTUBE]
 
Poslednja izmena:
O cemu pricas, ko je pominjao grafiku, pricam o tome da kad gledas igrace u PES-u mozes da vidis one koje trazis, ne znam kako to rade, ali vidis ih po ponasanju, po konstituciji, po reakcijama, ne znam kako dalje da ti objasnim jer se verovatno pravis lud da kao ne znas o cemu pricam :) U Fifi bez preterivanja mogu da pomesam C.Ronalda i Diaru :)
Dakle ta individualnost plus ponasanje lopte i sutevi koji te ne ostavljaju ravnodusnim su po meni najbitnije stavke, svakako bitnije od toga da mogu da nacrtam kako da se krecu igraci pri izvodjenju kornera (ROFL :D ).
 
И хоћеш да кажеш да је PES2010 бољи од FIFA-e 10? Мени је PES6 бољи od PES2010.
 
Za mene licno da, za ovo drugo, diskutabilno je, svakako je PES 6 najbolji PES do sad, ali mora se dati postena sansa i ovoj verziji.
Razumem ja da je sve to licno opredeljenje naravno, nekom vise lezi jedno a nekom nesto drugo, ali postoje ocigledne stvari oko kojih moze da se diskutuje i koje nisu licna misljenja, vec ocigledne cinjenice onom ko se imalo razume u fudbal..
 
Ја сам скоро играо код друга PES6, одушевио сам се игром, стварно невероватно како су оданде дошли до овога сад. PES2010 ме нервира на милион начина. Играо сам једно 5 утакмица, једва сам се натерао и толико.

Ја разумем да је тотално другачија игра, да се прави да намерно буде аркада, а не реална игра, да је зато графика баш битна, да менији морају да буду ушминкани, али ми баш смета физика лопте (сем код шута, очајна је), анимације играча, нереалне оцене, то што 80% голова буде последица катастрофалне грешке у одбрани, а не осмишљене акције...
 
"da se pravi da namerno bude arkada", "ali mi bas smeta fizika lopte" :) Je*ote zasto se trudim uopste da postujem, ima li iko normalan na ovom forumu :D
 
Ima normlanih, ali oni su probali obe igre za razliku od tebe pa na osnovu toga pričaju. To što ti očekuješ razlike izmedju igrača ko da su kola u pitanju a ne ljudi žao mi je - ne trči Drogba na sve 4 a Messi na prednji pogon ;)
 
Poslednja izmena:
"da se pravi da namerno bude arkada", "ali mi bas smeta fizika lopte" :) Je*ote zasto se trudim uopste da postujem, ima li iko normalan na ovom forumu :D

Mozda ti nisi normalan, toga se nisi setio ;) ?
U svakom slucaju, uporedi samo sta se desilo za 4 godine.
Pes je od http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/proevolutionsoccer6?q=pes 6 stigao do http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/proevolutionsoccer2010?q=pes 2010.
Dok je Fifa od krsh http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/fifasoccer06?q=fifa 06 stigla do http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/fifasoccer10?q=fifa 10.
 
Znaci sad gledamo metacritic ocene :D Ok, ja nisam normalan.. :)
 
Pa nije ovo 1984, valjda čovek ima pravo na svoje mišljenje?
Ako recenzije pohvale igru i ljudi sa foruma pohvale igru, to znači da je igra dobra?
Ne sme niko da joj manu nađe?
 
@ shin

Pa verujem svojim ocima :) Ali valjda sam lud sto su mi bitniji igraci, lopta, sutevi, od crtanja po sesnaestercu i komande za gurkanje :)
Ajd uzdravlje, umorio sam se.. gledajte LS, ocigledno realne diskusije nisu moguce...
 
Poslednja izmena:
ovaj pes je fenomenalan. lopta kako se ponasa kad udje u gol - nemam reci, ko da gledam pravu tekmu.

a ti borise nemoj se nerviras, ovde isti ljudi koji pes nazivaju arkadom nazivaju i forzu3 simulacijom :)

edit:
promasih temu, oce to kad imam popaljeno 15 tabova :)
 
Poslednja izmena:
ocigledno realne diskusije nisu moguce...

Za realnu diskusiju se mora poznavati gradivo. Kako ja sa tobom da pričam realno kad ti nisi ni igrao full igru? Jel ti mene vidiš da ja pričam o tome kakav je Killzone? Naravno da ne vidiš jer ne poznajem igru i neću da se pravim pametan kao što ti radiš već 3 meseca na FIFA temi :)

Metacritic ocene nisu bogom dane ali su meni korisne jer predstavljaju prosek ocena svih relevantnih časopisa koji daju ocene igri. Možda nisu tačne ali zanimljivo je kako se njihove prosečne ocene poklapaju sa prosečnim mišljenjima ljudi koji malo malo pa prelaze na FIFU:

FIFA10 za PC je recimo toliko loša da je čak njesra i ljudima koji su je igrali do tada. Ocene?
FIFA09 @PC: 77
FIFA10 @PC: 70

FIFA je počela sa razvojem od FIFA08. Tada se prvi put ozbiljno pričalo o njoj kao eventualnom konkurentu PESu. FIFA10 za konzole je po meni popravila sve moguće bugove koji su postojali u gameplayu (popravili šut, puštanje prednosti, izbacili exploite, smanjili razliku izmedju igrača u sprintu itd itd) u odnosu na FIFA09 i još su dodali par novina. Ocene?

FIFA08 @PS3: 81
FIFA09 @PS3: 87
FIFA10 @PS3: 91

Ajmo sad to isto za PES:

Po meni PES je ove godine bolji od starije verzije a mnogo bolji od PES2008 ali ipak mi nije kao PES6 i mislim da treba još da se brusi. Ocene?
PES2010 @PS3: 79
PES2009 @PS3: 77
PES2008 @PS3: 74
i najbitnija ocena
PES6 @PS2: 89 (jer PS3 nije tad postojao)

Ironije radi PES 2008 za Wii koji je radjen po PES6 kodu je dobio te godine 84 :D

E sad, ja se ne slažem sa ovim poredjenem ocena gde je PES6 slabija igra od FIFE10 ali kapiram da tih 2 boda razlike odlazi zbog razlike u tehničkim aspektima počevši od samog gameplaya, dribling sistema, custom izvodjenje prekida i taktika pa do grafike/licenci/zvukova i tako to.

Ne znam kako misliš realnije da se diskutuje od ovoga. Ti samo i dalje pričaš napamet. Deluje mi kao da sam sebe želiš da ubediš u to.
 
Poslednja izmena:
Pa verujem svojim ocima :) Ali valjda sam lud sto su mi bitniji igraci, lopta, sutevi, od crtanja po sesnaestercu i komande za gurkanje :)
Ajd uzdravlje, umorio sam se.. gledajte LS, ocigledno realne diskusije nisu moguce...

Nema nista od gledanja, igra mora da se igra par meseci, da bi skontao neke stvari.
Sem ako i ti kao i Driver imas spajder culo, pa mozes da provalis za 15 minuta da li nesto valja ili ne :).

a ti borise nemoj se nerviras, ovde isti ljudi koji pes nazivaju arkadom nazivaju i forzu3 simulacijom :)

Na ovo cu samo da se nasmejem :).
 
@ wladimir

Ja ne bi nista pricao da se ne prosipaju horor komentari o PES-u i FIFI :) A to sto ja pricam je dovoljno prosuditi iz vise partija demo verzije, sigurno se izmedju demo i Full verzije nije promenila cela postava programera i ceo koncept o tome kakva treba da bude fudbalska igra. Nikad ja dublje nisam komentarisao, samo one stvari sto svako ko imalo prati fudbal moze da zakljuci posle nekoliko partija..
 
Poslednja izmena:
***, ja sam trenirao fudbal nekoliko godina(doduse bio sam golman :)) i igram ga 2 puta nedeljno.
Burazer je fudbalski sudija i totalni je zaludjenik za fudbal(gleda i prenose i reprize Premiershipa) i on koji je bio najveci PES fan kaze da mu vise ne pada na pamet da igra PES.
Sta ja znam, nije ovaj novi PES los, bolji je od proslih nekoliko, ali ja bih ipak vise voleo kada bi uzeli PES5, sredili sudiju, ostavili ovakvu grafiku, popravili propuste u fizici i izbacili sve automatizovane stvari(dodavanje, centriranje i slicno). E takav PES bih voleo da igram.
 
Nazad
Vrh Dno